Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Γαβότσης Αστέριος: Υπόλογος ο Σαραμάντος για το κλείσιμο του σχολείου Μεσαίου, Πετρωτού και Μονολόφου και της παραπέρα υποβάθμισης της εκπαίδευσης στην περιοχή.



Δελτίο τύπου


  Με τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα, κατόρθωσε τελικά η διοίκηση του Σαραμάντου να κλείσει το δημοτικό σχολείο του Μεσαίου, Πετρωτού και Μονολόφου, μαζί και το νηπιαγωγείο. Εδώ και χρόνια υπόσχονταν την κατασκευή καινούριου σχολείου, για το οποίο δήθεν όλα ήταν έτοιμα και εκκρεμούσε μόνο η έκδοση  οικοδομικής άδειας. Ένα σχολείο το οποίο δεν έκανε ποτέ και το οποίο εάν γινότανε δεν θα δημιουργούνταν το πρόβλημα. Αλλά πως να το κάνει όταν  η μόνη  επιδίωξη του Σαραμάντου είναι  να εξαπατά τους πολίτες;  Και κατέληξε σήμερα να κρύβεται πίσω από την απόφαση του Υπουργείου, την οποία ο ίδιος με τα καμώματά του στην ουσία προκάλεσε.   
Ο Δήμος Ωραιοκάστρου, με ανυπόκριτη διγλωσσία κώφευσε στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων για την ανέγερση του σχολείου. Παρά την εκφρασμένη αντίθεση των κατοίκων, στη συγχώνευση της υποβάθμισης των σχολείων,  βασισμένη σε επιχειρήματα, απέφυγε να ενημερώσει το δημοτικό συμβούλιο. Όταν τέθηκε  το θέμα  από τον  Αστέριο Γαβότση, μέσω της αντιδημάρχου Παιδείας, ως διοίκηση, εμφανίστηκε  υπέρ του δέοντος καθησυχαστική. Την ίδια περίοδο που σύσσωμοι οι Δήμοι ανά την Ελλάδα παίρνανε αποφάσεις κατά των συγχωνεύσεων και της κατάργησης των σχολείων, ο  Σαραμάντος επέλεξε την σιωπή και την φυγή.  Απέφυγε ακόμη και ως  δήμαρχος να συναντηθεί με εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, όταν ο σύλλογος δασκάλων ζητούσε εσπευσμένα  συνάντηση προκειμένου να ενημερώσει το δήμαρχο για τις εξελίξεις και για τις θέσεις του. Έτσι με την ευθύνη και  την σιωπηλή συγκατάθεση του δήμου Ωραιοκάστρου, πραγματοποιήθηκε  η  εκτέλεση μιας ήδη ειλημμένης απόφασης. Να κλείσει  το σχολείο στο Μεσαίο, Πετρωτό και Μονόλοφο.  
Το κλείσιμο των σχολείων, είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση, ιδίως όταν, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, οδηγεί στην παραπέρα υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.   Σημαίνει μαρασμό και απερήμωση των δημοτικών διαμερισμάτων και της  υπαίθρου, αφού στερεί   την όποια προοπτική ανάπτυξης. Οι ευθύνες της διοίκησης Σαραμάντου είναι τεράστιες. Με τη δημαγωγική και παρελκυστική τακτική της  και την μνημειώδη ανεπάρκειά της, αναγορεύεται επάξια σε μια επιζήμια διοίκηση,  για τα συμφέροντα του δήμου και των δημοτών.  
Η Δημοτική Κίνηση Πολιτών «ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ» δηλώνει απερίφραστα την αντίθεσή της σε αυτήν την πολιτική.  Ως παράταξη και ως πολίτες, θα σταθούμε δίπλα στα δίκαια αιτήματα των συνδημοτών μας. Ο  Δήμος   οφείλει   να ακούσει   και να πάρει   σοβαρά υπόψη τις γνώμες των άμεσα ενδιαφερομένων. Όλα πρέπει να αντιμετωπιστούν με νηφαλιότητα, ψυχραιμία και διάλογο με τους εταίρους της εκπαιδευτικής κοινότητας, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, για να είμαστε αντίθετοι στην συγχώνευση της υποβάθμισης των σχολείων και άλλοι τόσοι για να είμαστε υπέρ της ανέγερσης καινούριου σχολείου   που θα διασφαλίζει  την  αναβάθμιση  της εκπαίδευση των μαθητών. Η  απόφαση αυτή μπορεί και πρέπει να αλλάξει..  Αρκεί ο Δήμος να σταθεί στο πλευρό των δημοτών και όχι στην εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων  πολιτικών «κυκλωμάτων» που στήριξαν την εκλογή του Σαραμάντου,  με αποτέλεσμα να σκύβει τώρα το κεφάλι του στις όποιες κυβερνητικές επιλογές.   
  Αστέριος Γαβότσης
Επικεφαλής της ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης πολιτών "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"

Συνάντηση γυναικών Κ.Α.Π.Η. Δήμου Ωραιοκάστρου

ΔΕΝΔΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Περιβαλλοντικός – Πολιτιστικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου: Η ασφαλτόστρωση του δασικού δρόμου

 
"Η ασφαλτόστρωση του δασικού δρόμου"

Την Τετάρτη 2/3/2011 συνεδρίασε το συμβούλιο της Δημοτικής κοινότητας Ωραιοκάστρου με θέμα τη σύνταξη του τεχνικού προγράμματος του Ωραιοκάστρου. Μεταξύ των έργων που συζητήθηκαν και στη συνέχεια προτάθηκε η υλοποίησή τους ήταν και η ασφαλτόστρωση του δασικού δρόμου που ξεκινά από το 2ο Λύκειο  Ωραιοκάστρου και φθάνει μέχρι το δρόμο που οδηγεί στο αναψυκτήριο.
Στη συνεδρίαση διατυπώθηκαν αντιρρήσεις τόσο από συμβούλους της αντιπολίτευσης, όσο και από ορισμένους της συμπολίτευσης για την αναγκαιότητα της ασφαλτόστρωσης του δρόμου και πρότειναν την  ακύρωσή της.  Παρά τις διατυπωθείσες αντιρρήσεις ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η πρόταση του προεδρείου που στηρίχθηκε από τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων  να γίνει η ασφαλτόστρωση, με την αιτιολογία της αποσυμφόρησης της κίνησης  προς το δασικό κτήμα και τα γήπεδα.
Σαν διοικούσα επιτροπή του Περιβαλλοντικού – Πολιτιστικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου δηλώνουμε  την αντίθεσή μας στην απόφαση αυτή. Η αειφόρος ανάπτυξη της περιοχής μας  δεν επιτυγχάνεται με δραστικές παρεμβάσεις που αλλοιώνουν το φυσικό της τοπίο, αλλά με την προσπάθεια διατήρησης ακέραιου του φυσικού της πλούτου.
Είναι γνωστό σε όλους ότι ο δρόμος αυτός χρησιμοποιείται από πολλούς συμπολίτες μας καθημερινά για τον περίπατό τους. Θα ήταν εύλογο να γίνουν κάποιες ήπιες παρεμβάσεις,  ώστε ο δρόμος να είναι εύκολα προσβάσιμος σε όλους μας, αλλά αυτό δεν είναι ανάγκη να γίνει με  «εύκολη» και δαπανηρή λύση της ασφαλτόστρωσης.
Καλούμε την διοίκηση του δήμου και το δημοτικό συμβούλιο να μην κάνουν δεκτή την πρόταση της Δημοτικής Κοινότητας Ωραιοκάστρου, ώστε να παραμείνει ο ορεινός όγκος ανέπαφος.

Η Διοικούσα Επιτροπή


«Περιβαλλοντικός – Πολιτιστικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου,
ποιοι είμαστε».


Την Τετάρτη 26/1/2011 πραγματοποιήθηκε η καταστατική γενική συνέλευση για την δημιουργία  του "Περιβαλλοντικού - Πολιτιστικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου" με σκοπό τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, την οργάνωση δράσεων για την αειφορία και τον πολιτισμό…
Αυτή ήταν η πρώτη  ανακοίνωση που βγήκε από την προσωρινή διοικούσα επιτροπή του νεοσύστατου συλλόγου.. Κάποιοι έδειξαν ενδιαφέρον, σε κάποιους άλλους δεν προξένησε καμία εντύπωση (ακόμη ένας σύλλογος θα σκέφτηκαν) και κάποιοι προσπέρασαν αδιάφορα.
Για ποιο λόγο όμως δημιουργήσαμε αυτό τον σύλλογο; Η ιστορία ξεκινάει από το προηγούμενο καλοκαίρι, όταν έπεσε στο τραπέζι η σχετική ιδέα. Από τότε έγιναν αρκετές συζητήσεις για το αν πρέπει να στήσουμε έναν τέτοιο σύλλογο ,  με ποιο τρόπο και ποιο θα ήταν το στίγμα του, αφού δημιουργούνταν πολλά νέα δεδομένα στον υπό σύσταση νέο δήμο σύμφωνα με τις αλλαγές που προέβλεπε ο  «Καλλικράτης». Η εντύπωση που υπήρχε στους ενδιαφερόμενους ήταν ότι η αναγκαιότητα δημιουργίας του συλλόγου είναι πολύ μεγάλη. Οι ανησυχίες των φίλων για το περιβάλλον αφ’ ενός ήταν πολλές αφ’ ετέρου όλοι ένιωθαν πως υπήρχε ένα σημαντικό «κενό» τόσο στα περιβαλλοντικά, όσο και στα πολιτιστικά δρώμενα στην περιοχή μας.
Η ίδρυση του συλλόγου κατά την γνώμη μας, αποτελεί την έμπρακτη επιβεβαίωση της θέλησής μας να αποκτήσουμε μια οργανωμένη φωνή που θα αντιστέκεται σε όλους εκείνους που σχεδιάζουν  ή πρόκειται να σχεδιάσουν στο μέλλον  την υποβάθμιση του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος της περιοχής που ζούμε
Γι’ αυτό και η ενίσχυση του συλλόγου τόσο με την εγγραφή όσο και με την συμμετοχή όλων στις δράσεις που θα υλοποιούνται θεωρείται πολύ σημαντική για την ευόδωση των σκοπών του. Άλλωστε είναι κοινός τόπος πως στο αστικό περιβάλλον που ζούμε για να διορθώσουμε τα «στραβά» που έχουν συμβεί μέχρι σήμερα ή που ενδεχομένως θα συμβούν, θα πρέπει να υπάρχει  συνεχής ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επανεκπαίδευση όλων των πολιτών, όσον αφορά τη συμπεριφορά μας προς το περιβάλλον σε καθημερινή βάση. Συμπεριφορές που ξεκινούν από τη διαχείριση ενεργειακών και φυσικών πόρων, των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης υλικών, αλλά και την αλλαγή στάσης όσον αφορά την μετακίνηση, την αξιοποίηση του πρασίνου της πόλης αλλά και των αδόμητων χώρων.
Θεωρούμε πως βασικός μας στόχος είναι η συμβολή μας στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας και της αίσθησης του επείγοντος χαρακτήρα των περιβαλλοντικών προβλημάτων της εποχής μας, ώστε να εξασφαλίσουμε τη συμπόρευση όσο γίνεται μεγαλύτερου αριθμού συμπολιτών μας, στην υλοποίηση των κατάλληλων δράσεων με την ενεργητική τους συμμετοχή στις διαδικασίες πρόληψης και  επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Αυτός είναι ο λόγος που για όλους εμάς που ξεκινήσαμε αυτή την προσπάθεια δίνεται μεγάλη βαρύτητα στη συμμετοχή του κόσμου, των πολιτών και κυρίως των νέων στις συλλογικές προσπάθειες για την επίτευξη ενός καλύτερου μέλλοντος στο Ωραιόκαστρο. Δίνουμε μεγάλη σημασία στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στις σχολικές μονάδες της περιοχής μας , παρέχοντας από την πλευρά μας αμέριστη συμπαράσταση  στο μέτρο του δυνατού. Παράλληλα δε προτρέπουμε και άλλους καθηγητές – δασκάλους να δημιουργήσουν περιβαλλοντικές ομάδες στα σχολεία., γιατί πιστεύουμε πως  αλλαγές στις συμπεριφορές μπορούν να επιτευχθούν με μεγαλύτερη επιτυχία μέσα από την ενημέρωση και συμμετοχή των παιδιών από μικρή ηλικία.
Δύναμη και ενέργεια αντλούμε όλοι εμείς από την κοινωνία των πολιτών, από όλους εκείνους που θέλουν να κάνουν κάτι για την πόλη και τον τόπο τους και μέχρι σήμερα δεν έβρισκαν ένα κανάλι δημιουργικής συμμετοχής στις ανοιχτές υποθέσεις της πόλης τους.
Θέλουμε ένα σύλλογο που να στοχεύει στην:  

-         υπεράσπιση της προσβασιμότητας στους δημόσιους χώρους  σε ελεύθερα πεζοδρόμια και ελεύθερες πλατείες
-         συνέχεια των δράσεων που αποφασίζονται, γιατί αλλιώς αυτές καταλήγουν να αποτελούν απλά πυροτεχνήματα, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα
-         εφαρμογή των νόμων που προστατεύον από την αυθαιρεσία και την εγωιστική συμπεριφορά
-         -εναντίωση σε πρακτικές που οδηγούν σε μια βρώμικη πόλη,
-         -διεκδίκηση ενός αποτελεσματικού δικτύου δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς,--στην ήπια τουριστική ανάπτυξη
-         στήριξη όλων των θετικών προσπαθειών που θα κάνουν την πόλη μας καλύτερη

Για όλους εμάς που δημιουργήσαμε το νέο σύλλογο  « Ο πολιτισμός δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αναγκαιότητα»
Ο πολιτισμός θα πρέπει να έχει κεντρική θέση  στην πολιτική του νέου δήμου και να μην αντιμετωπίζεται με τα απομεινάρια του δημοτικού προϋπολογισμού.  Ο πολιτισμός , ως καθημερινή πραγματικότητα στην οικογένεια, στο σχολείο, στην πόλη μας,  διαμορφώνει προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες οδηγώντας στην  ολοκλήρωση της προσωπικότητας των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων μας.
Ο πολιτισμός  όχι μόνο διαπλάθει  καλυτέρους δημότες, βοηθά παράλληλα και στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου.  Ο στόχος της  ανάπτυξης του δήμου θα πρέπει να είναι η αύξηση της ελκυστικότητάς του ως τόπου διαμονής,  τόπου εργασίας, τόπου διακοπών και  τόπου επενδύσεων με παράλληλη ενίσχυση μιας βιώσιμης αειφόρου οικονομίας με σαφή τοπικά χαρακτηριστικά.

Ζητούμε την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς .
-         Την ανάπτυξη αναγκαίων πολιτιστικών υποδομών
-         -την ενίσχυση της πολιτιστικής εκπαίδευσης με την οργάνωση συμμετοχικών  πολιτιστικών  δραστηριοτήτων.
-         την ανάπτυξη προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού

Ο Αριστοτέλης έλεγε "Φύσις αρχή πάντων". Από εκεί ξεκινούμε κι εμείς διεκδικώντας την αλλαγή προς το καλύτερο των όρων της ζωής μας με τη συνεχή παρέμβασή μας στους δημόσιους και ιδιωτικούς θεσμούς λήψης των αποφάσεων που την επηρεάζουν καταλυτικά., αντιπαλεύοντας την ακραία υιοθέτηση οικονομικών παραμέτρων σε βάρος του περιβάλλοντος και των ανθρώπων που ζουν σ’ αυτό. 

Πιστεύουμε ότι ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πράγματα που όσο μικρά και αν είναι αυτά θα μας κάνουν δυνατότερους και τη ζωή μας πιο ανθρώπινη.

Η Διοικούσα Επιτροπή

Η Απογραφή της αδιαφάνειας, για τα οικονομικά του δήμου Ωραιοκάστρου, από τη διοίκηση Σαραμάντου.




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 14.3.2011

Μέχρι σήμερα κανένα θεσμικό όργανο του Δήμου, που συμμετέχει η αντιπολίτευση, δεν είναι στοιχειωδώς ενημερωμένο για την πρόοδο συνολικά του έργου της Επιτροπής Απογραφής. Με βάση το χρονοδιάγραμμα προβλέπονταν μέχρι τέλους Φεβρουαρίου η ολοκλήρωση της Απογραφής και η παράδοση στις 28/2 αντίγραφου της Έκθεσης Απογραφής στο δήμαρχο και στον πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου, που για το δήμο Ωραιοκάστρου, ο Σαραμάντος όρισε τον …..Σαραμάντο.

Η επιτροπή Απογραφής του Δήμου εκτός από το ότι δεν συγκροτήθηκε έγκαιρα από τη διοίκηση στις 3/1/11 όπως προβλέπονταν, σημείωσε στη συνέχεια και μεγάλη καθυστέρηση στην πρόοδο των εργασιών της απογραφής στις επιμέρους φάσεις, που έχει να κάνει και με την μη κατάλληλη προετοιμασία της διοίκησης για τον σκοπό αυτό. Ο στόχος της διοίκησης όπως αποκαλύπτεται από τα πεπραγμένα της ήταν τελικά να εξαντλήσει όλα τα χρονικά περιθώρια, ώστε με πρόσχημα την έλλειψη χρόνου στη συνέχεια να παρουσιάσει μια βεβιασμένη απογραφή, χωρίς εξαντλητικούς ελέγχους, μια απογραφή της πλήρους αδιαφάνειας. Και όλα αυτά γιατί η διοίκηση Σαραμάντου ήθελε να αποφύγει πάση θυσία τον έλεγχο στον πρώην δήμο Καλλιθέας, στις δημοτικές επιχειρήσεις και τα Νομικά πρόσωπα. Και το πέτυχε, γιατί ως διοίκηση ήταν πολύ εύκολο να το κάνει, με την άρνησή της να χορηγήσει τα οικονομικά στοιχεία που ζητούσε η αντιπολίτευση. Αλλά απέτυχε στα δύσκολα. Απέτυχε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής. Απέτυχε να ικανοποίηση την αδήριτη ανάγκη και απαίτηση των πολιτών για πλήρη διαφάνεια στα οικονομικά των δήμων. Και αυτό είναι δυστυχώς το πρώτο συμπέρασμα της Απογραφής και θέλουμε να το τονίσουμε.

Οι συνέπειες της παραπάνω τακτικής της διοίκησης δεν περιορίζονται μόνο στα θέματα διαφάνειας, αλλά και στα θέματα που αφορούν την κατάρτιση του νέου Προϋπολογισμού

Είναι προφανές ότι και η σύνταξη του Προϋπολογισμού, που θα γίνει μέχρι τέλος Μαρτίου, με βάση τα στοιχεία της Απογραφής, θα γίνει βεβιασμένα και το κυριότερο δεν θα γίνει μια ειλικρινής συζήτηση για την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου. Τα μέλη της Επιτροπής και οι δημοτικοί σύμβουλοι, θα κληθούν να ασκήσουν τις θεσμικές τους αρμοδιότητές τους σε καθεστώς αδιαφάνειας. Είναι προφανές ότι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι δεν θα γνωρίζουν την πραγματική οικονομική κατάσταση του νέου Δήμου και ότι σε ένα οικονομικό περιβάλλον περικοπών και λιτότητας, δεν θα γίνει μια ανοιχτή συζήτηση για το ουσιαστικό περιεχόμενο του Προϋπολογισμού, για τις προτεραιότητές του και τις κατευθύνσεις του.

Μια αδιαφανής, επιφανειακή και βεβιασμένη συζήτηση για τα οικονομικά του Δήμου και την σύνταξη του Προϋπολογισμού μόνο κακό θα κάνει στο μέλλον του Δήμου.

Και αυτή είναι η επιλογή της διοίκησης. Γιατί εάν επιδίωκε τη διαφάνεια στα οικονομικά, τότε θα φρόντιζε να εξασφαλισθεί η ενημέρωση και ο πλήρης έλεγχος. Αντίθετα όμως η διοίκηση Σαραμάντου με τη στάση της, απέδειξε ότι υπολείπεται των αρχών για μια ανοιχτή, συμμετοχική αυτοδιοίκηση, χωρίς φοβικά σύνδρομα. Επέλεξε με τη συμπεριφορά του και την αναχρονιστική του τακτική, ως δήμαρχος Ωραιοκάστρου, να υποβαθμίζει το ρόλο των θεσμικών οργάνων του δήμου και να υποτιμά κατά επέκταση τους πολίτες.

Αστέριος Γαβότσης
Επικεφαλής της ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης πολιτών "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

Υποχρεωτικός έλεγχος ύπαρξης Αριθμού Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) κατά τον έλεγχο και την εκκαθάριση πράξεων δαπανών των φορέων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) .

Υποχρεωτικός έλεγχος ύπαρξης Αριθμού Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) κατά τον έλεγχο και την εκκαθάριση πράξεων δαπανών των φορέων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) .

Διαβάστε την σχετική επιστολή του Υπουργείου Εσωτερικών:

1. ΕΠΕΙΓΟΝ


2. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 8 Μαρτίου 2011
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ
Αρ. Πρωτ.ΔΙΣΚΠΟ/Φ.8/οικ.5091
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ
ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΣ:
Το Υπουργείο Οικονομικών:
Πληροφορίες: Γιάννης Ντινιακός - Γεν. Γραμματέα Δημοσιονομικής
Τηλ.: 213-1313113 Πολιτικής κ. Η. Πεντάζο
Fax: 210-3389-147 Παν/μίου 37, Τ.Κ. 101 65,
Ταχ. Δ/νση: Βασ. Σοφίας 15 Αθήνα.
Ταχ. Κώδ.: 10674, Αθήνα.
ΘΕΜΑ: “Υποχρεωτικός έλεγχος ύπαρξης Αριθμού Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ) κατά τον έλεγχο
και την εκκαθάριση πράξεων δαπανών των φορέων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου
(Υ.Δ.Ε.)”
Όπως σας είναι γνωστό με τον Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112Α)
ανάρτηση νόμων και πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο
«Πρόγραμμα Διαύγεια» και άλλες διατάξεις»
νόμων, των κανονιστικών πράξεων και εν γένει των πράξεων των κυβερνητικών και διοικητικών οργάνων με
στόχο την επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής
δράσης και σκοπό την τήρηση της νομιμότητας και την επίτευξη χρηστής Δημόσιας Διοίκησης (Πρόγραμμα
«Διαύγεια»).
Σύμφωνα με τον ανωτέρω νόμο η υποχρέωση αυτή ισχύει ήδη για όλους τους φορείς εκτός των ΟΤΑ α΄ και
β΄ βαθμού για τους οποίους ως χρόνος έναρξης ισχύος των σχετικών ρυθμίσεων έχει ορισθεί η 15-3-2011.
Τονίζουμε ότι όλες οι πράξεις και αποφάσεις που ορίζει το πεδίο εφαρμογής του εν λόγω νόμου δεν
εκτελούνται εάν δεν έχουν λάβει Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ), ο οποίος αποδίδεται από το
Πρόγραμμα Δι@ύγεια αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καταχώρισης και ανάρτησής τους στους
διαδικτυακούς τόπους του Προγράμματος Δι@ύγεια. Τούτο σημαίνει ότι στην περίπτωση αυτή η
εκτελεστότητα της συγκεκριμένης πράξης συναρτάται άμεσα με την ανάρτησή της στο Διαδίκτυο, αφού η
ανάρτηση ανάγεται σε όρο εκτέλεσης της πράξης.
Παρά το γεγονός ότι με αλλεπάλληλες εγκυκλίους μας ή μέσω της ΟΔΕ του Προγράμματος «Διαύγεια» οι
υπόχρεοι φορείς έχουν ενημερωθεί αναλυτικά για το αντικείμενο του Προγράμματος, την υποχρέωση που
εισάγει και το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του, εν τούτοις, παρατηρούμε ότι πολλοί φορείς δεν έχουν
συμμορφωθεί με την υποχρέωση αυτή.
Παράλληλα παρατηρείταιότι κατά τη διαδικασία ελέγχου των αναλήψεων υποχρεώσεων από τις αρμόδιες
υπηρεσίες δεν ελέγχεται, σε πολλές περιπτώσεις, η εκτελεστότητα των πράξεων δαπανών με βάση την
υποχρέωση αναγραφής του ΑΔΑ στο σχέδιο της πράξης, με αποτέλεσμα να εκτελούνται πράξεις δαπανών οι
οποίες θα έπρεπε κανονικά να απορρίπτονται λογω έλλειψης αναγραφής του ΑΔΑ.
Λαμβάνοντας υπ'οψη τα παραπάνω, παρακαλούμε να ενημερώσετε τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου
(ΥΔΕ) για αυστηρότερο έλεγχο των εγγράφων που παραλαμβάνουν προς έλεγχο και εκκαθάριση, τονίζοντας
και πάλι ότι για να είναι οι πράξεις δαπανών εκτελεστές θα πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφεται ο σχετικός
Αριθμός Διαδικτυακής Ανάρτησης (ΑΔΑ), με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων που προβλέπονται από το
σχετικό νόμο.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε τυχόν περαιτέρω πληροφορία
ή διευκρίνιση.
«Ενίσχυση της διαφάνειας με την υποχρεωτικήκαθιερώθηκε η υποχρέωση ανάρτησης στο Διαδίκτυο των


Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΜΠΕΡΓΕΛΕ
Εσ. Διανομή:
- Γραφείο κ. Υπουργού
- Γραφείο κυρίας Γενικής Γραμματέως

Υπουργείο Οικονομικών,
Γενική Δ/νση Δημοσιονομικών Ελέγχων:
- Υπόψη κ. Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης
Κηφισίας 124 & Ιατρίδου 2,
Τ.Κ. 115 26, Αθήνα.
KOINO ΠΟΙΗΣΗ:

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Συνενώσεις- Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχολική χρονιά 2011 - 2012


Το Δημοτικό Σχολείο  καθώς και το Νηπιαγωγείο Μεσαίου,Πετρωτού και Μονολόφου συνενώνεται και μεταφέρεται στην ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ


ΠΙΝΑΚΑΣ υποβαθμίσεων
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Π.Ε.

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑΙΟΥ  και 5/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ
Σε 6/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1/Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΣΑΙΟΥ  και 1/θ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ -
σε  ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ- 2/Θ

Δείτε ολο τον πίνακα του υπουργείου εδώ

ΠΑΟΚ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ 2-1, ΚΕΡΚΥΡΑ-ΑΡΗΣ 3-4, ΗΡΑΚΛΗΣ-Παναθηναϊκός 1-3

Ο ΠΑΟΚ ήταν τελικά ο μεγάλος νικητής στον αγώνα με το Ολυμπιακό τον οποίο νίκησε με 2-1. Ο Αρης  νίκησε και αυτός μέσα στην Κέρκυρα την ομώνυμη ομάδα με 3-4 ενώ η ΗΡΑΚΛΗΣ δεν τα κατάφερε με το Παναθηναϊκό απο τον οποίο έχασε το Σάββατο με 3-1.

Δείτε σχετικά βίντεο:










ΕΠΣΜ αποτελεσματα Α1



ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝ 2-1
ΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝ 1-2
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣ 4-0
ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ 0-0
ΔΟΞΑ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ-ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΙΝΔΟΥ 1-0
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ-ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝ 0-1
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟ-ΙΩΝΙΚΟΣ 1-4
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣ-ΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 3-0



Βαθμολογία

ομάδεςβαθμοίποινέςγκολN/I/Hεντόςεκτός
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝ56052-19 16-8-1 32-12 9-2-1 20-7 7-6-0
ΔΟΞΑ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ53046-24 16-5-5 23-7 8-3-1 23-17 8-2-4
ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝ51034-14 15-6-4 18-8 8-2-2 16-6 7-4-2
ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ47043-27 14-5-6 22-14 8-1-3 21-13 6-4-3
ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ43041-22 13-4-8 24-13 8-0-5 17-9 5-4-3
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ40033-25 12-4-9 15-9 8-1-4 18-16 4-3-5
ΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ39048-43 11-6-8 26-19 6-4-3 22-24 5-2-5
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣ36032-34 10-6-10 14-13 4-5-4 18-21 6-1-6
ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝ35031-27 9-8-8 16-14 4-5-4 15-13 5-3-4
ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ32039-35 8-8-9 22-19 5-3-5 17-16 3-5-4
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣ31025-39 8-7-11 13-18 5-4-4 12-21 3-3-7
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟ30044-49 9-3-14 18-24 4-2-6 26-25 5-1-8
ΙΩΝΙΚΟΣ30039-47 8-6-12 23-29 3-2-8 16-18 5-4-4
ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΙΝΔΟΥ27020-32 6-9-11 7-16 1-8-5 13-16 5-1-6
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ26034-40 7-5-14 17-19 4-2-7 17-21 3-3-7
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ18017-38 4-6-15 10-14 3-4-6 7-24 1-2-9
ΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ5013-76 1-2-22 5-38 0-1-11 8-38 1-1-11

- Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων ομάδων καλύτερη θέση στο βαθμολογικό πίνακα καταλαμβάνει η ομάδα που έχει καλύτερο συντελεστή στους μεταξύ τους αγώνες (άρθρο 20 του Κ.Α.Π.). Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να παρουσιαστεί αυτόματα (ηλεκτρονικά) στην άνω βαθμολογία.

Επόμενοι αγώνες
28η αγωνιστική

ΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣ
ΙΩΝΙΚΟΣΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣΔΟΞΑ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ
ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ
ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝ
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ

Ο Πολιτιστικός Τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην Οικονομική Ανάπτυξη της Ελλάδας


Ο Πολιτιστικός Τουρισμός μπορεί να συμβάλλει στην Οικονομική Ανάπτυξη της Ελλάδος


Του Δρ Δ.Τερζάκη*

   Ο πολιτιστικός τουρισμός ορίζεται ως η κυκλοφορία των ατόμων στα πολιτιστικά αξιοθέατα μακριά από τον τόπο κανονικής διαμονής, με την πρόθεση να συλλέξουν νέες πληροφορίες και εμπειρίες για να ικανοποιήσουν τις πολιτιστικές τους ανάγκες. Αυτή η μορφή τουρισμού είναι όλο και πιο δημοφιλής σε ολόκληρο τον κόσμο και επιβεβαιώνεται από μια έκθεση του ΟΟΣΑ το 2009, η οποία αναφέρεται στο ρόλο του πολιτιστικού τουρισμού για την περιφερειακή ανάπτυξη διαφόρων περιοχών του κόσμου.

Η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού δεν δημιουργεί μόνο μια αίσθηση γνώσης και υπερηφάνειας για την τοπική ιστορία και ταυτότητα αλλά βοηθά στη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, στην οικονομική ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Πρόσφατα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε και στέλνει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για έγκριση την Πρόταση: ότι το Σήμα Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς θα απονέμεται σε μνημεία και φυσικούς, αρχαιολογικούς, αστικούς ή πολιτιστικούς χώρους, οι οποίοι έχουν διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή ιστορία, στον ευρωπαϊκό πολιτισμό και στην ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

Το Σήμα Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς θα μπορεί να απονέμεται και σε τόπους μνήμης, καθώς και στην άυλη κληρονομιά ως συνδεόμενη με ένα τόπο, συμπεριλαμβανομένης της σύγχρονης πολιτιστικής κληρονομιάς. Μεταξύ των στόχων αυτής της νομοθετικής πρότασης είναι η ενίσχυση των γνώσεων των νέων για την κοινή πολιτιστική τους κληρονομιά και η τόνωση της συνείδησης της ευρωπαϊκής τους ταυτότητας, καθώς και η προβολή των χώρων ως τουριστικών προορισμών, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις δυνητικές αρνητικές επιπτώσεις εις βάρος των χώρων ή της περιοχής η οποία τους περιβάλλει.

Στη πρωτοβουλία αυτή θα συμμετάσχουν μόνο τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη δυνατότητα να προεπιλέξουν το πολύ δύο χώρους ανά διετία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα επιλέγει ένα χώρο ανά κράτος και επί πλέον δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μπορούν να επιλέγουν χώρους από κοινού (διεθνικοί χώροι) στους οποίους θα δίνεται ιδιαίτερη προσοχή.

Για την Ελλάδα το Σήμα Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς πρέπει να αποτελέσει τον καταλύτη για τη δημιουργία ενός Δικτύου Περιοχών Πολιτιστικής Κληρονομιάς το οποίο εμπλουτιζόμενο με ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο Αθλητικός Τουρισμός, θα μπορέσει να αναπτύξει ένα καινοτόμο τουριστικό προϊόν, το οποίο θα συμβάλλει άμεσα στην Οικονομική Ανάπτυξη της Ελλάδος.


*Ο Δρ Δημήτριος Τερζάκης, Καθηγητής Τ.Ε.Ι. Κρήτης, είναι  Επιστημονικός Υπεύθυνος της  ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Περισσότερα για την ερευνητική μονάδα εδώ