Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Ανακοίνωση ΔΣ της Ενωσης Γονεών του Δήμου Ωραιοκάστρου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Το ΔΣ της Ενωσης Γονεών του Δήμου Ωραιοκάστρου, ανακοινώνει ότι λόγω προβλημάτων αναβάλλεται η προγραμματισμένη για την Παρασκευή 25/2/2011 (ώρα 18.00 μμ, αίθουσα εκδηλώσεων 2ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου), εκλογοαπολογιστική ΓΣ και μετατίθεται για την Δευτέρα 28/2/2011 το απόγευμα, την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο.
         
                                                                      για το ΔΣ
                                                                ο ειδ γραμματέας
                                                            Χατζηγεωργίου Γιώργος

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Ευχαριστήριο Εμπορικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Ο νέος Εμπορικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου, με την παρούσα επιστολή θα ήθελε να ευχαριστήσει προσωπικά τον κ. Ποσειδώνος για την παρουσία του στην πρώτη συνάντηση επαγγελματιών και καταστηματαρχών του Δήμου Ωραιοκάστρου, με σκοπό την ίδρυση του νέου Εμπορικού Συλλόγου πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή 20/02/2011 στην Δημοτική αίθουσα ¨Παύλος Μελάς¨ στο Παλαιόκαστρο.
Ευχαριστούμε για την πλήρη ενημέρωση όσον αφορά την βοήθεια και την στήριξη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Προέδρου και του ίδιου προσωπικά, σε ότι χρειαστεί ο νέος Εμπορικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου.
Ευχαριστούμε για τις προτάσεις που ανέπτυξε στον λόγο του οι οποίες ήταν πραγματικά καταλυτικές και ενδιαφέρουσες, όπως επίσης και τις απαντήσεις που έδωσε στις απορίες και τις ερωτήσεις των παραβρισκόμενων επαγγελματιών.

Με εκτίμηση
Τα μέλη της προσωρινής 6μελούς διοικούσης επιτροπής

Νέος Εμπορικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου

ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Μεγάλη ήταν η προσέλευση από ιδιοκτήτες εμπορικών καταστημάτων και επιχειρήσεων του Δήμου Ωραιοκάστρου στην συγκέντρωση που έγινε την Κυριακή 20/02/2011, στην Δημοτική αίθουσα «Παύλος Μελάς» στο Παλαιόκαστρο.
Σκοπός της συγκέντρωσης αυτής ήταν η δημιουργία του νέου Εμπορικού Συλλόγου του Δήμου Ωραιοκάστρου.
Στόχος αυτής της κίνησης, είναι η αναβάθμιση των επιχειρήσεων και η αλληλοϋποστήριξη των επαγγελματιών, από έναν φορέα κοινής αποδοχής με κοινό στόχο και σκοπό στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε.
Ιδιαίτερα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Ποσειδώνος, επιστημονικό συνεργάτη του επαγγελματικου Επιμελητηρίου για την τιμή που μας έκανε να παραβρεθεί δηλώνοντας στην ομιλία του την αμέριστη βοήθεια του Εμπορικού Επιμελητηρίου και την δική του προσωπικά, κάνοντας τις δικές του προτάσεις όσο αφορά την δημιουργία του νέου Εμπορικού Συλλόγου.
Την οικονομική ανάλυση της γενικότερης κατάστασης των δύσκολων εποχών που διανύουμε έκανε με την ομιλία του ο Κος Θεμελής, εκπρόσωπος της Α’ Εφορείας και Προϊστάμενος των Εσόδων, τον οποίο ευχαριστούμε για την παρουσία και την ενημέρωση του.
Ευχαριστούμε πολύ όλους τους επιχειρηματίες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα, για τις προτάσεις, που ακούστηκαν για τους προβληματισμούς που τέθηκαν και για το πρώτο βήμα που έγινε ως προς την δημιουργία του νέου Εμπορικού Συλλόγου Ωραιοκάστρου.
Πιστεύουμε σ’ αυτόν τον θεσμό, και ενωμένοι με κοινό στόχο μπορούμε να συνδράμουμε όλοι στην επίλυση των προβλημάτων μας.
Με εκτίμηση,
Τα μέλη της 6μελούς προσωρινής διοικούσης επιτροπής

Συμμετοχή του Δήμου Ωραιοκάστρου στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Νέα Γενιά σε Δράση»


Γραφείο Νεολαίας
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το Γραφείο Νεολαίας του Δήμου Ωραιοκάστρου θα συμμετάσχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Νέα Γενιά σε Δράση» που θα πραγματοποιηθεί στο Erzurum της Τουρκίας πό 17 έως 23 Μαρτίου 2011. Η ελληνική αποστολή θα είναι 10μελής  και θα αποτελείται από νέους του δήμου μας 18 έως 26 ετών .Όσοι νέοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα αυτό να επικοινωνήσουν με το Γραφείο Νεολαίας κος Ζάννας Δημήτρης
Τηλ: 2310787528 κιν:6976005542 μέχρι την Παρασκευή 25/2/2011




Δήμοι: Τροπολογία για το προσωπικό των κοινωφελών επιχειρήσεων

Η δυνατότητα μεταφοράς προσωπικού κοινωφελούς επιχείρησης, η οποία λύεται και εφεξής η άσκηση της δραστηριότητάς της αναλαμβάνεται από τον οικείο δήμο ή από ν.π.δ.δ. του ιδίου δήμου, προβλέπεται με τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή.

Η ρύθμιση αφορά στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου που μεταφέρεται στον αντίστοιχο φορέα με την ίδια σχέση εργασίας, ύστερα από απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, ενώ συμβάσεις έργου που έχουν συναφθεί από τις επιχειρήσεις που λύονται, εκτελούνται από τον αντίστοιχο φορέα άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων.

Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται αναδρομικά από 1/1/2011 η θητεία των Επιτροπών Πολιτογράφησης Αλλοδαπών έως την εκ νέου συγκρότηση των οικείων επιτροπών στο πλαίσιο των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων του Κράτους

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Κατερίνα Φαρδούλη:Τhe right man in the right place (ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση)

Κατερίνα Φαρδούλη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 22/2/2011

Τhe right man in the right place (ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση).
Εντελώς τυχαία πληροφορήθηκα από ιστοσελίδες του Ωραιοκάστρου, αναφορικά με την «επί θύραις» κάλυψη της θέσης του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στο Δήμο Ωραιοκάστρου.
Χωρίς καμιά διάθεση αντιδικίας με τους αρθρογράφους, από τα δημοσιεύματα συνάγω το συμπέρασμα, ότι θεωρείται ακατάλληλο πρόσωπο για τη θέση αυτή, κάποιος ή κάποια με νομικές σπουδές. Προσωπικά, έχουσα αγάπη για τη δικαιοσύνη, δηλαδή την απονομή του ορθού και του δίκαιου –που αποτελεί το βασικότερο στυλοβάτη της δημοκρατίας- επέλεξα τη Νομική για τις πανεπιστημιακές μου σπουδές. Δυστυχώς, αυτό θεωρείται μειονέκτημα για τη συγκεκριμένη θέση και φοβούμαι ότι προχώρησα και σε δεύτερο αμάρτημα, αφού εμβάθυνα τις νομικές μου γνώσεις με μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα του ποινικού δικαίου που ως γνωστόν αποτελεί τη λάμπουσα όψη της δικαιοσύνης. Με αυτά τα προσόντα έλαβα το θάρρος να διεκδικήσω την προαναφερθείσα θέση στο δήμο Ωραιοκάστρου.

Ο οποιοσδήποτε ενδοιασμός αναφορικά με την άποψη ότι επειδή υπήρξα υποψήφια δημοτική σύμβουλος και ταυτόχρονα νομικός δεν είμαι κατάλληλη να καθέξω  τη συγκεκριμένη θέση, αποτελεί ισχυρισμό πέρα από  κάθε λογική. Αντίθετα, θεωρώ πως τα εφόδιά μου αυτά συμπληρώνουν την προσωπικότητά μου προκειμένου να ανταπεξέλθω με επιτυχία στα καθήκοντα της θέσης αυτής.

΄Οσο αφορά την προσπάθειά μου να μετέχω στα κοινά, αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί προφανώς ως εκδήλωση αγωνίας και αυθεντικού ενδιαφέροντος προκειμένου να προσθέσω και εγώ με τις περιορισμένες δυνάμεις μου ένα λιθαράκι στο σημαντικό τομέα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Τέλος είναι γνωστό για όσους με γνωρίζουν, ότι ουδέποτε ασχολήθηκα με την άγρα πελατείας, στάση ζωής την οποία δεν προτίθεμαι να μεταβάλω. Τουναντίον, ο μέχρι τώρα βίος μου που διακρίνεται για την αξιοπρεπή εκτέλεση των καθηκόντων μου, είμαι βέβαιη πως εγγυώνται την αμεροληψία μου. Η αντίθετη εξάλλου άποψη που υποστηρίχθηκε προφανώς και για μένα ως πολιτευθείσα στις τελευταίες δημοτικές εκλογές και ως εκ τούτου δεν θα είμαι αμερόληπτη, φρονώ ότι δεν χρήζει ανταπάντησης.

Σίγουρα η μη συμμετοχή κάποιου υποψήφιου για την κατάληψη της συγκεκριμένης θέσης σε κάποια δημοτική παράταξη, δεν αποτελεί το καλύτερο εχέγγυο για την απαιτούμενη αμεροληψία από την οποία πρέπει να διακατέχεται. Αντίθετα η θεωρητική υποδομή σε συνδυασμό με την επαγγελματική εμπειρία είναι οι καλύτεροι εγγυητές του απαραίτητου αυτού ιδεώδους. Πολύ δε περισσότερο δεν συνιστά προοπτική αμερόληπτης κρίσης η επιλογή κάποιου προσώπου για τη  συγκεκριμένη θέση ως αντιστάθμισμα προεκλογικών αντιπαροχών.

Ας μη μας διαφεύγει άλλωστε ότι η ενασχόληση με τα κοινά πρέπει να αποτελεί εκδήλωση ευθύνης «ίνα μη αφίεται η πολιτεία εις την διάθεσιν των πονηρών».

Με εκτίμηση

Φαρδούλη Κατερίνα

Ημερίδα με θέμα « Σχολείο & Οικογένεια», απο τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Μελισσοχωρίου

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων του δημοτικού σχολείου Μελισσοχωρίου διοργανώνει ημερίδα με θέμα :  « Σχολείο & Οικογένεια», με ομιλητή το σχολικό σύμβουλο Μπάμπη Μαυρίδη. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011 στις 7:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του δημοτικού σχολείου Μελισσοχωρίου.

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ : Θεσμός Διαφάνειας ,Ανεξαρτησίας,Συναίνεσης η Συναλλαγών και Σκοπιμοτήτων;

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Ν.3852/10 ,που αφορά,την νέα Δομή της Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας(σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ),ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης(ΣΔΕ) θα έχει ως αποστολή την έγκαιρη καταπολέμηση των φαινομένων κακοδιοίκησης, τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων, καθώς και την αποσυμφόρηση του δημάρχου και άλλων αιρετών οργάνων του δήμου από την ασφυκτική συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών.
Μέσω του ΣΔΕ θα αποτρέπονται πρόσθετες διοικητικές διαδικασίες, προσφυγές στην εποπτεία, σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και στη δικαιοσύνη, επειδή πολλά προβλήματα κακοδιοίκησης θα επιλύονται στο πλαίσιο του ίδιου του δήμου,έχοντας ως αποτέλεσμα και την εξοικονόμηση διαδικασιών, πόρων, χρόνου και χρήματος.
 Ως ΣΔΕ  θα επιλέγεται πρόσωπο κύρους και εμπειρίας, με ευρεία αποδοχή, αφού η επιλογή του θα πρέπει να συγκεντρώνει ισχυρή πλειοψηφία των 2/3 του Δημοτικού Συμβουλίου. Με την ίδια  αυξημένη πλειοψηφία παρέχεται δυνατότητα ανάκλησης της επιλογής του, για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη πρόταση. Παράλληλα, αποφεύγεται το ενδεχόμενο πρόκλησης πολιτικών και προσωπικών ανταγωνισμών, μέσω της καθιέρωσης κωλύματος εκλογής του ΣΔΕ σε αιρετό αξίωμα.
Ο ΣΔΕ  βρίσκεται πολύ κοντά στις ανεξάρτητες αρχές και ειδικά στον Συνήγορο του Πολίτη,χωρίς φυσικά να τον υποκαθιστά. Απαιτείται να είναι πρόσωπο,ευρύτερης αποδοχής,κύρους κι εγνωσμένης εμπειρίας αλλά κι η εκλογή του,αποτέλεσμα  συναινετικών διαδικασιών, διότι αφενός αναβαθμίζει σημαντικά τον ρόλο και το κύρος της  Αυτοδιοίκησης κι αφετέρου πρέπει να ισορροπεί μεταξύ των συμφερόντων των πολιτών και της εκάστοτε Διοίκησης. Τα βασικά στοιχεία που δίνουν νόημα και υπόσταση στην ανεξαρτησία της νέας αρχής είναι η αμεροληψία και η διαφάνεια.
 Σύμφωνα με το πνεύμα του Νόμου, ο ΣΔΕ είναι ο ανεξάρτητος,αμερόληπτος και αποστασιοποιημένος «κριτής» που αποφασίζει με βάση το Νόμο, για τα συμφέροντα πρώτα του Δημότη και μετά της δημοτικής αρχής. Άλλωστε για αυτό ονομάζεται συμπαραστάτης του Δημότη και όχι του Δημάρχου η της δημοτικής αρχής.
. Θεωρούμε ότι σημαντικές προϋποθέσεις για την επιλογή του ΣΔΕ είναι
1.      Να προέρχεται από την κοινωνία των πολιτών , να έχει συγκεκριμένη κοινωνική προσφορά αλλά και σφαιρική γνώση των προβλημάτων.
2.      Να συνδυάζει την ενασχόληση με τα κοινά με την γνώση των θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης .
3.      Να έχει  πραγματική εμπειρία στο χώρο των επιχειρήσεων και της διαχείρισης διοικητικών λειτουργιών,αλλά και της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων.
4.      Να εξασφαλίζεται ότι η επαγγελματική του δραστηριότητα,δεν  θα δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης από τους δημότες,τον Δήμο άλλα και τις επιχειρήσεις.
5.      Να μην δημιουργείται  η προσδοκία  επαγγελματικής «τακτοποίησης» η οποιουδήποτε άλλου οικονομικού οφέλους .
 Απαραίτητο στοιχείο για την επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου, είναι να αιτιολογηθεί επαρκώς η επιλογή του και να επιλεχθεί ένα πρόσωπο ικανό, ανεξάρτητο και χρήσιμο για τους δημότες και όχι ένα ανώδυνο πρόσωπο -"μαριονέτα", το οποίο θα διευκόλυνε την προσπάθεια της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής, ν ασκήσει ανεξέλεγκτα τις εξουσίες της.
Σε κάθε θεσμό το παραγόμενο αποτέλεσμά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από τα πρόσωπα που τον υπηρετούν. Ειδικότερα για έναν  νεοσύστατο θεσμό,όπως ο ΣΔΕ, είναι προς όφελος ,τόσο των δημοτών,όσο και της δημοτικής αρχής, όχι μόνο να τον αναδείξουν αλλά και να τον περιφρουρήσουν από τις οποίες σκοπιμότητες η συναλλαγές.


                                                          ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΚΟΥΤΡΟΥΚΗΣ
                                       Υποψήφιος Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης
                                                         

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Αστέριος Γαβότσης:Αναχρονιστικές και φασιστικές πρακτικές από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και το δήμαρχο Ωραιοκάστρου για να αποφύγουν τον έλεγχο.


Αστέριος Γαβότσης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21.2.2011

Αναχρονιστικές και φασιστικές πρακτικές από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου  και το δήμαρχο Ωραιοκάστρου για να αποφύγουν τον έλεγχο.   


Ούτε ο Μουμπάρακ  από την Αίγυπτο δεν έκλεινε τα μικρόφωνα κατά τις συνεδριάσεις. ούτε ο Μπεν Αλί από την Τυνησία αρνούνταν να απαντήσει στις ερωτήσεις. ούτε ο Μουσέβενι από την Ουγκάντα δεν φιμώνει με τέτοιο τρόπο την αντιπολίτευση. Μόνο ο Σαραμάντος από τη Νεοχωρούδα στο δημοτικό συμβούλιο αρνείται με το έτσι θέλω τον έλεγχο και να απαντήσει στις ερωτήσεις των συμβούλων, μόνο  ο Δούμπαλας από την Πεντάλοφο κλείνει τα μικρόφωνα, στη  συνεδρίαση για να φιμώσουν την αντιπολίτευση. Είναι αυτοί που επιχειρούν να μεταφέρουν και να εφαρμόσουν αυτές τις παρωχημένες φασιστικές πρακτικές στο νέο δήμο του Ωραιοκάστρου, προσβάλλοντας το θεσμό, τους πολίτες του Ωραιοκάστρου και την εποχή μας. Αφού σε κανένα δήμο στην Ελλάδα, σε κανέναν φορέα δεν γίνεται συνεδρίαση με κλειστά τα μικρόφωνα και καμία διοίκηση δεν μπορεί να αρνηθεί τον έλεγχο των πράξεων της.  
Από κοντά και οι «ραβδούχοι» για την ολοκλήρωση της φρικτής φάρσας. Με φιμωμένη την αντιπολίτευση βρίσκει ευκαιρία ο  αντιδήμαρχος Πολυχρονίδης να επιτεθεί στον Α. Γαβότση με γελοία υπονοούμενα, πλιατσικολογώντας στο έργο του, στον πρώην δήμο Μυγδονίας. Θρασύδειλοι, γλοιώδη  ανθρωποειδή οι νεοαναριχεθέντες στην εξουσία, ως νεόπλουτοι είναι δύο φορές πιο ανυπόφοροι, όπως έσπευσε να επιβεβαιώσει και με την ασυνάρτητη ομιλία της η νέα αντιδήμαρχος κα Ειρήνη Κέπετζη. Αρπαχτικά κάθε λογής και παντός καιρού, αναλαμβάνουν να  δημιουργήσουν  μια ωραία ατμόσφαιρα σε κάθε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Δεν πρόλαβαν καλά – καλά να σβήσουν οι φωτιές από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και επανέλαβαν ακόμη ένα  χάπενινγκ
Μόνο που η επανάληψη δεν δείχνει ηλιθιότητα. Μόνο σκοπιμότητα μπορεί να κρύβει, ώστε να απαξιωθεί ο θεσμός του δημοτικού συμβουλίου. Μόνο που αυτή τη φορά ο καθένας θα πάρει τις ευθύνες που του αναλογούν και τίποτα περισσότερο. Αφού το επέλεξαν, ας γίνουν ο πολιτικός  περίγελος μαζί με τις μορφές και τις πρακτικές της διοίκησης τους.
Ο νέος δήμαρχος προσπαθεί να κελαηδήσει, αλλά έχει την ψυχολογία του δαρμένου σκύλου. Απέδειξε ότι δεν  μπορεί  να σταθεί μόνος του στη σκηνή, χωρίς να  συνοδεύεται πάντα από τον Δούμπαλα και τις μεθόδους του, χωρίς να  επιστρατεύουν κάθε είδους μέσα για να ξευτελίσουν το θεσμό και να αποφύγουν τον έλεγχο.  Η ευπρέπεια, η ευγένεια και το ήθος αποτελούν άγνωστες λέξεις για τη νέα διοίκηση και το δήμαρχο που δεν λέει να αντιληφθεί ότι είναι δήμαρχος του δήμου Ωραιοκάστρου και όχι κάποιος τοπικός φύλαρχος, υπεράνω των δημοκρατικών διαδικασιών του δημοτικού συμβουλίου και του ελέγχου.  
Κάτι τρέχει και με τον Δούμπαλα, τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου. Ο πρόεδρος οφείλει να κερδίσει την εκτίμηση των συμβούλων, του σώματος, διευθύνοντας με μαεστρία  ξεπερνώντας τα προβλήματα και προλαβαίνοντας τις εντάσεις. Αυτός κάνει ακριβώς τα αντίθετα. Προκαλεί τις εντάσεις, τα προβλήματα και προσβάλει τους συμβούλους. Να μην επεκταθούμε στα επιπλέον προτερήματα που πρέπει να διαθέτει ένας πρόεδρος, στην ευστροφία, την περίσσια υπομονή και την αποτελεσματικότητα. Η έλλειψη  των παραπάνω ίσως να αποτέλεσαν  το κριτήριο της επιλογής του από το δήμαρχο. Αν όμως  αυτές είναι οι επιλογές του δημάρχου τότε «Βίος ανεόρταστος  και μακρά οδός απανδόχευτος» προμηνύεται για τη  θητεία του.  

Αστέριος Γαβότσης
επικεφαλής της ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης πολιτών "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"


Θεόδωρος Κουτρούκης:Ποιός φοβάται το Συμπαραστάτη του Δημότη;

    Μία αξιοσημείωτη καινοτομία του «Καλλικράτη» ήταν ο «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» (ΣΔΕ), ένας θεσμός για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών που διαμεσολαβεί για να προστατεύσει τον πολίτη αλλά και το κύρος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο ΣΔΕ εκλέγεται, ανάμεσα σε υποψηφιότητες προσώπων "κύρους και εμπειρίας" με πλειοψηφία των 2/3 του δημοτικού συμβουλίου. Η ασάφεια του νόμου ως προς τις έννοιες της εμπειρίας (σε τι;) και του κύρους (ποιος υπολείπεται;) έχει αναδείξει επιτακτικά το ζήτημα της επιλογής των προσώπων που θα υπηρετήσουν το νέο θεσμό.
Τα πρώτα δείγματα από την επιλογή των ΣΔΕ σε δήμους της χώρας δεν είναι ενθαρρυντικά. Η ικανοποιητική αντιμισθία της θέσης και η ανάγκη για την τοποθέτηση «ημέτερων» με σκοπό την εξόφληση προεκλογικών γραμματίων από τις δημοτικές πλειοψηφίες έχει οδηγήσει στην εκλογή προσώπων που δεν παρέχουν εχέγγυα για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους. Έτσι, μέχρι σήμερα είδαμε να εκλέγονται στη θέση του ΣΔΕ πρώην δήμαρχοι, εκλογικά ατυχήσαντα στελέχη παρατάξεων, νεαροί δημότες πενιχρής εμπειρίας, άνεργοι που προσβλέπουν σε ένα εισόδημα και εν γένει πρόσωπα που δεν είναι κατάλληλα – σύμφωνα με το πνεύμα του νόμου- για να διαδραματίσουν το ρόλο του ΣΔΕ.          
Πέραν των κωλυμάτων και των ασυμβίβαστων του «Καλλικράτη», οι ουσιαστικές προϋποθέσεις είναι πιο κρίσιμες για την αποτελεσματική άσκηση του ρόλου του ΣΔΕ. Ο ΣΔΕ θα πρέπει να διαθέτει την εμπιστοσύνη των δημοτών, εγγυήσεις ανεξαρτησίας και διαπιστευμένες γνώσεις διοικητικών λειτουργιών, καθώς θα κληθεί να χειριστεί πολυσύνθετες  διοικητικές υποθέσεις.
Αντίθετα η επιλογή του ΣΔΕ στο πνεύμα μιας επιδίωξης που θεωρεί το θώκο ως οιονεί θέση αντιδημάρχου ή παραχωρεί μια έμμισθη θέση (και δη καλοπληρωμένη) στους «πελάτες» της δημοτικής πλειοψηφίας υποσκάπτει εν τη γενέσει του το νέο θεσμό.
Το διακύβευμα στην τοποθέτηση του ΣΔΕ είναι αν η πλειοψηφούσα παράταξη θα "τολμήσει" να εκλέξει στη θέση αυτή ένα πρόσωπο ικανό, ανεξάρτητο και χρήσιμο ή θα επιλέξει τη λύση ενός ανώδυνου προσώπου - "μαριονέτα", το οποίο θα συνδράμει την προσπάθεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής να αποσείσει τις ευθύνες της και να ασκήσει ανεξέλεγκτα τις εξουσίες της. Επιπροσθέτως, είναι αδήριτη η αναγκαιότητα να καλυφθούν και τα νομικά κενά του Καλλικράτη σε αυτό το σημείο.
Μερικές τροποποιήσεις που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν είναι:
·        Να οριστούν απαιτήσεις εκπαίδευσης (π.χ.  πτυχίο ΑΕΙ/ ΤΕΙ) και επαγγελματικής διαδρομής (π.χ. 10 χρόνια προϋπηρεσίας) για τους υποψηφίους ΣΔΕ.
·        Η «εμπειρία» που προβλέπεται από το νόμο θα μπορούσε να διασφαλισθεί με την καθιέρωση ενός ελάχιστου  ορίου ηλικίας (π.χ. τα 30 έτη).
·         Οι διεκδικητές της θέσης δε θα πρέπει να ήταν υποψήφιοι για κανένα αιρετό αξίωμα στις τελευταίες δημοτικές εκλογές. (Χρήσιμη θα ήταν ακόμη μία δημόσια δέσμευση του ΣΔΕ που θα εκλεγεί ότι δε θα διεκδικήσει την ψήφο των δημοτών στις επόμενες εκλογές, ώστε οι σχέσεις που θα δημιουργήσει με τους δημότες στα πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων του να μην είναι εξαγοράσιμες εκλογικά)  
·        Οι υποψήφιοι ΣΔΕ θα πρέπει να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση η σύμβαση με τον Δήμο και ότι δεν υπάρχει καμία σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στη θέση του ΣΔΕ και τις λοιπές επαγγελματικές τους ασχολίες
·        Οι υποψηφιότητες θα πρέπει να κατατίθενται τουλάχιστον  επτά (7) ημέρες πριν την πρώτη ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για διαβούλευση και συνεννόηση μεταξύ των παρατάξεων.
·        Θα πρέπει μια ad hoc διαπαραταξιακή επιτροπή να εξετάζει τις αιτήσεις, να συντάσσει συγκριτικούς πίνακες αξιολόγησης των βιογραφικών σημειωμάτων των υποψηφίων και να εισηγείται προς το δημοτικό συμβούλιο τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων.
·        Η ψηφοφορία πρέπει να είναι φανερή και αιτιολογημένη, ώστε να διευκολύνεται η συναίνεση  η μυστική ψηφοφορία οδηγεί σε υπόγειες συνεννοήσεις και διευκολύνει τον εκμαυλισμό συνειδήσεων.    
Με αυτόν τον τρόπο θα αποσοβηθεί ο κίνδυνος το νευραλγικό αυτό αξίωμα να μετατραπεί σε φενάκη, σε αργομισθία προσώπων που δε διαθέτουν τις προϋποθέσεις για να υπηρετήσουν το νεόδμητο θεσμό, άρα και τους δημότες

Αναδημοσίευση απο το προσωπικό blog του κ.Θ.Κουτρούκη: http://koutroukis.blogspot.com/