Εφτά στους δέκα κατοίκους της δυτικής Θεσσαλονίκης δηλώνουν έτοιμοι να αφήσουν στην άκρη τα αυτοκίνητά τους και το αστικό λεωφορείο και να χρησιμοποιήσουν το τρένο για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης, στην περίπτωση που υλοποιηθεί ο δυτικός προαστικός σιδηρόδρομος (σ.σ. αναζητούνται τρόποι χρηματοδότησης) και το κόστος του εισιτηρίου είναι χαμηλό.
Συγκεκριμένα, το 69% των πολιτών, με βάση έρευνα που διενήργησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων- Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) απάντησε πως είναι πιθανό να άλλαζε μέσο μετακίνησης από τα δυτικά προς το κέντρο και να χρησιμοποιούσε τον προαστικό σιδηρόδρομο.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, σε δείγμα 534 ατόμων, με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου δηλωμένης προτίμησης.
Η παρουσίαση του Σχεδίου “Δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος... ενώνοντας το κέντρο της πόλης με τη δυτική προαστική ζώνη Θεσσαλονίκης- CITY TRAIN”, βρέθηκε στο επίκεντρο ενημερωτικής συνάντησης που πραγματοποίησε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.
“Οι συγκοινωνίες βασίζουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη ενός τόπου. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες που δεν αξιοποιήσαμε τον σιδηρόδρομο. Το σχέδιο για σύνδεση της δυτικής Θεσσαλονίκης με το κέντρο είναι πολύ σημαντικό για την πόλη που έχει ως μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς τα αστικά λεωφορεία” ανέφερε στην εκδήλωση ο αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής, Βιώσιμης Κινητικότητας και Πρασίνου του Δήμου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.
“Ο δυτικός προαστικός σιδηρόδρομος θα αποτελέσει μια εναλλακτική λύση μετακίνησης για τους πολίτες που ζουν στα δυτικά της πόλης και θέλουν να μετακινηθούν στο κέντρο, ενώ θα παίξει ρόλο και στη μεταφορά των εμπορευμάτων” πρόσθεσε ο ειδικός σύμβουλος στρατηγικού σχεδιασμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, Νίκος Αθανασόπουλος.
Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση του σχεδίου από την αναπληρώτρια διευθύντρια του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ Γεωργία Αυφαντοπούλου και τον συγκοινωνιολόγο Σάμουελ Αλέξιος Σαλέμ, το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου υπολογίζεται στα 17,8 χιλιόμετρα με έντεκα προτεινόμενες στάσεις: 1.Τερματικός Σταθμός Σίνδου, 2.Χρυσ.Σμύρνης και Αισχύλου Διαβατά, 3.Νέα Μοναστηρίου Ελευθέριο – Κορδελιό, 4.Σιδηροδρομικό Μουσείο 5.ΚΤΕΛ “Μακεδονία”, 6.Εμπορικό Κέντρο “City Gate”, .Λιμάνι Θεσσαλονίκης, 8.Επτανήσου και Καραολή και Δημητρίου Εύοσμος, 9.Ελ.Βενιζέλου Αμπελόκηποι, 10.Παπαφλέσσα και Αγ.Κυριακής Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη και 11.Μ.Ασίας και Καραολή και Δημητρίου Σταυρούπολη.
Σύμφωνα με τις μελέτες, ο μέσος ημερήσιος φόρτος υπολογίζεται σε 13.300 επιβάτες, ενώ απαιτούνται δέκα αυτοκινητάμαξες. Η τιμή του εισιτηρίου εκτιμάται πως θα είναι από 1 έως 2,15 ευρώ.
Για την ωρίμανση και προώθηση του έργου απαιτείται ένα μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των Δήμων Θεσσαλονίκης, Δέλτα, Κορδελιού– Ευόσμου, Αμπελοκήπων– Μενεμένης, Παύλου Μελά, της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης ΑΕ, του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΛΘ.
Αντικείμενο του μνημονίου συνεργασίας θα είναι η από κοινού δράση των φορέων για την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την ωρίμανση του έργου από πόρους του ΕΣΠΑ 2007– 2015 και την ένταξη της υλοποίησής του σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014– 2020 ή άλλο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό μέσο της ΕΕ ή της Ελλάδας.
Όταν θα επιτευχθεί ο στόχος της εύρεσης χρηματοδότησης είτε των μελετών, σε πρώτη φάση, είτε της υλοποίησης του συνολικού έργου, οι συμμετέχοντες στο παρόν μνημόνιο φορείς θα προχωρήσουν σε υπογραφή προγραμματικής σύμβασης.
Πηγή: energia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.