«Το μετρό αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. Είναι ένα δύσκολο και σύνθετο έργο, το οποίο αγκάλιασε όλη η πόλη. Η κατασκευή του καθυστέρησε σε μεγάλο βαθμό στο παρελθόν. Εμείς σήμερα προσπαθούμε να καλύψουμε μέρος αυτών των καθυστερήσεων», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης και πρόσθεσε: «Το 2010 ήταν μια δύσκολη χρονιά για το έργο, όμως μπήκαν οι βάσεις για να ξεπεραστούν τα μεγάλα προβλήματα του παρελθόντος. Το 2011 θα είναι η χρονιά που θα αναπτυχθούν πλήρως όλα τα εργοτάξια του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά».
Ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία ότι στο τέλος του 2011 μπορεί να υπάρχει ανάδοχος για την πρώτη επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ενώ την ίδια ώρα θα προχωρούν οι μελέτες για τις υπόλοιπες επεκτάσεις, ώστε τελικά η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα δίκτυο μετρό και να είναι λειτουργική για τους ανθρώπους της και ελκυστική για επισκέπτες και επενδυτές.
«Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι να υπάρχει ένα δίκτυο μετρό που θα καλύπτει το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με τα άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς θα κάνει την πόλη βιώσιμη», επισήμανε ο κ. Μαγκριώτης, ενώ υπογράμμισε ότι «στο τέλος του 2014, το αργότερο στις αρχές του 2015, η βασική γραμμή του μετρό μπορεί να είναι έτοιμη, αν δεν παρουσιαστούν ανυπέρβλητα προβλήματα, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα μπορεί να είναι σε λειτουργία η γραμμή προς την Καλαμαριά, μέχρι τη Μίκρα, αλλά και να έχει δημοπρατηθεί τουλάχιστον μία επέκταση του μετρό προς τα δυτικά. Ετσι, το 2018 είναι δυνατό να υπάρχει στο σύνολό του δίκτυο μετρό στη Θεσσαλονίκη».
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τέσσερις είναι οι γραμμές που συγκροτούν το βασικό δίκτυο του μετρό στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίικης: 1) Η βασική γραμμή, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, μήκους 9,6 χιλ., με 13 σταθμούς. 2) Η επέκταση προς Καλαμαριά, που από το σταθμό Πατρικίου (πάρκο Κρήτης) θα φεύγει για να καταλήγει στη Μίκρα, μήκους περίπου 5 χιλ. 3) Η επέκταση προς Σταυρούπολη, Ευκαρπία και τα νοσοκομεία «Παπαγεωργίου» και «424». 4) Η επέκταση προς Αμπελόκηπους και Εύοσμο.
Εξάλλου, σε δεύτερο επίπεδο εξετάζεται η σύνδεση του αεροδρομίου «Μακεδονία» με τον τερματικό σταθμό της Μίκρας με μονορέιλ, αλλά και η κάλυψη του Κορδελιού και της Σίνδου μέσω των υπαρχουσών γραμμών του ΟΣΕ.
Κλείνει η οδός Δελφών
Το εργοτάξιο του «Ευκλείδη» θεωρείται πρότυπο, καθώς οι εργασίες εκτελούνται απρόσκοπτα, με ταχύτατους ρυθμούς. Εκεί, εξάλλου, πρόκειται να φτάσουν σύντομα και να σταματήσουν προκειμένου να τους γίνει συντήρηση οι δύο μετροπόντικες, ο «Κωστίκας» και ο «Γιωρίκας». Το πρώτο μηχάνημα ολομέτωπης διάνοιξης σηράγγων αναμένεται στον «Ευκλείδη» στο τέλος Φεβρουαρίου και το δεύτερο στο τέλος Μαρτίου.
Εξάλλου, στις αρχές Φεβρουαρίου, αντί για τον Ιανουάριο, έτσι ώστε να δοθεί χρόνος στους εμπόρους της περιοχής, πρόκειται να κλείσει για δέκα μήνες η οδός Δελφών, σε όλο της το πλάτος, από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες για την κατασκευή του σταθμού Ανάληψη. Ανατολικότερα (Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία), υπάρχουν σημαντικότατες καθυστερήσεις, καθώς δεν έχουν καν αναπτυχθεί τα εργοτάξια.
Εξάλλου, θέμα υπάρχει και με 37 άτομα τα οποία απέλυσε η ανάδοχος κοινοπραξία παραμονές Χριστουγέννων. Από τα 37 επαναπροσλήφθηκαν τα τρία, ενώ, σύμφωνα με τον υφυπουργό, σύντομα θα ανοίξουν νέα εργοτάξια. Επίσης θα μπουν επιπλέον βάρδιες στις αρχαιολογικές ανασκαφές, οπότε θα επαναπροσληφθεί το σύνολο των απολυμένων, ενώ θα γίνουν και επιπλέον προσλήψεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αν μπει δεύτερη βάρδια σε όλα τα εργοτάξια όπου εκτελούνται αρχαιολογικές ανασκαφές, θα προσληφθούν περισσότερα από 100 άτομα.