Φωτιές ανάβει το ενδεχόμενο αύξησης του ΕΦΚ στα καύσιμα από το επόμενο έτος. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιβαρυνθεί η χρήση των Ι.Χ. αυτοκινήτων με βάση τα χιλιόμετρα κυκλοφορίας, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί όμως μόνο με την αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα.
Το μέτρο, εφόσον υιοθετηθεί, θα ισχύσει σε συνδυασμό με τη μείωση των τελών κυκλοφορίας, τα οποία δεν πρόκειται να καταργηθούν.
Το θέμα ξεκίνησε από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, ο οποίος, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή, άφησε ανοιχτό «παράθυρο» για την αύξηση του φόρου στη βενζίνη και στα υπόλοιπα καύσιμα.
Ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι τυχόν υιοθέτηση του νέου καθεστώτος θα οδηγήσει στη μείωση των τελών κυκλοφορίας, αν και θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνουν σε ετήσια βάση και πάλι οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. και το οποίο, όπως διευκρίνισε, δεν θα είναι απαγορευτικό, ώστε να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.
Παράλληλα, απέφυγε να αναφερθεί στο ποσοστό αύξησης των ΕΦΚ ή στο ποσό που θα επιβαρύνει τα καύσιμα, αν και σύμφωνα με τα σενάρια που επεξεργάζονται στο υπουργείο υπολογίζεται σε 5 έως 10 λεπτά/λίτρο, ενώ ο κ. Αλεξιάδης τόνισε ότι οι ιδιοκτήτες θα πληρώνουν λιγότερα σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα που υπάρχουν στην αγορά αυτοκινήτου.
Στο πλαίσιο των αλλαγών που σχεδιάζονται στη φορολογία των Ι.Χ., στο υπουργείο Οικονομικών δεν αποκλείουν όπως από το επόμενο έτος να εισαχθεί κριτήριο συνολικού αριθμού Ι.Χ. ανά νοικοκυριό ή ακόμη και του αθροίσματος των κυβικών των Ι.Χ. κάθε οικογένειας.