Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ : Θεσμός Διαφάνειας ,Ανεξαρτησίας,Συναίνεσης η Συναλλαγών και Σκοπιμοτήτων;

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του Ν.3852/10 ,που αφορά,την νέα Δομή της Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας(σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ),ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης(ΣΔΕ) θα έχει ως αποστολή την έγκαιρη καταπολέμηση των φαινομένων κακοδιοίκησης, τη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών, τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων, καθώς και την αποσυμφόρηση του δημάρχου και άλλων αιρετών οργάνων του δήμου από την ασφυκτική συσσώρευση αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών.
Μέσω του ΣΔΕ θα αποτρέπονται πρόσθετες διοικητικές διαδικασίες, προσφυγές στην εποπτεία, σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και στη δικαιοσύνη, επειδή πολλά προβλήματα κακοδιοίκησης θα επιλύονται στο πλαίσιο του ίδιου του δήμου,έχοντας ως αποτέλεσμα και την εξοικονόμηση διαδικασιών, πόρων, χρόνου και χρήματος.
 Ως ΣΔΕ  θα επιλέγεται πρόσωπο κύρους και εμπειρίας, με ευρεία αποδοχή, αφού η επιλογή του θα πρέπει να συγκεντρώνει ισχυρή πλειοψηφία των 2/3 του Δημοτικού Συμβουλίου. Με την ίδια  αυξημένη πλειοψηφία παρέχεται δυνατότητα ανάκλησης της επιλογής του, για πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του, με ειδικά αιτιολογημένη πρόταση. Παράλληλα, αποφεύγεται το ενδεχόμενο πρόκλησης πολιτικών και προσωπικών ανταγωνισμών, μέσω της καθιέρωσης κωλύματος εκλογής του ΣΔΕ σε αιρετό αξίωμα.
Ο ΣΔΕ  βρίσκεται πολύ κοντά στις ανεξάρτητες αρχές και ειδικά στον Συνήγορο του Πολίτη,χωρίς φυσικά να τον υποκαθιστά. Απαιτείται να είναι πρόσωπο,ευρύτερης αποδοχής,κύρους κι εγνωσμένης εμπειρίας αλλά κι η εκλογή του,αποτέλεσμα  συναινετικών διαδικασιών, διότι αφενός αναβαθμίζει σημαντικά τον ρόλο και το κύρος της  Αυτοδιοίκησης κι αφετέρου πρέπει να ισορροπεί μεταξύ των συμφερόντων των πολιτών και της εκάστοτε Διοίκησης. Τα βασικά στοιχεία που δίνουν νόημα και υπόσταση στην ανεξαρτησία της νέας αρχής είναι η αμεροληψία και η διαφάνεια.
 Σύμφωνα με το πνεύμα του Νόμου, ο ΣΔΕ είναι ο ανεξάρτητος,αμερόληπτος και αποστασιοποιημένος «κριτής» που αποφασίζει με βάση το Νόμο, για τα συμφέροντα πρώτα του Δημότη και μετά της δημοτικής αρχής. Άλλωστε για αυτό ονομάζεται συμπαραστάτης του Δημότη και όχι του Δημάρχου η της δημοτικής αρχής.
. Θεωρούμε ότι σημαντικές προϋποθέσεις για την επιλογή του ΣΔΕ είναι
1.      Να προέρχεται από την κοινωνία των πολιτών , να έχει συγκεκριμένη κοινωνική προσφορά αλλά και σφαιρική γνώση των προβλημάτων.
2.      Να συνδυάζει την ενασχόληση με τα κοινά με την γνώση των θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης .
3.      Να έχει  πραγματική εμπειρία στο χώρο των επιχειρήσεων και της διαχείρισης διοικητικών λειτουργιών,αλλά και της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων.
4.      Να εξασφαλίζεται ότι η επαγγελματική του δραστηριότητα,δεν  θα δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης από τους δημότες,τον Δήμο άλλα και τις επιχειρήσεις.
5.      Να μην δημιουργείται  η προσδοκία  επαγγελματικής «τακτοποίησης» η οποιουδήποτε άλλου οικονομικού οφέλους .
 Απαραίτητο στοιχείο για την επιλογή του συγκεκριμένου προσώπου, είναι να αιτιολογηθεί επαρκώς η επιλογή του και να επιλεχθεί ένα πρόσωπο ικανό, ανεξάρτητο και χρήσιμο για τους δημότες και όχι ένα ανώδυνο πρόσωπο -"μαριονέτα", το οποίο θα διευκόλυνε την προσπάθεια της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής, ν ασκήσει ανεξέλεγκτα τις εξουσίες της.
Σε κάθε θεσμό το παραγόμενο αποτέλεσμά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό κι από τα πρόσωπα που τον υπηρετούν. Ειδικότερα για έναν  νεοσύστατο θεσμό,όπως ο ΣΔΕ, είναι προς όφελος ,τόσο των δημοτών,όσο και της δημοτικής αρχής, όχι μόνο να τον αναδείξουν αλλά και να τον περιφρουρήσουν από τις οποίες σκοπιμότητες η συναλλαγές.


                                                          ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ  ΚΟΥΤΡΟΥΚΗΣ
                                       Υποψήφιος Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης
                                                         

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

Αστέριος Γαβότσης:Αναχρονιστικές και φασιστικές πρακτικές από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και το δήμαρχο Ωραιοκάστρου για να αποφύγουν τον έλεγχο.


Αστέριος Γαβότσης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 21.2.2011

Αναχρονιστικές και φασιστικές πρακτικές από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου  και το δήμαρχο Ωραιοκάστρου για να αποφύγουν τον έλεγχο.   


Ούτε ο Μουμπάρακ  από την Αίγυπτο δεν έκλεινε τα μικρόφωνα κατά τις συνεδριάσεις. ούτε ο Μπεν Αλί από την Τυνησία αρνούνταν να απαντήσει στις ερωτήσεις. ούτε ο Μουσέβενι από την Ουγκάντα δεν φιμώνει με τέτοιο τρόπο την αντιπολίτευση. Μόνο ο Σαραμάντος από τη Νεοχωρούδα στο δημοτικό συμβούλιο αρνείται με το έτσι θέλω τον έλεγχο και να απαντήσει στις ερωτήσεις των συμβούλων, μόνο  ο Δούμπαλας από την Πεντάλοφο κλείνει τα μικρόφωνα, στη  συνεδρίαση για να φιμώσουν την αντιπολίτευση. Είναι αυτοί που επιχειρούν να μεταφέρουν και να εφαρμόσουν αυτές τις παρωχημένες φασιστικές πρακτικές στο νέο δήμο του Ωραιοκάστρου, προσβάλλοντας το θεσμό, τους πολίτες του Ωραιοκάστρου και την εποχή μας. Αφού σε κανένα δήμο στην Ελλάδα, σε κανέναν φορέα δεν γίνεται συνεδρίαση με κλειστά τα μικρόφωνα και καμία διοίκηση δεν μπορεί να αρνηθεί τον έλεγχο των πράξεων της.  
Από κοντά και οι «ραβδούχοι» για την ολοκλήρωση της φρικτής φάρσας. Με φιμωμένη την αντιπολίτευση βρίσκει ευκαιρία ο  αντιδήμαρχος Πολυχρονίδης να επιτεθεί στον Α. Γαβότση με γελοία υπονοούμενα, πλιατσικολογώντας στο έργο του, στον πρώην δήμο Μυγδονίας. Θρασύδειλοι, γλοιώδη  ανθρωποειδή οι νεοαναριχεθέντες στην εξουσία, ως νεόπλουτοι είναι δύο φορές πιο ανυπόφοροι, όπως έσπευσε να επιβεβαιώσει και με την ασυνάρτητη ομιλία της η νέα αντιδήμαρχος κα Ειρήνη Κέπετζη. Αρπαχτικά κάθε λογής και παντός καιρού, αναλαμβάνουν να  δημιουργήσουν  μια ωραία ατμόσφαιρα σε κάθε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Δεν πρόλαβαν καλά – καλά να σβήσουν οι φωτιές από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο και επανέλαβαν ακόμη ένα  χάπενινγκ
Μόνο που η επανάληψη δεν δείχνει ηλιθιότητα. Μόνο σκοπιμότητα μπορεί να κρύβει, ώστε να απαξιωθεί ο θεσμός του δημοτικού συμβουλίου. Μόνο που αυτή τη φορά ο καθένας θα πάρει τις ευθύνες που του αναλογούν και τίποτα περισσότερο. Αφού το επέλεξαν, ας γίνουν ο πολιτικός  περίγελος μαζί με τις μορφές και τις πρακτικές της διοίκησης τους.
Ο νέος δήμαρχος προσπαθεί να κελαηδήσει, αλλά έχει την ψυχολογία του δαρμένου σκύλου. Απέδειξε ότι δεν  μπορεί  να σταθεί μόνος του στη σκηνή, χωρίς να  συνοδεύεται πάντα από τον Δούμπαλα και τις μεθόδους του, χωρίς να  επιστρατεύουν κάθε είδους μέσα για να ξευτελίσουν το θεσμό και να αποφύγουν τον έλεγχο.  Η ευπρέπεια, η ευγένεια και το ήθος αποτελούν άγνωστες λέξεις για τη νέα διοίκηση και το δήμαρχο που δεν λέει να αντιληφθεί ότι είναι δήμαρχος του δήμου Ωραιοκάστρου και όχι κάποιος τοπικός φύλαρχος, υπεράνω των δημοκρατικών διαδικασιών του δημοτικού συμβουλίου και του ελέγχου.  
Κάτι τρέχει και με τον Δούμπαλα, τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου. Ο πρόεδρος οφείλει να κερδίσει την εκτίμηση των συμβούλων, του σώματος, διευθύνοντας με μαεστρία  ξεπερνώντας τα προβλήματα και προλαβαίνοντας τις εντάσεις. Αυτός κάνει ακριβώς τα αντίθετα. Προκαλεί τις εντάσεις, τα προβλήματα και προσβάλει τους συμβούλους. Να μην επεκταθούμε στα επιπλέον προτερήματα που πρέπει να διαθέτει ένας πρόεδρος, στην ευστροφία, την περίσσια υπομονή και την αποτελεσματικότητα. Η έλλειψη  των παραπάνω ίσως να αποτέλεσαν  το κριτήριο της επιλογής του από το δήμαρχο. Αν όμως  αυτές είναι οι επιλογές του δημάρχου τότε «Βίος ανεόρταστος  και μακρά οδός απανδόχευτος» προμηνύεται για τη  θητεία του.  

Αστέριος Γαβότσης
επικεφαλής της ανεξάρτητης δημοτικής κίνησης πολιτών "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ"


Θεόδωρος Κουτρούκης:Ποιός φοβάται το Συμπαραστάτη του Δημότη;

    Μία αξιοσημείωτη καινοτομία του «Καλλικράτη» ήταν ο «Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» (ΣΔΕ), ένας θεσμός για την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών που διαμεσολαβεί για να προστατεύσει τον πολίτη αλλά και το κύρος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο ΣΔΕ εκλέγεται, ανάμεσα σε υποψηφιότητες προσώπων "κύρους και εμπειρίας" με πλειοψηφία των 2/3 του δημοτικού συμβουλίου. Η ασάφεια του νόμου ως προς τις έννοιες της εμπειρίας (σε τι;) και του κύρους (ποιος υπολείπεται;) έχει αναδείξει επιτακτικά το ζήτημα της επιλογής των προσώπων που θα υπηρετήσουν το νέο θεσμό.
Τα πρώτα δείγματα από την επιλογή των ΣΔΕ σε δήμους της χώρας δεν είναι ενθαρρυντικά. Η ικανοποιητική αντιμισθία της θέσης και η ανάγκη για την τοποθέτηση «ημέτερων» με σκοπό την εξόφληση προεκλογικών γραμματίων από τις δημοτικές πλειοψηφίες έχει οδηγήσει στην εκλογή προσώπων που δεν παρέχουν εχέγγυα για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους. Έτσι, μέχρι σήμερα είδαμε να εκλέγονται στη θέση του ΣΔΕ πρώην δήμαρχοι, εκλογικά ατυχήσαντα στελέχη παρατάξεων, νεαροί δημότες πενιχρής εμπειρίας, άνεργοι που προσβλέπουν σε ένα εισόδημα και εν γένει πρόσωπα που δεν είναι κατάλληλα – σύμφωνα με το πνεύμα του νόμου- για να διαδραματίσουν το ρόλο του ΣΔΕ.          
Πέραν των κωλυμάτων και των ασυμβίβαστων του «Καλλικράτη», οι ουσιαστικές προϋποθέσεις είναι πιο κρίσιμες για την αποτελεσματική άσκηση του ρόλου του ΣΔΕ. Ο ΣΔΕ θα πρέπει να διαθέτει την εμπιστοσύνη των δημοτών, εγγυήσεις ανεξαρτησίας και διαπιστευμένες γνώσεις διοικητικών λειτουργιών, καθώς θα κληθεί να χειριστεί πολυσύνθετες  διοικητικές υποθέσεις.
Αντίθετα η επιλογή του ΣΔΕ στο πνεύμα μιας επιδίωξης που θεωρεί το θώκο ως οιονεί θέση αντιδημάρχου ή παραχωρεί μια έμμισθη θέση (και δη καλοπληρωμένη) στους «πελάτες» της δημοτικής πλειοψηφίας υποσκάπτει εν τη γενέσει του το νέο θεσμό.
Το διακύβευμα στην τοποθέτηση του ΣΔΕ είναι αν η πλειοψηφούσα παράταξη θα "τολμήσει" να εκλέξει στη θέση αυτή ένα πρόσωπο ικανό, ανεξάρτητο και χρήσιμο ή θα επιλέξει τη λύση ενός ανώδυνου προσώπου - "μαριονέτα", το οποίο θα συνδράμει την προσπάθεια της εκάστοτε δημοτικής αρχής να αποσείσει τις ευθύνες της και να ασκήσει ανεξέλεγκτα τις εξουσίες της. Επιπροσθέτως, είναι αδήριτη η αναγκαιότητα να καλυφθούν και τα νομικά κενά του Καλλικράτη σε αυτό το σημείο.
Μερικές τροποποιήσεις που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν είναι:
·        Να οριστούν απαιτήσεις εκπαίδευσης (π.χ.  πτυχίο ΑΕΙ/ ΤΕΙ) και επαγγελματικής διαδρομής (π.χ. 10 χρόνια προϋπηρεσίας) για τους υποψηφίους ΣΔΕ.
·        Η «εμπειρία» που προβλέπεται από το νόμο θα μπορούσε να διασφαλισθεί με την καθιέρωση ενός ελάχιστου  ορίου ηλικίας (π.χ. τα 30 έτη).
·         Οι διεκδικητές της θέσης δε θα πρέπει να ήταν υποψήφιοι για κανένα αιρετό αξίωμα στις τελευταίες δημοτικές εκλογές. (Χρήσιμη θα ήταν ακόμη μία δημόσια δέσμευση του ΣΔΕ που θα εκλεγεί ότι δε θα διεκδικήσει την ψήφο των δημοτών στις επόμενες εκλογές, ώστε οι σχέσεις που θα δημιουργήσει με τους δημότες στα πλαίσιο της άσκησης των καθηκόντων του να μην είναι εξαγοράσιμες εκλογικά)  
·        Οι υποψήφιοι ΣΔΕ θα πρέπει να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία επαγγελματική σχέση η σύμβαση με τον Δήμο και ότι δεν υπάρχει καμία σύγκρουση συμφερόντων ανάμεσα στη θέση του ΣΔΕ και τις λοιπές επαγγελματικές τους ασχολίες
·        Οι υποψηφιότητες θα πρέπει να κατατίθενται τουλάχιστον  επτά (7) ημέρες πριν την πρώτη ψηφοφορία στο δημοτικό συμβούλιο, ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για διαβούλευση και συνεννόηση μεταξύ των παρατάξεων.
·        Θα πρέπει μια ad hoc διαπαραταξιακή επιτροπή να εξετάζει τις αιτήσεις, να συντάσσει συγκριτικούς πίνακες αξιολόγησης των βιογραφικών σημειωμάτων των υποψηφίων και να εισηγείται προς το δημοτικό συμβούλιο τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων.
·        Η ψηφοφορία πρέπει να είναι φανερή και αιτιολογημένη, ώστε να διευκολύνεται η συναίνεση  η μυστική ψηφοφορία οδηγεί σε υπόγειες συνεννοήσεις και διευκολύνει τον εκμαυλισμό συνειδήσεων.    
Με αυτόν τον τρόπο θα αποσοβηθεί ο κίνδυνος το νευραλγικό αυτό αξίωμα να μετατραπεί σε φενάκη, σε αργομισθία προσώπων που δε διαθέτουν τις προϋποθέσεις για να υπηρετήσουν το νεόδμητο θεσμό, άρα και τους δημότες

Αναδημοσίευση απο το προσωπικό blog του κ.Θ.Κουτρούκη: http://koutroukis.blogspot.com/

Θεόδωρος Κουτρούκης:« Ανακοίνωση υποψηφιότητας για τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Θεσσαλονίκης»

Θεόδωρος Κουτρούκης,  Ph.D.
Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου

Δελτίο Τύπου
« Ανακοίνωση
υποψηφιότητας για τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης Δήμου Θεσσαλονίκης»


Υποψηφιότητα για τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης στο Δήμο Θεσσαλονίκης κατέθεσε ο Θεόδωρος Κουτρούκης με τη δέσμευση να είναι ανεξάρτητος και χρήσιμος στους δημότες.
Ο Θ. Κουτρούκης, γέννημα και θρέμμα της Θεσσαλονίκης, είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου κι εργάστηκε σε πανεπιστήμια, επιχειρήσεις και οργανισμούς.
Διαθέτει σημαντική εμπειρία σε διαδικασίες διαμεσολάβησης καθώς χειρίζεται επί 13 χρόνια συλλογικές εργασιακές διαφορές στον Οργανισμό Μεσολάβησης & Διαιτησίας, είναι μέλος της Ένωσης για τη Ναυτική Διαιτησία και υπήρξε συντονιστής της κοινωνικής διαβούλευσης στο διευρωπαϊκό εργοσχέδιο PRO-DIALOGUE «Ενίσχυση και Προώθηση του Κοινωνικού Διαλόγου στον Αγροτικό Τομέα».
Ο υποψήφιος δε συμμετέχει σε καμιά δημοτική παράταξη, ενώ σε περίπτωση επιλογής του δε θα επιβαρύνει το δημόσιο ταμείο, καθώς υπηρετεί ήδη σε κρατικό ΑΕΙ. 
Οι θέσεις του για το θεσμό του «συνηγόρου των δημοτών» δημοσιεύθηκαν στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο αλλά και στο προσωπικό του blog http://koutroukis.blogspot.com/2011/02/blog-post.html    

Έλενα Γιαννοπούλου:Ο θεσμός του "Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης"


Οι πολίτες έχουμε δικαιώματα και οι κρατούντες την εξουσία έχουν υποχρεώσεις
 Δεν είναι λίγες οι φορές που ο καθένας μας ταλαιπωρήθηκε άδικα στην προσπάθειά του να συναλλαχθεί με το δημόσιο. Δεν είναι λίγες οι φορές που συναντήσαμε απέναντί μας το «βλοσυρό ύφος» του δημόσιου λειτουργού που αντί να μας καθοδηγήσει σωστά, μας καθυστέρησε με τη γραφειοκρατική του «λειτουργία». Σήμερα είναι στο χέρι μας να συμβάλλουμε και εμείς στην προστασία μας από την κακοδιαχείριση και την αυθαιρεσία κατά την άσκηση της δημόσιας διοίκησης.
Με την καθιέρωση του θεσμού του "Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης" γίνεται ένα πολύ ουσιαστικό βήμα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της λειτουργικότητας και της αποδοτικότητας των δημοτικών υπηρεσιών, αλλά και της εμπέδωσης ενός κλίματος εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη δημοτική εξουσία. Πρόκειται για έναν καινοτόμο θεσμό, τον οποίο εισάγει ο "Καλλικράτης", ο οποίος αν λειτουργήσει σωστά, θα ενισχύσει την ευρυθμία σχέσεων Δημοτών και επιχειρήσεων με τις τοπικές αρχές. Μια μικρογραφία του επιτυχημένου «Συνηγόρου του Πολίτη» η οποία δεν έχει σχέση με στείρες νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά με την αποτελεσματική και συμφέρουσα εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας για τη βελτίωση της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής. Ακόμα και αν οι αρχές ενός τόπου (που δικαιολογημένα έχουμε χάσει την εμπιστοσύνη μας σ' αυτές) μπορεί να έχουν καλές προθέσεις, αυτές δεν υλοποιούνται ούτε τελεσφορούν λόγω έλλειψης σωστής διαμεσολάβησης. Δηλαδή είναι σημαντική η μεταφορά των προβλημάτων για την εύρεση λύσεων.
Το να ξέρει κανείς ν' ακούει τους πολίτες, αλλά και να απευθύνεται στις αρχές με τον κατάλληλο τρόπο είναι δύο από τα βασικά χαρακτηριστικά του  συμπαραστάτη. Ο συμπαραστάτης πρέπει να θέσει ως προτεραιότητα του την αξιόπιστη εξυπηρέτηση των πολιτών, την τήρηση της νομιμότητας, την ισότητα, την απουσία κατάχρησης εξουσίας, την αντικειμενικότητα και την εχεμύθεια. Οι εγγυήσεις ανεξαρτησίας και αμεροληψίας  πρέπει να διασφαλίζονται και από τη μη συμμετοχή του σε κάποια δημοτική παράταξη, τη μη συμμετοχή του σε οποιαδήποτε συνεργασία με το Δήμο Ωραιοκάστρου και τη μη άσκηση οποιασδήποτε μορφής επαγγελματικής δραστηριότητας στην περιοχή του Δήμου. Απολύτως κατανοητή και δικαιολογημένη είναι η καχυποψία των πολιτών σε κάθε θεσμό αλλά αυτό δεν πρέπει να μας οδηγεί στο μηδενισμό και στην άρνηση οποιασδήποτε νέας προσπάθειας, Προσφέρεται μια ευκαιρία να ακούγεται η φωνή των πολιτών στα αυτιά των αρχών, μια ευκαιρία την οποία δεν πρέπει να χάσουμε.
 Οφείλουμε, ως ενεργοί πολίτες και δημότες του Δήμου Ωραιοκάστρου, να συμμετέχουμε ενεργά στα κοινά και με ακεραιότητά, τόλμη, βούλησή και κυρίως με  τη γνώση των προβλημάτων του Δήμου να προασπίζουμε τα συμφέροντα του λαού και των δημοτών του Ωραιοκάστρου. Οι πολίτες έχουμε δικαιώματα και οι κρατούντες την εξουσία έχουν υποχρεώσεις

Ελένη Γιαννοπούλου
  Υποψήφια για τη θέση
«Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης» στο Δήμο Ωραιοκάστρου

ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ ΤΑ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΣΣΗΡΟΥ ΣΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΗΣ ΛΗΤΗΣ


ΓΙΑ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

"Προτεραιότητα έχουν οι ανάγκες της Μυγδονίας, και όχι της Ασσήρου"

Τη διαβεβαίωση ότι δεν έχει επέλθει συμφωνία μεταξύ των δήμων Ωραιοκάστρου και Λαγκαδά για τη μεταφορά των λυμάτων της δημοτικής κοινότητας Ασσήρου στο Βιολογικό Σταθμό Επεξεργασίας Λυμάτων Λητής, εξέφρασε ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Δημήτρης Σαραμάντος. Κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης του τοπικού συμβουλίου Λητής, ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου διέψευσε τις φήμες περί δήθεν σύμπραξης μεταξύ των δύο πλευρών, η οποία φέρεται να επιτεύχθηκε στο πλαίσιο συνάντησης του κ. Σαραμάντου με το δήμαρχο Λαγκαδά, Γιάννη Αναστασιάδη.
«Το κόστος λειτουργίας του βιολογικού μειώνεται όταν δέχεται όλο και περισσότερους καταναλωτές. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος βιολογικός σταθμός εξυπηρετεί τις ανάγκες 13.000 κατοίκων. Συνεπώς, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να εξυπηρετήσουμε πρώτα τις ανάγκες της Μυγδονίας και όχι της Ασσήρου», τόνισε ο κ. Σαραμάντος, ενώ άφησε αιχμές και σε βάρος του κ. Αναστασιάδη.

«Ο δήμαρχος Λαγκαδά έκανε λάθος στην ανακοίνωση που εξέδωσε ότι δήθεν συμφωνήθηκε να μεταφέρονται τα λύματα της δημοτικής κοινότητας Ασσήρου στον βιολογικό σταθμό της Λητής όπως επίσης και ότι η συγκεκριμένη μονάδα θα υποδέχεται φορτία με βοθρολύματα από περιοχές του δήμου Λαγκαδά», σημείωσε ο κ. Σαραμάντος.

Επιπλέον, επισήμανε πως ακόμα και αν ληφθεί κάποια απόφαση σε διμερές επίπεδο, χρειάζεται η σχετική έγκριση του δημοτικού συμβουλίου. «Κανένας δήμαρχος δεν μπορεί να συμφωνήσει τίποτα, ούτε να δεσμευτεί για κάτι», δήλωσε με νόημα ο κ. Σαραμάντος.

Διαβάστε εδώ τη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Λαγκαδά που αναφερόταν στη συμφωνία μεταξύ των δύο δήμων για τη μεταφορά λυμάτων της Ασσήρου στο βιολογικό σταθμό της Λητής http://www.lagadas.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=195:2011-02-03-14-27-25&catid=44:2009-10-16-20-47-25
Του Γ. Κατσιάνη, www.xronews.gr


Αναδημοσίευση απο το www.lagadas.gr

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

            




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ                                              Ωραιόκαστρο, 21/02/2011
                                                                                              





ΠΑΡΑΤΑΣΗ
ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ
ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ




μέχρι και την Παρασκευή  25 Φεβρουαρίου 2011

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΘ ΜΕ ΤΗΝ Ε.Π.Ω.Φ

Η Ενωση Ποντιων Ωραιοκαστρου και Φιλων
 σας προσκαλει
 να διασκεδασουμε ολοι μαζι στη ποντιακη ταβερνα ΠΑΡΑΚΑΘ.
Μεταμφιεμενοι η οχι, εχετε η δεν εχετε κεφι, ελατε μαζι μας. Ξεκιναμε στις 9 μ.μ με επιλογες ρυθμων latin απο τον d.j Ηλια Καραγκουνιδη για ενα διωρο και συνεχιζουμε με το ποντιακο προγραμμα του ΠΑΡΑΚΑΘ, με Κωστα Σιαμιδη, Αχιλλεα Βασιλειαδη, Σαββα Φερενιδη, Φιλιππο Κεσαπιδη, τον Αντεμ απ την Κωνσταντινουπολη.
 Εισοδος με € 15 που περιλαμβανει πληρες μενου κι απεριοριστο ποτο.
Σας περιμενουμε.

Βίντεο από το 3ο Δημοτικό Συμβούλιο 17-02-2011