Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Μείωση -ρεκόρ που φτάνει το 45% στα τέλη του Δήμου Ωραιοκάστρου

Ωραιόκαστρο, 15.4.2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μείωση -ρεκόρ που φτάνει το 45% στα τέλη του Δήμου Ωραιοκάστρου
Υλοποιείται προεκλογική δέσμευση της Διοίκησης Σαραμάντου

Μείωση δημοτικών τελών που φτάνει στο 45%, ποσοστό- ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα,  φέρνει η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ωραιοκάστρου για εξίσωση των τελών των παλιών Δήμων Ωραιοκάστρου και Μυγδονίας με εκείνα που ίσχυαν στον παλιό Δήμο Καλλιθέας. Η εξίσωση αυτή, αποτελούσε πρωταρχική προεκλογική δέσμευση του Δημάρχου Ωραιοκάστρου Δημήτρη Σαραμάντου και υλοποιείται σε συντομότατο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που η σημερινή Δημοτική Αρχή ανέλαβε καθήκοντα.
Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τα δημοτικά τέλη «πέφτουν» πλέον για όλο το Δήμο σε 0.90 ευρώ/τ.μ. για τις κατοικίες από 1,65 που ήταν στο Ωραιόκαστρο και 1,15 στη Μυγδονία και στο 1,80 ευρώ/τ.μ. για τα καταστήματα (από 3,21 στο Ωραιόκαστρο και 2,29 στη Μυγδονία). Ο  δημοτικός φόρος καθορίζεται σε 0,28 ευρώ/ τ. μ. για στεγασμένους χώρους και 0,14 ευρώ/τ. μ. για μη στεγασμένους χώρους, ενώ  το Τ.Α.Π. καθορίζεται σε 0,35ο/οο.
«Η διοίκησή μας, πιστή στη δέσμευσή της και συναισθανόμενη τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όλοι οι συμπολίτες μας λόγω της κρίσης, προχώρησε στην εξίσωση ''προς τα κάτω'' των τελών. Είναι μια πράξη κοινωνικής ευαισθησίας, αλλά και μια αυτονόητη πρωτοβουλία, μια και πλέον όλοι οι συμπολίτες μας ανήκουν σε έναν ενιαίο και αδιαίρετο Δήμο», υπογραμμίζει ο κ. Σαραμάντος. «Είναι επίσης μια ακόμη απόδειξη ότι η διοίκησή μας είναι αποφασισμένη να κάνει πράξη στο ακέραιο όλες τις προεκλογικές δεσμεύσεις της», συμπληρώνει.

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Κίνηση απόγνωσης και αυτοπροστασίας του Σαραμάντου και λίγων στενών συνεργατών του.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Κίνηση απόγνωσης και αυτοπροστασίας του Σαραμάντου και λίγων στενών συνεργατών του.


          Την 31η Μαρτίου 2011 και όταν το Δημοτικό Συμβούλιο ολοκλήρωνε τη συνεδρίαση του ο Σαραμάντος διένειμε κείμενο που το υπέγραψαν οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της πλειοψηφούσας παράταξης και με ύφος άμεμπτου διαχειριστή του Δημοσίου χρήματος, απαιτούσε να το υπογράψουν και οι υπόλοιποι Δημοτικοί Σύμβουλοι της μειοψηφίας και οι ανεξάρτητοι.

          Το κείμενο ζητά να ελεχθούν όλοι οι Δημοτικοί Σύμβουλοι και οι συγγενείς τους, σε βάθος 20ετίας και να ανοίξουν όλοι οι τραπεζικοί τους λογαριασμοί, λόγω του «γενικά κακού οικονομικού κλίματος» και «την εν γένει κακή γνώμη για τους πολιτικούς».

Γιατί έγινε η πονηρή και ύποπτη αυτή ενέργεια -  πρωτοβουλία!!!!! ;

Διότι ο Σαραμάντος και μια μικρή ομάδα Δημοτικών Συμβούλων από την Καλλιθέα, προσπαθούν να δικαιολογήσουν τα όσα γράφονται και λέγονται γι’ αυτόν και ορισμένους συνεργάτες του, για τις καταδικαστικές αποφάσεις και την πιθανή επιβολή διοικητικής ποινής έκπτωσης.
Προσπάθησαν λοιπόν να καταστήσουν όλους ίσους και όμοιους.
Ακόμη και Δημοτικούς Συμβούλους που εκλέχθηκαν για πρώτη φορά.

Όμως τα Μ.Μ.Ε. αναφέρονται συγκεκριμένα σε υπαρκτό θέμα.
Δηλαδή στις καταδικαστικές αποφάσεις με ποινές φυλάκιση 16 και 12 μηνών και στην ενδεχόμενη παύση του.
Δεν φταίει λοιπόν το γενικότερο πολιτικό κλίμα…. αλλά το συγκεκριμένο γεγονός και ο τρόπος διαχείρισης των οικονομικών του Δήμου Καλλιθέας τα προηγούμενα χρόνια.
Μ’ αυτή την κίνηση απόγνωσης και ύστατης προσπάθειας για εξομοίωση των πάντων, επεδίωξαν να εκβιάσουν όλους εκείνους που θέτουν ερωτήματα για την  αυτοδιοικητική πορεία τους τα προηγούμενα χρόνια.
Έτσι αφού προσπάθησαν να εγκλωβίσουν αθώους και ανύποπτους συνεργάτες τους με την υπογραφή του κειμένου, έστειλε και ένα μήνυμα, σ’ όσους κατά περιόδους και ιδιαίτερα αυτήν την κρίσιμη για τον ίδιο τον Σαραμάντο περίοδο, είπαν ή έγραψαν για το υπαρκτό ζήτημα των καταδικαστικών αποφάσεων.

Όμως οι παράνομες πράξεις του, έγιναν τα έτη 2004, 2005, 2006, και οι καταδικαστικές αποφάσεις βγήκαν το 2008 και 2009.
Κατά συνέπεια δεν του φταίει το διαδίκτυο που αναφέρεται σε δεδομένες γνωστές και υπαρκτές παράνομες πράξεις.

Ακόμη έστειλε μήνυμα στην Αντιπολίτευση, να σταματήσουν να ζητούν τον έλεγχο για την προηγούμενη θητεία του ως Δημάρχου Καλλιθέας.
Άλλωστε είναι γνωστή η επίμονη άρνησή του να αποδεχθεί την πρόταση της Αντιπολίτευσης για σύσταση διαπαραταξιακής επιτροπής, έτσι ώστε να γίνει ουσιαστικός έλεγχος και στους τρεις Δήμους, τα Νομικά Πρόσωπα και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις.
Προσπαθεί με θεατρινίστικες μεθόδους να εξομοιώσει τους πάντες, να αμβλύνει τις εντυπώσεις και να δημιουργήσει προστατευτική ομπρέλα για τον εαυτό του και τους δικούς του.

Πρέπει όμως να καταλάβουν ότι τις καταδικαστικές αποφάσεις δεν τις εξέδωσαν τα Μ.Μ.Ε., ούτε οι Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Όπως επίσης αν εκπέσουν, αυτό θα το αποφασίσουν αυτοί που έχουν την ευθύνη της εφαρμογής του Νόμου.

          Είναι σαφές ότι ο κος Σαραμάντος έχει το δικαίωμα, να ελέγξει τη διαχείριση της προηγούμενης θητείας των πρώην Δημάρχων Μπάτου και Γαβότση και εάν βρει στοιχεία να τα στείλει στις αρμόδιες υπηρεσίες.
Αντιθέτως εμείς δεν μπορούμε να ελέγξουμε τον ίδιο, αφού ο Δήμος Καλλιθέας αποτελεί ΑΒΑΤΟ σ’ ότι αφορά την χορήγηση στοιχείων για ουσιαστικό έλεγχο.

Ας το πράξει λοιπόν αφήνοντας κατά μέρος τους λεονταρισμούς, τους εκφοβισμούς, τις απειλές και την ανάμιξη συγγενών νέων Δημοτικών Συμβούλων που καμία ευθύνη δεν φέρουν γιατί ένα δικό τους πρόσωπο εκλέχθηκε Δημοτικός Σύμβουλος.

Η δική μας υπεύθυνη και ξεκάθαρη θέση είναι καταγεγραμμένη στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου.
Συγκεκριμένα δηλώσαμε ότι από εγκυρότατη πηγή πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχει λογαριασμός στο εξωτερικό (κατονομάσαμε την Χώρα, την Τράπεζα, το δικαιούχο).
Επ’ αυτού απάντηση δεν πήραμε.
Περιμένουμε για λίγο ακόμη έως ότου αναλάβει το Σ.Δ.Ο.Ε.
Εμείς μιλάμε συγκεκριμένα και όχι γενικόλογα με σκοπό την συγκάλυψη.

Με σεβασμό στο Νόμο, στις διαδικασίες, στους πολίτες και σ’ όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους και χωρίς ίχνος λαϊκισμού ή προσπάθεια αποφυγής, δηλώνουμε ότι οι δηλώσεις πόθεν έσχες καθώς και αντίγραφα των Τραπεζικών λογαριασμών κατατίθενται κάθε χρόνο στην Εισαγγελία Εφετών για πλήρη έλεγχο και αυτό έχουμε πράξει καθ’ όλη την θητεία μας.
         
          Σε αυτούς ταιριάζει ότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί».


ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ

Πρώην Δήμαρχος                                               Πρώην Δήμαρχος
  Ωραιοκάστρου                                                      Μυγδονίας

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΤΟΣ                                  ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΓΑΒΟΤΣΗΣ


ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

ΙΩΣΗΦΙΔΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
ΝΤΟΤΣΗ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ
ΓΑΒΟΤΣΗ  ΟΛΓΑ
ΚΑΡΑΣΑΒΒΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΤΕΡΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΧΑΤΖΗΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ


ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟ 2001 ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ - Τοπική Αυτοδιοίκηση

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ: «ΠΡΑΣΙΝΟ» ΦΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟ 2001 ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ - Τοπική Αυτοδιοίκηση

Δικαίωση του Γρ.Ουζούνη απο το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης - Δήμος ΔΕΛΤΑ

Δικαίωση του Γρ.Ουζούνη απο το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης - Δήμος ΔΕΛΤΑ

Δήμος Δέλτα: Εκδρομή στον Αξιό - Δήμος ΔΕΛΤΑ

Δήμος Δέλτα: Εκδρομή στον Αξιό - Δήμος ΔΕΛΤΑ

H 1η Ανθοκομική Έκθεση Nέας Φιλαδέλφειας

H 1η Ανθοκομική Έκθεση στο δημοτικό διαμέρισμα Nέας Φιλαδέλφειας του Δήμου Ωραιοκάστρου γίνεται στην κεντρική πλατεία μπροστά στο κτίριο του πολιτιστικού Συλλόγου,  από την Παρασκευή 15 Απριλίου έως την Κυριακή 17Απριλίου και ώρα λειτουργίας από 10 π.μ. έως 10 μ.μ. 

 Έχει στόχο να πληροφορήσει και να ενεργοποιήσει γονείς και παιδιά για το πως μπορούν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στην βελτίωση της καθημερινότητας.  

 Πιστεύουμε στην ενεργή συμμετοχή σας και επικεντρωνόμαστε στο τρίπτυχο '' Διατροφή,  Περιβάλλον,  Πράσινο''.

Με εκτίμηση
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ν.Φιλαδέλφειας

Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Θεόδωρος Κουτρούκης: Ο Συμπαραστάτης του Δημότη έγινε αόρατος!


Θεόδωρος Κουτρούκης*

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη έγινε αόρατος!

Καθώς συμπληρώθηκαν οι 100 πρώτες ημέρες από την εφαρμογή του «Καλλικράτη» θα μπορούσε αποτιμηθεί η διαδικασία εκλογής του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης (ΣΔΕ) στους δήμους της χώρας. Η κατάσταση είναι απογοητευτική. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στην «Ελευθεροτυπία» το πρώτο δίμηνο εφαρμογής του θεσμού η θέση καλύφθηκε μόνο σε 20 από τους 180 δήμους.
Το χειρότερο όμως είναι η στάση μιας μεγάλης μερίδας των αιρετών της αυτοδιοίκησης απέναντι στο θεσμό. Πολλοί δήμαρχοι, που επιθυμούν να διορίσουν τον «κολλητό» τους, δίνουν «γραμμή» στην παράταξη τους με αποτέλεσμα οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας να ψηφίζουν όλοι το (συχνά εμφανώς ανεπαρκές) πρόσωπο χωρίς καμία τεκμηρίωση της ψήφου τους. Με αυτόν τον τρόπο εγείρονται βαρυσήμαντα ερωτήματα για την ικανότητα ή τη βούληση τους να κρίνουν ορθολογικά μια υποψηφιότητα για αυτή την τόσο νευραλγική θέση στο δήμο.
Οι προθέσεις είναι πλέον κρυστάλλινες: οι επικεφαλής των αυτοδιοικητικών πλειοψηφιών κατά κανόνα επιθυμούν να στελεχωθεί ο νεότευκτος θεσμός από «ημέτερες μαριονέτες» ή από φιλικά προς εκείνους πρόσωπα. Στην περίπτωση που δεν το πετυχαίνουν προτιμούν να αφήσουν τη θέση κενή, ώστε να αποσοβήσουν τον κίνδυνο να ελεγχθούν (κι ενδεχομένως να εκτεθούν) τα κακώς κείμενα της διοικητικής τους πρακτικής.
Το αποτέλεσμα για τις τοπικές κοινωνίες είναι πρόδηλο: οι εκλεγμένοι δημοτικοί άρχοντες -μη εκλέγοντας συμπαραστάτη- στερούν από τους πολίτες τη δυνατότητα να επιλύουν τις διαφορές τους με την αυτοδιοίκηση εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα και τους εγκαταλείπουν έρμαια στη δημοτική γραφειοκρατία. Οι πολίτες αυτών των ΟΤΑ δε θα έχουν το δικαίωμα να προστατευτούν έναντι των αυθαιρεσιών της αυτοδιοίκησης, ενώ οι αιρετοί θα διατηρήσουν πλήρως τη δυνατότητα τους να ασχολούνται με μικροεξυπηρετήσεις και ρουσφετολογικές διευκολύνσεις θέτοντας παρακαταθήκη για την επανεκλογή τους.
Καθώς ο θεσμός κινδυνεύει να εκφυλιστεί είναι ανάγκη να θωρακιστεί με μερικές νομοθετικές παρεμβάσεις:
α) να τεθούν πιο συγκεκριμένες προϋποθέσεις στελέχωσης του θεσμού (πέραν των αόριστων «κύρος και εμπειρία»), ώστε ο Συμπαραστάτης να μπορεί να διαδραματίσει το ρόλο του και να μην καταστεί διακοσμητικό πρόσωπο λόγω ανεπάρκειας.    
β) να μην αλλάξει για κανένα λόγο η διάταξη που απαιτεί τα 2/3 των ψήφων του συμβουλίου και να καθιερωθεί η φανερή ψηφοφορία των αιρετών με αιτιολόγηση της ψήφου. Η προσέγγιση του αλήστου μνήμης «διορισθέντος κηπουρού», ας παραμείνει στο πολυθρύλητο  χρονοντούλαπο της ιστορίας, όπου και ανήκει.
γ) να καθιερωθεί μηχανισμός ανάδειξης του Συμπαραστάτη στην περίπτωση που σε τρεις ψηφοφορίες δεν επιτευχθεί η απαιτούμενη πλειοψηφία π.χ. με δημόσια κλήρωση μεταξύ των υποψηφίων.
δ) η μη ανάδειξη συμπαραστάτη να επιφέρει συνέπειες στην χρηματοδότηση των ΟΤΑ, καθώς πλέον αυτοί οι δήμοι θα παρέχουν λιγότερες υπηρεσίες στους πολίτες σε σχέση με άλλους ΟΤΑ.  
Καταλήγοντας ο πολυσήμαντος θεσμός του Συμπαραστάτη πρέπει να προστατευτεί από εκείνους που θέλουν να συρρικνώσουν τα δικαιώματα του πολίτη και να υποθάλψουν την κακοδιοίκηση, οι οποίοι αυτή τη φορά έχουν ονοματεπώνυμο.          
      
*Θεόδωρος Κουτρούκης   
Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου
  

Η κοροιδία με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ συνεχίζεται - Οικονομία

Η κοροιδία με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ συνεχίζεται - Οικονομία

Π.Δαϊκούδης,Δήμαρχος Χαλκηδόνας: «Θα είναι έτοιμος ο δρόμος »

X"Παραδείσης Χρήστος: Οι εκατό πρώτες ημέρες στο Ωραιόκαστρο


Ο πρώτος βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας, όντως αποτελεί θεμελιώδη θεσμό του δημόσιου βίου των πολιτών.
 Το πρόγραμμα «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» δημιουργεί νέους διευρυμένους Δήμους με τεράστιες ευθύνες και αρμοδιότητες αποκεντρωμένων εξουσιών. Αρκεί οι επιλογές και το πλαίσιο άσκησης της εξουσίας να συνοδεύονται από θεσμικό εξορθολογισμό και πολιτική εξυγίανση.
Χωρίς να είμαι αρχιλόχειος του τρόπου λειτουργίας της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Ωραιοκάστρου, δυστυχώς «η Αρχή έδειξε τον άνδρα» και επειδή όλοι κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος, παραθέτω μερικά μόνο πεπραγμένα (όχι έργα είναι νωρίς ακόμα) «πονηρά», με δόση ηθελημένης μεθόδευσης – ανεπάρκειας και αναξιοπιστίας «δολοφονώντας» κάθε έννοια δικαίου, δημοκρατικής ευαισθησίας, διαφάνειας και σεβασμού.
Ο Δήμαρχος λοιπόν, διόρισε τον εαυτό του σε όλες τις Επιτροπές Πρόεδρο, γιατί άραγε; Όρισε αναπληρωτή Δημάρχου από την Καλλιθέα, αγνοώντας τη δικαιωματική αξίωση των πολιτών της πόλης Ωραιοκάστρου, γιατί άραγε; Ποιόν δεν εμπιστεύεται; Κατ’ επανάληψιν ζητούν στοιχεία η αντιπολίτευση για το προσωπικό, την κατανομή και τη σχέση αυτού και δεν δίνονται. Ενώ ζητήθηκε διαπαραταξιακή Επιτροπή ελέγχου όλων των οικονομικών του Δήμου, μηδέ εξαιρουμένων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων και δεν τελεσφόρησε. Αποτέλεσμα η καταψήφιση της απογραφής και ισολογισμού από όλη την αντιπολίτευση. Δεν τόλμησε να πάρει σαφή θέση για τον Αντιδήμαρχο που επέλεξε με φιλοχουντικές αντιλήψεις, γιατί δεν έζησε τη χούντα, γεννήθηκε ο ίδιος το 1965. Δεν είχε το σθένος να ζητήσει για τον ύψιστο θεσμό του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, τη συναίνεση της αντιπολίτευσης, ώστε να εκλέξουμε πρόσωπο κοινής αποδοχής, πραγματικό συμπαραστάτη του Δημότη και όχι του Δημάρχου, όπως επιτάσσει ο Νόμος. Βέβαια χρειάζεται τόλμη και θάρρος να κάνεις τις σωστές επιλογές στην ώρα τους.
Είναι δυνατόν να έρχονται  θέματα στο Δημοτικό Συμβούλιο απροετοίμαστα και να αναβάλλονται; Είναι δυνατόν, αντί να κινείται πυροσβεστικά στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, να προκαλεί με αλλότριες προσωπικές αναφορές στον ομιλούντα Σύμβουλο, παραβιάζοντας τον κανονισμό και έτσι να χάνεται η ουσία του προς συζήτησιν θέματος με τις αμφίδρομες αντεγκλήσεις δημιουργώντας εκνευρισμό στους πάντες; Είναι δυνατόν να υπόσχεσαι καινούργιο σχολείο επί 2ετία στο Μεσαίο και από την αδράνειά σου να καταργηθεί ; Είναι δυνατόν να καλείς σε συνεδρίαση την Επιτροπή Διαβούλευσης, μια καινοτόμα θεσμική πρόοδο με 52 φορείς εκπροσωπώντας σχεδόν το σύνολο των Δημοτών, χωρίς προετοιμασία και εισηγήσεις για καυτά θέματα; Είναι δυνατόν να προσβάλλεις την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια όλων των Δημοτικών Συμβούλων με την δήθεν δήλωση «πόθεν έσχες», έτσι για το θεαθήναι, χωρίς να ζητηθεί από καμιά αρχή; Είναι δυνατόν να έχεις περιβαλλοντικές «βόμβες» (μάνδρες επεξεργασίας αποβλήτων) εν μέσω κατοικημένης περιοχής και να λες στους Συμβούλους και τους πολίτες, κάντε καταγγελία στον Εισαγγελέα, αποποιούμενος τις ευθύνες σου; Και όμως είναι!
Γιατί ο κος Σαραμάντος υποσχέθηκε στο πρόγραμμά του «μια νέα Διοίκηση, με αρχές, τη δημοκρατία, τη διαφάνεια και το σεβασμό στον πολίτη». Τα συμπεράσματα δικά σας.
Βέβαια υπάρχουν και θετικά, όπως ψηφίσματα που αφορούν το κοινό συμφέρον όλων μας, την προσπάθεια μείωσης Δημοτικών Τελών (με ενστάσεις) και δεν θα παραλείψω να συγχαρώ τους υπαλλήλους του Δήμου που καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες στα πλαίσια οικοδόμησης του νέου οργανογράμματος του Δήμου.
Καλή συνέχεια !!!
ΧΡΗΣΤΟΣ  ΧΑΤΖΗΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ωραιοκάστρου