Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2011

Α.Γαβότσης:Συστηματική καταρράκωση του θεσμού και του νέου δήμου Ωραιοκάστρου από τον Δ. Σαραμάντο


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 9/2/2011

Συστηματική καταρράκωση  του θεσμού και του νέου δήμου Ωραιοκάστρου  από τον Δ. Σαραμάντο.   

Ο Δ. Σαραμάντος όχι μόνο δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του για τις επιλογές του και  για τις πράξεις των συνεργατών του, αλλά αντίθετα εκτίθεται παρά πέρα με την προσπάθεια κάλυψής τους. Δεν πέρασε λίγος καιρός από τα καμώματα του ανεκδιήγητου προέδρου του δημοτικού συμβουλίου που με τη στάση του οδηγεί σε εκφυλισμό τις διαδικασίες του δημοτικού συμβουλίου, αλλά  και από την αλαζονική συμπεριφορά του προσωπικού του συμβούλου  που απειλεί  τους υπαλλήλους  και έρχεται το επόμενο περιστατικό με τον αντιδήμαρχο θιασώτη  της χούντας, που ανενδοίαστα  προβάλει την προοπτική του πραξικοπήματος, ως τη λύση των σημερινών πολιτικών προβλημάτων.  Στην εποχή του Καλλικράτη, που το ζητούμενο είναι η αναβάθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης, με τη  συναίνεση και τη συνεργασία, η νέα διοίκηση του δήμου Ωραιοκάστρου, επιλέγει τον εμπαιγμό, τον ευτελισμό  και τον εκφυλισμό του θεσμού.  Κινείται με τη νοοτροπία μιας  ξεπερασμένης  εποχής.  Όπως και να έχει, ο δήμαρχος βρίσκεται εκτεθειμένος. Αποδεικνύει με τη στάση του ότι τα παραπάνω περιστατικά δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε μεμονωμένα, αλλά αποτελούν το κύριο συστατικό του νέου «ήθους» που προσπαθεί  να επιβάλλει  στο δήμο Ωραιοκάστρου. Η νέα εποχή όμως της τοπικής αυτοδιοίκησης έχει ανάγκη από την  ενίσχυση του  δημοκρατικού διαλόγου  και τον εμπλουτισμό σε ιδέες και προτάσεις. Έχει ανάγκη από την ενίσχυση του καθημερινού ελέγχου από τους πολίτες και όχι μια φορά στις εκλογές όπως εκλιπαρεί ο δήμαρχος στην μάταιη προσπάθειά του να στηρίξει τον αντιδήμαρχο. Έναν αντιδήμαρχο  που αυτός όρισε και όχι οι πολίτες και για αυτό φέρνει ακέραιη την ευθύνη και επιπλέον ταυτίζεται μαζί του, αφού δεν τον αποπέμπει.. Η τοπική αυτοδιοίκηση δεν έχει ανάγκη από πράξεις που υπονομεύουν τον θεσμό και το κύρος του. Ο νέος δήμος Ωραιοκάστρου έχει ανάγκη από μία  διαφανή και προπάντων αποτελεσματική διοίκηση, που θα σέβεται το θεσμό και τους πολίτες  και θα επιδιώκει την εμβάθυνση των δημοκρατικών θεσμών, αντί να στρέφεται εναντίον τους.

Αστέριος Γαβότσης
Επικεφαλής της δημοτικής κίνησης πολιτών – «ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ».

ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ:ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ                                             Ωραιόκαστρο, 07/02/2011
                                                                                               Αριθ. Πρωτ.: 3040

ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Ο δήμος Ωραιοκάστρου προκειμένου να συγκροτήσει, έως τις 28-02-2011, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου τη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης, ένα νέο δημοτικό όργανο με συμβουλευτικές αρμοδιότητες, απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση στα διοικητικά συμβούλια:
των τοπικών εμπορικών και επαγγελματικών συλλόγων και οργανώσεων,
• των επιστημονικών συλλόγων και φορέων,
• των τοπικών οργανώσεων εργαζομένων και εργοδοτών,
• των ενώσεων και συλλόγων γονέων,
• των αθλητικών και πολιτιστικών συλλόγων και φορέων,
• των εθελοντικών οργανώσεων και κινήσεων πολιτών,
• των οργανώσεων και φορέων της κοινωνίας των πολιτών,
• των τοπικών συμβουλίων νέων, καθώς και
• στους εργαζόμενους στο δήμο Ωραιοκάστρου και στα νομικά του πρόσωπα,

που λειτουργούν και δραστηριοποιούνται στα διοικητικά όρια του δήμου, εφόσον το επιθυμούν, να εκδηλώσουν τη βούλησή τους για να συμμετάσχουν στο νέο αυτό θεσμό, ορίζοντας εγγράφως τους εκπροσώπους τους (έναν τακτικό και τον αναπληρωτή του).
Το σχετικό έγγραφο-δήλωση συμμετοχής θα επιδοθεί στο δημαρχείο Ωραιοκάστρου, το αργότερο μέχρι και την Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011.
Η παρούσα πρόσκληση απευθύνεται, επίσης, και σε δημότες του Δήμου που επιθυμούν να εκδηλώσουν τη συμμετοχή τους στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης.
Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης αποτελεί συμβουλευτικό όργανο προς το δημοτικό συμβούλιο και τα άλλα όργανα διοίκησης του δήμου. Αποτελείται από εκπροσώπους των φορέων της τοπικής κοινωνίας και ο συνολικός αριθμός των μελών της μπορεί να είναι από 25 έως και 50 μέλη. Σε ποσοστό ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των μελών εκπροσώπων φορέων ορίζονται επιπλέον μέλη, μετά από κλήρωση, δημότες εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους καθώς και όσοι είναι εγγεγραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους.
Η δημοτική επιτροπή διαβούλευσης έχει/ασκεί, σύμφωνα με το νόμο, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) Γνωμοδοτεί στο δημοτικό συμβούλιο σχετικά με τα αναπτυξιακά προγράμματα και τα προγράμματα δράσης του δήμου, το επιχειρησιακό πρόγραμμα και το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου,
β) Γνωμοδοτεί για θέματα γενικότερου τοπικού ενδιαφέροντος, που παραπέμπονται σε αυτή από το δημοτικό συμβούλιο ή τον δήμαρχο,
γ) Εξετάζει τα τοπικά προβλήματα και τις αναπτυξιακές δυνατότητες του δήμου και διατυπώνει γνώμη για την επίλυση των προβλημάτων και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτών, και
δ) Δύναται να διατυπώνει παρατηρήσεις επί του περιεχομένου των κανονιστικού χαρακτήρα αποφάσεων οι οποίες εκδίδονται από το δημοτικό συμβούλιο. Στη δημοτική επιτροπή διαβούλευσης προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο αντιδήμαρχος που ορίζει ο δήμαρχος με απόφασή του.

Στις συνεδριάσεις της επιτροπής καλούνται κατά περίπτωση και συμμετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωποι αρμόδιων κρατικών αρχών, των τοπικών οργανώσεων πολιτικών κομμάτων, καθώς και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο.





Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΣΑΡΑΜΑΝΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Δήμος Ωραιοκάστρου:Κάλυψη με επιλογή της θέσης του Συμπαραστάτη του Δημότη

                                                                                 
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Ωραιόκαστρο  09/02/2011
Αριθμ.Πρωτ:   3460



Ταχ. Δ/νση
Ταχ. Κώδικας
Τηλ.
Fax

:
:
:
:


Κομνηνών 76
57013
2313304000-4001
2310 697897






Ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΕΙ
            Την κάλυψη, με επιλογή από το Δημοτικό Συμβούλιο, με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του, τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
            Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης επιλέγεται πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας.
            Ως συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης δεν μπορεί να επιλεγεί αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής.
            Ως προς το αξίωμα του συμπαραστάτη του δημότη ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Ν.3852/10.
Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών.

            Οι ενδιαφερόμενοι για τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης θα πρέπει να υποβάλλουν την υποψηφιότητα τους στο Προεδρείο του Δημοτικού Συμβουλίου κατά την έναρξη της διαδικασίας επιλογής η οποία θα εισαχθεί ως θέμα ημερήσιας διάταξης στην τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου την 17η  Φεβρουαρίου 2011 ημέρα Πέμπτη και ώρα 18.00 μ.μ.


Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΣΑΡΑΜΑΝΤΟΣ

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Ειδικές Επιχειρησιακές Συμβάσεις: Παλαιό κρασί σε νέες φιάλες

Θεόδωρος Κουτρούκης *

Ειδικές Επιχειρησιακές Συμβάσεις: Παλαιό κρασί σε νέες φιάλες  
Μετά την υιοθέτηση του νέου νόμου για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας (ΣΣΕ)  άρχισε ήδη να ενεργοποιείται ως κινούμενη άμμος στο πεδίο των εργασιακών σχέσεων η «Ειδική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας» (ΕΕΣΣΕ). Σύμφωνα με το νόμο η νέου τύπου ΣΣΕ σκοπεύει στη δημιουργία και διατήρηση θέσεων εργασίας, καθώς και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Κύριο γνώρισμά της είναι ότι οι ρυθμίσεις της θα μπορούν να αποκλίνουν επί τα χείρω από τις (επεκταθείσες ή μη) κλαδικές ΣΣΕ. Ακόμη είναι δυνατόν οι μισθοί να αποκλίνουν από την αντίστοιχη κλαδική ΣΣΕ μέχρι το όριο της Εθνικής Γενικής ΣΣΕ και να ρυθμίζονται ο αριθμός των θέσεων εργασίας, η μερική απασχόληση, η εκ περιτροπής εργασία, η διαθεσιμότητα, η διάρκεια εφαρμογής, καθώς και όροι για τη διαδικασία επανόδου στην κανονική εφαρμογή των κλαδικών ΣΣΕ. Ακόμη, οι ΕΕΣΣΕ μπορούν να συναφθούν - κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβούλιου Κοινωνικού Ελέγχου της Επιθεώρησης Εργασίας- και σε επιχειρήσεις με λιγότερους από 50 εργαζόμενους, ενώ αν δεν υπάρχει επιχειρησιακό σωματείο, οι εργαζόμενοι εκπροσωπούνται από το κλαδικό σωματείο ή την ομοσπονδία. 
Καθώς γύρω από το θέμα έχει αναπτυχθεί μία (παρα)φιλολογία, ας επιχειρήσουμε να διαχωρίσουμε το μύθο από την πραγματικότητα. Επιχειρησιακές ΣΣΕ υπάρχουν εδώ και 20 χρόνια (και ακόμη περισσότερα στις ΔΕΚΟ). Ωστόσο, με εξαίρεση το δημόσιο τομέα, οι επιχειρησιακές ΣΣΕ δεν διαδόθηκαν ποτέ ευρύτερα εξαιτίας κυρίως της προτίμησης των εργατικών συνδικάτων στην κλαδική μορφή ΣΣΕ.
Οι επιχειρησιακές ΣΣΕ δεν είναι καλές ή κακές: Η επίδραση τους στις εργασιακές σχέσεις και τους μισθωτούς εξαρτάται από την ισορροπία δυνάμεων μεταξύ μάνατζμεντ και εργασίας σε αυτό το επίπεδο διαπραγμάτευσης. Για παράδειγμα, στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας η επιχειρησιακή ΣΣΕ χρησιμοποιήθηκε για πολλά χρόνια ως όχημα βελτίωσης των όρων αμοιβής και εργασίας του προσωπικού και μάλιστα σε μερικές περιπτώσεις οι ρυθμίσεις τους ωφέλησαν σε εντυπωσιακό βαθμό τους εργαζόμενους.  
Μολαταύτα, η περίπτωση των ειδικών επιχειρησιακών ΣΣΕ είναι διαφορετική: εμφανίζονται στο προσκήνιο του εθνικού συστήματος εργασιακών σχέσεων εν μέσω των μεγάλων πιέσεων - ελεώ Μνημονίου - για την αναδιάρθρωση της αγοράς εργασίας. Το θεσμικό πλαίσιο που τις προωθεί υπογραμμίζει την αναγκαιότητα να συνυπολογίζονται στις διμερείς συζητήσεις τα δεδομένα της εκάστοτε επιχείρησης και ιδίως η ανταγωνιστικότητα, η παραγωγικότητα, η κερδοφορία κ.α., ενώ παρέχουν και μια μεγάλη ευελιξία στα αντικείμενα της διαπραγμάτευσης.
Μία πρώτη αποτίμηση των ΕΕΣΣΕ μας επιτρέπει να παρατηρήσουμε ότι:
·        Οι ΕΕΣΣΕ σχεδιάστηκαν για να εφαρμόζονται σε ειδικές συνθήκες δυσχερούς οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων. Το θέμα είναι κατά πόσο η επίκληση των εν λόγω ιδιαιτεροτήτων θα είναι πραγματική ή ψευδεπίγραφη, καθώς δεν έχει επιλεγεί ένα αντικειμενικό μέτρο αποτίμησης.
·        Η διάδοση των ΕΕΣΣΕ δρομολογεί μια αποκέντρωση/ αποπολιτικοποίηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων που ευνοεί την επιχειρηματικότητα αλλά - καθώς αναφέρεται σε ολιγομελείς συσσωματώσεις εργαζομένων- δεν εννοεί το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, τουλάχιστον με τη μορφή που το γνωρίσαμε μέχρι σήμερα.
·        Οι ΕΕΣΣΕ δεν είναι κατ’ εξαίρεση ρυθμίσεις, αλλά κανονικές ΣΣΕ και - καθώς επιτρέπεται η ανανέωση τους - θα μπορούσαν να παρατείνονται στο διηνεκές, ενώ η επαναφορά των προγενέστερων κλαδικών ρυθμίσεων θα παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες.
Ενταγμένες στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που ανέλαβε η χώρα μας έναντι των πιστωτών και των εταίρων της στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι ΕΕΣΣΕ δεν είναι παρά μια διάσταση του εγχειρήματος της «εσωτερικής υποτίμησης, ώστε να συμπιεστεί το κόστος παραγωγής (και εργασίας) και να επιδιωχθεί η παραμονή στην Ευρωζώνη. Επομένως, οι νέου τύπου ΣΣΕ υπηρετούν τον ίδιο στόχο, τον οποίο  υπηρέτησαν προγενέστερες επιλογές εισοδηματικής πολιτικής (όπως η υποχρεωτική διαιτησία της δεκαετίας του 1970, οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου του 1985, το πάγωμα μισθών για το 2010 κ.λπ.): τη συγκράτηση η/ και μείωση των μισθών και ημερομισθίων. Αν συμφωνήσουμε ότι η περίοδος διαρθρωτικών μεταβολών στην ελληνική οικονομία θα είναι μακροχρόνια, τότε είναι φανερό ότι οι ειδικές επιχειρησιακές ΣΣΕ ήρθαν για να μείνουν.


* Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Μέτρα για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ


Λίστα Ιατρών ΟΑΕΕ (ΠΡΩΗΝ ΤΕΒΕ) ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΈΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΙΚΑ
http://www.ika.gr/gr/infopages/news/oaeexls/THESSALONIKI_XALKIDIKI.xls


Λίστα Ιατρών ΟΠΑΔ (ΔΗΜΟΣΙΟΥ) ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΙΚΑ
http://www.ika.gr/gr/infopages/news/opadxls/thessalonikis.xls

ΙΚΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ημερομηνία:   Παρασκευή, 4 Φεβρουαρίου 2011

Θέμα: Μέτρα για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων του ΙΚΑ


Με μοναδικό σκοπό την απαλλαγή πέντε εκατομμυρίων, άμεσα και έμμεσα ασφαλισμένων στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, από την απαράδεκτη κατάσταση, που εδώ και χρόνια αντιμετωπίζουν, με τις ατελείωτες ουρές στις Μονάδες Υγείας του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, αποφασίστηκαν και εφαρμόζονται τα παρακάτω:
1.      Από τη Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011, όλοι οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα οποιοδήποτε γιατρό, από το σύνολο των 20.000 περίπου ιατρών, που παρέχουν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας στον ΟΑΕΕ και στον ΟΠΑΔ.
2.      Οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ, όταν επισκέπτονται τους παραπάνω γιατρούς στα ιδιωτικά τους ιατρεία, αρκεί να επιδεικνύουν το βιβλιάριο ασφάλισής τους, προκειμένου να τους παρασχεθούν υπηρεσίες πρωτοβάθμιας υγείας.
3.      Οι γιατροί του ΟΑΕΕ και του ΟΠΑΔ, στα ιδιωτικά τους ιατρεία για λίγες εβδομάδες και μέχρις ότου οι ασφαλισμένοι του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ παραλάβουν τα ατομικά τους συνταγολόγια, συνταγογραφούν στα προσωπικά απλά συνταγολόγια που διαθέτουν, στα οποία θα αναγράφουν το όνομα, τον αριθμό μητρώου και το ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου.
4.      Οι συνταγές αυτές εκτελούνται από το σύνολο των συμβεβλημένων με το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ φαρμακείων και εξοφλούνται με τη διαδικασία που με απόλυτη σαφήνεια καθορίζεται στο σχέδιο νόμου, που συζητείται στη Βουλή. Στο ίδιο σχέδιο νόμου καθορίζεται ο τρόπος πληρωμής των ιατρών, κατά πράξη και περίπτωση, σύμφωνα με το Π.Δ. 57/2005.
5.      Για το σκοπό αυτό, οι γιατροί του ΟΑΕΕ και του ΟΠΑΔ, που θα εξυπηρετούν από τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου ασφαλισμένους του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, προκειμένου να κατοχυρώσουν τα δικαιώματα της αμοιβής τους, συμπληρώνουν σε ανεξάρτητο φύλλο του προσωπικού τους συνταγολογίου το όνομα, τον αριθμό μητρώου και τον ΑΜΚΑ του ασφαλισμένου, καθώς και την ημέρα και ώρα εξέτασης, στοιχεία που επιβεβαιώνει ο ίδιος ο ασφαλισμένος ενυπόγραφα. Το σύνολο αυτών των δελτίων υποβάλλεται στο τέλος του μήνα στο ΙΚΑ και καταβάλλεται η ανάλογη αποζημίωση στο δικαιούχο γιατρό.
6.      Γιατροί του ΟΑΕΕ και του ΟΠΑΔ, που δεν επιθυμούν να παρέχουν υπηρεσίες στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, καλούνται να γνωστοποιήσουν την άρνησή τους εγγράφως ή ηλεκτρονικά στη Διοίκηση του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ (Αγίου Κωνσταντίνου 8, 104 31 Αθήνα, γραφείο Διοικητή, ηλεκτρονική διεύθυνση admika@ika.gr). 
7.      Οι παραπάνω όροι θα ισχύσουν μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διανομή των ατομικών συνταγολογίων σε όλους τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ. Μετά το μεταβατικό αυτό χρόνο, θα συνεχιστεί η παροχή υπηρεσιών από τους ιατρούς του ΟΑΕΕ και του ΟΑΠΔ, στη βάση των όρων των προϋποθέσεων και των διαδικασιών, που θα καθοριστούν με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες θα εκδοθούν αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου.

"Σύνδεσμος Γυναίκες ΜΑΖΙ" Ωραιοκάστρου:Σεμινάριο Αυτοάμυνας

Σεμινάριο Αυτοάμυνας
Την  Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου και ώρα 6:30-8:30 στα γραφεία του Συνδέσμου «Γυναίκες Μαζί» θα συζητήσουμε διάφορους τρόπους αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας. Πώς θα αμυνθούμε σε κάποια στιγμή της ζωής μας, αν βρεθούμε σε μια επικίνδυνη κατάσταση όπως π.χ επίθεση με κάποιο αντικείμενο ή επίθεση στο δρόμο.
Σας καλούμε να παρακολουθήσετε το ενδιαφέρον σεμινάριο μας, που θα δώσει πολλές απαντήσεις στα ερωτήματά σας. Παράλληλα θα παρουσιαστούν τεχνικές αυτοάμυνας και αυτοπροστασίας.
Εισηγητής του σεμιναρίου είναι ο κ. Γιώργος Κιουρτίδης, εκπρόσωπος Μακεδονίας – Θράκης στον Πανελλήνιο Οργανισμό Αυτοάμυνας και Αυτοπροστασίας.
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν συναντήσεις στις 21 Φεβρουαρίου 2011 με θέμα: Η Τέχνη της Φωτογραφίας και στις 10 Μαρτίου 2011 με θέμα: Περιήγηση στο Διαδίκτυο.

Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΑΒΟΤΣΗ Γ. ΑΣΤΕΡΙΟΥ



ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΑΒΟΤΣΗ Γ.ΑΣΤΕΡΙΟΥ

Από μέλος του Δ.Σ. με την ιδιότητα του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Μ.

ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥΚυρίες και κύριοι.
Οι λόγοι που με αναγκάζουν να προβώ σε αυτή μου την πράξη, νωρίτερα από την καταλυτική ημερομηνία της θητείας μου ( 28/02/2011 ),είναι οι εξής:
1. Παρά τις προσπάθειες μου να εξαντλήσω όλα τα περιθώρια συνεργασίας και καλής πίστης με τη νέα διοίκηση για την απρόσκοπτη συνέχιση του έργου της Δ.Ε.Υ.Α.Μ, αυτό δεν στάθηκε δυνατόν. Η νέα δημοτική αρχή απόδειξε ότι το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των μικροπαραταξιακών σκοπιμοτήτων σε βάρος των συμφερόντων του Δήμου και των πολιτών. Βρέθηκα ακόμη αντιμέτωπος και με περιρρέουσες συκοφαντίες και ύβρεις που φθάνανε στο σημείο να ερμηνεύουν τα κίνητρά μου- κρίνοντας προφανώς από τον ευατό τους- ως ενδιαφέρον για την είσπραξη του μισθού. Όσοι με γνωρίζουν προσωπικά θα το θεωρήσουν, αν μη τι άλλο, παιδαριώδες αστείο.
Κυρίως όμως θλίβομαι και αγανακτώ, γιατί δεν γίνονται οι απαιτούμενες ενέργειες για την ολοκλήρωσή του τεράστιου έργου της αποχέτευσης του Δήμου Μυγδονίας, διότι απλά δεν θέλουν να αναγνωρισθεί η καθοριστική συμβολή μας σε αυτό. Είναι ενδεικτική η απαράδεκτη δήλωση μελών της Διοίκησης του Δήμου Ωραιοκάστρου, ότι: «μόνο αν αλλάξει ο πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Μ θα παραχθεί έργο». Μιλάμε για ένα έργο που έχει γίνει και έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες ολοκλήρωσης και χρηματοδότησης του. Για ένα έργο μοναδικό στη λεκάνη της Μυγδονίας, που επιτρέπει σήμερα τη νέα διοίκηση του δήμου να προχωράει σε συμφωνία και με το δήμο Λαγκαδά για την χρησιμοποίησή του. Αξίζει επίσης να αναλογισθεί κανείς ότι οι μελέτες της αποχέτευσης και του βιολογικού καθαρισμού ξεκίνησαν ταυτόχρονα με το Δήμο Καλλιθέας, ο οποίος ακόμη και σήμερα παραμένει στις μελέτες.
Εκτός των ανωτέρω, η παραίτησή μου θα ήθελα να θεωρηθεί και ως διαμαρτυρία για την μη αντικατάσταση των αμιαντοσωλήνων ύδρευσης, εκ παραλλήλου, με το έργο της αποχέτευσης, στο Δ.Δ. Λητής – Μελισσοχωρίου, όπως σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ήδη στο Δ.Δ Δρυμού.
2. Επίσης οι συκοφαντίες συνεχίζονται και σε ότι αφορά το χρέος της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. Παρασιωπώντας ότι το χρέος των 3.300,000€ με το οποίο έχει επιβαρυνθεί το έργο της αποχέτευσης ( λόγω του ότι οι αντιστηρίξεις της αποχέτευσης, οι διατρήσεις των Ε.Ο. Σερρών και Κιλκίς, οι αμοιβές αρχαιολόγων, οι ιδιωτικές συνδέσεις αλλά και οι αντικαταστάσεις αμιαντοσωλήνων της ύδρευσης του Δρυμού που πραγματοποιήθηκαν ) δεν ήταν επιλέξιμη δαπάνη. Η επίκληση του χρέους δεν ευσταθή και ούτε μπορεί να αποτελεί πραγματική αιτία για καθυστέρηση ή διακοπή του έργου δεδομένου ότι τα χρήματα μπορούν να βρεθούν ως εξής:

1. 1.100,000 € είναι η επιστροφή Φ.Π.Α.

2. 300.000,00 € είναι τα οφειλόμενα από την ύδρευση από τη ύδρευση

3. 900.000,00 € ανέρχεται το ποσό από τα τέλη σύνδεσης

4. 700.000,00 € είναι το δάνειο που έχει δρομολογηθεί και είναι απαραίτητο να υπάρχει σαν ποσό για την υλοποίηση του προγράμματος ΕΣΠΑ - ΕΠΠΕΡΡΑ από το 4ο κοινοτικό πλαίσιο ( Υποβάλλω συνημμένα έγγραφα).

3. Παράλληλα, υποβάλλω την παραίτηση μου και από Πρόεδρος στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Μυγδονίας.
Τελειώνοντας, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου προς όλους τους συνεργάτες - μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Μ. για το έργο που προσέφεραν αλλά και τους πολίτες του Δήμου Μυγδονίας για την εμπιστοσύνη και την αναγνώριση της προσπάθειας μας, ακόμη και με παραλείψεις και τυχόν λάθη στο έργο που επιτελέσαμε στον τομέα της Αποχέτευσης και Βιολογικού καθαρισμού.

Με εκτίμηση

Γαβότσης Αστέριος

Προσλήψεις στους ΟΤΑ: 7.650 συμβάσεις έργου και ορισμένου χρόνου

Τον Μάρτιο θα αρχίσουν να εκδίδονται από τους δήμους όλης της χώρας οι προκηρύξεις για την πλήρωση 7.650 θέσεων εποχικού προσωπικού και με σύμβαση έργου.

Εξειδικευμένο διοικητικό προσωπικό και υπάλληλοι που θα καλύψουν ανάγκες στους τομείς της καθαριότητας, της πρόνοιας και των κοινωνικών υπηρεσιών συγκαταλέγονται στις προτεραιότητες των ΟΤΑ για τις νέες προσλήψεις.

Mέχρι τον Mάρτιο αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την πρόσληψη 7.650 εποχικών υπαλλήλων στους 325 νέους δήμους και στις 13 αιρετές περιφέρειες της επικράτειας

Η εγκύκλιος του υπουργείου Eσωτερικών ενεργοποιεί τη δυνατότητα των δήμων να πραγματοποιούν προσλήψεις εποχικού προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, χωρίς να λαμβάνουν έγκριση από την αρμόδια Διυπουργική Eπιτροπή, στους ανταποδοτικούς τομείς της καθαριότητας αλλά και της ύδρευσης και αποχέτευσης, όπου οι πολίτες καταβάλλουν τέλη για τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι δήμοι.

Aπαραίτητη προϋπόθεση για την προκήρυξη θέσεων στους συγκεκριμένους τομείς θα είναι η ύπαρξη κενών οργανικών θέσεων στις συγκεκριμένες υπηρεσίες και να υπάρχει εγκεκριμένη πίστωση στον προϋπολογισμό του φορέα.

Oι θέσεις εποχικού προσωπικού στους ανταποδοτικούς τομείς δεν θα υπολογίζονται στον συνολικό αριθμό των 7.650 εποχικών που θα εγκρίνει η Διυπουργική Eπιτροπή για τους OTA, αλλά θα αποτελούν επιπλέον προσωπικό. H επιλογή τους θα γίνεται με τις διαδικασίες και τον έλεγχο του AΣEΠ.
Παράλληλα οι αντίστοιχες αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων που θα αφορούν τις συγκεκριμένες θέσεις θα υπόκεινται στον έλεγχο της νέας Yπηρεσίας Eποπτείας των OTA και του επικεφαλής της, που θα είναι ο Eλεγκτής Nομιμότητας. H δυνατότητα να συναφθούν συμβάσεις με εποχικό προσωπικό πέραν των εγκεκριμένων θέσεων συμβάλλει στον καλύτερο προγραμματισμό των αιτημάτων των δήμων για το 2011.
 
Πηγή:Τα ΝΕΑ

Η διέξοδος των Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης

Θεόδωρος Κουτρούκης*

Η διέξοδος των Τοπικών Πρωτοβουλιών Απασχόλησης

Η κορύφωση των συνεπειών της οικονομικής ύφεσης δημιουργεί εκρηκτικά προβλήματα  σε πολλές περιφέρειες της Ελλάδας, αλλά και στο ίδιο μας το κατώφλι. Ιδίως στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιφέρεια της, η παραμονή στη νιρβάνα της οικονομικής αποσύνθεσης και η προσδοκία της «άνεργης ανάπτυξης», συνιστά μια ισχυρή πιθανότητα. Επομένως, η ενεργοποίηση των δήμων αποτελεί ένα χρήσιμο εν δυνάμει υποκατάστατο, ιδίως υπό συνθήκες απίσχνανσης των κεντρικών πολιτικών απασχόλησης για λόγους δημοσιονομικής πειθαρχίας.
Ο στόχος των τοπικών πρωτοβουλιών απασχόλησης (ΤΠΑ ) είναι η κοινωνική στήριξη των ανέργων (π.χ. παροχή πληροφοριών για τα δικαιώματά τους) όπως και η γενικότερη τόνωση της απασχόλησης μέσω ειδικών, θεσμικών ή οικονομικών κινήτρων, που δίδονται σε τοπικές επιχειρήσεις και οργανισμούς.  Οι τοπικές αυτές πρωτοβουλίες (με συμμετοχή κοινωνικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης) πρέπει να έχουν συμπληρωματικό χαρακτήρα και αναπτυξιακό περιεχόμενο. Οι ΤΠΑ  ανταποκρίνονται σε τοπικές συνθήκες και δεν πρέπει να αποτελούν «εφαλτήριο»για την απορύθμιση των εργασιακών σχέσεων, των αμοιβών και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
Στόχοι των ΤΠΑ είναι η προώθηση της τοπικής ανάπτυξης με τη βελτίωση και αύξηση της απασχόλησης σε περιοχές ή τομείς που βρίσκονται σε παραγωγική αναδιάρθρωση ή υποβάθμιση, η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού περιοχών με οικονομικά και κοινωνικά μειονεκτήματα, η προώθηση στη απασχόληση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και η αύξηση της απασχολησιμότητας. Οι ΤΠΑ συνήθως αναφέρονται σε ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε τοπική κλίμακα, με βάση τους τέσσερις πυλώνες της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Απασχόληση και ειδικότερα:
-         Τη βελτίωση της απασχολησιμότητας
-         Την ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας
-         Την ενίσχυση της προσαρμοστικότητας
-         Την προώθηση των ίσων ευκαιριών
  Οι δράσεις που περιλαμβάνονται στις ΤΠΑ κατά κανόνα απευθύνονται στις παρακάτω ομάδες στόχου του πληθυσμού:  
Ä     ανέργους ή υποαπασχολούμενους σε οικονομικά ή/ και κοινωνικά υποβαθμισμένες περιοχές
Ä     ανέργους ή υποαπασχολούμενους σε τομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα απασχόλησης
Ä     ειδικές πληθυσμιακές ομάδες, σε τοπική κλίμακα, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόσβασης στην αγορά εργασίας
Οι προβλεπόμενες δράσεις περιλαμβάνουν τη συμβουλευτική, την επιδότηση της απασχόλησης, την αυτοαπασχόληση, την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας, την επαγγελματική κατάρτιση, την προκατάρτιση και την παροχή συνοδευτικών υποστηρικτικών υπηρεσιών
Η χωρική εμβέλεια των παρεμβάσεων εκτείνεται από το επίπεδο της συνοικίας έως και το επίπεδο ολόκληρου του δήμου. Οι κύριες προϋποθέσεις επιτυχούς εφαρμογής είναι: α) η ολοκληρωμένη προσέγγιση β) η ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας γ) η τοπική διάσταση δ) η προσέγγιση από τη βάση προς την κορυφή και ε) η εταιρικότητα, που εξασφαλίζεται μέσω της σύστασης δικτύου κοινωνικών φορέων (Δήμος, Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ΟΑΕΔ, Ενώσεις Επιχειρηματιών κ.λπ.).
Η ανάληψη μιας τοπικής πρωτοβουλίας για την απασχόληση, ενδέχεται να αποτελεί μια λύση και πολλούς ΟΤΑ, καθώς  το πεδίο δράσης είναι ανοιχτό, ιδίως μετά την ολοκλήρωση της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη και τη δημιουργία ισχυρότερων δήμων.       

*Θεόδωρος Κουτρούκης
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2011

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Την Κυριακή 20/2/2011 και ώρα 11 π.μ. στην αίθουσα Παύλου Μελά στο ΚΑΠΗ Παλαιοκαστρου θα γίνει συγκέντρωση των επιχειρηματιών του ενιαίου Δήμου Ωραιοκαστρου με θέματα
-Παρουσίαση αρμοδιοτήτων  του Δ.Σ. του Εμπορικού  Συλλόγου
-Ψήφιση καταστατικού , του υπό ίδρυση Εμπορικού Συλλόγου.
-Κουβέντα ,ιδέες και προτάσεις για τη προώθηση και επίλυση των προβλημάτων μας.
Η συμμέτοχη σου είναι απαραίτητη για την δημιουργία ενός δυνατού Εμπορικού Συλλόγου στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την συμμετοχή και το δικαίωμα ψήφου είναι
- ταυτότητα
- αντίγραφο θεωρημένου παραστατικού η απόδειξη ταμιακής
-και σφραγίδα της επιχείρησης.
Την  συγκέντρωση μας θα τιμήσει με την παρουσία του ο επιστημονικός σύμβουλος  του επιμελητήριου Κ. ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ  ΚΩΝ/ΝΟΣ

ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Τηλ. Επικ. 6977 918 500 Γιωργος  και 6947154118 Ηλιας
Email     E.S.ORAIO@gmail.com