Το 50% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας κατέχει η ΔΕΠΑ και το άλλο 50% η Ιταλική Edison.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός Ελλάδας- Ιταλίας αποτελεί τμήμα του ευρύτερου συστήματος αγωγών Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας μέσω του οποίου θα διακινηθεί φυσικό αέριο από τις χώρες της Κασπίας και της Κεντρικής Ασίας προς την αγορά της Ιταλίας και εν συνεχεία της Δυτικής Ευρώπης.
Ο υποθαλάσσιος αγωγός Ελλάδας- Ιταλίας έχει μήκος 203 χιλιόμετρα, ξεκινά από τη Θεσπρωτία και καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας. Η διάμετρος του αγωγού είναι 32 ίντσες, η πίεση σχεδιασμού είναι 150 bar και η μεταφορική ικανότητά του φθάνει τα 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Στις χερσαίες εγκαταστάσεις του υποθαλάσσιου αγωγού συμπεριλαμβάνονται ένας Μετρητικός Σταθμός και ένας Σταθμός Συμπίεσης.
Το χερσαίο τμήμα του αγωγού Τουρκίας- Ελλάδας- Ιταλίας που απομένει θα κατασκευαστεί από την θυγατρική εταιρεία της ΔΕΠΑ, τον ΔΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία διανύοντας απόσταση 590 χιλιομέτρων. Η διάμετρος του αγωγού είναι 42 ίντσες, η πίεση σχεδιασμού 80 bar και η μεταφορική του ικανότητα φθάνει τα 15 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Ο αγωγός περιλαμβάνει δύο σταθμούς συμπίεσης στην Κομοτηνή και στη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης.
Η ΔΕΠΑ και η Edison έχουν ξεκινήσει συνομιλίες με χώρες της περιοχής της Κασπίας και ειδικά με το Αζερμπαϊτζάν για τον εφοδιασμό του αγωγού με φυσικό αέριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.