Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Σκουπίδια από τα Σκόπια "έπνιξαν" τον Αξιό

Σε έναν ποταμό σκουπιδιών μετατράπηκε τις προηγούμενες ημέρες ο ποταμός Αξιός, καθώς οι μεγάλες ποσότητες νερού που κατέβηκαν παρέσυραν στο διάβα τους σκουπίδια από χώρους ανεξέλεγκτης απόθεσης σκουπιδιών που βρίσκονταν κατά μήκος της κοίτης τόσο στη χώρα μας όσο και στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας.

Πλαστικά μπουκάλια με ταμπέλες με κυριλλικούς χαρακτήρες μαρτυρούν την προέλευση των ξενόφερτων σκουπιδιών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ελληνική πλευρά είναι άμοιρη ευθυνών για την αποκρουστική εικόνα του ποταμού τις τελευταίες ημέρες, η οποία μάλιστα μεταφέρεται στον Θερμαϊκό και σε τουριστικές περιοχές όπως οι ακτές της Πιερίας.

Μάλιστα, το πρόβλημα δεν είναι μόνο αισθητικό ή περιβαλλοντικό, αλλά παράλληλα η συγκέντρωση σκουπιδιών συνεισέφερε στις πλημμύρες στα παραποτάμια αγροκτήματα και κατά συνέπεια στην καταστροφή πολλών αγροτικών καλλιεργειών.

Δημοτικές Αρχές και αρμόδιοι φορείς δεν έχουν σταθεί ικανοί μέχρι τώρα να λειτουργήσουν προληπτικά σε καταστάσεις όπως αυτές, ενώ καμία κίνηση δεν έχει γίνει σε διπλωματικό επίπεδο για συνεννόηση με τη γείτονα χώρα, για την αντιμετώπιση του θέματος.

Το πρόβλημα των σκουπιδιών που κατεβαίνουν από τον Βορρά δεν είναι πρωτόγνωρο, εμφανίζεται κάθε φορά που φουσκώνουν τα νερά.

Ωστόσο, αυτήν τη φορά κατέβηκαν τεράστιες ποσότητες, καθώς στις αρχές Δεκεμβρίου το ποτάμι πλημμύρισε όσο λίγες φορές μέσα στην τελευταία δεκαετία, σύμφωνα τουλάχιστον με τους ντόπιους κτηνοτρόφους.

«Δεν πρόκειται για μία συνηθισμένη "κατεβασιά" του ποταμού που ξεπλένει τα σκουπίδια γύρω από τις όχθες. Περνώντας από τον Αξιό, στο ύψος του χωριού Γέφυρα, και πιο κάτω, στη γέφυρα της Εθνικής οδού, είδα ένα ποτάμι μόνο σκουπίδια, ένα θέαμα που δεν βλέπει κανείς πολλές φορές στη ζωή του.

Σαν να "ξεπλύθηκε" ένας ολόκληρος σκουπιδότοπος. Θα έχει ενδιαφέρον ποια θα είναι η εικόνα των ακτών της Πιερίας τις επόμενες μέρες, όπως η Νέα Αγαθούπολη, όπου συνήθως ξεβράζονται τα σκουπίδια με τα ρεύματα», αναφέρει ο Φώτης Αργυρίου, εθελοντής της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας.

«Συνήθως τα σκουπίδια που συγκεντρώνονται περιλαμβάνουν πλαστικά μπουκάλια, σακούλες με σκουπίδια, ξύλα, τα οποία, μαζί με κορμούς δέντρων φράζουν τη διέλευση του νερού και αυξάνουν τον κίνδυνο πλημμυρών.

Πιάνονται στις γέφυρες

Το πρόβλημα αυτό παρατηρείται κυρίως στις γέφυρες κατά μήκος του ποταμού», εξηγεί ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού - Λουδία - Αλιάκμονα, Θεμιστοκλής Κουιμτζής.

«Μέσα στο 2010 καθαρίσαμε, με τη ΔΕΚΕ (Διεύθυνση Ελέγχου Κατασκευής Εργων), δύο φορές τη γέφυρα στο ύψος Κυμίνων - Χαλάστρας και τώρα παρουσιάζει ξανά την ίδια άθλια εικόνα.

Υπάρχουν χωράφια με στάρια, τριφύλλια ή κηπευτικά που θα καούν, και άλλα που, αν και δεν καλλιεργούνται αυτό το διάστημα, θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να στεγνώσουν και να είναι καλλιεργήσιμα», λέει ο δήμαρχος Αξιού, Νίκος Γιουτίκας.

Η παύση των αμμοληψιών στην περιοχή, εν αναμονή μιας μελέτης ολοκληρωμένης διαχείρισης των φερτών υλών, η οποία θα υποδεικνύει σε ποια σημεία θα πρέπει να γίνονται αμμοληψίες, σίγουρα δεν βοηθάει στην παροχετευτική λειτουργία του ποταμού.

Εσωτερική ρύπανση

Μία από τις εστίες των σκουπιδιών εντοπίστηκε πάντως από τους φύλακες του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Αξιού - Λουδία - Αλιάκμονα, εντός του ελληνικού εδάφους, στον Καστανά, στα όρια του Δήμου Κουφαλίων.

Τα νερά παρέσυραν τα σκουπίδια που βρίσκονταν από καιρό μπροστά στην κοίτη του ποταμού. Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε να κάνει ό,τι μπορεί για να μαζέψει τα υπόλοιπα σκουπίδια, πριν παρασυρθούν και αυτά.

Ωστόσο, το έργο του καθαρισμού των εγκλωβισμένων «σκοπιανών» μπουκαλιών και άλλων σκουπιδιών είναι μία μάλλον δύσκολη υπόθεση. Σε κάθε περίπτωση, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια συνεννόησης με τη γείτονα χώρα για την αποτροπή τέτοιων φαινομένων.

Λύση τα δίχτυα;

Η τοποθέτηση διχτυών που συγκρατούν τα σκουπίδια σε συγκεκριμένα σημεία, ώστε στη συνέχεια να συγκεντρώνονται και να κατευθύνονται στην ανακύκλωση ή στους ενδεδειγμένους χώρους απόθεσης είναι μία από τις πρακτικές που ακολουθούνται για τα σκουπίδια στα εσωτερικά ύδατα.

Ο δήμος Χαλάστρας, σύμφωνα με τον δήμαρχο Γρηγόρη Ουζούνη, έχει υποβάλει πρόταση για χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος Interreg της τοποθέτησης διχτυών σε δύο σημεία, όπου ο Αξιός στενεύει πολύ.

Και η συγκεκριμένη πρακτική, όμως, έχει σημαντικές αδυναμίες, όπως για παράδειγμα ότι θα πρέπει ο αρμόδιος φορέας να φροντίζει τακτικά για το μάζεμα των σκουπιδιών και να συντηρεί τα δίχτυα.

ΤΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΑΣ ΔΙΑΔΗΜΑ απο την real.gr

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Εκδόθηκε η διορθωτική απόφαση του πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης για την ορθή κατανομή των εδρών των Τοπικών Συμβουλίων Πενταλόφου και Νέας Φιλαδέλφειας του νέου Δήμου Ωραιοκάστρου.

Η απόφαση εδώ

Ορκίστηκε η νέα δημοτική αρχή του Δήμου Χαλκηδόνας

Την Παρασκευή το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής του Δήμου Χαλκηδόνας, Δήμαρχος της οποίας εξελέγη ο κ. Παναγιώτης Δαϊκούδης. Η ορκωμοσία πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της έδρας του νέου Δήμου που είναι τα Κουφάλια και παραβρέθηκαν σε αυτήν, εκτός από τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και των τοπικών συμβουλίων τα οποία και ορκίστηκαν, πλήθος κόσμου (η αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ. αλλά και οι διάδρομοι του Δημαρχείου ήταν κυριολεκτικά κατάμεστοι), Δήμαρχοι γειτονικών Δήμων (ο κ. Γαλαμάτης από το Δήμο Βόλβης, ο κ. Δημητριάδης από το Δήμο Αλεξάνδρειας, ο κ. Λαπόρδας από το Δήμο Παιονίας και ο κ. Στάμκος από το Δήμο Πέλλας) καθώς και περιφερειακοί σύμβουλοι. Με το πέρας της ορκωμοσίας ο νέος Δήμαρχος κ. Δαϊκούδης απηύθυνε έναν σύντομο χαιρετισμό και στη συνέχεια ακολούθησε δεξίωση και ανταλλαγή ευχών.

ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ 2011

Ο  Α.Σ. ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΕΟΧΩΡΟΥΔΑΣ ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ   ΓΙΑ ΤΟ 2011 ΕΙΡΗΝΗ ΑΓΑΠΗ ΕΥΤΥΧΙΑ

ΤΟ.ΣΥ.Ν ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ " ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΙ, ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ"

«ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΙ, ΠΡΑΣΙΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»
     Το πρόγραμμα “BLUE BINS , GREEN ENVIRONMENT  φιλοξένησε στο Δήμο Καλλιθέας για 8 ημέρες νέους από 5 διαφορετικές χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης (Γερμανία , Ιταλία , Σουηδία , Φιλανδία και Ελλάδα).
   Το πρόγραμμα είχε σαν θέμα την Ανακύκλωση . Κατά τη διάρκεια του προγράμματος μέσα από workshops και παρουσιάσεις οι συμμετέχοντες ,τις δύο πρώτες μέρες έδειξαν κατά πόσο η ανακύκλωση είναι μέρος της καθημερινότητας τους αλλά και μεθόδους ανακύκλωσης
που χρησιμοποιούνται στις χώρες τους. Επίσης μέσω ενός workshop οι συμμετέχοντες δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο μοιράστηκε στους κατοίκους του Δήμου , έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί μία έρευνα το κατά πόσο η ανακύκλωση έχει γίνει μέρος της καθημερινότητας τους. Ακόμα κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής οι νέοι συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού με το όνομα «Ο Θησαυρός της Καλλιθέας» το οποίο έλαβε χώρα στο χωριό Μονόλοφος και είχε στόχο οι παίκτες των ομάδων να συγκεντρώσουν πληροφορίες , να αποκτήσουν γνώσεις , να έρθουν σε επαφή με τους κατοίκους αλλα και να εξερευνήσουν  τις ομορφιές τουυ χωριού.
   Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε δύο εργοστάσια τα οποία ασχολούνται με την Ανακύκλωση. Η πρώτη επίσκεψη ήταν στο Ε.Ε.Α.Α  Α.Ε. το οποίο είναι εργοστάσιο συλλογής και διαλογής ανακυκλώσιμων απορριμάτων . Εκεί οι συμμετέχοντες όχι μόνο ενημερώθηκαν αλλά είχαν και μία ενδιαφέρουσα συζήτηση με τους υπευθήνους. Έπειτα επισκεφθήκαμε τη Μ.Ε.Λ Α.Ε. Ανακύκλωση Χάρτου , όπου οι νέοι είχαν την  ευκαιρία να δουν όλη τη διαδικασία που απαιτείται για να επεξεργαστεί το ανακυκλώσιμο χαρτι και να γίνει ξανα έτοιμο για χρήση.
  Το πρόγραμμα βέβαια είχε και διαπολιτιστική διάσταση καθώς πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στον Αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνα , στον οποίο μία ημέρα πριν την επίσκεψη μας , μας είχε ξεναγήσει εικονικά με την βοήθεια της τεχνολογίας η αρχαιολόγος και Ευρωβουλευτής κυρία Παλιαδέλη. Υπήρχαν  επισκέψεις στα κάστρα της πόλης , το Αρχαιολογικό Μουσείο , τον Λευκό Πύργο  , το Ναό της Αγίας Σοφίας , τη Ροτόντα , την Καμάρα και την πλατεία Αριστοτέλους.
  Επίσης την τελευταία ημέρα του προγράμματος επισκεφθήκαμε το Δήμαρχο Καλλιθέας κύριο Δημήτρη Σαραμάντο , όπου έγινε η παρουσίαση όλων των δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν καθ’όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
  Πρέπει να τονίσουμε πως κατά την ανταλλαγή οι νέοι γνώρισαν τις ομορφίες του Δήμου μας, και συμμετείχαν σε πολλές εκδηλώσεις που οργανώθηκαν από τους τοπικούς φορείς αλλλα και από κατοίκους του Δήμου.Επίσης οι συμμετέχοντες από τη σχολή χορού Taidekoulu Hyrra από την  πόλη Sanvonlinna της Φιλανδίας έδωσαν δύο χορευτικές παραστάσεις.
     Τέλος το πρόγραμμα αυτό ήταν μία καλή ευκαιρία για τους συμμετέχοντες και για όλες τις χώρες που συμμετείχαν γιατί αναπτύχθηκαν φιλίες και προέκυψαν νέες ευκαιρίες για μελλοντικές συνεργασίες και ανταλλαγές.
     Κλείνοντας θα πρέπει να ευχαριστήσουμε τους χορηγούς μας , χωρίς την βοήθεια των οποίων δεν θα είχε το πρόγραμμα την ανάλογη επιτυχία, και αυτοί είναι: Δήμος Καλλιθέας , “ΜΕΛ Α.Ε” (Μακεδονική Εταιρία Χάρτου) , “TRIAS ECO” (Διαχείριση –Ανακύκλωση απορριμάτων) , “ΧΑΡΜΑ ΑΒΕΕ” (κοτόπουλα Νεοχωρούδας) ,αίθιυσα δεξιώσεων “ROSE GARDEN” Ε.Ε.Α.Α Α.Ε , αίθουσα δεξιώσεων “ΑΣΤΕΡΑΣ” , Super market “ΑΡΙΣΤΑ” (Παπαδόπουλος Αναστάσιος) , Super market “Συμεωνίδης Ιωάννης” , Πολιτιστικός Σύλλογος Νεοχωρούδας, Εκπολιτιστικός Σύλλογος Μονολόφου .
  Ο Δήμος μας εκπροσωπήθηκε επάξια από τους : Θεοδούλη Σπύρο , Στρατηγούση Νίκο , Τσολάκη Κατερίνα , Κουκουρούζη Ελένη , Κουκουρούζη Στέλλα  , Στρατηγούση Σίσσυ , Κατσικάνη Αγγελική και Σαραμούρτση Νίκο. Πολύτιμη ήταν και η βοήθεια πολλών ακόμα μελών του ΤΟ.ΣΥ.Ν Καλλιθέας οι οποίοι δεν έλειψαν στιγμή από το πρόγραμμα , ήταν ενεργά μέλη της ανταλλαγής και χωρίς την παρουσία τους και την τεράστια συμβολή τους δεν θα υπήρχε η επιτυχία αυτής της διοργάνωσης.

    Περισσότερες πληροφορίες για την ανταλλαγή μπορείτε να διαβάσετε στο monolofos.blogspot.com

ΘΕΟΔΟΥΛΗΣ ΣΠΥΡΟΣ
Γραμματέας ΤΟ.ΣΥ.Ν ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ.
 foto απο την εκδήλωση
Επίσκεψη στον Δήμαρχο Καλλιθέας κ.Σαραμάντο Δημήτριο

Έκθεση φωτογραφίας ,συνδιοργάνωση δήμος DETMOLD & Δήμος Καλλιθέας. Στη φωτό διακρίνονται οι συμμετέχοντες και οι Δήμαρχοι Καλλιθέας Σαραμάντος Δημήτριος κ Detmold Rainer Heller




Επίσκεψη σε E.E.A.A AE


Αποχαιρετιστήριο πάρτυ που οργανώθηκε από τους κατοίκους του Μονολόφου στην πλατεία του χωριού




Επίσκεψη στα Κάστρα στα πλαίσια της ξενάγησης που πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Θεσσαλονίκης




ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ: ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ Η ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

20/12/2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σας προσκαλούμε στην  τελετή ορκωμοσίας της πρώτης αιρετής Δημοτικής Αρχής του ενιαίου Δήμου Ωραιοκάστρου.
            Η ορκωμοσία, των Δημοτικών Συμβούλων, των  Συμβούλων Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 7 μ.μ., στο Δημαρχείο Ωραιοκάστρου.



Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΣΑΡΑΜΑΝΤΟΣ

Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2010

Α1 ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ (ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ)



Νεότερα αποτελέσματα
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣ 1-0
ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝ 2-3
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ-ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ 0-3
ΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ-ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ 2-0
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟ-ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝ 0-1
ΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ-ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΙΝΔΟΥ 0-3
ΙΩΝΙΚΟΣ-ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ 3-4
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝ 2-2



Βαθμολογία

ομάδεςβαθμοίποινέςγκολN/I/Hεντόςεκτός
ΔΟΞΑ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ38031-12 12-2-1 17-2 6-1-0 14-10 6-1-1
ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ33031-16 10-3-2 16-6 6-1-0 15-10 4-2-2
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝ30031-15 8-6-1 19-9 6-1-1 12-6 2-5-0
ΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ29038-27 9-2-4 21-12 5-2-1 17-15 4-0-3
ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝ27020-11 8-3-4 12-7 5-1-2 8-4 3-2-2
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ24021-13 7-3-5 9-4 5-1-2 12-9 2-2-3
ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝ22019-15 6-4-5 10-7 3-3-2 9-8 3-1-3
ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΙΝΔΟΥ21015-16 5-6-4 5-8 1-5-2 10-8 4-1-2
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟ20028-32 6-2-7 13-13 3-2-2 15-19 3-0-5
ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ19020-17 5-4-6 12-9 4-0-3 8-8 1-4-3
ΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ18028-27 5-3-7 16-14 3-1-3 12-13 2-2-4
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΚΟΣ16015-24 4-4-8 10-8 3-3-2 5-16 1-1-6
ΙΩΝΙΚΟΣ15021-28 4-3-8 15-18 2-1-5 6-10 2-2-3
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣ14015-28 3-5-7 8-14 2-3-2 7-14 1-2-5
ΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ12015-26 3-3-9 7-17 1-1-6 8-9 2-2-3
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥ12012-24 3-3-9 7-4 3-2-2 5-20 0-1-7
ΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ5010-39 1-2-12 3-18 0-1-6 7-21 1-1-6

- Σε περίπτωση ισοβαθμίας δύο ή περισσοτέρων ομάδων καλύτερη θέση στο βαθμολογικό πίνακα καταλαμβάνει η ομάδα που έχει καλύτερο συντελεστή στους μεταξύ τους αγώνες (άρθρο 20 του Κ.Α.Π.). Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να παρουσιαστεί αυτόματα (ηλεκτρονικά) στην άνω βαθμολογία.

Επόμενοι αγώνες
17η αγωνιστική
ΕΘΝΙΚΟΣ ΜΑΛΓΑΡΩΝΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΛΗΤΗΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝΔΟΞΑ ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙΟΥΕΘΝΙΚΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΕΝΩΣΗ ΣΥΚΕΩΝΦΟΙΝΙΚΑΣ ΠΟΛΙΧΝΗΣ
ΟΜΟΝΟΙΑ ΣΙΝΔΟΥΠΟ ΜΑΛΑΚΟΠΗΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΓΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣΠΑΥΛΟΣ ΜΕΛΑΣ ΑΟ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΓΕΦΥΡΑΣΒΟΡΡΑΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΚΥΜΙΝΩΝΙΩΝΙΚΟΣ

Συνελήφθη 19χρονος διαρρήκτης με αδυναμία στα χρυσαφικά

Έναν 19χρονο διαρρήκτη, με... αδυναμία στα χρυσαφικά, συνέλαβαν αστυνομικοί της Ομάδας ΔΙ.ΑΣ. της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, βράδυ της περασμένης Τρίτης, στα Διαβατά. Επίσης, αναζητούνται άλλοι τρείς συνεργοί του. Σύμφωνα με την αστυνομία, η σπείρα των διαρρηκτών, στην κυριολεξία ρήμαξε ένα σωρό σπίτια στις Σέρρες και τα χωριά της περιοχής!

Όπως προέκυψε από την έρευνα της αστυνομίας, οι τέσσερις διαρρήκτες, από το Σεπτέμβριο του 2010 μέχρι σήμερα διέπρατταν κλοπές από οχήματα και από σπίτια. Έκλεβαν κυρίως κοσμήματα, χρήματα, και μικροαντικείμενα. Για τις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούσαν όχημα το οποίο έφερε κλεμμένες πινακίδες, το οποίο κατασχέθηκε.
Τη μέρα που συνελήφθη ο 19χρονος, είχαν προλάβει να διαρρήξουν στις Σέρρες και στο Σκούταρι Σερρών πέντε σπίτια και δύο ΙΧ επιβατηγά αυτοκίνητα. Οι αστυνομικοί, μάλιστα, βρήκαν πεταμένη κάλτσα (την είχαν πετάξει οι συνεργοί του 19χρονου) και μέσα σ΄ αυτήν μέρος των χρυσαφικών που είχαν αρπάξει από τις διαρρήξεις. Τα περισσότερα από τα κλοπιμαία αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους.
Από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Σερρών σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος του 19χρονου ημεδαπού και των συνεργών του, κατηγορούμενων για «σύσταση εγκληματικής οργάνωσης» και «διακεκριμένες κλοπές από άτομα που ενεργούν καθ’ έξη, κατ’ επάγγελμα και κατ’ εξακολούθηση». Ο συλληφθείς θα παραπεμφθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Σερρών. Προανάκριση για το συμβάν διενεργεί η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Σερρών.
Όπως προέκυψε από την έρευνα της αστυνομίας, ο ανωτέρω δράστης μαζί με τους τρεις συνεργούς του, οι οποίοι πλέον είναι γνωστοί πλην όμως διαφεύγουν της σύλληψης και αναζητούνται, κατά το χρονικό διάστημα από 09-09-2010 έως 03-12-2010 διέπραξαν 49 συνολικά κλοπές – διαρρήξεις σε διάφορες περιοχές των Νομών Σερρών και Δράμας (44 στις Σέρρες και 5 στη Δράμα) και 7 αφαιρέσεις πινακίδων (6 στις Σέρρες και 1 στη Δράμα), τις οποίες τοποθετούσαν σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο το οποίο χρησιμοποιούσαν για τη διαφυγή τους. Η συνολική λεία από τις κλοπές που διέπραξαν οι ανωτέρω δράστες ανέρχεται σε 52.500€ περίπου και χρυσαφικά –μικροαντικείμενα αξίας 270.000€ περίπου, κατά δήλωση των παθόντων.
Πηγή:http://www.salonicanews.com/2010/12/19_19.html

Το φυσικό αέριο

Η εταιρεία «IGI ΠΟΣΕΙΔΩΝ Α.Ε» με έδρα την Αθήνα, θα σχεδιάσει, θα κατασκευάσει και θα αναπτύξει τον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας. Ο αγωγός θα ξεκινήσει από τις ακτές της Ηπείρου και συγκεκριμένα από τη Θεσπρωτία και θα καταλήξει στις ακτές της Απουλίας, στο Οτράντο της Ιταλίας.
Το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας κατέχει η ΔΕΠΑ και το άλλο 50% η Ιταλική Edison.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός Ελλάδας- Ιταλίας αποτελεί τμήμα του ευρύτερου συστήματος αγωγών Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας μέσω του οποίου θα διακινηθεί φυσικό αέριο από τις χώρες της Κασπίας και της Κεντρικής Ασίας προς την αγορά της Ιταλίας και εν συνεχεία της Δυτικής Ευρώπης.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός Ελλάδας- Ιταλίας έχει μήκος 203 χιλιόμετρα, ξεκινά από τη Θεσπρωτία και καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας. Η διάμετρος του αγωγού είναι 32 ίντσες, η πίεση σχεδιασμού είναι 150 bar και η μεταφορική ικανότητά του φθάνει τα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Στις χερσαίες εγκαταστάσεις του υποθαλάσσιου αγωγού συμπεριλαμβάνονται ένας Μετρητικός Σταθμός και ένας Σταθμός Συμπίεσης.
Το χερσαίο τμήμα του αγωγού Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας που απομένει θα κατασκευαστεί από την θυγατρική εταιρεία της ΔΕΠΑ, τον ΔΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία διανύοντας απόσταση 590 χιλιομέτρων. Η διάμετρος του αγωγού είναι 42 ίντσες, η πίεση σχεδιασμού 80 bar και η μεταφορική του ικανότητα φθάνει τα 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Ο αγωγός περιλαμβάνει δύο σταθμούς συμπίεσης στην Κομοτηνή και στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης.
Η ΔΕΠΑ και η Edison έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με χώρες της περιοχής της Κασπίας και ειδικά με το Αζερμπαϊτζάν για τον εφοδιασμό του αγωγού με φυσικό αέριο.

Κελεσίδης Στάθης:Δεν θα περάσει καμιά νέα αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, παλεύουμε για κοινωνικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.


Οι νέες υπέρογκες αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ (από 0.60 σε 0.80 και 0.90 λεπτά)  που προαναγγέλθηκαν για να ισχύσουν από την αρχή του 2011, παρότι ακόμα δεν στέγνωσε το μελάνι με το οποίο υπογράφηκαν οι προηγούμενες, είναι ένα κομμάτι της πιο στυγνής αντιλαικής επίθεσης που έχει υποστεί ο ελληνικός λαός. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είμαστε σε ηλικίες που δεν μπορούμε να θυμηθούμε, γιατί δεν έχουμε ζήσει, πιο βάρβαρη επίθεση στο βιωτικό μας επίπεδο. Έχουμε μια κυβέρνηση δημίων του λαού και μεγάλων ευεργετών της ντόπιας και ξένης κεφαλαιοκρατίας , ιδιαίτερα των τραπεζιτών και των κερδοσκόπων.
Ας δώσουμε όμως μια συνοπτική περιγραφή τι είναι ο ΟΑΣΘ, για τον οποίο, παρότι αφορά ένα σημαντικό κομμάτι του Νομού Θεσσαλονίκης, υπάρχουν πολλά πράγματα που δεν είναι γνωστά, έτσι ώστε να παραπλανάται ευκολότερα η κοινή γνώμη. 
Ο ΟΑΣΘ ιδρύθηκε το 1957 από τον Βασιλιά Παύλο τον δεύτερο και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Δημιουργήθηκε από τα ΚΤΕΛ που προυπήρχαν  και αρχικά είχε 283 λεωφορεία. Του δόθηκε  το αποκλειστικό δικαίωμα της μεταφοράς επιβατών με λεωφορεία με είσπραξη κομίστρου.
Αρχικά η περιοχή λειτουργίας του ήταν η πόλη της Θεσσαλονίκης, μια ακτίνα 10 χλμ γύρω από τον Λευκό Πύργο. Στη συνέχεια το 1979 επεκτάθηκε και στα προάστια με συγχώνευση τμήματος του ΚΤΕΛ. Τότε εντάχτηκε και το Ωραιόκαστρο στον ΟΑΣΘ,  με τον Ν. 866/79. Με τον νόμο αυτό η διάρκεια της σύμβασης που αρχικά είχε οριστεί ότι θα έληγε το 1981, επεκτάθηκε ως το 2000. Κατόπιν είχαμε τον Ν. 2898/2001 που επέκτεινε την σύμβαση μέχρι το τέλος του 2009 και τέλος τον Ν. 3652/2008 που όρισε σαν χρόνο λήξης της σύμβασης 2 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του μετρό και των τροποποιήσεών του.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η τελευταία αυτή σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του του ΟΑΣΘ και του  Ελληνικού Δημόσιου έγινε δεκτή με τυμπανοκρουσίες από τους μετόχους του ΟΑΣΘ. Για ποιο λόγο; Ας δούμε τι έγραφε ο τότε αντιπρόεδρος και νυν πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης στην εφημερίδα «τα Νέα του ΟΑΣΘ» : «Είναι μια σύμβαση εξαιρετικά συμφέρουσα για τον Οργανισμό για πολλούς λόγους. Πρώτα απ’ όλα δεν θίγεται το ποσοστό επιχειρηματικού κέρδους των μετόχων, πράγμα που ήταν μια συνήθης πρακτική του Ελληνικού Δημοσίου απέναντι στον ΟΑΣΘ στις προηγούμενες συμβάσεις, ασχέτως αν ο Οργανισμός κατάφερνε πάντα να καλύψει το χαμένο έδαφος. Πραγματικά απο το 2001 και μετά και σε εφαρμογή του Ν.2898/2001 υπερκαλύφθηκε ήδη από το 2005 η μείωση του επιχειρηματικού κέρδους. Το έτος 2005 το μέρισμα ήταν αυξημένο κατά 10,09%, το 2006 κατά 12,79% και το 2007 κατά 8,91% σε σχέση με το έτος 2000. Εκτός αυτού κάθε χρόνο υπάρχει πρόσθετο επιχειρηματικό κέρδος σαν συνέπεια της χρηστής διαχείρησης από πλευράς της διοίκησης του Οργανισμού.».  
Ας δούμε τους αριθμούς: το 2000 το μέρισμα ανά ακέραια μετοχή ήταν 34.423 ευρώ, το 2001 30.935 ευρώ, το 2002 31.553 ευρώ, το 2003 33.298 ευρώ, το 2004 36.528 ευρώ, το 2005 37.897 ευρώ, το 2006 40.022 ευρώ . Οι μετοχές του ΟΑΣΘ είναι 424 και βρίσκονται στα χέρια 1900 μετόχων οι οποίοι στο σύνολό τους δουλεύουν στον ΟΑΣΘ. Αυτοί οι άνθρωποι λοιπόν έχουν μια σίγουρη, καλά αμοιβόμενη δουλιά αλλά και το  σημαντικό ετήσιο μέρισμα το οποίο επίσης είναι σίγουρο διότι η σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο προβλέπει ετήσιο συμβατικό επιχειρηματικό κέρδος. Για το 2010 είναι 15.904.662 ευρώ. Τώρα βέβαια αυτό δεν είναι κάποιο κέρδος που προκύπτει σαν αποτέλεσμα της επιχειρηματικής δράσης του ΟΑΣΘ αλλά είναι μέρος της ετήσιας χρηματοδότησης του ΟΑΣΘ από τον κρατικό κορβανά. Το κράτος λοιπόν κάθε χρονιά, βάση της σύμβασης, καταβάλει στον ΟΑΣΘ το ποσό που προκύπτει εάν από τις συμβατικές δαπάνες  αφαιρεθούν τα συμβατικά του έσοδα.  Για το 2010 οι συμβατικές δαπάνες ήταν 166.472.142 ευρώ, τα συμβατικά έσοδα 63.882.690 ευρώ και η αντισταθμιστική καταβολή (+ΦΠΑ 9%) 111.822.510 ευρώ. Στις συμβατικές δαπάνες περιλαμβάνεται και το επιχειρηματικό κέρδος που προαναφέραμε. Όλα αυτά τα ποσά προκύπτουν συμβατικά, δηλαδή αποτελούν μέρος της συμφωνίας ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με την οποία : α) τα έσοδα αν δεν γίνεται αναπροσαρμογή κομίστρου προσαυξάνονται 2% έναντι των εσόδων της προηγούμενης χρήσης, ενώ αν γίνεται αναπροσαρμογή κομίστρου προσαυξάνονται κατά 80% επί της διαφοράς κατά τύπο κομίστρου και  β) οι δαπάνες προσαυξάνονται κατά την μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή.
Έτσι στην πραγματικότητα τα κέρδη του ΟΑΣΘ (όπως προκύπτει και από το άρθρο του κ. Στεφανίδη) είναι ακόμη περισσότερα. Και εμφανίζεται το παράδοξο ο ΟΑΣΘ παρότι είχε συνολική αύξηση της επιβατικής κίνησης από το 2003 ως το 2008 ύψους 32%  (από 134.017.206 επιβάτες το 2003 στους 176.814.922 το 2008), τα έσοδά του να παραμένουν όλα αυτά τα χρόνια καθηλωμένα κοντά στα 50.000.000 ευρώ. 
Συμπερασματικά, βλέπουμε ότι οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ σε συνεργασία με τις εκάστοτε κυβερνήσεις εξασφαλίζουν σημαντικά κέρδη τα οποία δεν θέλουν να μειώσουν ούτε και στην σημερινή άσχημη κατάσταση γι’ αυτό και προωθούν από κοινού με την κυβέρνηση το νέο πακέτο αυξήσεων στα εισιτήρια. Δεν είναι όμως μονάχα οι αυξήσεις έχουμε και τα μεσονύχτια δρομολόγια που κόβονται  (από τη γραμμή του Ωραιοκάστρου το 12 παρά τέταρτο έγινε 11.30), τα λεωφορεία που είναι σε άθλια κατάσταση (χωρίς κατάλληλο κλιματισμό), τα δρομολόγια που δεν είναι όσο πρέπει συχνά.  Κι όλα αυτά για να αβγατίσουν τα κέρδη τους οι μέτοχοι. Το υπάρχον λοιπόν μοντέλο αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης δεν στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αλλά στην μεγαλύτερη δυνατή κερδοφορία των μετόχων του ΟΑΣΘ. Στη θέση αυτού του μοντέλου προτείνουμε την κοινωνικοποίηση, να περάσει η κυριότητα όλης της περιουσίας του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο με κάποια περιορισμένη αποζημίωση και στη συνέχεια να αναλάβουμε την διαχείριση όλοι εμείς οι χρήστες της αστικής συγκοινωνίας. Χωρίς τους περιορισμούς της απόσπασης όλο και μεγαλύτερου κέρδους, με την πλατιά ανοιχτή δημοκρατική συμμετοχή του κόσμου  μπορούμε να κάνουμε την χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς την κύρια επιλογή των ανθρώπων. 
Κελεσίδης Στάθης, μέλος της Δημοτικής Κίνησης Πολιτών Ωραιοκάστρου «ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ».