Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

ΜΠΑΣΚΕΤ: ¨ ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΣΩΜΑΤΟΦΥΛΑΚΕΣ ¨ ΣΤΟ Δ.Α.Σ.Ω.

 Η οικογένεια του Δ .Α. Σ. ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ με χαρά καλωσορίζει στην αγκαλιά της τους αθλητές:
  • ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟ    ΝΙΚΟ
  • ΖΗΚΟΥΛΗ     ΝΙΚΟ
  • ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ    ΑΝΤΩΝΗ
    γνωστοί στους μπασκετικούς κύκλους και ως ¨Οι τρεις σωματοφύλακες¨.
    Τους ευχόμαστε μία πολύ καλή μπασκετική χρονιά, χωρίς τραυματισμούς και γεμάτη εμπειρίες.
    Και οι τρεις την περσινή χρονιά αγωνίστηκαν με την ομάδα του Κ.Α.Ο.Σ. στη Γ΄ Εθνική Κατηγορία.

- Ο Σιδηρόπουλος Νίκος γεννήθηκε το 1982, αγωνίζεται στις θέσεις 4-5 και έχει ύψος 1.93.  Πριν το Κ.Α..Ο.Σ.  αγωνίστηκε στο Παγκράτι και στη Νίκαια.

- Ο Ζηκούλης Νίκος γεννήθηκε το 1983, αγωνίζεται στις θέσεις 1-2 και έχει ύψος 1,90.

- Ο Παπανικολάου Αντώνης γεννήθηκε το 1987, αγωνίζεται στις θέσεις 2-3 και έχει ύψος 1.83


                                     Καραγιαννίδης Ρούλης, Ζηκούλης Νίκος και Καλπίας Γιάννης

                                 Καραγιαννίδης Ρούλης , Παπανικολάου Αντώνης και Καλπίας Γιάννης

                                       Καλπίας Γιάννης, Σιδηρόπουλος Νίκος και Καραγιαννίδης Ρούλης 

 

Στο δημαρχείο Ωραιοκάστρου ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες του διευρυμένου δήμου Ωραιοκάστρου αναφορικά με την αστική συγκοινωνία συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης του δημάρχου Ωραιοκάστρου, Αστέριου Γαβότση με τον πρόεδρο του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), Γιάννη Παλαιστή.
Ο κ. Γαβότσης συναντήθηκε με τον κ. Παλαιστή στο δημαρχείο Ωραιοκάστρου παρουσία μελών της διοίκησης και στενών συνεργατών και των δύο πλευρών και συζήτησε μαζί του τη δυνατότητα ανάπτυξης ενδοδημοτικής συγκοινωνίας στο διευρυμένο δήμο Ωραιοκάστρου αλλά και πιθανές λύσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.

Ο κ. Παλαιστής από την πλευρά του αναφέρθηκε στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που εκπόνησε το ΣΑΣΘ (μέσω του προγράμματος ATTAC) και ζήτησε από τη διοίκηση του δήμου να καταθέσει τις δικές της προτάσεις σε ζητήματα αστικών συγκοινωνιών, προκειμένου να ληφθούν υπ’ όψιν στο σχεδιασμό του ΣΑΣΘ για το 2016.

Nα μετατρέψουμε μια ήττα στην διαμόρφωση ενός νέου οράματος. Της Ρένας Αντωνιάδου.


Είναι πλέον φανερό ότι βιώνουμε το τέλος μιας εποχής και το ξεκίνημα μιας νέας, στην οποία η ξύλινη κομματική γλώσσα, οι υστερικές και επιθετικές αφίσες, τα θλιμμένα σποτ που γεμίζουν τις τηλεοράσεις μας, τα πρόσωπα εκείνα που επενδύουν στο μαύρο και στο γκρίζο, οι παραδοσιακές διαχωριστικές γραμμές που δεν αφορούν πια τους πολίτες, αλλά μόνο ένα πολιτικό ξεπερασμένο κατεστημένο, όλα αυτά πλέον δείχνουν ότι ξεπερνιούνται από τις εξελίξεις.
Τα κόμματα και οι περισσότεροι πολιτικοί έχουν αντιληφθεί έγκαιρα αυτή την νέα πραγματικότητα, για να μπορέσουν να επιβιώσουν στη νέα εποχή και να φανούν χρήσιμοι στην κοινωνία. Εμείς σαν πολίτες που τα τελευταία πέντε χρόνια χάσαμε την αυτοεκτίμησή μας, κάποια στιγμή πρέπει να παραμερίσουμε την οργή για να πάμε μπροστά. Της Ελλάδας, δεν της αξίζει η άρνηση, η μιζέρια, η κατάθλιψη. Η ίδια η κοινωνία διψάει να ακούει προτάσεις και ιδέες για το αύριο, παρά να παρακολουθεί το ίδιο έργο της πόλωσης, της οξύτητας και του φανατισμού.
Θα πρέπει ο πρωθυπουργός, και ο κάθε αρχηγός της αντιπολίτευσης, να βγουν και να πουν  δημόσια, μπροστά στον Ελληνικό λαό, επιτέλους τι φταίει που έχουμε μια κοινωνία απογοητευμένη, χωρίς τις μεγάλες προσδοκίες που θα έπρεπε να έχει και μετά όλοι ενωμένοι να προχωρήσουμε μπροστά και να φτάσουμε την χώρα μας σε ένα σημείο που δεν θα επιτρέπουμε σε κανένα Σόιμπλε και σε καμιά Μέρκελ να προσπαθούν να μας εξευτελίζουν με τον χειρότερο τρόπο. Το στοίχημα λοιπόν, είναι να μπορέσουμε να μετατρέψουμε μια ήττα στην διαμόρφωση ενός νέου οράματος, που θα κινητοποιήσει τους πολίτες και κυρίως τους νέους ανθρώπους.

Αντωνιάδου Ειρήνη (Ρένα)

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗΣ ΜΑΠΙΤΣΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΕ ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ (14/7/15) ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"




Ωραιόκαστρο 15/7/15

Προς συνδημότες μου

Με την παρούσα επιστολή μου θα ήθελα δυστυχώς να διευκρινίσω και επιβεβαιώσω … την μη αίσθηση της πραγματικότητας… της Διοίκησης του δήμου μας , γεγονός το οποίο απορρέει και από σχετικό δελτίο τύπου της (Πολιτείας με όραμα 14/7/15) το οποίο αφορά το άτομο μου .
Αναλύω λοιπόν παρακάτω την τοποθέτηση / ερώτηση μου προς τον Δήμαρχο κ. Γαβότση Αστέριο και τον Αντιδήμαρχο οικονομικών κ. Τσακαλίδη Ηρακλή την οποία έκανα στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ωραιοκάστρου (9/7/15) και την οποία οι ανωτέρω αναφερόμενοι όπως και αρκετά μέλη της παράταξης της Πολιτείας με όραμα όπως δήλωσαν δεν την έχουν καταλάβει .
Ερώτηση 1η) Πώς πληρώνονται οι μισθοί των δημοτικών υπαλλήλων με μετρητά ή μέσω τραπέζης ;
Ερώτηση 2η) Ο Δήμαρχος κ. Γαβότσης Αστέριος σε δήλωση του στα τοπικά μέσα ενημέρωσης (8/7/15) αναφέρει ότι … για δύο μήνες ακόμα αντέχουμε να πληρώσουμε μισθούς σε ευρώ .. Πως διασφαλίζεται η ύπαρξη αυτών των χρημάτων ;
Ο σκοπός αυτών των 2 ερωτήσεων μου ήταν να διευκρινιστεί και διαβεβαιωθεί η ύπαρξη και καταβολή των μισθών των υπαλλήλων του δήμου μας και όχι η πρόταση μη πληρωμής αυτών και να διευκρινισθεί τι γίνεται από το δίμηνο και μετά ;
Ερώτηση 3η) Ο Δήμαρχος κ. Γαβότσης Αστέριος επίσης δήλωσε (8/7/15) ότι η μισθοδοσία του δήμου μας είναι 350.000€ ανά μήνα . Μετά από σχετικό υπολογισμό μου ανέφερα ότι αυτό αντιστοιχεί σε 220 υπαλλήλους και εκείνος μου απάντησε ότι ο δήμος μας έχει 300 υπαλλήλους . Ερώτησα λοιπόν γιατί αυτούς δεν τους βλέπουμε ;
Σκοπός της ερώτησης μου αυτής ήταν να προβληματιστεί η διοίκηση του δήμου για τον τρόπο διοίκησης της , γιατί αυτοί (όσοι και να είναι) ειλικρινά και σίγουρα (αφού τους γνωρίζω και προσωπικά) οι ικανοί δημοτικοί υπάλληλοι είναι τουλάχιστον απογοητευμένοι και πώς να μην είναι όταν δημοτικοί σύμβουλοι και αντιδήμαρχοι της παράταξης Πολιτείας με όραμα , δημοσίως δηλώνουν πόσα χρήματα και πως πληρώνονται κάθε μήνα και προτρέπουν μάλιστα και άλλους , άλλων δημοτικών παρατάξεων να πάνε μαζί τους … για να καρπώνονται το ίδιο .
Ερώτηση 4η) Αφού η μισθοδοσία των υπαλλήλων του δήμου μας είναι 350.000€ ανά μήνα και έχουμε χρήματα για δύο μήνες (όπως έχει δηλωθεί από τον Δήμαρχο κ. Γαβότση Αστέριο) γιατί να μην διατεθούν 500€ για την διάνοιξη επαρχιακών οδών με γκρειντερ στον Πεντάλοφο ( ο οποίος τόσο έχει πληγεί από θεομηνίες τον χειμώνα που μας πέρασε) ώστε οι εκεί κατοικούντες αγρότες μας και αυτοί να θερίσουν την όποια συγκομιδή τους (γιατί αλλιώς δεν έχουν πρόσβαση) και να έχουν κάποιο εισόδημα αυτήν την δύσκολη χρονική στιγμή ;
Σκοπός της ερώτησης μου αυτής ήταν να προβληματίσω την διοίκηση του δήμου μας ώστε να προχωρήσει σε δράσεις και όχι (όπως αποδεικνύεται με την 4η ερώτηση μου ) να διχάζει και διαχωρίζει τους συνδημότες μας . Έτσι κ’ αλλιώς είναι σίγουρο ότι και οι περήφανοι υπάλληλοι του δήμου μας δεν θα είχαν αντίρρηση και με χαρά θα συμφωνούσαν να διατεθεί το ποσόν τον 500€ για να διευκολυνθούν συνδημότες , φίλοι , γείτονες τους οι οποίοι έχουν πραγματική ανάγκη .
Διευκρινίζω λοιπόν (όπως απορρέει από τα παραπάνω αναφερόμενα αληθή γεγονότα , τα οποία έχουν καταγραφεί και μάρτυρες αυτών είναι οι παρευρισκόμενοι στην συγκεκριμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου μας) ότι δεν ζήτησα την μη πληρωμή των μισθών των υπαλλήλων του δήμου μας (όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο τύπου της Πολιτείας με όραμα (14/7/15) αλλά ακριβώς το αντίθετο , ότι δεν έβαλα τα άψυχα πάνω από την ανθρώπινη υπόσταση αλλά ζήτησα την ΑΜΕΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ του Δημάρχου κ. Γαβότση Αστέριου, του Αντιδημάρχου οικονομικών κ. Τσακαλίδη Ηρακλή και όσων των δημοτικών συμβούλων και αντιδημάρχων της παράταξης Πολιτείας με όραμα δεν κατάλαβαν το νόημα των ερωτήσεων μου , διότι σε καμία από τις παραπάνω ερωτήσεις μου δεν απαντήθηκα (όπως συνήθως συμβαίνει από αυτήν την διοίκηση) αφού πρώτα μου είχε δυσκολευτεί πολύ (όπως και αυτό συνήθως συμβαίνει από αυτήν την διοίκηση) από το πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου κ. Καρύδη Αθανάσιο και τον Δήμαρχο κ. Γαβότση Αστέριο η πλήρη και ήρεμη ανάπτυξη των ερωτήσεων μου , γεγονότα τα οποία καταδεικνύουν την άγνοια και ανικανότητα διοίκησης τους .
Τέλος δηλώνω ότι λυπάμαι για το ύφος και τρόπο συμπεριφοράς μου (ήταν όμως έκρηξη αγανάκτησης) κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του συγκεκριμένου δημοτικού συμβουλίου (9/7/15) δεν είναι ούτε του ήθους αλλά ούτε και του χαρακτήρα μου (το επιβεβαιώνουν όσοι με γνωρίζουν προσωπικά) και το γεγονός του ότι ζήτησα να δικαιολογηθεί η έκρηξη μου από τον Δήμαρχο κ. Γαβότση Αστέριο και τον Αντιδήμαρχο κ. Τσακαλίδη Ηρακλή, αλλά η απάντηση που πήρα από τον δεύτερο ήταν όχι και αναφορές από τον πρώτο για τον ποιον φοβάται ή όχι και για το από ποιο χωριό αυτός είναι και για το από πού εγώ είμαι ( Η μητέρα μου είναι από την Νεοχωρούδα και ο πατέρας μου από τον Δρυμό και κατοικώ στο Ωραιόκαστρο τα τελευταία 20 χρόνια ) . Όσο αφορά για την στάση του πρόεδρου του δημοτικού συμβουλίου κ. Καρυδη Αθανάσιου , αυτός αρκέσθηκε στην διακοπή της συνεδρίασης .
Τα ανωτέρω βεβαιώνουν οι παρόντες της συνεδρίασης της 9/7/15 του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου μας και όχι το ανακριβές δελτίο τύπου (14/7/15) της παράτασης Πολιτεία με όραμα .

Με εκτίμηση
Μαπίτσιος Δημήτριος


Τρίτη 14 Ιουλίου 2015

Αγωγή του δήμου Ωραιοκάστρου κατά της ΕΥΑΘ Α.Ε.


Πιστή στις δεσμεύσεις της η δημοτική αρχή Ωραιοκάστρου προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίλυση ενός χρονίζοντος προβλήματος. Μετά την άρνηση της ΕΥΑΘ να τηρήσει τα συμφωνηθέντα, στις 9 Ιουλίου 2015 κατατέθηκε ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης αγωγή του δήμου Ωραιοκάστρου κατά της ΕΥΑΘ με την οποία ζητά να επιστραφεί το ποσό των 75,69 ευρώ σε κάθε καταναλωτή ύδρευσης, που έχει καταβάλει και τις τρεις δόσεις των 50,75 ευρώ. Στους καταναλωτές που έχουν καταβάλει τις δύο δόσεις των 50,75 ευρώ θα πρέπει να επιστραφεί το ποσό των 24,94 και σε όσους καταναλωτές έχουν καταβάλει τη μια δόση θα πρέπει η ΕΥΑΘ να τους ζητήσει να καταβάλουν μόνο το ποσό των 25,81 ευρώ. Η δικάσιμος έχει οριστεί για τις 11 Φεβρουαρίου 2016.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι είχε υπογραφεί σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών, όπου η διοίκηση της ΕΥΑΘ Α.Ε. είχε αναλάβει την υποχρέωση να αποδώσει σε κάθε καταναλωτή το ποσό των 75,69 ευρώ που εισέπραξε ως τέλος σύνδεσης με το δίκτυο ύδρευσης. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής.
«Ευελπιστούμε ότι η δικαιοσύνη θα πράξει τα αναμενόμενα και ότι οι συμπολίτες μας θα μπορέσουν να εισπράξουν το ποσό που τους αναλογεί. Όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο δήμος θα συμπαραστέκεται πάντα στα δίκαια αιτήματα των δημοτών μας», δήλωσε με έμφαση ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης.  

Η ΑΓΩΓΗ

ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΑΓΩΓΗ

Του Δήμου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης που εδρεύει στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης, Κομνηνών 76 και εκπροσωπείται νόμιμα από τον Δήμαρχό του.

ΚΑΤΑ

την Α.Ε με την επωνυμία «Εταιρία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης Α.Ε» (Ε.Υ.ΑΘ Α.Ε), το οποίο εδρεύει στην Θεσσαλονίκη , Εγνατίας 127 και εκπροσωπείται νομίμως.

Θεσσαλονίκη 09-07-2015

Με την υπ’αρ. 572/2010 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εναγομένης και της υπ’αρ. 370/2010 αποφάσεως του Δ.Σ του Δήμου Ωραιοκάστρου αποφασίστηκε η υπογραφή σύμβασης διακανονισμού οφειλής του Δήμου Ωραιοκάστρου με την «Ε.Υ.ΑΘ Α.Ε». Σύμφωνα με τη διάταξη του 2ου άρθρου της συμβάσεως ορίστηκε ότι « Η αποπληρωμή της οφειλής των 769.643,90€ θα γίνει με την καταβολή του ποσού 69.643,90€ συγχρόνως με την υπογραφή της σύμβασης, το δε υπολειπόμενο ποσό των 700.000€ θα καταβληθεί σε επτά τριμηνιαίες δόσεις των 100.000€ εκάστης ως εξής…». Σύμφωνα με τη διάταξη του 3ου άρθρου της συμβάσεως ορίστηκε ότι «Η αποπληρωμή των ανείσπραχτων ληξιπρόθεσμων οφειλών που βεβαιώθηκαν από το Δήμο Ωραιοκάστρου ύψους 79.591,19€ θα γίνει για μεν τις καταναλώσεις … για δε τις λοιπές σταδιακά…» . Σύμφωνα με το β’ εδάφιο του 4ου άρθρου της παραπάνω συμβάσεως ορίστηκε ότι « Η ΕΥΑΘ Α.Ε αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποδώσει σε κάθε καταναλωτή το ποσό των 73,32€ (61,61 + 19% Φ.Π.Α) που εισέπραξε ως τέλος σύνδεσης με το δίκτυο ύδρευσης ήτοι συνολικό ποσό 8.500 (καταναλωτές) χ 73,32 = 623.220€ περίπου με την απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής σε εννέα (9) λογαριασμούς κατανάλωσης που θα εκδοθούν μελλοντικά από την ΕΥΑΘ Α.Ε του παγίου τέλους ύψους 3,79€ (3,08 +23% ΦΠΑ) και του τέλους συντήρησης – αντικατάσταση υδρομέτρων ύψους 4,26€ (3,76+23 ΦΠΑ) ήτοι συνολικά θα αποδοθούν 9 χ (3,79+4,62) χ 8.500 (καταναλωτές) = 643.365€.». Σύμφωνα δε με την διάταξη του 5ου άρθρου της ίδιας σύμβασης αποφασίστηκε ότι « Η διάρκεια της σύμβασης αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της και λήγει με την ολοκλήρωση της αποπληρωμής του συμφωνηθέντος ποσού.». Άρα στα πλαίσια της παραπάνω αναγνώρισης χρέους, ο Δήμος ανέλαβε την υποχρέωση να αποπληρώσει την οφειλή των 769.643,90€ και η εναγομένη, εφ’ όσον εξοφλήσει ο Δήμος το παραπάνω ποσό, ανέλαβε με την παραπάνω σύμβαση υπέρ τρίτου να καταβάλει το ποσό των 8,41€ (3,79+4,62) σε περίπου 8.500 καταναλωτές.

Πράγματι τον Σεπτέμβριο του έτους 2013, με την υπ’αρ. 38560/26-9-2013 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, εξοφλήσαμε το ποσό των 783.403,81€, προς την εναγομένη. Το παραπάνω ποσό δε ο Δήμος μας θα το εξοφλήσει προς το Ελληνικό Δημόσιο, από την παρακράτηση των αποδιδομένων πόρων των ετών 2015 έως και 2020, σύμφωνα με την διάταξη του εδαφίου Β’ της 2ης παραγράφου του άρθρου 1 της παραπάνω ΚΥΑ. Πλην όμως η αντίδικος, χωρίς να αμφισβητεί την προαναφερθείσα οφειλή της, δεν την εξόφλησε μέχρι σήμερα. Έκτοτε, παρά τις επανειλημμένες προφορικές και έγγραφες οχλήσεις μας προς την αντίδικο, η τελευταία αρνήθηκε και συνεχίζει να αρνείται την καταβολή της παραπάνω οφειλής της, προς τους καταναλωτές του Δήμου Ωραιοκάστρου, οι οποίοι κάποιοι έχουν καταβάλει το ποσό των 152,25€ ευρώ περίπου, ενώ άλλοι έχουν καταβάλει μία δόση των 50,75€ και άλλοι δύο δόσεις των 50,75€.

Ε π ε ι δ ή η εναγόμενη αρνείται να καταβάλει σε 9 δόσεις το παραπάνω οφειλόμενο ποσό σε όσους καταναλωτές έχουν πληρώσει και τις τρεις δόσεις των 50,75€, ή αρνείται να καταβάλει το υπόλοιπο από τις δύο δόσεις και μάλιστα ζητά από αυτούς να καταβάλουν και την τρίτη δόση, ενώ σε όσους κατέβαλαν μία δόση δεν τους χρεώνει το υπόλοιπο ποσό αλλά απαιτεί και τις δύο υπόλοιπες δόσεις των 50,75€. Και συνεπώς πρέπει να υποχρεωθεί προς τούτο δικαστικά και μάλιστα με το νόμιμο τόκο υπερημερίας, από την επομένη της λήξης της παραπάνω προθεσμίας μέσα στην οποία μας υποσχέθηκε την καταβολή, δηλαδή από την 26-9-2013 και μέχρι την εξόφλησή του, με απόφαση αυτού του δικαστηρίου, σε όσους έχουν καταβάλει και τις τρεις δόσεις των 50,75€ (3*50,75=152,25) πρέπει να επιστρέψει το ποσό των 75,69 ευρώ σε εννέα (9) δόσεις των 8,41€ ( 152,25 – {9*8,41=}75,69 = 76,56). Σε όσους έχουν καταβάλει τις δύο δόσεις των 50,75€ πρέπει να επιστρέψει το ποσό των 24,94 ευρώ (101,50-76,56=24,94) σε τρεις δόσεις των 8,31€ (3*8,31=24,94). Ενώ όσοι έχουν καταβάλλει την μία δόση των 50,75€, πρέπει να τους ζητήσει μόνο το ποσό των 25,81 ευρώ (76,56-50,75=25,81).

Από τη διάταξη του άρθρου 873 του ΑΚ, που ορίζει ότι «η σύμβαση με την οποία γίνεται υπόσχεση ή αναγνώριση χρέους, έτσι ώστε να γεννιέται ενοχή ανεξάρτητα από την αιτία του χρέους, είναι έγκυρη αν η υπόσχεση ή η δήλωση για την αναγνώριση γίνει εγγράφως. Έγγραφη υπόσχεση ή δήλωση αναγνώρισης, που δεν αναφέρει την αιτία του χρέους, λογίζεται σε περίπτωση αμφιβολίας ότι έγινε με τέτοιο σκοπό», σαφώς προκύπτει ότι η αφηρημένη υπόσχεση ή αναγνώριση χρέους αναφέρεται σε χρέος υφιστάμενο και δημιουργεί αυτοτελή ενοχή, ανεξάρτητη από την αιτία αυτού, η ύπαρξη του οποίου δύναται να διαγνωσθεί από την ερμηνεία του επί ποινή ακυρότητας απαιτουμένου περί τούτου εγγράφου, του σκοπού και των άλλων συνθηκών που προσιδιάζουν στη σύμβαση. Για λόγους προνοίας και σαφέστερης διατυπώσεως μιας τόσο δραστικής ενοχής επιβάλλει ο νόμος την τήρηση εγγράφου (άρθρα 160 επ. ΑΚ) έστω και ιδιωτικού. Ο τύπος είναι συστατικός (ΑΠ 509/1979, ΝοΒ (27), 1575, ΕφΑθ 78/1980, ΕλλΔνη (21), 314) και απαιτείται να τηρηθεί μόνο για την πρόταση, ήτοι την υπόσχεση ή δήλωση του οφειλέτη για αναγνώριση του χρέους (βλ. Θ.Λιακόπουλο, εις Γεωργιάδη-Σταθόπουλου ΑΚ , υπ’ άρθρο 873, αριθ. 4). Προς θεμελίωση αγωγής εκ του άρθρου 873 ΑΚ ο ενάγων δανειστής οφείλει να επικαλεσθεί στο δικόγραφο αυτής τα πραγματικά εκείνα περιστατικά που είναι αναγκαία για την ύπαρξη αφηρημένης ενοχής, δηλαδή σύμβαση έγγραφη με περιεχόμενο την αναγνώριση ή υπόσχεση του χρέους κατά τρόπο ανεξάρτητο από τη βασική σχέση (Θ.Λιακόπουλος, ό.π., υπ’ άρθρο 873, αριθ. 10, ΑΠ 174/1980, ΝοΒ (28), 1488, ΕφΠειρ 299/1995, ΑρχΝ 47, 415, ΕφΠειρ 993/1993, ΕλλΔνη (35), 1723).1

Η σύμβαση αφηρημένης υπόσχεσης καταρτίζεται, όταν οι συμβαλλόμενοι αποβλέπουν στη δημιουργία υποχρέωσης κατά τρόπο ανεξάρτητο από την αιτία. Πότε δε αυτό συμβαίνει αποτελεί ζήτημα ερμηνείας της δήλωσης βουλήσεως των συμβαλλομένων (Σταθόπουλος, Ν. Δικ. 25 σελ. Ι επ.), όπως αυτή προκύπτει από το έγγραφο, αλλά και με τη βοήθεια εξωτερικών στοιχείων ("περιστάσεων" κατά την Α.Π. 879/1974 ΝοΒ 23 σελ. 489). Μπορεί δε να συναφθεί και ως σύμβαση υπέρ τρίτου (Ευρυγένης Ερμ. Α.Κ. 873 αρ. 4). Δεν είναι δε αποφασιστικό στοιχείο προς την κατεύθυνση του χαρακτηρισμού της σύμβασης ως αφηρημένης ή όχι η αναφορά της αιτίας. Πολύ περισσότερο όταν η αναφορά γίνεται αόριστα. Ούτε επίσης το γεγονός ότι καταρτίζεται η αφηρημένη ενοχή συγχρόνως με τη βασική σχέση. Με τα δεδομένα αυτά ο ενάγων δανειστής οφείλει να επικαλεσθεί και να αποδείξει τα περιστατικά εκείνα που είναι αναγκαία για την ύπαρξη αφηρημένης ενοχής, δηλαδή σύμβαση έγγραφη με περιεχόμενο την αναγνώριση ή     υπόσχεση χρέους κατά τρόπο ανεξάρτητο από τη βασική σχέση. Αν επικαλείται τέτοιο έγγραφο που δεν μνημονεύει την αιτία του χρέους έργο του δικαστή είναι (ζήτημα νομικό), σε περίπτωση αμφισβήτησης από τον εναγόμενο οφειλέτη ότι πρόκειται αφηρημένη υπόσχεση χρέους, να διαπιστώσει αν υπάρχει αμφιβολία και σε καταφατική εκδοχή να εφαρμόσει τη διάταξη του άρθρου 873 παρ. 2 ΑΚ. Σε περίπτωση δε που ρητώς μνημονεύεται η αιτία είναι και πάλι ζήτημα ερμηνείας, κατά τις διατάξεις των άρθρων 173, 200 ΑΚ, και όχι αντικείμενο απόδειξης (Γεωργιάδη - Σταθόπουλο, Αστικός Κώδικας, εκδ. 1982 υπ' αρθρ. 873 σελ. 441 - 443). Τέλος η αφηρημένη υπόσχεση δεν οδηγεί σε απόσβεση της βασικής σχέσης (ΑΚ 421 ) και κατ' αρχήν συντρέχουν παράλληλα και οι δύο ενοχές. Η ανυπαρξία όμως, ακυρότητας η ακυρωσία της βασικής σχέσης, δεν επιδρούν στο κύρος της αφηρημένης ενοχής. Το ότι δεν μπορούν να προβληθούν ενστάσεις που πηγάζουν από τη βασική σχέση, με στόχο την κατάλυση του κύρους της αφηρημένης ενοχής, αποτελεί στοιχείο δομής για την αφηρημένη υπόσχεση ή αναγνώριση χρέους (βλ. σχετ. ΑΠ 305/1996 ΝοΒ 15 σελ. 19, Εφ. Αθ. 3364/1980 ΝοΒ 28 σελ. 1226, Ι. Ζέπος, 11 σελ. 584, Ευρυγένης Ερμ. Α.Κ. 876 παρ. 39, Φίλιος, παρ. 28 Γ 11 2).2

Ε π ε ι δ ή η παρούσα αγωγή μας είναι νόμιμη και ουσιαστικά βάσιμη, φέρεται δε για συζήτηση στο αρμόδιο, υλικά και τοπικά, δικαστήριο.

Για τους λόγους αυτούς
Και όσα θα προσθέσουμε στη συζήτηση της παρούσης και με τη ρητή επιφύλαξη και κάθε άλλου νόμιμου δικαιώματός μας

ΑΙΤΟΥΜΕΘΑ : Να γίνει δεκτή η παρούσα αγωγή μας.
Να υποχρεωθεί η εναγομένη, για την αιτία που αναφέρεται στο ιστορικό, να καταβάλει στους καταναλωτές αναλόγως α) το ποσό των 75,69 ευρώ σε 9 δόσεις των 8,41€, σε όσους έχουν πληρώσει και τις τρεις δόσεις των 50,75€, β) να καταβάλει το υπόλοιπο από τις δύο δόσεις, ήτοι το ποσό των 24,94 ευρώ σε τρεις δόσεις των 8,31€ (3*8,31=24,94) και γ) σε όσους έχουν καταβάλλει την μία δόση των 50,75€, πρέπει να τους ζητήσει μόνο το ποσό των 25,81 ευρώ. Για τις δύο πρώτες περιπτώσεις πρέπει να τα επιστρέψει με το νόμιμο τόκο υπερημερίας από την 26-9-2013, άλλως από την επίδοση της παρούσης.
Να καταδικαστεί η αντίδικος στη δικαστική μας δαπάνη και την αμοιβή του πληρεξουσίου μας δικηγόρου.

Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος



Δημήτριος Λαζίδης
Α.Μ 4197 Δ.Σ.Θ
Πλ. Δημοκρατίας αρ.4
2310546401-2
2313304060
6944182759

1 Άρειος Πάγος 654/2014

2 Εφετείο Πειραιά 299/1995

"ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ" Ωραιοκάστρου: Πρώτο μας μέλημα είναι ο άνθρωπος

Ενώ οι μισθωτοί, όπως φυσικά και όλοι οι πολίτες της χώρας μας, βιώνουν την αγωνία για το αύριο, ο κ. Μαπίτσιος με την εμφάνισή του στο δημοτικό συμβούλιο μας εξέπληξε δυσάρεστα με την πρότασή του και χωρίς η παράταξή στην οποία ανήκει και ήταν υποψήφιος της να τον επαναφέρει στην τάξη, φαίνεται ότι χάνει έτσι την αίσθηση της πραγματικότητας. Πιστεύει λοιπόν ο εν λόγω κύριος ότι οι γέφυρες και οι λακκούβες στον δρόμο, που σίγουρα είναι οι προτεραιότητες της διοίκησης γιατί είναι η καθημερινότητα των δημοτών, έχουν μεγαλύτερη αξία από την ανθρώπινη ύπαρξη, καλώντας τον Δήμαρχο (Ωραιοκάστρου) να μην πληρωθούν οι μισθοί των υπαλλήλων και με τα χρήματα αυτά να προβεί σε έργα.
Το δυσάρεστο αυτό σκηνικό που ζήσαμε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο με πρωταγωνιστή τον υποψήφιο του κ. Παπακωνσταντίνου, το μόνο που μας προκαλεί είναι αμηχανία, γιατί αν φτάσουμε σαν άνθρωποι να βάζουμε τα άψυχα πάνω από την ανθρώπινη υπόσταση, τότε αυτή η κοινωνία δεν έχει μέλλον.
Μέχρι τώρα δυστυχώς από την παράταξη τους έχουμε συνηθίσει στα εύκολα, στα εύπεπτα συνθήματα και διαχωρισμούς. Εμείς σαν "Πολιτεία με Όραμα" πιστεύουμε ότι η κοινωνία βρίσκεται μπροστά, ότι εκείνη οδηγεί, ζητώντας λύσεις για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον, πράγμα που σημαίνει ότι το πρώτο μας μέλημα είναι ο άνθρωπος. Γι αυτό λοιπόν ας είμαστε όλοι πιο προσεκτικοί στις τοποθετήσεις μας, ειδικά αυτές τις δύσκολες στιγμές που ζει η χώρα μας.


"ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"
   ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

ΜΠΑΣΚΕΤ ΔΑΣΩ : ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΠΑΙΚΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 2015-16

Οι βασικοί συντελεστές της ανόδου στην Α'  Ε.ΚΑ.Σ.Θ.  παραμένουν στην

ανδρική ομάδα μπάσκετ του Δ.Α.Σ.Ω.και είναι: 

ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΗΣ   ΡΟΥΛΗΣ ( ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ),

ΜΠΑΓΚΙ ΤΑΣΟΣ , 

ΜΠΑΚΙΡΤΖΙΔΗΣ   ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ , 

ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ   ΓΙΩΡΓΟΣ .

Ο προπονητής  Ρούλης  Καραγιαννίδης
Ο Γιαννης Καλπίας και ο Τάσος Μπάγκι
Ο Παναγιώτης  Μπακιρτζίδης με τον Γιάννη Καλπία 
 Ο Γιώργος Χατζηκωνσταντίνου

Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

ΒΟΛΕΪ : ΝΕΟ LIBERO ΣΤΟ Δ.Α.Σ.Ω. Η ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΙΒΗ


Στο Δ.Α.Σ.Ω  θα αγωνίζεται για το αγωνιστικό έτος 2015-2016  η ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ ΒΙΒΗ η οποία πέρυσι αγωνιζόταν στην Α΄1 Εθνική Κατηγορία.

Ξεκινούν οι αιτήσεις για το επισιτιστικό πρόγραμμα στο δήμο Ωραιοκάστρου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Από τις 15 Ιουλίου έως τις 5 Αυγούστου 2015  θα διαρκέσει η υποβολή των αιτήσεων για το Επισιτιστικό πρόγραμμα  που θα εφαρμόσει ο δήμος Ωραιοκάστρου. Η δράση αυτή εντάσσεται στο πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους» (TEBA/FEAD). Στόχος του προγράμματος είναι η διανομή τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής καθώς και η παροχή κατάλληλων συνοδευτικών μέτρων για την αντιμετώπιση των κοινωνικών αναγκών των ωφελουμένων.

Όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις μπορούν να απευθύνονται για να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση τους με την αστυνομική τους ταυτότητα:

Για τη δημοτική ενότητα Μυγδονίας
Στο δημοτικό κατάστημα Λητής (πρώην δημαρχείο Μυγδονίας) και στην υπάλληλο Ευαγγελία Νάντση, τις ημέρες Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2394 330590

Για τη δημοτική ενότητα Καλλιθέας
Στο δημοτικό κατάστημα Πενταλόφου (πρώην δημαρχείο Καλλιθέας) στην υπάλληλο Ουρανία Κουγιουμτζίδου, τις ημέρες Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2313 300832

Για τη δημοτική ενότητα Ωραιοκάστρου
Στο δημοτικό κτίριο Ιωάννης Καποδίστριας (ΚΑΠΗ Ωραιοκάστρου) στην υπάλληλο Χαρούλα Μπαρζώκα, τις ημέρες Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι. Για περισσότερες πληροφορίες στο τηλ. 2313 304068

Δικαιούχοι – ωφελούμενοι του προγράμματος είναι:

1.       Ενήλικα φυσικά πρόσωπα (άγαμα, διαζευγμένα, σε διάσταση ή σε χηρεία), που υποβάλλουν ατομική φορολογική δήλωση και δεν εμπίπτουν στις παρακάτω κατηγορίες των εξαρτώμενων μελών

2.       Οικογένεια, δηλαδή ενότητα φυσικών προσώπων, που περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη ή ένα έγγαμο ζευγάρι ή ζευγάρι το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με ή χωρίς εξαρτώμενα μέλη.

3.       Ως εξαρτώμενα μέλη θεωρούνται:

α. Τα άγαμα τέκνα, εφόσον:

-         είναι ανήλικα ή

-         είναι ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή

-         είναι ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.

β. Τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα σε χηρεία:

-         τέκνα ενός ή και των δυο συζύγων/γονέων

-         αδελφοί και αδελφές ενός εκ των δυο συζύγων/γονέων

γ. Οι ανιόντες

δ. Τα ανήλικα που στερούνται και των δυο φυσικών τους γονέων και έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με έναν εκ των δυο συζύγων/γονέων της οικογένειας, εφόσον δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση που αναθέτει την επιμέλεια σε άλλο πρόσωπο.

4.       Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις α, γ και δ, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο ατομικό τους εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ.

5.       Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης β. δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο ατομικό τους εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ.

6.       Άστεγοι, δηλαδή άτομα που διαμένουν, σε δημόσιους ή εξωτερικούς χώρους, διανυκτερεύουν σε ξενώνες ύπνου ή διαβιούν σε προσωρινά ή πρόχειρα καταλύματα, τα οποία δεν πληρούν τις αναγκαίες τεχνικές προδιαγραφές και δεν διαθέτουν τις βασικές υπηρεσίες ύδρευσης και ηλεκτροδότησης.

Εξαιρέσεις

α. Άτομα τα οποία φιλοξενούνται ή περιθάλπονται σε Μονάδες Κλειστής Φροντίδας ή σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης.

β. Άτομα, τα οποία φιλοξενούνται σε Μονάδες Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης (Οικοτροφεία, Ξενώνες) ή είναι ωφελούμενοι του Προγράμματος Προστατευμένων Διαμερισμάτων του αρ.9 του Ν.2716/99.

γ. Άτομα ή οικογένειες, οι οποίοι είναι ωφελούμενοι του προγράμματος «Στέγαση και Επανένταξη» και για όσο διαρκεί η υλοποίηση του προγράμματος.

δ. Άτομα τα οποία αν και είχαν την υποχρέωση, δεν υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1, Ε2 καιΕ3) και δήλωση ακίνητης περιουσίας για το τελευταίο οικονομικό έτος, εκτός εάν υποβάλουν εκπρόθεσμα τις αντίστοιχες δηλώσεις. Η παρούσα εξαίρεση δεν αφορά στην ομάδα των αστέγων.

Εισοδηματικά κριτήρια ωφελουμένων (πραγματικό εισόδημα):

•         3.000 ευρώ ετησίως για μεμονωμένο άτομο

•         4.500 ευρώ ετησίως για το ζευγάρι

•         Προσαυξανόμενο κατά 1.500 ευρώ για κάθε ενήλικο εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας και 900 ευρώ ετησίως για κάθε ανήλικο εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας.

•         Στη μονογονεϊκή οικογένεια (οικογένεια που προστατεύεται από έναν μόνο γονέα, άγαμο, σε χηρεία ή διαξευγμένο) το πρώτο εξαρτώμενο ανήλικο μέλος λογίζεται ως ενήλικας

•         Ως πραγματικό εισόδημα νοείται το συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα όλων των κατηγοριών (ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης), που έλαβαν όλα τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας στη διάρκεια του οικονομικού έτους  - μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, των κρατήσεων του ν. 4093/2012 ή υπέρ δημοσίου, της εισφοράς αλληλεγγύης του ν. 3986/2011. Στο συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα συμπεριλαμβάνεται και το σύνολο των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων, με τις εξαιρέσεις που αναφέρονται παρακάτω, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από το φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο.

•         Στο συνολικό πραγματικό εισόδημα δεν περιλαμβάνονται:

α. αντικειμενικές δαπάνες και τεκμήρια διαβίωσης

β. Διατροφές που καταβάλλονται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση, ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο, το επίδομα αναδοχής, καθώς και το εξωϊδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 παρ. 3 του Ν. 4172/2013.

Περιουσιακά κριτήρια:

α. Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας (στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό) να μην υπερβαίνει τις 115.000 ευρώ κατ' άτομο, προσαυξανόμενη κατά 20.000 ευρώ για κάθε επιπλέον ενήλικα και κατά 15.000 για κάθε εξαρτώμενο ανήλικο και με ανώτατο συνολικό όριο για κάθε άτομο ή οικογένεια το ποσό των 250.000 ευρώ.

β. Το συνολικό ύψος των καταθέσεων του ατόμου ή του συνόλου των μελών της οικογένειας σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.λπ., να μην υπερβαίνει για το τελευταίο οικονομικό έτος το διπλάσιο του ορίου εισοδήματος για την λήψη των παροχών της παρούσας απόφασης.

γ. Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις ατόμων και οικογενειών τα οποία έχουν στην ιδιοκτησία τους αεροσκάφη, ελικόπτερα IX, ανεμόπτερα και δεξαμενές κολύμβησης (πισίνες), και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής , άνω των 5 μέτρων και με κινητήρα ισχύος άνω των 50 κυβικών εκατοστών.

Έτος Αναφοράς των κριτηρίων επιλογής: Οικονομικό έτος 2015 (χρήση 2014)

Τρόπος υποβολής αιτήσεων:

Η αίτηση των δυνητικά ωφελουμένων υποβάλλεται ηλεκτρονικά:

•        είτε ιδιωτικά, με χρήση των κωδικών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (TAXIS)

•         είτε μέσω των Εταίρων της Κοινωνικής Σύμπραξης

•        Η αίτηση θα είναι προσβάσιμη από ηλεκτρονική εφαρμογή προσαρτημένη στην ιστοσελίδα http://www.idika.org.gr/teba/ και επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης του Ν. 1599/1986.