Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Δυτική περιφερειακή οδός και εξωτερικός δακτύλιος είναι τα πρώτα έργα υποδομής για τους φορείς της πόλης

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΤΕΕ/ΤΚΜ ΓΙΑ ΤΡΑΜ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

Tα έργα της αναβάθμισης της δυτικής (υφιστάμενης) περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης και του τμήματος του εξωτερικού δακτυλίου (ΕξΟΔ) από τον κόμβο του Γηροκομείου μέχρι την Ευκαρπία και τα Πεύκα, πρέπει να προωθηθούν άμεσα σε επίπεδο μελετών. Αυτό υπογραμμίζουν οι φορείς της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι συνεχίζουν την κατάθεση προτάσεων κατά τη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης για το Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης (ΣΣΥΜ).

Η κατάθεση προτάσεων φορέων και πολιτών συνεχίστηκε σήμερα, στις εγκαταστάσεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ, που έχει αναλάβει το συντονισμό. Η δημόσια διαβούλευση ολοκληρώνεται –με βάση το ισχύον χρονοδιάγραμμα και εφόσον δεν δοθεί παράταση- στις 31 Δεκεμβρίου.
Όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Τάσος Κονακλίδης, 30 φορείς έχουν ήδη καταθέσει τις προτάσεις τους για το ΣΣΥΜ, μέσω της ιστοσελίδας του ΤΕΕ/ΤΚΜ (www.tkm.tee.gr), ενώ –αν χρειαστεί- θα ζητηθεί από το αρμόδιο υπουργείο (ΥΠΟΜΕΔΙ) η παράταση της σχετικής προθεσμίας.
Από τις προτάσεις αυτές προέκυψε ότι πρέπει να προωθηθούν, σε επίπεδο οριστικών μελετών, ώστε να ακολουθήσει η δημοπράτησή τους το ταχύτερο δυνατόν, τα έργα τα οποία αφορούν την δυτική εξωτερική περιφερειακή και του εξωτερικού δακτυλίου.
Τα δύο αυτά έργα αποτελούν πρώτη προτεραιότητα για την Εγνατία Οδό, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της ομώνυμης εταιρίας, Τάσος Μουρατίδης. Κατά τον ίδιο, για την Εγνατία Οδό προέχει «κάποια έργα για τα οποία υπάρχει καθολική αποδοχή ή και απαίτηση, να μη χρονοτριβήσουν. Η Εγνατία δεν πρόκειται να περιμένει».
Σε δεύτερη προτεραιότητα και συγκεκριμένα σε επίπεδο προωθημένων αναγνωριστικών μελετών βρίσκονται, κατά τον κ.Μουρατίδη, έργα όπως η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής στα ανατολικά.

Μακροπρόθεσμο έργο η ζεύξη του Θερμαϊκού
Πιο μακροπρόθεσμα και στο πλαίσιο μιας τρίτης ομάδας έργων, η Εγνατία Οδός θα μπορούσε, όπως είπε, να προχωρήσει σε μελέτες σκοπιμότητας για έργα όπως η Ζεύξη του Θερμαϊκού και η μίνι υποθαλάσσια αρτηρία. Σε τέταρτη προτεραιότητα βρίσκονται, τέλος, μελέτες γενικού χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα μια ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη.

Τον Ιανουάριο έτοιμο το νέο ρυθμιστικό
Τον Ιανουάριο του 2011 αναμένεται να παρουσιαστεί στο «Ολύμπιον» το επικαιροποιημένο ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο επρόκειτο αρχικά να κοινοποιηθεί στις 14/12, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης (Ο.Ρ.ΘΕ), Πάνος Σταθακόπουλος.
Ακολούθως, όλα τα υπό συζήτηση έργα, μεταξύ των οποίων και εκείνα του ΣΣΥΜ, θα πρέπει να ειδωθούν μέσα από το επικαιροποιημένο σχέδιο, σύμφωνα πάντα με τον κ.Σταθακόπουλο.

Ποια έργα φαίνεται να εγκαταλείπονται
Ομάδα εργασίας του ΤΕΕ/ΤΚΜ με μελέτη την οποία εκπόνησε, για τα λεγόμενα "μεγάλα έργα", όπως για παράδειγμα η υποθαλάσσια, προτείνει τα εξής:
-Σε ό,τι αφορά την παράκαμψη του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης από την πλευρά της νέας Παραλίας (είτε με υποθαλάσσια αρτηρία είτε με άλλη διαμόρφωση) θα πρέπει να επιλυθούν προβλήματα που υπάρχουν στη σύνδεσή της με το οδικό δίκτυο, τόσο στην περιοχή της παλαιάς Ηλεκτρικής Εταιρίας, όσο και στη δυτική πλευρά. Για τη δυτική πλευρά, πρέπει να αναζητηθεί λύση με βορειοδυτική είσοδο έξοδο του έργου επί της δυτικής εισόδου, στην πλευρά του City Gate.
-Για τις δύο διαπλατύνσεις της Νέας Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Νέων Μουδανίων, που προτείνονται στο ΣΣΥΜ, η ομάδα επισημαίνει ότι αυτές είναι αμφιβόλου εφικτότητας, λόγω τεχνικών προβλημάτων στην ΑΔ Πανοράματος, αλλά και περιορισμένου πλάτους της ζώνης απαλλοτρίωσης.
-Για το βορειοανατολικό τμήμα του Εξωτερικού Οδικού Δακτυλίου (που αρχίζει από τον κόμβο Ευκαρπίας, ανηφορίζει προς Χορτιάτη προς Τριάδι και ολοκληρώνεται ανατολικά), η ομάδα επισημαίνει ότι προβλήματα εντοπίζονται στην ορεινή χάραξη της οδού και στα χαμηλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά της (ταχύτητα μελέτης 70-80 χλμ), που μειώνουν δραματικά την ελκυστικότητά της.
-Για το νοτιο-νοτιοδυτικό τμήμα του Εξωτερικού οδικού Δακτυλίου και την περίφημη Ζεύξη του Θερμαϊκού, η ομάδα σημειώνει ότι πρόκειται για ένα έργο πολύ μεγάλης κλίμακας και τεράστιου κόστους, για το οποίο όμως δεν έχει γίνει κυκλοφοριακή εκτίμηση των φόρτων που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει. Συνεπώς αυτό το πολύ ακριβό έργο είναι αμφίβολης αναγκαιότητας για τα σημερινά κυκλοφοριακά δεδομένα.
-Για την κατασκευή τραμ και τη δρομολόγηση θαλάσσιας συγκοινωνίας, η ομάδα υπογραμμίζει ότι οι σημερινές δημοσιονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, καθιστούν προβληματική τη διάθεση πόρων για τη μελέτη και κατασκευή συμπληρωματικού δικτύου τραμ. Τα ίδια ισχύουν και για τη θαλάσσια συγκοινωνία, καθώς η περιορισμένη συχνότητα δρομολογίων και οι δυσχέρειες των μετεπιβιβάσεων τις καθιστούν μη ελκυστικές για ιδιώτες επενδυτές και επιβάτες.
Το πόρισμα της ομάδας θα συζητηθεί σε συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ/ΤΚΜ.

Μετρό από το αεροδρόμιο μέχρι τη Σίνδο ζητάει η ΔΕΘ
Την επέκταση της γραμμής του μετρό, από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» μέχρι τη Σίνδο, όπου θα κατασκευαστεί το νέο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ ΑΕ, «δείχνει» ως την ιδανική λύση για το εκθεσιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Κώστας Μαυράκης.
Όπως είπε, αν η Θεσσαλονίκη θέλει πραγματικά να διατηρήσει τον ρόλο της ως διεθνής εκθεσιακή πόλη, το νέο εκθεσιακό κέντρο πρέπει να έχει άμεση σύνδεση με τον αερολιμένα, σε μια χρονοαπόσταση το πολύ 20-30 λεπτών.
Πρότεινε παράλληλα τη σύνδεση της περιοχής της Μίκρας με τη δυτική πλευρά πόλης με φέρι μπόουτ και τουριστική συγκοινωνία. Σε ό,τι αφορά την ανάπλαση της περιοχής του ιστορικού κέντρου, όπου σήμερα βρίσκεται το εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ, επεσήμανε ότι αυτή δεν μπορεί να παραμείνει μια πράσινη «τρύπα», αλλά πρέπει, εκτός από τα δεκάδες στρέμματα πρασίνου, να συμπεριλάβει ήπιες πολιτιστικές και αθλητικές δράσεις, ώστε η ΔΕΘ να είναι σε θέση να αυτοχρηματοδοτεί και τη συντήρησή του.

θαλάσσιες συγκοινωνίες θέλουν οι δήμαρχοι
Πρόταση για τη δρομολόγηση ferry boats, τα οποία θα ξεκινούν από τον δήμο Θερμαϊκού και θα τερματίζουν στο Καλοχώρι, μεταφέροντας 1.000 ΙΧ ημερησίως και μεγάλο αριθμό επιβατών, κατέθεσε στη δημόσια διαβούλευση ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Ιωάννης Αλεξανδρής. Όπως είπε, πρόκειται για μια λύση άμεσα εφικτή και χωρίς μεγάλη δαπάνη.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη σύνδεση της Θέρμης με μέσο σταθερής τροχιάς, παρά τη συνεχή μεγέθυνσή της και την προγραμματισμένη νέα επέκταση κατά 4.000 στρέμματα, επεσήμανε από την πλευρά του ο δήμαρχος Θέρμης-Βασιλικών, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ενώ επανέλαβε και τις ενστάσεις του δήμου για τη χάραξη της νέας περιφερειακής.
Τις εργασίες παρακολούθησαν ακόμη εκπρόσωποι των δημάρχων Πολίχνης, Εχεδώρου, Τριανδρίας, Σταυρουπόλεως, Μυγδονίας, Καλαμαριάς και Πανοράματος, αλλά και εκπρόσωποι φορέων, πανεπιστημιακοί καθηγητς και πολίτες.
Σημειώνεται ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, θα πραγματοποιηθεί η επεξεργασία των προτάσεων που έχουν κατατεθεί, ώστε ορισμένες εξ αυτών να συμπεριληφθούν στο ΣΣΥΜ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.