Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011
ΚΕΡΑΥΝΟΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΜΟΝΑΔΑ ΑΥΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
O KEΡΑΥΝΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΑ ΑΥΤΙΣΤΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ '' ΕΛΠΙΔΑΣ ''
Μια πράξη, αγάπης και ανθρωπιάς.
Εν όψη των γιορτών των Χριστουγέννων, ο ΚΕΡΑΥΝΟΣ επισκέφθηκε την μονάδα αυτιστικού ατόμου, ''ΕΛΠΙΔΑ'' Ωραιοκάστρου, με σκοπό να δώσει χαρά και αγάπη στα παιδιά της μονάδας, προσφέρωντας γλυκά, αναψυκτικά, παιχνίδια, μαζί με τις ευχές του για χαρούμενα Χριστούγεννα, γεμάτα ελπίδα, υγεία και χαρά για όλους τους ανθρώπους.
Νίκος Μπάτος: Τα ψεύδη, η κακοδιαχείριση και η αναξιοπιστία,
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα ψεύδη, η κακοδιαχείριση και η αναξιοπιστία,
δεν έχουν τέλος
Η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος από την διοίκηση Σαραμάντου δεν περιορίζεται μόνον στη στρατιά των ειδικών συμβούλων και των εθελοντών που μας κοστίζουν πάνω από 700.000€ το χρόνο.
Απλώνεται σ’ ένα ακόμη πεδίο δράσης που είναι οι μισθώσεις μηχανημάτων, όπου το χρήμα ρέει άφθονο.
Η μόνη περίπτωση άρνησης που εμφανίζει η διοίκηση Σαραμάντου είναι όταν πρόκειται για αναπτυξιακά έργα του Ωραιοκάστρου.
Τότε χάνεται κάθε λογική καθώς τα χρήματα για τα έργα δεν εγγράφονται ούτε καν στο Τεχνικό Πρόγραμμα.
Είναι γνωστό ότι τα χρήματα των δημοτών μοιράζονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα με τον παράλογο τρόπο που επιχειρεί η διοίκηση Σαραμάντου. Δηλαδή για το Ωραιόκαστρο 34.031€, για Μυγδονία 768.000€ και για Καλλιθέα 2.227.000€ για την αποπληρωμή ανύπαρκτων έργων.
Με τις προσφυγές που καταθέσαμε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση έχουμε ήδη πετύχει να αποτρέψουμε πολλές φορές την κατασπατάληση υπέρογκων και αλόγιστων δαπανών όπως τα δεκάδες αδιαφανή, κατατετμημένα κονδύλια εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ.
Ταυτόχρονα με την σθεναρή στάση μας πετύχαμε την εγγραφή των 2 έργων του Ωραιοκάστρου στο Τεχνικό Πρόγραμμα.
Έχουμε δεσμευτεί απέναντι στους συμπολίτες μας να υπερασπιστούμε τα μεγάλα έργα του Ωραιοκάστρου, την ισόρροπη ανάπτυξη του νέου διευρυμένου Δήμου και την διαφανή διαχείριση των οικονομικών του Δήμου.
Ως παράταξη είχαμε προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση εξαιτίας της άρνησης του Σαραμάντου να συμπεριλάβει την αξία των δυο μεγάλων αναπτυξιακών έργων του Ωραιοκάστρου στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου.
Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση έκανε δεκτή την προσφυγή μας και αξίωσε από την Διοίκηση να συμπληρώσει στο Τεχνικό Πρόγραμμα τα ποσά που αφορούν στον Πολυχώρο της Γαλήνης και το Ανοικτό Θέατρο.
Ο Σαραμάντος στο Δημοτικό Συμβούλιο πάλι αρνήθηκε να συμπεριλάβει τα δυο παραπάνω έργα με το αντίστοιχο ποσό υλοποίησης 2.500.000€.
Αντιθέτως όταν εκδικάσθηκε η προσφυγή στην Ειδική Επιτροπή έστειλε δυο εκπροσώπους του, που δήλωσαν ότι ο Σαραμάντος και η διοίκηση συμμορφώθηκαν.
Πότε άραγε; Και γιατί έγινε ερήμην του Δημοτικού Συμβουλίου;
Απουσιάζει κάθε ίχνος αξιοπρέπειας! Αναρωτιέμαι τι θα πει στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο;
Ο Σαραμάντος κατά την προσφιλή του τακτική ως Πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής εισηγήθηκε και αποφάσισε, κατά πλειοψηφία, να αναθέσει απευθείας σε εργολάβο την μίσθωση μηχανημάτων για εργασίες (πάλι για τα αμαρτωλά χαλίκια του λατομείου Μεσαίου) ποσού 56.179,80€ και για την μεταφορά αγαθών ποσού 69.185,25€. Δηλαδή 125.365,05€ !!!!!!!!
Αυτήν την προκλητική, παράνομη και καταχρηστική απόφαση προσβάλλαμε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση ζητώντας την ακύρωσή της.
Όπως ήταν αναμενόμενο η Αποκεντρωμένη Διοίκησης με την απόφαση υπ’ αριθ. 69875/21.10.2011, έκανε δεκτή την προσφυγή μας και γλύτωσε ο Δήμος τις 125.365,05€ που ανέθεσε απ’ ευθείας ο Σαραμάντος με πρόχειρο διαγωνισμό.
Δυστυχώς όμως ο λύκος το τομάρι του αλλάζει το χούι δεν το αλλάζει, γι’ αυτό επανήλθε με νέα εφεύρεση. Την 26η Σεπτεμβρίου προέβει στην μίσθωση δυο απορριμματοφόρων οχημάτων για εργασίες αποκομιδής της περιοχής Καλλιθέας, (αφού τις σαβούρες που είχε εκεί τις πέταξε ως άχρηστες) με ποσό 12.915€ για τρεις μήνες.
Μετά την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής εξέδωσε και απόφαση Δημάρχου, την οποία η εταιρεία Αφοί ΚΕΠΕΛΕΚ και Σία Ο.Ε. την απεδέχθη πλήρως, υπεγράφη η σύμβαση και άρχισε η αποκομιδή της Καλλιθέας.
Όμως μια μεγαλύτερη έκπληξη μας περίμενε.
Την 18η Νοεμβρίου ο Σαραμάντος δια του Παρισόπουλου έφεραν θέμα στην Οικονομική Επιτροπή για να ακυρώσουν την προηγούμενη απόφαση και εκ νέου όρισαν ποσό στα 40.000€.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτήν την μεθόδευση είναι:
Πως είναι δυνατόν μετά από δυο μήνες και αφού έχουν υπογραφεί όλες οι σχετικές αποφάσεις να τετραπλασιάζεται το ποσό; !!!! και από 12.000€ να ανεβαίνει στις 40.000€!!!!
Πως είναι δυνατόν μαζί και με τα πετρέλαια που επιβαρύνουν τον Δήμο, και το απαιτούμενο προσωπικό που το διαθέτει ο Δήμος, να ανέρχεται το συνολικό κόστος στις 80.000€ για τρεις μήνες!!
Θα μπορούσε με αυτά τα χρήματα ο Σαραμάντος να αγοράσει απορριμματοφόρα να τα ξοφλήσει σ’ ένα χρόνο και να τα χρησιμοποιεί για 15 χρόνια.
Επί 8 χρόνια διέθετε με απ’ ευθείας αναθέσεις 180.000€ για κάθε χρόνο για μίσθωση μηχανημάτων και δεν φρόντιζε να αγοράσει εξοπλισμό: Συνολικά διέθεσε στη Καλλιθέα 1.500.000€ και ήρθε γυμνός βασιλιάς, χωρίς απορριμματοφόρα, χωρίς φορτηγά, χωρίς JCB, χωρίς κτίρια, χωρίς κανένα έργο υποδομής.
Νομίζω ότι καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
Αυτήν βέβαια την προκλητική, παράνομη και επιζήμια απόφαση, την προσβάλαμε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, για να μην εφαρμόζονται στο Ωραιόκαστρο αυτά που γινόταν επί 8 χρόνια στην Καλλιθέα ζημιώνοντας κατάφορα τον Δήμο.
Την ίδια πρακτική ακολουθεί και με τις μισθώσεις των σχολικών κτιρίων, όπως το ποσό των 12.000€ μηνιαίως, που δίνει για το ενοίκιο του Δημοτικού και Γυμνασίου Μελισσοχωρίου, (δηλαδή 145.000€ το χρόνο). Χρήματα που επιβαρύνουν την τσέπη των δημοτών, χρήματα που τα αποστερείται ο Δήμος και ιδιαίτερα το Μελισσοχώρι για άλλα έργα αφού πάνε σε τσέπες ιδιωτών, χρήματα με τα οποία μέσα σε δυο χρόνια θα κατασκεύαζε σύγχρονα κτίρια που θα ανήκουν στην ιδιοκτησία του Δήμου για να καλύψουν τις ανάγκες πολλών δεκαετιών.
Το ενοίκιο αυτό είναι υπέρογκο και επιβάλλεται να μειωθεί, ειδικά στις παρούσες οικονομικές συνθήκες.
Η δική μας φιλοσοφία είναι να κάνουμε μεγάλα έργα υποδομής, και είναι τελείως διαφορετική από αυτήν του Σαραμάντου που επέλεξε στο παρελθόν και συνεχίζει να εφαρμόζει και τώρα, την πρακτική των μισθώσεων δια των προσωπικών συμφωνιών και συναλλαγών με ιδιώτες αποφεύγοντας να κάνει δημόσιες δημοπρασίες.
Η πρακτική αυτή ζημιώνει το Δήμο, βλάπτει τους πολίτες, αποστερεί το σύνολο του διευρυμένου Δήμου από μεγάλα έργα υποδομής και ωφελεί πολλαπλώς τους συναλλασσόμενους.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΤΟΣ
π. Δήμαρχος Ωραιοκάστρου
Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης
«ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ – ΙΣΟΤΙΜΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ»
Λ. Δημοκρατίας & Κομνηνών γωνία
1ος όροφος τηλ.& fax 2310689799
e-mail: batosnik@yahoo.gr
Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011
Δωρεάν εξέταση της οδοντοστοιχίας σε όλα τα παιδιά του Ωραιοκάστρου από ορθοδοντικό - οδοντίατρο.
ΕΝΩΣΗ ΠΟΝΤΙΩΝ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ
ΚΟΝΤΑΞΟΠΟΥΛΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 57013 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλ. & Fax 2310 694652 ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 30 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ένωση Ποντίων Ωραιοκάστρου και Φίλων θέλοντας να συμβάλλει στην πρόληψη και στην υγιεινή της στοματικής κοιλότητας, προσφέρει σ όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά που είναι μέλη των χορευτικών ομάδων του συλλόγου - προαιρετικά - δωρεάν εξέταση της οδοντοστοιχίας τους από ορθοδοντικό - οδοντίατρο της πόλης μας. Η εξέταση θα γίνεται στα γραφεία της ΕΠΩΦ κατά τη διάρκεια της πρόβας των χορευτικών ομάδων. Μετά την εξέταση θα χορηγείται ιατρική γνωμάτευση προς διευκόλυνση των γονέων.
Η ΕΠΩΦ θέλει να ευχαριστήσει δημόσια τον ορθοδοντικό της πόλης μας κ. Αδάμ Χαραλαμπίδη για την ευγενική του χειρονομία, η οποία αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε.
Η προσπάθεια της ΕΠΩΦ στον τομέα της προληπτικής ιατρικής θα συνεχιστεί με την -προαιρετική πάντα - εξέταση των παιδιών απο οφθαλμίατρο.
Οι ακριβείς ημερομηνίες των προαιρετικών ιατρικών εξετάσεων θα ανακοινωθούν στο άμεσο μέλλον.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΙΔΗΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΠΑΣΟΚ Β' ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ κ. ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Γιώργος Αρβανιτίδης
Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης – ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Αθήνα, 28 Νοεμβρίου 2011
Προς τους Υπουργούς:
- Οικονομικών
- Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέμα: «Ρύθμιση δανειακών υποχρεώσεων μικρομεσαίων πτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων και μονάδων»
Ο κλάδος της πτηνοτροφίας αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, τα οποία οξύνονται με την οικονομική κρίση. Πολλοί πτηνοτρόφοι παραγωγοί συνήψαν δάνεια με τράπεζες, κυρίως με την Α.Τ.Ε., τα οποία χορηγήθηκαν με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου, για τις ζημιές που υπέστη ο κλάδος από τη «γρίπη των πτηνών», το 2006. Τα συγκεκριμένα δάνεια αφορούσαν ποσά έως και 1.000.000 ευρώ με την υπ’ αριθμ. απόφαση: α) 2/22213/0025/19-4-2006 (ΦΕΚ 579Β/9-5-2006) και την β) 2/73281/0025/14-12-2007 (ΦΕΚ 2375Β/14-12-2007), απόφαση που προέβλεπε άτοκα δάνεια με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
Οι ανωτέρω αποφάσεις έχουν υποστεί διάφορες τροποποιήσεις. Ειδικότερα και αναφορικά με την υπ’ αριθμ. απόφαση: 2/22213/0025/19-4-2006 (ΦΕΚ 579Β/9-5-2006), οι τροποποιήσεις είναι οι εξής:
1. 2/44411/0025/8-8-2006 (ΦΕΚ 1320Β/14-9-2006)
2. 2/47987/0025/1-9-2008 (ΦΕΚ 1806Β/9-9-2009)
3. 2/9635/0025/4-5-2010 (ΦΕΚ 691Β/21-5-2010)
Οι τροποποιήσεις της υπ’ αριθμ. απόφασης: 2/73281/0025/14-12-2007 (ΦΕΚ 2375Β/14-12-2007) είναι οι εξής:
1. 50824/Β2362/21-11-2007
2. 2/66209/0025/22-12-2008 (ΦΕΚ 2682Β/31-12-2008)
3. 2/64950/0025/2-10-2009 (ΦΕΚ 2155Β/2-10-2009)
4. 59846/Β2461/28-12-2010 (ΦΕΚ 2015/Β27/12/2010)
5. 2/3203/0025/28-3-2011
Το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων των πτηνοτρόφων, με βάση τις παραπάνω αποφάσεις υπολογίζεται περίπου στα 18.000.000 ευρώ, ενώ το άληκτο κεφάλαιο εκτιμάται ότι είναι πολύ μικρότερο.
Λαμβάνοντας υπόψη τις ανωτέρω αποφάσεις και τροποποιήσεις, το σύνολο των υποχρεώσεων, άληκτων και μη, και συνυπολογίζοντας την άρνηση των τραπεζών για χορήγηση νέων δανείων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου που δημιουργεί έλλειψη ρευστότητας και κεφαλαίων κίνησης στον συγκεκριμένο -και όχι μόνο- κλάδο, αλλά και τις αυξημένες τιμές των ζωοτροφών που απαιτούνται για την πτηνοτροφία, κρίνεται επιβεβλημένη η ενίσχυση των πτηνοτρόφων. Σε όλα τα παραπάνω πρέπει να συνεξεταστεί το γεγονός ότι οι παραγωγοί του συγκεκριμένου κλάδου, διαχειρίζονται, ως επί το πλείστον, μικρομεσαίες οικογενειακές πτηνοτροφικές μονάδες, που απασχολούνται αποκλειστικά με την πρωτογενή παραγωγή και ελλοχεύει ο κίνδυνος διακοπής της λειτουργίας τους, δεδομένου ότι ο κλάδος της πτηνοτροφίας δεν επιδοτείται στο πλαίσιο της Κ.Α.Π.
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι Υπουργοί:
- Έχει προβλεφθεί η ενίσχυση των πτηνοτρόφων και η ρύθμιση των χρεών τους;
- Προτίθενται τα αρμόδια Υπουργεία να προβούν σε ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα χρέη των πτηνοτρόφων, όπως, για παράδειγμα, την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των χρεών τους;
Ο ερωτών Βουλευτής
Γιώργος Αρβανιτίδης
Εκδηλώσεις της Ένωσης Ποντίων Ωραιοκάστρου & Φίλων
ΚΟΝΤΑΞΟΠΟΥΛΕΙΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 57013 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τηλ. & Fax 2310 694652
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Ε.Π.Ω.Φ διοργάνωσε ποντιακή βραδυά νεολαίας στο καφέ μπαρ FOCUS την Παρασκευή 25/11/2011. Άλλη μια πετυχημένη εκδήλωση του συλλόγου, αφιερωμένη αποκλειστικά στη νεολαία της πόλης μας, που κράτησε αμείωτο το κέφι των νεαρών μελών και φίλων του συλλόγου μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου.
Την Κυριακή 27/11/2011 η Ε.Π.Ω Φ πρόσφερε στα παιδιά-μέλη των χορευτικών ομάδων της δωρεάν μετάβαση στο Βασιλικό θέατρο και παρακολούθηση του θεατρικού έργου "ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ". Πάνω απο 45 παιδιά είχαν την τύχη να απολαύσουν μια υπέροχη θεατρική παράσταση. Με τη δράση της αυτή η Ε.Π.Ω.Φ αποδεικνύει περίτρανα το ενδιαφέρον της για τη νεολαία και την επιμόρφωσή της.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΗΡΑΚΛΗΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΝΙΔΗΣ
Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011
Θεσσαλονίκη: Ε-ε-έρχεται το ΡΟΝΥ®
Το ΡΟΝΥ, το μοναδικό ελληνικό αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία τη δεκαετία του 1970 – ’80, πρόκειται να επανεκδοθεί με νέα "ελληνική" πλατφόρμα και νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία.
Η εταιρία ΝΑΜΚΟ (National Motor Company) αποφάσισε να ξαναβάλει μπροστά τη γραμμή της παραγωγής του και για τον λόγο ότι υπάρχουν φανατικοί φίλοι του παλιού ΡΟΝΥ, αλλά και για τον πρόσθετο λόγο ότι υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον από χώρες του εξωτερικού για το "βιοτεχνικό πρότυπο" αυτοκινητοβιομηχανίας, που αντιπροσωπεύει η ΝΑΜΚΟ.
Μάλιστα, στις εγκαταστάσεις της εταιρίας, στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, ήδη κατασκευάζονται τα πρωτότυπα PONY 4, τα οποία δοκιμάζονται σε διάφορες συνθήκες, σκληρές και μη, σε θερμοκρασίες και εδάφη, σε συσχετισμό κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και ωφέλιμου φορτίου για να επιλεγεί ο βέλτιστος συνδυασμός για την παραγωγή ενός δυνατού και φθηνού αυτοκινήτου. Τα σχέδιά του είναι, για ευνόητους λόγους, απόρρητα και δεν θα δουν το φως της δημοσιότητας προτού εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις.
Η επανέκδοση του PONY 4 και η κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ωστόσο, θα κριθεί από το εάν θα καταφέρει να εξασφαλίσει "έγκριση τύπου" από το υπουργείο Μεταφορών, όπως ήδη διαθέτει από τη Γερμανία, αλλά και από το εάν θα διευθετηθεί παλιά οικονομική διαφορά της με την Εθνική Τράπεζα.
Ο πρόεδρος της ΝΑΜΚΟ International AG, Πέτρος-Τζαννέτος Κοντογούρης, υποστηρίζει ότι "η εταιρία έχει δικαιωθεί με τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου", την οποία "πρέπει να αποδεχτεί η τράπεζα και να εφαρμόσει τον Νόμο 3259/2004, Άρθρο 39". Αν ξεπεραστούν τα προβλήματα, η εταιρία φιλοδοξεί να ξεκινήσει και η παραγωγή του PONY 4 μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012 και η διάθεσή του από το καλοκαίρι του ίδιου έτους.
Στόχος της εταιρίας είναι να αξιοποιήσει αυτό το ενδιαφέρον για να στήσει ανάλογες βιομηχανικές μονάδες σε ενδιαφερόμενες χώρες της Αφρικής και της Ασίας, που θα παράγουν φθηνά και σκληροτράχηλα αυτοκίνητα, όπως το ΡΟΝΥ. "Η ιδέα ξεκινά από το ότι υπάρχουν χώρες που επιθυμούν να έχουν μικρές 'εθνικές' αυτοκινητοβιομηχανίες για δικούς τους λόγους. Ένας από αυτούς είναι και επειδή το υψηλό κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών των πολυεθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ουσιαστικά δεν ταιριάζει με το οικονομικό προφίλ των καταναλωτών αυτών των χωρών, που επιθυμούν φθηνά, αλλά ανθεκτικά αυτοκίνητα, με φθηνά ανταλλακτικά", δηλώνει ο πρόεδρος της NAMCO.
"Το φτερό του ΡΟΝΥ κοστίζει μόλις 32 ευρώ, η πόρτα μόλις 26 ευρώ. Είναι ένα τίμιο, οικονομικό, 'ατσάλινο' αυτοκίνητο. Η πίεση που δεχόμαστε από ενδιαφερόμενους μας υποχρεώνει να ανταποκριθούμε και να δείξουμε τα νέα μας μοντέλα σε κίνηση και τις δυνατότητες που έχει μια αυτόνομη, μικρή και ευέλικτη αυτοκινητοβιομηχανία να καλύψει πλήρως, όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου", προσθέτει.
Το νέο PONY® 4
Η καινοτομία της ΝΑΜΚΟ είναι η νέα ελληνική πλατφόρμα για το PONY® 4. Το σασί του νέου αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για 17 διαφορετικά μοντέλα, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του καταναλωτή. Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί οκτώ από αυτά. Ταυτόχρονα, ο χώρος του κινητήρα είναι έτσι διαμορφωμένος, ώστε να δέχεται μια μεγάλη γκάμα κινητήρων διαφόρων εταιριών κι όχι αυστηρά της Citroen, με τους οποίους πρωτοκυκλοφόρησε.
"Με αυτόν τρόπο η εταιρία δεν έχει καμιά εξάρτηση από κανέναν συγκεκριμένο κατασκευαστή κινητήρων, που θα θελήσει να ανεβάσει το κόστος ή να υπερβεί τους όρους του συμβολαίου και μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορους τύπους κινητήρων και σασμάν διαφόρων άλλων εταιριών", λέει ο κ. Κοντογούρης.
Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η εταιρία έχει δουλέψει και σχέδια ενός ελληνικού κινητήρα, αλλά διάφοροι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την εταιρική της πολιτική και με το θεσμικό και επιχειρηματικό περιβάλλον δεν επιτρέπουν την παραγωγή του.
Οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές του PONY 4 περιλαμβάνουν 4κύλινδρο κινητήρα PCM Peugeot-Citroen Moteurs) ή FIAT, 1.360cc, 75-80 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ABS κ.λπ. Θα δέχεται 800kg ωφέλιμο φορτίο με πίσω άξονα κατασκευής της ΝΑΜΚΟ.
Ο προγραμματισμός της εταιρίας περιλαμβάνει το βενζινοκίνητο PONY στην πρώτη φάση παραγωγής, το πετρελαιοκίνητο (diesel) PONY στη δεύτερη φάση, όπως επίσης και το 4x4 και στην τρίτη φάση το ηλεκτροκίνητο PONY .
Το βενζινοκίνητο PONY 4 θα κυκλοφορήσει για επαγγελματική ή και ιδιωτική χρήση, σε τιμή που έχει προ-κοστολογηθεί στα 6.910 ευρώ . Η προσπάθεια των κατασκευαστών είναι να μην ξεπερνάει τα 7.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το σχέδιο, προβλέπεται η κατασκευή 24 αυτοκινήτων ημερησίως, που θα σημάνει την "άμεση πρόσληψη 300-400 ατόμων για την παραγωγή και την άμεση προώθηση του PONY". Ο κ. Κοντογούρης επισημαίνει ότι αυτό θα δώσει "μια μικρή ανάσα" στην κρίση "για την περιοχή της Θεσσαλονίκης και όχι μόνο", αφού θα απασχοληθούν Έλληνες προμηθευτές, σε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό.
Ο κ. Κοντογούρης "επιμένει ελληνικά", τονίζοντας ότι "το έμψυχο δυναμικό της χώρας είναι εξαιρετικό" και ότι πρέπει οπωσδήποτε να αξιοποιηθεί στην εγχώρια παραγωγή. "Για κάθε εισαγωγή, που δεν την έχουμε ανάγκη, επειδή έχουμε τη δυνατότητα εμείς να παράγουμε ανταγωνιστικά, χάνεται και μια θέση εργασίας", προσθέτει.
Η ΝΑΜΚΟ έχει 50 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή οχημάτων και την κατασκευή και πώληση 40.000 οχημάτων στην Ελλάδα και 800.000 οχημάτων σε 14 χώρες παγκοσμίως. Ως εταιρία απέφυγε να υιοθετήσει το μοντέλο της κατασκευής αυτοκινήτων μαζικής κουλτούρας, αλλά προτίμησε την ευέλικτη παραγωγή, προσανατολισμένη στην εγχώρια αγορά και το εξωτερικό, κατασκευάζοντας αξιόπιστα οχήματα για τις ένοπλες δυνάμεις και για ιδιώτες.
Η νέα γενιά PONY - 4 προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, αλλά θα υπάρξουν και εξαγωγές, σε χώρες που ενδιαφέρθηκαν, όπως η Αίγυπτος και η Αγκόλα.
Η παραγωγή του PONY στην Ελλάδα, από τη ΝΑΜΚΟ, ξεκίνησε το 1974 και σταμάτησε το 1983, εξαιτίας της τροποποίησης της νομοθεσίας για τα ελαφριά αυτοκίνητα πόλης, σε συνδυασμό και με και με απεργίες που κράτησαν κλειστό το εργοστάσιο, εκείνη την περίοδο.
Στην αρχική παραγωγή, τα μηχανικά του μέρη PONY ήταν της CITROEN και είχαν χρησιμοποιηθεί σε 36.000.000 αυτοκίνητα, όπως το θρυλικό 2CV.
Την παράδοση του "αυτοκινήτου χωρίς βάσανα" φιλοδοξεί να συνεχίσει η ΝΑΜΚΟ με τη νέα γενιά ΡΟΝΥ, με τη σύγχρονη τεχνολογία των μηχανικών μερών (drive-train) της FIAT, HYUNDAI, KIA, TOYOTA, κ.ά. Θα πρόκειται, όπως τονίζουν οι δημιουργοί του, για "ένα σύγχρονο αυτοκίνητο τελευταίας τεχνολογίας, που διατηρεί όμως την κλασικότητα του" και τον στιβαρό χαρακτήρα του, που το έκανε αγαπημένο αυτοκίνητο των Ελλήνων, των ενόπλων δυνάμεων και των κοινωφελών οργανισμών, τις περασμένες δεκαετίες.
Το PONY αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τους Έλληνες-και όχι μόνο- διότι ήταν και είναι ουσιαστικά το μοναδικό ελληνικό αυτοκίνητο στις τελευταίες δεκαετίες του 20αι., με εθνικό χαρακτήρα, όπως μαρτυρά και το όνομα (National Motor Company) της φίρμας. Όπως επισημαίνει ο κ. Κοντογούρης, το ΡΟΝΥ έχει δημιουργήσει τη δική του "σχολή" τη δική του φιλοσοφία, του ανθεκτικού, λιτού, οικονομικού και πρακτικού αυτοκινήτου, που το κατέστησε ιδιαίτερα δημοφιλές για όσο χρόνο κυκλοφόρησε.
Το ΡΟΝΥ δεν ακολούθησε την τρέχουσα σχεδιαστική γραμμή των περισσοτέρων αυτοκινήτων, με τις στρογγυλές καμπύλες και τις φουσκωμένες λαμαρίνες. Κράτησε την απλή, κλασσική γραμμή, που θα είναι και η νέα γραμμή του, με μικρές παραλλαγές, στην τέταρτη γενιά.
Όπως σημειώνουν οι κατασκευαστές, "το ΡΟΝΥ είναι ένα γερό, απλό, όμορφο εργαλείο σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που σας πάει παντού και πάντοτε, έστω και αν πρέπει να ανοίξει δρόμο μόνο του, με σιγουριά και οικονομία και μάλιστα χωρίς την ανάγκη 4Χ4".
Βασικό πλεονέκτημα, πάνω στο οποίο θα στηριχθεί η καμπάνια του, είναι η οικονομική λειτουργία και το οικονομικό σέρβις (ανταλλακτικά, συντήρηση) του ΡΟΝΥ®, αλλά και η χαμηλή τιμή αγοράς. Μάλιστα, ακόμη και ως μεταχειρισμένο, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διατηρεί για πολλά χρόνια καλή τιμή μεταπώλησης, λόγω της σταθερότητας των μοντέλων του.
"Το ΡΟΝΥ παρουσιάζει τη λειτουργική λιτότητα στην απλή κλασική ομορφιά, που είναι άλλωστε και η ελληνική έκφραση της ζωής", σημειώνει ο κ. Κοντογούρης.
Πηγή: agelioforos.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)