Η ταχύτητα του βαδίσματος φαίνεται να συνδέεται με τη μακροζωία στους ανθρώπους άνω των 65 ετών, σύμφωνα με μια ανάλυση πολλών μελετών που αφορούν μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων και των δύο φύλων, η οποία δημοσιεύθηκε χθες Τρίτη στην Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης (JAMA).
"Ο αναμενόμενος αριθμός των ετών που θα ζήσουν, άνδρες και γυναίκες, αυξάνεται με την ταχύτητα (ταχύ ρυθμό) του βαδίσματος τους", γράφουν οι συντάκτες της εν λόγω ανάλυσης που δημοσιεύεται στο τεύχος της 5ης Ιανουαρίου της JAMA.
Οι επιστήμονες υπολόγισαν ότι η μακροζωία που κανονικά αναμένεται σε μια δεδομένη ηλικία αρχίζει να αυξάνεται και για τα δύο φύλα από την ταχύτητα του ενός μέτρου ανά δευτερόλεπτο. Η μέση ταχύτητα των συμμετεχόντων ήταν 0,92 μέτρο ανά δευτερόλεπτο.
Η έρευνα αυτή επικεντρώθηκε σε στοιχεία που συλλέχθηκαν από το 1985 και έως το 2000 από 34.485 άτομα--80% λευκοί, το 59,6% των οποίων ήταν γυναίκες, με μέση ηλικία τα 73,5 χρόνια.
Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011
Τρεις χιλιάδες τόνοι λιπών μολυσμένων με διοξίνη παραδόθηκαν σε παραγωγούς ζωοτροφών στη Γερμανία
Ως 3.000 τόνοι λιπών μολυσμένων από διοξίνη παραδόθηκαν σε παραγωγούς ζωοτροφών στη Γερμανία, όμως καμιά ποσότητα από τα λίπη αυτά δεν παραδόθηκε στο εξωτερικό, δήλωσε σήμερα το γερμανικό υπουργείο Γεωργίας σε επιστολή του προς κοινοβουλευτικούς.
Περισσότερα από 1.000 εκτροφεία πουλερικών και χοίρων, που βρίσκονται τα περισσότερα στη βόρεια Γερμανία, χρειάσθηκε να διακόψουν τις παραδόσεις τους μετά τον εντοπισμό διοξίνης, αρχικά στα αυγά.
Πιθανή πηγή αυτής της μόλυνσης είναι οι περίπου 3.000 τόνοι μολυσμένων λιπών που προέρχονταν από την επιχείρηση Harles & Jentzsch, που είναι εγκατεστημένη στο Ίτερσεν, στη βόρεια Γερμανία, οι οποίοι παραδόθηκαν το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο σε 25 παραγωγούς ζωοτροφών σε τέσσερα κρατίδια, αναφέρει το υπουργείο Γεωργίας στην επιστολή που απηύθυνε στην κοινοβουλευτική επιτροπή που είναι αρμόδια για τα θέματα αυτά.
"Δεν υπήρξε παράδοση λιπών διατροφής σε άλλες χώρες της ΕΕ", προσθέτει το υπουργείο στην επιστολή.
Περισσότερα από 1.000 εκτροφεία πουλερικών και χοίρων, που βρίσκονται τα περισσότερα στη βόρεια Γερμανία, χρειάσθηκε να διακόψουν τις παραδόσεις τους μετά τον εντοπισμό διοξίνης, αρχικά στα αυγά.
Πιθανή πηγή αυτής της μόλυνσης είναι οι περίπου 3.000 τόνοι μολυσμένων λιπών που προέρχονταν από την επιχείρηση Harles & Jentzsch, που είναι εγκατεστημένη στο Ίτερσεν, στη βόρεια Γερμανία, οι οποίοι παραδόθηκαν το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο σε 25 παραγωγούς ζωοτροφών σε τέσσερα κρατίδια, αναφέρει το υπουργείο Γεωργίας στην επιστολή που απηύθυνε στην κοινοβουλευτική επιτροπή που είναι αρμόδια για τα θέματα αυτά.
"Δεν υπήρξε παράδοση λιπών διατροφής σε άλλες χώρες της ΕΕ", προσθέτει το υπουργείο στην επιστολή.
Το ποδήλατο μπορεί να βλάψει την ποιότητα σπέρματος των ανδρών
Η σωματική άσκηση δεν έχει ιδιαίτερη επίπτωση στην ποσότητα ή την ποιότητα του σπέρματος ενός άνδρα, με μια βασική εξαίρεση από ό,τι φαίνεται: το ποδήλατο.
Μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνδρες που κάνουν ποδήλατο τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα, έχουν λιγότερο σε ποσότητα και σε δραστικότητα σπέρμα σε σχέση με όσους δεν κάνουν καθόλου ποδήλατο.
Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι οι αθλητές ποδηλάτες έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν προβλήματα στο ουροποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημά τους, μεταξύ άλλων παρουσιάζοντας χειρότερη ποιότητα σπέρματος.
Τώρα, οι ερευνητές, υπό την Λορίν Γουάιζ του πανεπιστημίου της Βοστώνης, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικό για θέματα γονιμότητας "Fertility and Sterility", σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, επιβεβαίωσαν ότι φαίνεται να υπάρχει μια παρόμοια σχέση μεταξύ ποδηλάτου-σπέρματος όχι μόνο στους επαγγελματίες αθλητές, αλλά και σε όσους ασχολούνται ερασιτεχνικά με το ποδήλατο.
Οι αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν 2.200 "μέσους" άνδρες, που έδωσαν δείγματα σπέρματος και απάντησαν σε διάφορες ερωτήσεις για την υγεία τους και τις συνήθειες σωματικής άσκησης. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι όσοι άνδρες ασκούνταν τακτικά (με διάφορους τρόπους), δεν είχαν περισσότερα προβλήματα με το σπέρμα τους σε σχέση με όσους δεν ασκούνταν ποτέ.
Θεοφάνια: Μια από τις αρχαιότερες γιορτές της Χριστιανοσύνης
Θεοφάνια ή Φώτα. Από τις μεγάλες γιορτές του ελληνορθόδοξου εορτολογίου. Χαρούμενα, θριαμβευτικά και ελπιδοφόρα, αλλά και κλείσιμο του Δωδεκαήμερου, που «άνοιξε» την παραμονή των Χριστουγέννων.
Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια η γιορτή αυτή κάλυπτε μαζί τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου των Φώτων (Αγιασμού, Θεοφάνια, Αγίου Ιωάννη) γιορτάζεται και μία υπολανθάνουσα λατρεία προς το νερό. Τα νερά θεωρούνται παντού αγιασμένα. Κανείς πια δεισιδαιμονικός φόβος από τις νύχτες και τα ξωτικά του χειμώνα.
Κατά τα Θεοφάνια φανερώθηκε η τριαδικότητα του Θεού, η Αγία Τριάδα. Λέγονται όμως και «Φώτα», γιατί κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, την παραμονή των Θεοφανίων βαπτίζονταν οι οπαδοί της νέας θρησκείας. Η αναζήτηση της καθάρσεως από τον άνθρωπο αντικατοπτρίζεται ακόμη και στις αρχαίες θρησκείες.
Αυτή τη μέρα ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση για τους καλικάντζαρους. Στις 5 Ιανουαρίου, παραμονή των Θεοφανίων, τα αερικά, τα παγανά, οι καλκάδες, οι γνωστοί σε όλους μας καλικάντζαροι, που έκαναν την εμφάνισή τους στον επάνω κόσμο με την αρχή του Δωδεκαήμερου, εγκαταλείπουν τις εγκόσμιες αταξίες τους και ξαναγυρίζουν στο αιώνιο έργο τους: Να κόψουν το δέντρο, που κρατάει τον κόσμο, ώστε να γκρεμιστεί και να χαθεί, για να εκδικηθούν τους ανθρώπους.
Στα πρώτα χριστιανικά χρόνια η γιορτή αυτή κάλυπτε μαζί τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου των Φώτων (Αγιασμού, Θεοφάνια, Αγίου Ιωάννη) γιορτάζεται και μία υπολανθάνουσα λατρεία προς το νερό. Τα νερά θεωρούνται παντού αγιασμένα. Κανείς πια δεισιδαιμονικός φόβος από τις νύχτες και τα ξωτικά του χειμώνα.
Κατά τα Θεοφάνια φανερώθηκε η τριαδικότητα του Θεού, η Αγία Τριάδα. Λέγονται όμως και «Φώτα», γιατί κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια, την παραμονή των Θεοφανίων βαπτίζονταν οι οπαδοί της νέας θρησκείας. Η αναζήτηση της καθάρσεως από τον άνθρωπο αντικατοπτρίζεται ακόμη και στις αρχαίες θρησκείες.
Αυτή τη μέρα ξεκινά και η αντίστροφη μέτρηση για τους καλικάντζαρους. Στις 5 Ιανουαρίου, παραμονή των Θεοφανίων, τα αερικά, τα παγανά, οι καλκάδες, οι γνωστοί σε όλους μας καλικάντζαροι, που έκαναν την εμφάνισή τους στον επάνω κόσμο με την αρχή του Δωδεκαήμερου, εγκαταλείπουν τις εγκόσμιες αταξίες τους και ξαναγυρίζουν στο αιώνιο έργο τους: Να κόψουν το δέντρο, που κρατάει τον κόσμο, ώστε να γκρεμιστεί και να χαθεί, για να εκδικηθούν τους ανθρώπους.
ΥΠΕΣ: Ενίσχυση Δήμων
Με 161.815.985 ευρώ ενισχύει το υπουργείο Εσωτερικών όλους τους Δήμους της χώρας, στο πλαίσιο της τακτικής επιχορήγησης για τον Ιανουάριο, με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Εσωτερικών, Γιώργος Ντόλιος.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνονται οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών και των χώρων άθλησης που μεταφέρθηκαν σε δήμους και κοινότητες, καθώς επίσης και οι δαπάνες μισθοδοσίας των κατατασσόμενων σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σχολικών φυλάκων και εργαζομένων σε προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι / Κοινωνική Μέριμνα και για ΑμεΑ.
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, στο ανωτέρω ποσό περιλαμβάνονται οι δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών και των χώρων άθλησης που μεταφέρθηκαν σε δήμους και κοινότητες, καθώς επίσης και οι δαπάνες μισθοδοσίας των κατατασσόμενων σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σχολικών φυλάκων και εργαζομένων σε προγράμματα Βοήθεια στο Σπίτι / Κοινωνική Μέριμνα και για ΑμεΑ.
“Ζώα” αποκάλεσε ο Θεόδωρος Πάγκαλος τους εργαζόμενους και αναγνώστες του Ελεύθερου Τύπου!
Την έντονη αντίδραση της εφημερίδας του Ελεύθερου Τύπου προκάλεσαν οι νέες εμπρηστικές δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, ο οποίος αποκάλεσε... “ζώα” τόσο τους εργαζόμενους στην εφημερίδα όσο και τους αναγνώστες της!
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, μετά το σάλο που δημιουργήθηκε με τις δηλώσεις περί “αγράμματων αγωνιστών του '21” και που αποκάλυψε με δημοσίευμα του ο Ελεύθερος Τύπος, επιτέθηκε εκ νέου στους δημοσιογράφους, αλλά και τους αναγνώστες.
“Κάτι φοιτητές του κ***** από την Οξφόρδη έκοψαν αποσπάσματα από όσα είπα και αυτά τα ζώα στον ΕΤ τα παρουσίασαν όπως ήθελαν. Απορώ. Απορώ πιο πολύ όχι μόνο με τα ζώα της εφημερίδας, αλλά και με τα ζώα που τη διαβάζουν”, είχε πει ο Θεόδωρος Πάγκαλος μετά τη Διϋπουργική στο ΥΠΕΞ.
Νομοσχέδιο για τον «καθαρισμό» της παράνομης λαθρομετανάστευσης
Τι προβλέπει ο νόμος για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης στην Ελλάδα
Νομοσχέδιο για τον «καθαρισμό» της παράνομης λαθρομετανάστευσης στην Ελλάδα, προωθεί την προσεχή Παρασκευή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσής σε νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής και την προσεχή Τρίτη κατατίθεται για ψήφιση στην ολομέλεια. Στο μεταξύ, αδιαπραγμάτευτος στη δημιουργία φράχτη για τα 12,5 χλμ χερσαίων συνόρων στον Έβρο εμφανίστηκε ο υπουργός κ. Παπουτσής, μετά τη διυπουργική συνεδρίαση που περιλάμβανε τη λαθρομετανάστευση και την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Ο κ. Παπουτσής έστειλε σαφές μήνυμα εντός και εκτός Ελλάδας, ότι «αυτό που θέλουμε είναι μόνο να ενισχύσουμε τα χερσαία σύνορα, τα 12,5 χλμ. των χερσαίων συνόρων στον Έβρο, με θερμικές κάμερες, με ένα φράχτη αντίστοιχο με αυτόν που έχει βάλει η Ισπανία και η Λιθουανία στα δικά τους σύνορα. Χωρίς να ερωτηθεί φυσικά ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ούτε κανείς, δεδομένου ότι η διαχείριση των συνόρων είναι ζήτημα εθνικής κυριαρχίας. Δεν είναι θέμα κανενός άλλου».
Επίσης στη φρούρηση των συνόρων περιλαμβάνεται και η κίνηση ειδικών οχημάτων, «τα οποία μπορούν να βοηθούν στην εξακρίβωση της ταυτότητας των μεταναστών», όπως διευκρίνισε ο υπουργός ενώ δεν απέκλεισε ότι μπορεί να χρησιμοποιηθούν και πλωτά κέντρα παραμονής μεταναστών. Ξεκαθάρισε πάντως, ότι στο νέο νόμο προβλέπεται ότι όσοι δεν λάβουν άμεσα πολιτικό άσυλο (και εκκρεμούν 45.000 αιτήσεις όπως ο ίδιος ο υπουργός αποκάλυψε) δεν έχουν πλέον δικαίωμα παραμονής στη χώρα και θα απομακρυνθούν.
Επίσης σε δηλώσεις του μετά τη Διυπουργική Επιτροπή, με θέμα το Ιστορικό και Εμπορικό Κέντρο της Αθήνας , ανέφερε ότι η απομάκρυνση της εγκληματικότητας αφορά 11 υπουργεία που θα συνεργαστούν και πρωτίστως τον δήμο Αθηναίων.
Αναλυτικότερα:
Στο ερώτημα εάν υπάρχει ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν πλωτά μέσα ως κέντρα παραμονής παράνομων μεταναστών, ο κ. Παπουτσής απάντησε
« Όπως έχω πει επανειλημμένα βρισκόμαστε σε πλήρη συνεργασία με όλες τις κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όλες εκείνες τις κυβερνήσεις οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα δράσης το οποίο έχουμε υποβάλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, εμείς εξετάζουμε όλες τις προτάσεις που μας γίνονται, όλες τις εμπειρίες που έχουν αξιοποιηθεί για τέτοιες περιπτώσεις από άλλα κράτη. Πρέπει να βρούμε ποια είναι η πιο πρόσφορη για την Ελλάδα και την περίπτωσή μας.
Μια από αυτές τις προτάσεις είναι και η ενοικίαση πλωτών κέντρων υποδοχής παράνομων μεταναστών. Ωστόσο κάθε μια από αυτές τις λύσεις έχει και προβλήματα. Για παράδειγμα πρέπει να δούμε πώς θα αντιμετωπιστεί το τεράστιο κόστος της μεταφοράς και κάποια προβλήματα που αφορούν στον ελλιμενισμό του πλωτού μέσου, πού εγκαθίσταται και σε ποια περιοχή θα ήταν χρήσιμο.
Όμως, σε αυτή τη φάση είμαστε στη μελέτη αυτών των προτάσεων. Δεν έχουμε αποφασίσει τίποτα πέραν του γεγονότος ότι θα πρέπει να ενισχύσουμε τα σύνορά μας. Υπάρχει η εμπειρία του Frontex και των δυνατοτήτων που έχει η χώρα μας για τη φύλαξη των συνόρων. Αυτό που θέλουμε είναι μόνο να ενισχύσουμε τα χερσαία σύνορα, τα 12,5 χλμ. των χερσαίων συνόρων στον Έβρο, με θερμικές κάμερες, με ένα φράχτη αντίστοιχο με αυτόν που έχει βάλει η Ισπανία και η Λιθουανία στα δικά τους σύνορα. Χωρίς να ερωτηθεί φυσικά ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ούτε κανείς, δεδομένου ότι η διαχείριση των συνόρων είναι ζήτημα εθνικής κυριαρχίας. Δεν είναι θέμα κανενός άλλου.
Σε αυτή την κατεύθυνση εμείς κινούμεθα. Θα χρησιμοποιήσουμε επίσης και διάφορες άλλες προτάσεις που μας έχουν γίνει, για την αξιοποίηση ορισμένων ειδικών οχημάτων, τα οποία μπορούν να βοηθούν στην εξακρίβωση της ταυτότητας των μεταναστών, οι οποίοι έρχονται στην Ελλάδα, χωρίς χαρτιά και δηλώνουν ψευδή στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση η προσπάθεια μας γίνεται σε όλα τα επίπεδα. Προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα νομικό πλαίσιο τέτοιο το οποίο να επιτρέπει πρώτον, την αυστηρή αλλά άμεση εξέταση των αιτήσεων ασύλου που είναι υποχρέωση της χώρας μας, και ταυτόχρονα είναι ζήτημα ανθρωπιστικό, πολιτικό , ιδεολογικό. Σε αυτή την κατεύθυνση θα είμαστε απόλυτοι. Αυτό το Νομοσχέδιο περνάει την Παρασκευή σε Επιτροπή και την Τρίτη στην Ολομέλεια της Βουλής.
Και δεύτερο, πρέπει να έχουμε χώρους υποδοχής των μεταναστών που επιχειρούν να περάσουν παράνομα στην Ελλάδα, με συνθήκες ανθρώπινες. Σε συνθήκες που μπορούν να εγγυώνται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Όπως επίσης να σεβόμαστε τους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα, είτε τις οικογένειες και παιδιά, που χρειάζονται ειδική φροντίδα. Αυτές είναι οι υποχρεώσεις της χώρας μας, που έχουμε αναλάβει στη διεθνή κοινότητα. Όμως, σε αυτό το νομοθέτημα εκτός από αυτές τις δύο πρωτοβουλίες περιλαμβάνεται και η νέα διαδικασία για την απομάκρυνση εκείνων οι οποίοι δεν έχουν πλέον δικαίωμα παραμονής στη χώρα μας.
Έτσι, στο Νομοσχέδιό μας προβλέπεται η νέα διαδικασία εθελοντικού επαναπατρισμού για όσους εκ των μεταναστών ήρθαν στην Ελλάδα και δεν μπόρεσαν να μείνουν, απογοητεύτηκαν. Δηλαδή, ήρθαν είδαν τα πράγματα διαφορετικά και δεν μπόρεσαν να πάνε σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που ήταν και ο τελικός τους στόχος. Για αυτούς προβλέπεται η διαδικασία του εθελοντικού επαναπατρισμού. Δηλαδή, τους χρηματοδοτούμε ουσιαστικά να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Υπάρχει όμως και η διαδικασία για εκείνους που δεν έχουν δικαίωμα, έχουν εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για τη διεθνή προστασία, και την παροχή ασύλου. Γι αυτούς θα λειτουργήσει αυτό που προβλέπεται από τις Διεθνείς Συνθήκες και τους Νόμους του Κράτους, η υποχρεωτική απέλαση. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούμαστε. Ένας είναι ο στόχος και είναι καθαρός. Η Ελλάδα, η ελληνική Κυβέρνηση έχουμε υποχρέωση να προστατεύσουμε τα δικαιώματα κάθε Έλληνα πολίτη, τη ζωή του, την ποιότητα της ζωής του, την αξιοπρέπεια. Και ταυτόχρονα έχουμε την υποχρέωση να προστατεύσουμε την αξιοπρέπεια κάθε ανθρώπου που αναζητεί την ελπίδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στη χώρα μας. Αλλά μόνο εκείνων -και αυτή είναι η δυνατότητά μας - που έχουν νόμιμο δικαίωμα παραμονής στη χώρα μας είτε με τη μορφή ασύλου είτε με μορφή διεθνούς προστασίας. Όλοι οι υπόλοιποι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο θα πρέπει να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Η Ελλάδα δεν αντέχει άλλο, η Ελληνική κοινωνία δεν αντέχει άλλο. Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν με απόλυτη ευαισθησία και σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, στον ελληνικό πολιτισμό και στην ευρωπαϊκή παράδοση.»
Για το κέντρο της Αθήνας
Ερωτηθείς για τις αποφάσεις που ελήφθησαν και αφορούν την εγκληματικότητα στο κέντρο της Αθήνας, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Παπουτσής, δήλωσε:
«Το κέντρο της Αθήνας μαστίζεται από ένα συνδυασμό του φαινομένου και παράνομων δραστηριοτήτων όπως είναι το παραεμπόριο, το λαθρεμπόριο, η πορνεία, η εγκληματικότητα. Και σε πολλές περιπτώσεις βλέπουμε ότι υπάρχει εγκληματικότητα και η περιοχή μαστίζεται επίσης από την ανεξέλεγκτη παρουσία μεταναστών που δεν έχουν χαρτιά. Ακόμη των μεταναστών οι οποίοι για πολλά χρόνια βρίσκονται στη χώρα περιμένοντας να εξεταστεί η αίτηση ασύλου.
Ένα στοιχείο μόνο σας δίνω, ότι 45.000 αιτήσεις ασύλου είναι αυτές τις οποίες παρέλαβα εγώ αναλαμβάνοντας του Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εδώ και τρεισήμισι μήνες. Κάτι που σημαίνει ότι τα βάρη του παρελθόντος είναι οι αιτήσεις 45.000 ανθρώπων που πρέπει να εξεταστούν το ταχύτερο δυνατό και αυτό θα γίνει. Όμως από την άλλη πλευρά το κέντρο της Αθήνας, η προστασία του ιστορικού κέντρου, απαιτεί συνέργειες πολλών παραγόντων, πάνω από ένδεκα υπουργεία και υπηρεσίες δημόσιας διοίκησης πρέπει να συνεργαστούν. Μα πάνω από όλα πρέπει να συνεργαστεί και ο Δήμος της Αθήνας ο οποίος έχει τον πρώτο λόγο σε δράσεις που πρέπει να εξελιχθούν στην περιοχή.»
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης: ένας θεσμός-πρόκληση για την αυτοδιοίκηση
Άρθρο του Θεόδωρου Κουτρούκη*
Μία ρηξικέλευθη καινοτομία που καθιερώνει ο «Καλλικράτης» για τον έλεγχο των ΟΤΑ και την ενίσχυση των δικαιωμάτων των πολιτών είναι η θεσμοθέτηση του «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» (ΣΔΕ). Ο ΣΔε είναι ένας νεόδμητος θεσμός (Municipal Ombudsman) για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών που δημιουργούνται ανάμεσα στους πολίτες και τις δημοτικές υπηρεσίες, αλλά και την ανεξάρτητη παρέμβαση με προτάσεις για την βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη βέλτιστη άσκηση των δικαιωμάτων. Ο ΣΔΕ επιλέγεται, ανάμεσα σε υποψηφιότητες προσώπων "κύρους και εμπειρίας" που κατατίθενται έπειτα από δημόσια προκήρυξη της θέσης, από τα 2/3 του δημοτικού συμβουλίου (για δήμους 20.000 κατοίκων και άνω ). Με την ίδια πλειοψηφία μπορεί να ανακαλείται ο διορισμός του όταν εκτελεί πλημμελώς τα καθήκοντα του. Κύρια αρμοδιότητα του ΣΔΕ είναι η εξέταση καταγγελιών για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του Δήμου από θιγόμενους πολίτες και επιχειρήσεις και η διαμεσολαβητική επίλυση των διαφορών αυτών, δηλ. ο θεσμός του ΣΔΕ λειτουργεί όπως ο Συνήγορος του Πολίτη. O ΣΔΕ έχει υποχρέωση να απαντά στον πολίτη εγγράφως ή ηλεκτρονικώς εντός τριάντα (30) ημερών.
Μια άλλη αρμοδιότητα είναι η δυνατότητα αυτεπάγγελτης παρέμβασης του ΣΔΕ με τη διατύπωση προτάσεων για τη βελτίωση των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών. Αυτό μπορεί να συμβαίνει είτε κατά περίσταση είτε με την Ετήσια Έκθεση, που συντάσσει ο ΣΔΕ και η οποία πρέπει να συζητείται υποχρεωτικά στα δημοτικά συμβούλια και να αναρτάται στις ιστοσελίδες τους.
Ο ΣΔΕ υποστηρίζεται διοικητικά από τις υπηρεσίες του Δήμου, που πρέπει να διασφαλίζουν ότι του διαθέτουν το αναγκαίο προσωπικό και τα απαιτούμενα μέσα για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του.
Ένα κρίσιμο ζήτημα για την επιτυχία και την αποτελεσματικότητα του ΣΔΕ είναι η ανεξαρτησία του από τις δημοτικές αρχές. Ο ΣΔΕ πρέπει να παρέχει τα εχέγγυα ότι ενεργεί με αμεροληψία και διαφάνεια, κι όχι ως άλλοθι της κακοδιοίκησης. Ο νόμος 3852/2010 (άρθρο 77) προβλέπει ότι ως ΣΔΕ δεν μπορεί να εκλεγεί "αιρετός δήμου, περιφέρειας ή βουλευτής" και παραπέμπει στα κωλύματα και ασυμβίβαστα του άρθρου 14. Αυτό σημαίνει ότι ένας εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα, ενώ και στην περίπτωση που ο δημοτικός σύμβουλος παραιτηθεί, δύσκολα τεκμαίρεται η ανεξαρτησία του απέναντι στις δημοτικές αρχές, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος της σύγκρουσης συμφερόντων και της σύγχυσης στους ρόλους ελεγκτή-ελεγχομένου.
Το ζήτημα της ανεξαρτησίας των προσώπων που θα στελεχώσουν το νέο θεσμό είναι ουσιώδες καθώς ο ΣΔΕ υπηρετεί μια κρίσιμη αποστολή με οιονεί δικαιοδοτικές αρμοδιότητες, επομένως ο θεσμός δεν πρέπει να αξιοποιηθεί για την τακτοποίηση "ημετέρων.
Πρωταρχικά χαρακτηριστικά που οφείλει να διαθέτει ο ΣΔΕ είναι η αμεροληψία, η αντικειμενικότητα και η ανεξαρτησία, επομένως θα πρέπει να ενεργεί με όρους που θα διασφαλίζουν την έλλειψη εξαρτήσεων, καθώς και προσωπικών ή άλλων συμφερόντων στο πλαίσιο της αποστολής που του ανατίθεται. Οι παραπάνω ιδιότητες διασφαλίζονται εφόσον τηρείται η αρχή της διαφάνειας και η αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Η διαφάνεια της δράσης του ΣΔΕ θα διασφαλιστεί με την τήρηση καταγραφής για κάθε βήμα της διαμεσολάβησης και με την δημοσιοποίηση κάθε αποτελέσματος, με την ανάρτηση της έκβασης κάθε καταγγελίας στο διαδίκτυο.
Η εγγύτητα του ΣΔΕ προς τις δημοτικές υπηρεσίες που καλείται να κινητοποιήσει επιβάλλει και την αρχή της ταχείας επίλυσης των διαφορών. Εφόσον ο ΣΔΕ επεμβαίνει άμεσα και χωρίς καθυστέρηση θα αποτελέσει ένα εναλλακτικό μηχανισμό για την επίλυση των διαφορών με τρόπο αντι-γραφειοκρατικό.
Η ευχέρεια πρόσβασης στις διαμεσολαβητικές υπηρεσίες του ΣΔΕ επιβάλλει την δυνατότητα υποβολής καταγγελιών γραπτώς, διαμέσου φαξ, τηλεφωνικώς ή με τη χρήση του διαδικτύου.
Η ανάγκη άμεσης δράσης κι ευέλικτης επίλυσης των προβλημάτων επιβάλλει μια σύντομη
διαδικασία τριών σταδίων: α) τηλεφωνική επικοινωνία του ΣΔΕ με την καταγγελλόμενη υπηρεσία, β) επίσκεψη του ΣΔΕ στην καταγγελλόμενη υπηρεσία και γ ) σύνταξη και δημοσίευση πορίσματος με κοινοποίηση στη δημοτική αρχή.
Οι αρμοδιότητες, οι θεσμικές δυνατότητες, οι περιπτώσεις υποβολής προτάσεων στο δημοτικό συμβούλιο μέσω του δημάρχου και οι υπηρεσίες διαμεσολάβησης που παρέχει ο ΣΔΕ, καθώς και η σχέση του με άλλους ελεγκτικούς φορείς, σκόπιμο θα ήταν να διατυπωθούν με σαφήνεια σε έναν κανονισμό λειτουργίας και προσδιορισμού αρμοδιοτήτων που θα πρέπει να αναρτηθεί στο Διαδίκτυο, ώστε οι εμπλεκόμενοι να γνωρίζουν εκ των προτέρων τον τρόπο λειτουργίας του θεσμού. Καταλήγοντας, ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης μπορεί να συμβάλλει στην εμβάθυνση των δικαιωμάτων των δημοτών, αναδεικνύοντας νέες διαστάσεις στην εξωδικαστική επίλυση διαφορών και παρεμβαίνοντας θεσμικά σε φλέγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι στο πεδίο των δικαιωμάτων των πολιτών.
* Επικ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου, Μεσολαβητής- Διαιτητής στον ΟΜΕΔ
Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης: ένας θεσμός-πρόκληση για την αυτοδιοίκηση
Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ:ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΩΝ
Ορίστηκαν οι Αντιδήμαρχοι του νέου Δήμου Ωραιοκάστρου
Με απόφαση του Δημάρχου Ωραιοκάστρου Δημήτρη Σαραμάντου, ορίστηκαν ως Αντιδήμαρχοι για την περίοδο μέχρι τις 4/7/2013 οι:
-Γεώργιος Λαζαρίδης, Αντιδήμαρχος Καλλιθέας και Πολιτικής Προστασίας, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων, την αγροτική οικονομία και το σχεδιασμό προγραμμάτων για την ομαλή ένταξη μεταναστών και παλιννοστησάντων.
-Ανέστης Πολυχρονίδης, Αντιδήμαρχος Ωραιοκάστρου και Τεχνικών Υπηρεσιών, με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, το σχεδιασμό και την επίβλεψη των τεχνικών έργων, τη συντήρηση και αποκατάσταση του οδικού δικτύου, τη χωροταξία και την επίβλεψη πολεοδομικών επεκτάσεων και πράξεων εφαρμογής,
-Γεώργιος Παρισόπουλος, Αντιδήμαρχος Μυγδονίας και Δημοτικής Αστυνομίας, με αντικείμενο, μεταξύ άλλων, την εποπτεία της Δημοτικής Αστυνομίας, τον έλεγχο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, το σχεδιασμό ενεργειών υποστήριξης της τοπικής αγοράς, αλλά και την προώθηση του αθλητισμού.
-Θεόδωρος Ματσουκατίδης, Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Πρασίνου, με αρμοδιότητες την καθαριότητα, την εφαρμογή προγραμμάτων Ανακύκλωσης.
-Ειρήνη Κέπετζη- Τσιταμπάνη, Αντιδήμαρχος Παιδείας και Κοινωνικής Πολιτικής με αρμοδιότητες που αφορούν τον πολιτισμό, την ανάπτυξη πολιτικών κοινωνικής προστασίας, την προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού, την προώθηση της απασχόλησης και της κοινωνικής ενσωμάτωσης ανέργων, στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών κ.α.
«Η διοίκησή μας ''σηκώνει τα μανίκια'' από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων μας», τονίζει με την ευκαιρία του ορισμού των νέων Αντιδημάρχων ο Δήμαρχος Ωαριοκάστρου, Δημήτρης Σαραμάντος. «Μας περιμένει πολλή δουλειά , αλλά είμαστε αποφασισμένοι να εργαστούμε σκληρά για να τιμήσουμε στο έπακρο την εντολή των συμπολιτών μας να καταστήσουμε το νέο Δήμο Ωραιοκάστρου ένα Δήμο-πρότυπο», συμπληρώνει.
ΔΗΜΟΣ ΜΥΓΔΟΝΙΑΣ:29/12/2010.Έγκριση διάθεσης πίστωσης 3.458.662,89 € για την αποχέτευση Λητής και Μελισσοχωρίου
Έγκριση διάθεσης πίστωσης Τριών Εκατομμυρίων, Τετρακοσίων Πενήντα Οκτώ χιλιάδων, Εξακοσίων Εξήντα Δύο Ευρώ και Ογδόντα Εννέα Λεπτών ( 3.458.662,89 € ) στη ΔΕΥΑ Μυγδονίας, σαν επιχορήγηση, από τις πιστώσεις του έργου 2010ΣΕ07580024 «Κατασκευή Εσωτερικών Δικτύων Αποχέτευσης Αντλιοστασίων και Καταθλιπτικών Αγωγών των Οικισμών Λητής και Μελισσοχωρίου Δήμου Μυγδονίας» της ΣΑΕ 075/8/2010
Αρχείο : Λήψη Αρχείου
Αρχείο : Λήψη Αρχείου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)