ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
12/ΘΕΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα προβλήματα σχολικής στέγης στο Μελισσοχώρι απασχολούν εδώ και χρόνια την τοπική κοινωνία, τα οποία λόγω της αυξανόμενης οικιστικής ανάπτυξης διογκώνονται διαρκώς. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας φέτος ανέρχεται στους 283 μαθητές-τριες, ενώ για την σχολική χρονιά 2011-2012 θα αυξηθεί στους 310 μαθητές–τριες. Για όλα αυτά τα παιδιά αναγκαστήκαμε να χρησιμοποιήσουμε για αίθουσες διδασκαλίας μη κατάλληλους χώρους (μεταλλικές αίθουσες–Kibo, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα υπολογιστών, χρησιμοποιούμε το πρώην κυλικείο ως αίθουσα πληροφορικής και Τ.Ε.). Όσο για τον αύλειο χώρο είναι μικρός και συνωστίζονται σε αυτόν τα παιδιά. Και μέσα σε όλα αυτά είμαστε και ένα από τα 800 ολοήμερα Δημοτικά που λειτουργούν με αναμορφωμένο πρόγραμμα λειτουργίας και τα παιδιά όλων των τάξεων παραμένουν στο χώρο του σχολείου έως τις 14:00 μ.μ.
Έχει αποδειχτεί ότι το περιβάλλον επηρεάζει τον ψυχισμό και τη συμπεριφορά του ατόμου. Στα παιδιά η επίδραση είναι εντονότερη. Το σχολείο, ως εξωτερικό πλαίσιο του παιδαγωγικού χώρου και ο εξοπλισμός του, είναι σημαντικές υλικές συνθήκες για τη διαμόρφωση ενός ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης. Έτσι το παιδί θα νιώθει όμορφα, δεν θα βιάζεται να αποχωρήσει από το σχολείο και θα είναι χαρούμενο. Είναι ανάγκη γι’ αυτό να μπορέσει να οικειοποιηθεί το σχολικό χώρο. Το σχολείο εκτός από αίθουσες διδασκαλίας χρειάζεται βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γραφεία, αλλά και κατάλληλα προαύλια και χώρους άθλησης όπου δεν θα δυσκολεύεται η κίνηση των μαθητών. Παίζουν και αυτά το ρόλο τους για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας!
Η λύση που προκρίθηκε για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου μας και την αποφυγή της αντιπαιδαγωγικής διπλοβάρδιας με ομόφωνη απόφαση του συλλόγου γονέων, της ένωσης γονέων, των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και την έγκριση της Νομαρχίας και της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ήταν η ενοικίαση κατάλληλου χώρου. Επιλέχθηκε τμήμα του συγκροτήματος ΣΚΑΡΑΣ το οποίο διαμορφώθηκε κατάλληλα για να ιδρυθεί και να λειτουργήσει ένα δεύτερο εξαθέσιο δημοτικό σχολείο .
Η λύση αυτή προτάθηκε ως προσωρινή αλλά είναι επιτακτική η ανάγκη για την άμεση ίδρυση δεύτερου εξαθέσιου δημοτικού σχολείου σε ενοικιαζόμενο χώρο . Προσδοκούμε να προχωρήσει πολύ γρήγορα η διαδικασία αυτή, στα πλαίσια των καινούριων αρμοδιοτήτων για ίδρυση και λειτουργία σχολείων που μεταθέτονται πλέον στους Δήμους. Απαιτούμε ο Δήμος Ωραιοκάστρου να αναλάβει τα έξοδα της ενοικίασης του χώρου που εγκρίθηκε στο ΣΚΑΡΑΣ και στον οποίο έχει δημιουργηθεί αυτή την στιγμή ένα εξαθέσιο δημοτικό σχολείο (6 αίθουσες για τους μαθητές και 1 για τους εκπαιδευτικούς).
Χωρίς να παραγνωρίζουμε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία δεν κάνουμε καμία υποχώρηση στη διεκδίκηση λειτουργικού και κατάλληλου παιδαγωγικά σχολείου για τα παιδιά μας. Διεκδικούμε να αναλογιστούν όλοι τις ευθύνες τους απέναντι στους μικρούς μαθητές-τριες και να διαμορφώσουν αξιοπρεπείς συνθήκες σχολικής διαβίωσης στα παιδιά μας. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να αποτελεί τη σημαντικότερη προτεραιότητα των νέων δημοτικών αρχών, μια και αποτελεί το θεμέλιο λίθο για τη σωστή συγκρότηση κάθε σύγχρονης δημοκρατικής κοινωνίας.
12/ΘΕΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙΟΥ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα προβλήματα σχολικής στέγης στο Μελισσοχώρι απασχολούν εδώ και χρόνια την τοπική κοινωνία, τα οποία λόγω της αυξανόμενης οικιστικής ανάπτυξης διογκώνονται διαρκώς. Αρκεί να αναφέρουμε ότι το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας φέτος ανέρχεται στους 283 μαθητές-τριες, ενώ για την σχολική χρονιά 2011-2012 θα αυξηθεί στους 310 μαθητές–τριες. Για όλα αυτά τα παιδιά αναγκαστήκαμε να χρησιμοποιήσουμε για αίθουσες διδασκαλίας μη κατάλληλους χώρους (μεταλλικές αίθουσες–Kibo, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αίθουσα υπολογιστών, χρησιμοποιούμε το πρώην κυλικείο ως αίθουσα πληροφορικής και Τ.Ε.). Όσο για τον αύλειο χώρο είναι μικρός και συνωστίζονται σε αυτόν τα παιδιά. Και μέσα σε όλα αυτά είμαστε και ένα από τα 800 ολοήμερα Δημοτικά που λειτουργούν με αναμορφωμένο πρόγραμμα λειτουργίας και τα παιδιά όλων των τάξεων παραμένουν στο χώρο του σχολείου έως τις 14:00 μ.μ.
Έχει αποδειχτεί ότι το περιβάλλον επηρεάζει τον ψυχισμό και τη συμπεριφορά του ατόμου. Στα παιδιά η επίδραση είναι εντονότερη. Το σχολείο, ως εξωτερικό πλαίσιο του παιδαγωγικού χώρου και ο εξοπλισμός του, είναι σημαντικές υλικές συνθήκες για τη διαμόρφωση ενός ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης. Έτσι το παιδί θα νιώθει όμορφα, δεν θα βιάζεται να αποχωρήσει από το σχολείο και θα είναι χαρούμενο. Είναι ανάγκη γι’ αυτό να μπορέσει να οικειοποιηθεί το σχολικό χώρο. Το σχολείο εκτός από αίθουσες διδασκαλίας χρειάζεται βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γραφεία, αλλά και κατάλληλα προαύλια και χώρους άθλησης όπου δεν θα δυσκολεύεται η κίνηση των μαθητών. Παίζουν και αυτά το ρόλο τους για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας!
Η λύση που προκρίθηκε για τη συνέχιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου μας και την αποφυγή της αντιπαιδαγωγικής διπλοβάρδιας με ομόφωνη απόφαση του συλλόγου γονέων, της ένωσης γονέων, των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και την έγκριση της Νομαρχίας και της προηγούμενης δημοτικής αρχής, ήταν η ενοικίαση κατάλληλου χώρου. Επιλέχθηκε τμήμα του συγκροτήματος ΣΚΑΡΑΣ το οποίο διαμορφώθηκε κατάλληλα για να ιδρυθεί και να λειτουργήσει ένα δεύτερο εξαθέσιο δημοτικό σχολείο .
Η λύση αυτή προτάθηκε ως προσωρινή αλλά είναι επιτακτική η ανάγκη για την άμεση ίδρυση δεύτερου εξαθέσιου δημοτικού σχολείου σε ενοικιαζόμενο χώρο . Προσδοκούμε να προχωρήσει πολύ γρήγορα η διαδικασία αυτή, στα πλαίσια των καινούριων αρμοδιοτήτων για ίδρυση και λειτουργία σχολείων που μεταθέτονται πλέον στους Δήμους. Απαιτούμε ο Δήμος Ωραιοκάστρου να αναλάβει τα έξοδα της ενοικίασης του χώρου που εγκρίθηκε στο ΣΚΑΡΑΣ και στον οποίο έχει δημιουργηθεί αυτή την στιγμή ένα εξαθέσιο δημοτικό σχολείο (6 αίθουσες για τους μαθητές και 1 για τους εκπαιδευτικούς).
Χωρίς να παραγνωρίζουμε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία δεν κάνουμε καμία υποχώρηση στη διεκδίκηση λειτουργικού και κατάλληλου παιδαγωγικά σχολείου για τα παιδιά μας. Διεκδικούμε να αναλογιστούν όλοι τις ευθύνες τους απέναντι στους μικρούς μαθητές-τριες και να διαμορφώσουν αξιοπρεπείς συνθήκες σχολικής διαβίωσης στα παιδιά μας. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να αποτελεί τη σημαντικότερη προτεραιότητα των νέων δημοτικών αρχών, μια και αποτελεί το θεμέλιο λίθο για τη σωστή συγκρότηση κάθε σύγχρονης δημοκρατικής κοινωνίας.