Τη δυνατότητα ανάκτησης των πινακίδων κυκλοφορίας των Ι.Χ. αυτοκινήτων από ένα μήνα έως τρεις μήνες με καταβολή των τελών κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο διάστημα σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με διάταξη που προωθεί στη Βουλή.
Μέχρι σήμερα, αν κάποιος καταθέσει πινακίδες, μπορούσε στη διάρκεια του έτους να τις πάρει πίσω καταβάλλοντας τόσα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, όσοι οι μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.Με το νέο σύστημα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ 2.500 κυβικών το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004, που θα καταθέσει στο τέλος Δεκεμβρίου στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, θα μπορεί να τις πάρει πίσω για παράδειγμα μόνο για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, καταβάλλοντας 210 ευρώ (αντί για 840 ευρώ σε ετήσια βάση ή τα 490 ευρώ με βάση το ισχύον σύστημα για τους επτά μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους) και τα τρία δωδέκατα του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Ακριβή βενζίνηΤην ίδια ώρα, μετά τις αυξομειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το έτος ταξινόμησης και το ύψος του κυβισμού που έγιναν φέτος, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σενάρια για νέες αλλαγές που θα επηρεάσουν αυτή τη φορά τις λιανικές τιμές όλων των τύπων βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται:
Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολογίας καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), τονίζοντας ότι το κράτος μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων. «Σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ σε ανακοίνωσή της. «Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, προσθέτει, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία είκοσι χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας».
imerisia.gr
Μέχρι σήμερα, αν κάποιος καταθέσει πινακίδες, μπορούσε στη διάρκεια του έτους να τις πάρει πίσω καταβάλλοντας τόσα δωδέκατα των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, όσοι οι μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους.Με το νέο σύστημα που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών, ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ 2.500 κυβικών το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2004, που θα καταθέσει στο τέλος Δεκεμβρίου στην εφορία τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματός του, θα μπορεί να τις πάρει πίσω για παράδειγμα μόνο για τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες, καταβάλλοντας 210 ευρώ (αντί για 840 ευρώ σε ετήσια βάση ή τα 490 ευρώ με βάση το ισχύον σύστημα για τους επτά μήνες που απομένουν έως το τέλος του έτους) και τα τρία δωδέκατα του ετήσιου φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
Ακριβή βενζίνηΤην ίδια ώρα, μετά τις αυξομειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το έτος ταξινόμησης και το ύψος του κυβισμού που έγιναν φέτος, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σενάρια για νέες αλλαγές που θα επηρεάσουν αυτή τη φορά τις λιανικές τιμές όλων των τύπων βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται:
- Η επιβολή ενός ειδικού φόρου στα καύσιμα κίνησης (βενζίνη, ντίζελ) κατά 5 έως 10 λεπτά του ευρώ. Η αύξηση αυτή θα μεταφραστεί σε ενίσχυση των κρατικών εσόδων κατά περίπου 400 έως 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
- Η σημαντική μείωση των τελών κυκλοφορίας κυρίως για τα οχήματα μεγάλης ηλικίας και πολύ υψηλού κυβισμού. Πρόκειται για οχήματα που επιβαρύνονται με πολύ υψηλά τέλη κυκλοφορίας, και οι περισσότεροι ιδιοκτήτες τους έχουν αναγκαστεί να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας.
Την αντίθεσή της στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολογίας καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), τονίζοντας ότι το κράτος μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερα έσοδα από την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων. «Σήμερα το 67,16% στη τιμή της αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της Ε.Ε.», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ σε ανακοίνωσή της. «Η τυχόν αύξηση της φορολογίας των καυσίμων με ανεξέλεγκτη την παράνομη διακίνηση καυσίμων, προσθέτει, θα αυξήσει αναλογικά την κερδοφορία των παράνομων κυκλωμάτων που λυμαίνονται ανενόχλητοι τον ευρύτερο χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, τα τελευταία είκοσι χρόνια, προσθέτοντας ακόμη μία αρνητική προϋπόθεση στην ζητούμενη και προσδοκώμενη αγωνιωδώς ανάπτυξη της οικονομίας».
imerisia.gr