Σάββατο 25 Δεκεμβρίου 2010
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
Πρώτος Έλληνας «Master Chef» ο Άκης
Η μητέρα του Άκη και συνεργάτης της εκπομπής αποκαλύπτουν
Είναι πλέον γνωστό ότι ο 26χρονος Άκης Πετρετζίκης είναι ο νικητής του «Master Chef». Στον τελικό, όπως αποκαλύπτει το People, ο Άκης και ο Μιχάλης διαγωνίστηκαν σε τρεις δοκιμασίες.
«Στην πρώτη δοκιμασία έπρεπε να βρουν ποια υλικά περιείχε μια σούπα φασολιών, με αποκλειστικό όπλα τη γεύση τους. Κατάφερε να κερδίσει ο Άκης, αφού βρήκε περισσότερα υλικά από το Μιχάλη. Στο δεύτερο μέρος της δοκιμασίας, έπρεπε να μαγειρέψουν ένα μεγάλο κομμάτι μοσχαρίσιου κρέατος, που μπορεί να φαινόταν εύκολο στην αρχή, αλλά, όπως αποδείχθηκε, τους δυσκόλεψε αρκετά. Νικητής της δεύτερης δοκιμασίας ήταν ο Μιχάλης αφού - όπως είπαν οι κριτές- το κρέας ήταν πιο καλοψημένο και πιο ζουμερό σε σύγκριση με του Άκη. Η τρίτη και τελευταία φάση του απαιτητικού τελικού βρήκε τους δύο παίκτες ιδρωμένους από την κούραση και πολύ αγχωμένους αφού αυτή ήταν η δοκιμασία που θα έκρινε τον μεγάλο νικητή. Ο Άκης και ο Μιχάλης πάλεψαν για το ποιος θα κάνει την καλύτερη μους σοκολάτα. Αλλά και για τους τρεις κριτές ήταν δύσκολη η απόφαση. Μόνο ένας βαθμός διαφορά ήταν αρκετός να αναδείξει το νικητή. Ο Άκης συγκέντρωσε 64 βαθμούς και ο Μιχάλης 63», αποκαλύπτει στο περιοδικό συνεργάτης της εκπομπής, ο οποίος ήταν παρών στα γυρίσματα του τελικού.
Στο περιοδικό όμως μιλά και η μητέρα του νικητή. « Από τότε που τον θυμάμαι ανακατευόταν στην κουζίνα και όταν μεγάλωσε αγαπημένη του συνταγή που έφτιαχνε και παρουσίαζε με περηφάνια στο οικογενειακό μας τραπέζι ήταν οι κολοκυθοκεφτέδες της θείας του», λέει στο περιοδικό.
Όσον αφορά στο ξεκίνημα του Άκη στον χώρο της μαγειρικής, η μητέρα του δίνει απαντήσεις. «Έτσι σπούδασε Λογιστική στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, έκανε την πρακτική του στην Εμπορική τράπεζα για ένα χρόνο και μετά ήρθε και μου είπε ότι θα σπουδάσει μαγειρική, γιατί αυτό αγαπά. Δεν τον εμπόδισα γιατί τον εμπιστευόμουν». Τέλος, χαρακτηρίζει το γιο της ως «παιδί με ιδιαίτερο χιούμορ, δραστήριο και συμπονετικό, ένα εξαιρετικό πλάσμα που δεν κάνει στον άλλον αυτό που δεν θέλει να του κάνουν».
Οι μισθοί του ελληνικού κοινοβουλίου...Λυπηθείτε τους καημένους Βουλευτές!!!
Διαβάστε, παρακαλώ, για να μάθετε τον προκλητικότατο τρόπο, με τον οποίο
το ΚΡΑΤΟΣ ΕΝ ΚΡΑΤΕΙ αγκαλιάζει τον Εαυτό του και τους Αυλικούς του...
Πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση, που προκαλεί θυμό και οργή σε οποιονδήποτε πολίτη, με ένα φυσιολογικό αίσθημα δικαίου..!!!
το ΚΡΑΤΟΣ ΕΝ ΚΡΑΤΕΙ αγκαλιάζει τον Εαυτό του και τους Αυλικούς του...
Πρόκειται για μια απαράδεκτη κατάσταση, που προκαλεί θυμό και οργή σε οποιονδήποτε πολίτη, με ένα φυσιολογικό αίσθημα δικαίου..!!!
«Καλήν ημέραν άρχοντες...» στις γειτονιές της Ελλάδας
«Χριστούγεννα Πρωτούγεννα, πρώτη γιορτή του χρόνου,
γραικάτε, διέτε, μάθετε, τώρα Χριστός γεννιέται.
Γεννιέται κι ανατρέφεται στο μέλι και στο γάλα.
Το μέλι τρων' οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες
και το μελισσοβότανο δώστε στα παλληκάρια».
Με τα Κάλαντα υποδέχονται οι Έλληνες τη γέννηση του Χριστού και με την αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά, ή καλύτερα, αφού κατά το «Δωδεκαήμερο» (λαογραφικός όρος) από την παραμονή των Χριστουγέννων μέχρι τον αγιασμό των υδάτων οι Ουρανοί είναι ανοιχτοί, έτοιμοι να ακούσουν και να ικανοποιήσουν κάθε ευχή.
Κατώφλι Χριστουγέννων. Κι αν τα πράγματα φέτος έχουν άλλη... γεύση και ο κόσμος είναι μουδιασμένος, τούτες τις στιγμές όλοι προσπαθούν να ξεχάσουν τα προβλήματα και να αφεθούν στο πνεύμα της γιορτής. Έστω και περιορισμένες, οι ετοιμασίες υποδοχής της γέννησης του Χριστού έγιναν στο πλαίσιο των εθίμων της ελληνικής παράδοσης, της εμπλουτισμένης με έθιμα άλλων λαών.
Μυρωδιές από Χριστόψωμα, μελομακάρονα και κουραμπιέδες, σπίτια στολισμένα με δεντράκια, οικογένειες μαζεμένες γύρω από το στρωμένο τραπέζι, συνταγές από την ελληνική παράδοση, άλλα τώρα πια και από τη διεθνή κουζίνα, γεμίζουν τα ελληνικά σπίτια.
Το «Δωδεκαήμερο» είναι έννοια διαχρονική και δεισιδαιμονική, που τη γνωρίζουν και τη χρησιμοποιούν, όχι μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι άλλοι χριστιανικοί λαοί (Douze jours, I Dodici giorni, the Twelve days). Για να ξορκίσουν το κακό οι χριστιανοί στολίζουν και φωτίζουν τα σπίτια τους. Κατά τόπους, δε, τηρούν διάφορα έθιμα για τον ίδιο λόγο.
Στην Ελλάδα οι προετοιμασίες για τη γέννηση του Χριστού ξεκινούν από την παραμονή, ψάλλοντας τα κάλαντα και παρασκευάζοντας τα εδέσματα για το γιορτινό τραπέζι. Την παραμονή των Χριστουγέννων οι δρόμοι πλημμυρίζουν από τις φωνές των παιδιών που τραγουδούν «καλήν ημέραν άρχοντες ...». Οι «νοικοκυραίοι» τούς ανταμείβουν τώρα πια με χρήματα. Παλιότερα το ... αντίτιμο της ευχής ήταν καρύδια, σταφίδες ή σπιτικά γλυκίσματα.
Πρέπει, βέβαια, να αναφερθεί -χωρίς να ανήκει στα έθιμα- η εκκλησιαστική ακολουθία των Χριστουγέννων, που ψάλλεται στις εκκλησίες κατά το ξημέρωμα και είναι γεμάτη από λαμπρούς ύμνους των μεγάλων υμνογράφων της εκκλησίας. Σήμερα, οι προετοιμασίες ξεκινούν πολύ νωρίτερα με το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Έθιμο, που ήρθε στην Ελλάδα από τις χώρες του βορρά. Για πρώτη φορά, χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίστηκε στη χώρα στα ανάκτορα από τον βασιλιά Όθωνα. Ευρύτερα επικράτησε στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ελληνικό έθιμο, που έρχεται από τα ιερά ψωμιά της αρχαιότητας, είναι το Χριστόψωμο. Αποτελεί τον βασικό άρτο των Χριστουγέννων. Είναι ένα μεγάλο, ειδικά ζυμωμένο ψωμί, στολισμένο με παραστάσεις από τη ζωή στην ύπαιθρο.
Επίσης, ελληνικό έθιμο είναι το σφάξιμο του γουρουνιού, που είθισται να γίνεται την παραμονή των Χριστουγέννων. Κατά την παράδοση, το χοιρινό κρέας είναι το κύριο πιάτο στα ελληνικά τραπέζια των ημερών. Σε πολλές περιοχές της χώρας, οι οικογένειες συνήθιζαν το γεμιστό κοτόπουλο. Το έθιμο με το γέμισμα της γαλοπούλας είναι πολύ νεότερο και προέρχεται από την αμερικανική ήπειρο.
Οι φωτιές τις ημέρες των Χριστουγέννων είναι ένα ακόμη έθιμο, που επικρατεί σε πολλές περιοχές της χώρας. Ακόμη και στους τόπους όπου δεν ανάβουν φωτιές σε πλατείες, η φωτιά πρέπει να βρίσκεται μέσα στα σπίτια. Οι νοικοκυραίοι, ρίχνοντας στο τζάκι μεγάλα κούτσουρα, προσπαθούν να την κρατήσουν αναμμένη όλη τη νύχτα.
Η ημέρα των Χριστουγέννων σε όλη την Ελλάδα γιορτάζεται γύρω από το τραπέζι, με όλη την οικογένεια να γεύεται το χοιρινό, τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες και το Χριστόψωμο. Στο παρελθόν, μάλιστα, σε πολλά μέρη της χώρας, οι άνθρωποι την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων δεν έκαναν επισκέψεις σε άλλα σπίτια. Σε άλλες ελληνικές γωνιές ο πρώτος επισκέπτης έπρεπε να ρίξει ένα ξύλο στη φωτιά, δίνοντας ευχές για καλή σοδειά, υγεία και ευτυχία.
γραικάτε, διέτε, μάθετε, τώρα Χριστός γεννιέται.
Γεννιέται κι ανατρέφεται στο μέλι και στο γάλα.
Το μέλι τρων' οι άρχοντες, το γάλα οι αφεντάδες
και το μελισσοβότανο δώστε στα παλληκάρια».
Με τα Κάλαντα υποδέχονται οι Έλληνες τη γέννηση του Χριστού και με την αισιοδοξία ότι όλα θα πάνε καλά, ή καλύτερα, αφού κατά το «Δωδεκαήμερο» (λαογραφικός όρος) από την παραμονή των Χριστουγέννων μέχρι τον αγιασμό των υδάτων οι Ουρανοί είναι ανοιχτοί, έτοιμοι να ακούσουν και να ικανοποιήσουν κάθε ευχή.
Κατώφλι Χριστουγέννων. Κι αν τα πράγματα φέτος έχουν άλλη... γεύση και ο κόσμος είναι μουδιασμένος, τούτες τις στιγμές όλοι προσπαθούν να ξεχάσουν τα προβλήματα και να αφεθούν στο πνεύμα της γιορτής. Έστω και περιορισμένες, οι ετοιμασίες υποδοχής της γέννησης του Χριστού έγιναν στο πλαίσιο των εθίμων της ελληνικής παράδοσης, της εμπλουτισμένης με έθιμα άλλων λαών.
Μυρωδιές από Χριστόψωμα, μελομακάρονα και κουραμπιέδες, σπίτια στολισμένα με δεντράκια, οικογένειες μαζεμένες γύρω από το στρωμένο τραπέζι, συνταγές από την ελληνική παράδοση, άλλα τώρα πια και από τη διεθνή κουζίνα, γεμίζουν τα ελληνικά σπίτια.
Το «Δωδεκαήμερο» είναι έννοια διαχρονική και δεισιδαιμονική, που τη γνωρίζουν και τη χρησιμοποιούν, όχι μόνον οι Έλληνες, αλλά και οι άλλοι χριστιανικοί λαοί (Douze jours, I Dodici giorni, the Twelve days). Για να ξορκίσουν το κακό οι χριστιανοί στολίζουν και φωτίζουν τα σπίτια τους. Κατά τόπους, δε, τηρούν διάφορα έθιμα για τον ίδιο λόγο.
Στην Ελλάδα οι προετοιμασίες για τη γέννηση του Χριστού ξεκινούν από την παραμονή, ψάλλοντας τα κάλαντα και παρασκευάζοντας τα εδέσματα για το γιορτινό τραπέζι. Την παραμονή των Χριστουγέννων οι δρόμοι πλημμυρίζουν από τις φωνές των παιδιών που τραγουδούν «καλήν ημέραν άρχοντες ...». Οι «νοικοκυραίοι» τούς ανταμείβουν τώρα πια με χρήματα. Παλιότερα το ... αντίτιμο της ευχής ήταν καρύδια, σταφίδες ή σπιτικά γλυκίσματα.
Πρέπει, βέβαια, να αναφερθεί -χωρίς να ανήκει στα έθιμα- η εκκλησιαστική ακολουθία των Χριστουγέννων, που ψάλλεται στις εκκλησίες κατά το ξημέρωμα και είναι γεμάτη από λαμπρούς ύμνους των μεγάλων υμνογράφων της εκκλησίας. Σήμερα, οι προετοιμασίες ξεκινούν πολύ νωρίτερα με το στόλισμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου. Έθιμο, που ήρθε στην Ελλάδα από τις χώρες του βορρά. Για πρώτη φορά, χριστουγεννιάτικο δέντρο στολίστηκε στη χώρα στα ανάκτορα από τον βασιλιά Όθωνα. Ευρύτερα επικράτησε στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ελληνικό έθιμο, που έρχεται από τα ιερά ψωμιά της αρχαιότητας, είναι το Χριστόψωμο. Αποτελεί τον βασικό άρτο των Χριστουγέννων. Είναι ένα μεγάλο, ειδικά ζυμωμένο ψωμί, στολισμένο με παραστάσεις από τη ζωή στην ύπαιθρο.
Επίσης, ελληνικό έθιμο είναι το σφάξιμο του γουρουνιού, που είθισται να γίνεται την παραμονή των Χριστουγέννων. Κατά την παράδοση, το χοιρινό κρέας είναι το κύριο πιάτο στα ελληνικά τραπέζια των ημερών. Σε πολλές περιοχές της χώρας, οι οικογένειες συνήθιζαν το γεμιστό κοτόπουλο. Το έθιμο με το γέμισμα της γαλοπούλας είναι πολύ νεότερο και προέρχεται από την αμερικανική ήπειρο.
Οι φωτιές τις ημέρες των Χριστουγέννων είναι ένα ακόμη έθιμο, που επικρατεί σε πολλές περιοχές της χώρας. Ακόμη και στους τόπους όπου δεν ανάβουν φωτιές σε πλατείες, η φωτιά πρέπει να βρίσκεται μέσα στα σπίτια. Οι νοικοκυραίοι, ρίχνοντας στο τζάκι μεγάλα κούτσουρα, προσπαθούν να την κρατήσουν αναμμένη όλη τη νύχτα.
Η ημέρα των Χριστουγέννων σε όλη την Ελλάδα γιορτάζεται γύρω από το τραπέζι, με όλη την οικογένεια να γεύεται το χοιρινό, τα μελομακάρονα, τους κουραμπιέδες και το Χριστόψωμο. Στο παρελθόν, μάλιστα, σε πολλά μέρη της χώρας, οι άνθρωποι την πρώτη μέρα των Χριστουγέννων δεν έκαναν επισκέψεις σε άλλα σπίτια. Σε άλλες ελληνικές γωνιές ο πρώτος επισκέπτης έπρεπε να ρίξει ένα ξύλο στη φωτιά, δίνοντας ευχές για καλή σοδειά, υγεία και ευτυχία.
«Να μειωθούν σε 200 οι βουλευτές»
«Μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200 και συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης». Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις που καταθέτει ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας προκειμένου το πολιτικό σύστημα να βγει από την κρίση του.
Ο κ. Ρέππας προσφέρει πλήρη κάλυψη στον, βαλλόμενο και από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σημειώνοντας ότι «η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών». Μιλώντας για την κατάσταση που επικρατεί στην κοινοβουλευτική ομάδα, υπογραμμίζει πως «η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις». Ε «Ψηφίζουμε με το πιστόλι στον κρόταφο» λένε βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Α Η στάση των βουλευτών είναι στάση ευθύνης και η ηθική της ευθύνης προσπερνά τους πειρασμούς της δημοτικότητας και της εντυπωσιοθηρίας. Η πολιτική σταθερότητα προϋποθέτει συμπαγή πλειοψηφία με πλήρη συνείδηση καθήκοντος και ευτυχώς για την χώρα τη διαθέτουμε. Θα έλεγα πως σε αυτές τις συνθήκες η καταξίωση έρχεται με δύσκολες απαντήσεις. Τα δύσκολα «ναι» και τα δύσκολα «όχι». Και όχι με τα εύκολα «ναι» και «όχι» που προσκαίρως εξυπηρετούν μια σκοπιμότητα αλλά μονίμως ζημιώνουν τη χώρα.
Ε Ως πότε θα λειτουργεί αποτρεπτικά ο φόβος μήπως πέσει η κυβέρνηση;
Α Δεν θα μιλούσατε για φόβο εάν αυτή η εξέλιξη δεν ήταν συνυφασμένη με το χειρότερο σενάριο για τη χώρα. Η κυβέρνηση είναι η μόνη δυνατότητα της Ελλάδας να βγει από την κρίση. Το κύρος και η παρεμβατικότητα του πρωθυπουργού είναι όπλο για τη χώρα και πάνω απ' όλα οι πολίτες, ο λαός, είναι ο πλούτος και η δύναμη της Ελλάδος. Η πεμπτουσία της πολιτικής είναι η πρόταση που δίνει λύση, ο τεκμηριωμένος δημιουργικός λόγος και όχι το στείρο αντί. Η πρόκληση είναι να γίνει πιο δυνατή η κυβέρνηση γιατί αυτό είναι πλεονέκτημα για τη χώρα σε αυτή τη φάση και όσο καλύτερη είναι η κυβέρνηση τόσο πιο ισχυρή είναι η χώρα. Γι' αυτό οι βουλευτές έχουν προσφέρει πολλά.
Ε Πάντως, με το ρυθμό που αποπέμπονται βουλευτές, ενδεχομένως σύντομα να χάσετε την πλειοψηφία...
Α Δεν είμαστε κυβέρνηση για τον εαυτό μας. Ούτε η πλειοψηφία είναι αυτοσκοπός. Είναι κατώτερο των περιστάσεων να σταθμίζουμε τη στάση μας με άλλο κριτήριο πέραν της εθνικής και κοινωνικής προσφοράς. Οι βουλευτές ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Κάθε διαφορετική στάση ασφαλώς και πρέπει να γίνεται σεβαστή. Η σχηματική οριοθέτηση σε καλούς και κακούς αδικεί αυτούς που παίρνουν ρίσκα και αναδέχονται τη φθορά συμμετοχής σε αντιδημοφιλείς αποφάσεις.
Ε «Θα μας πάρουν με τις πέτρες αν δεν αλλάξουμε» είχε πει ο πρωθυπουργός. Φοβάστε να κυκλοφορήσετε στο δρόμο;
Α Δεν σκοτώνεις τον ταχυδρόμο για να αποφύγεις τα κακά μαντάτα. Η βία είναι πρόβλημα. Ουδέποτε είναι λύση. Και όπου η βία ανθεί, η δημοκρατία πενθεί. Εάν η λεγόμενη «άλλη πολιτική» είναι το πετροβόλημα, τότε η κοινωνία χτίζει τη φυλακή της. Η οργή είναι κακός σύμβουλος. Δεν την θεραπεύει όμως η βία, αλλά η αποτελεσματική κίνηση προς την έξοδο από την κρίση. Το στοίχημα είναι να κερδηθεί μια ιστορική μάχη. Καθ' όσον με αφορά το καθημερινό πρόγραμμά μου λίγο έχει αλλάξει. Χρόνια τώρα διατηρώ τον ίδιο μετρημένο τρόπο ζωής.
Ε Οι πολίτες περιμένουν ριζικές τομές. Ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στο πολιτικό σύστημα;
Α Είναι θετική παράμετρος της δημοκρατίας το ισχυρό κομματικό σύστημα. Κόμματα με παράδοση και επιρροή προσφέρουν ασφάλεια στη χώρα και ενισχύουν τους θεσμούς. Ετσι προωθούνται και οι μεγάλες αλλαγές. Θα έλεγα πως αξίζει να στηρίξουμε τον προτεινόμενο νέο εκλογικό νόμο σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των βουλευτών στους 200. Οσον αφορά τον τομέα του ελέγχου και της διαφάνειας, πιστεύω πως η πρώτη και η δεύτερη εξουσία έχουν λειτουργίες που ασφαλώς επιδέχονται βελτιώσεις. Συμφωνείτε όμως πως γι' αυτές ο έλεγχος είναι πολύ πιο προωθημένος σε σχέση με τα ισχύοντα για την τρίτη (Δικαιοσύνη) και τη λεγόμενη τέταρτη εξουσία (ΜΜΕ) που παίζουν καθοριστικότατο ρόλο στη δημόσια ζωή. Χρειάζεται ριζική επαναπροσέγγιση του θέματος. Σε αυτά όλα θα πρόσθετα κατοχύρωση, μέσω του Συντάγματος, της δέσμευσης κάθε κυβέρνησης να μην οδηγεί με την πολιτική της σε υπέρβαση ενός ορισμένου ποσοστού ως προς το ΑΕΠ για το δημόσιο χρέος, καθώς επίσης τη συνταγματική κατοχύρωση ενός εγγυημένου επιπέδου αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ε Στις ΔΕΚΟ η κυβέρνηση έρχεται αντιμέτωπη με τα πράσινα συνδικάτα που της λένε «μολών λαβέ».
Α Εχουμε χρέος να εργαστούμε για να επιτύχουμε τη βιωσιμότητα των εταιρειών. Αυτό αποτελεί και την ασφαλέστερη εγγύηση για την περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία. Οποιος υπονομεύει αυτήν τη διαρθρωτική αλλαγή τελικώς, ρίχνει νερό στο μύλο όσων ζητούν την έξοδο από το δημόσιο έλεγχο με την παραχώρηση σε ιδιώτες αστικών συγκοινωνιών. Οι πολίτες που υφίστανται την ταλαιπωρία είναι αυτοί που εξαρτώνται κατ' εξοχήν από τις υπηρεσίες των μαζικών μέσων, δηλαδή οι πιο φτωχοί. Απέναντί μας έχουμε πολίτες. Οι πολίτες δεν είναι μόνο ψήφοι, είναι εργαζόμενοι που αγωνιούν για τα δικαιώματά τους, αλλά είναι και φορολογούμενοι που έχουν και αυτοί δικαιώματα πρόσβασης σε αγαθά.
Ε Εσείς δεσμεύεστε ότι δεν θα γίνουν απολύσεις, ωστόσο οι εκπρόσωποι της τρόικας δεν τις αποκλείουν.
Α Από την πρώτη στιγμή θέσαμε την κόκκινη γραμμή, όσον αφορά το δημόσιο χαρακτήρα και τη διατήρηση του συνόλου των θέσεων απασχόλησης. Η τρόικα εκπροσωπεί τους δανειστές, οι άνθρωποι δεν εκλέγονται με ψήφο, ούτε τους αφορά η πολιτική διαχείριση. Εμείς αποφασίζουμε με κριτήριο και δημοσιονομικό αλλά και κοινωνικό και πολιτικό. Από δω και πέρα δεν επιτρέπονται ελλείμματα χωρίς να δικαιολογούνται από μείζονα εθνικό ή κοινωνικό λόγο.
Ε Το οικονομικό επιτελείο κατηγορείται για νεοφιλελευθερισμό, ακόμη και από στελέχη του ΠΑΣΟΚ. Θα αντέξει το βάρος αυτής της κριτικής;
Α Καθένας μπορεί και πρέπει να προβάλλει το όνειρό του για ένα καλύτερο κόσμο. Μαζί με αυτό όμως οφείλει να μεριμνά να λειτουργούν οι κρατικές υπηρεσίες, να είναι ανοικτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία, να χορηγούνται μισθοί και συντάξεις ή μήπως αυτά είναι αμελητέα για όσους αριστερά ή δεξιά μιλούν στο όνομα της προοδευτικότητάς τους; Η χρεοκοπία της χώρας είναι σοσιαλισμός; Η επιστροφή στη δραχμή είναι πατριωτισμός; Η πολιτική που ακολουθούμε είναι συλλογική και είμαστε απολύτως αλληλέγγυοι προς τον υπουργό Οικονομικών.
Ε Σύσσωμη η αριστερά υποστηρίζει ότι είστε η πιο αντιλαϊκή κυβέρνηση της μεταπολίτευσης και σας ζητάει να φύγετε.
Α Αυτό το λόγο τον επαναλαμβάνει για κάθε κυβέρνηση. Τι θα έλεγε αλήθεια στον Κάστρο για τις εκατοντάδες χιλιάδων απολύσεων στην Κούβα; Μια αριστερά που δεν έχει πρόταση δεν ξέρω τελικά αν θέλει καν να αναλάβει κυβερνητικές ευθύνες. Τα κράτη και οι λαοί χρειάζονται θεσμικά και πολιτικά αντίβαρα, αλλά κυβερνώνται με το βάρος της κυβερνητικής ευθύνης. Αν η άλλη αριστερά ζητάει να φύγει η κυβέρνηση, φαντάζομαι δεν το κάνει γιατί τα στοιχεία μαρτυρούν ότι θα κυβερνήσει εκείνη. Αυτό όμως δεν αφορά τον πολίτη και τα καθημερινά προβλήματά του.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΤΑΣΟ ΠΑΠΠΑ Απο την Ελευθεροτυπία
Δήμος Αξιού-Δήμαρχος Νικόλαος Γιουτίκας ΕΥΧΕΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ
ΓΙΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΧΡΟΝΟ
ΕΛΠΙΔΑΣ, ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΞΙΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΩΝ. ΓΙΟΥΤΙΚΑΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΕΥΧΕΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΚΑΙ
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2011
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010
ΠΟΛΥ ΕΠΙΚΑΙΡΟ!!!
Δέκα συμμαθητές από το Γυμνάσιο ξαναβρέθηκαν μετά από 30 χρόνια και άρχισαν να κάνουν καθημερινή παρέα. Με διαφορετική οικονομική κατάσταση ο καθένας τους, αποφάσισαν να βρίσκονται στο καφενείο/ουζερί «Πεντάλοφος» όπου έπιναν τις μπυρίτσες τους και έκαναν καθημερινό λογαριασμό 100€.
Οι 10 φίλοι συμφώνησαν επίσης να πληρώνουν τον λογαριασμό με βάση την οικονομική κατάσταση του καθενός, γεγονός που όλοι θεώρησαν δίκαιο. Έτσι πλήρωναν τον λογαριασμό ως κάτωθι (όπως περίπου πληρώνουμε τους φόρους μας):
Όνομα | Πληρώνει | Εργασία | Εισόδημα | |
1 | Αρτέμιος | ταμείο ανεργίας | 5.000€ | |
2 | Βασίλειος | ταμείο ανεργίας | 5.000€ | |
3 | Γεώργιος | ταμείο ανεργίας | 5.000€ | |
4 | Δημήτριος | ταμείο ανεργίας | 5.000€ | |
5 | Ευστάθιος | 1€ | Part time ταμίας | 10.000€ |
6 | Ζαφείρης | 2€ | Τεχνικός Η/Υ | 15.000€ |
7 | Ηρόδοτος | 8€ | Δημόσιος υπάλληλος | 25.000€ |
8 | Θεοφάνης | 12€ | Δικηγόρος | 40.000€ |
9 | Ιγνάτιος | 22€ | Γιατρός | 70.000€ |
10 | Κωνσταντίνος | 55€ | Επιχειρηματίας | 200.000€ |
ΣΥΝΟΛΟ | 100€ |
Οι φίλοι μας, πλήρως ικανοποιημένοι με την συμφωνία, βρισκόταν καθημερινά για τις μπυρίτσες τους. Ο καφετζής, ο Δήμος, που απέκτησε ξαφνικά 10 νέους πελάτες, σαν επιχειρηματικό μυαλό που ήταν, και για να μην τους χάσει από πελάτες, τους λέει ένα Σαββατόβραδο: «Επειδή είσαστε οι καλύτεροι πελάτες μου, θα σας κάνω έκπτωση 20€ στον λογαριασμό σας! Έτσι από εδώ και στο εξής θα μου δίνετε 80€ για τις μπύρες σας αντί για 100€!».
Ξαφνικά οι 10 φίλοι μας απέκτησαν ένα πρόβλημα να λύσουν: τι ποσό θα πλήρωνε τώρα ο καθένας τους εάν συνέχιζαν να πληρώνουν τον λογαριασμό όπως πληρώνουμε τους φόρους μας; Πως θα μοίραζαν την μείωση των 20€ μεταξύ των;
Ο Αρτέμιος (1ος) είπε στους υπόλοιπους ότι λογικό θα ήταν οι τέσσερις πιο φτωχοί να συνεχίσουν να μην πληρώνουν τίποτε, και οι υπόλοιποι έξι να μοιραστούν την έκπτωση ισόποσα μεταξύ των. Δηλαδή ο καθένας από τους έξι να πληρώνει 3,33€ λιγότερα. Εάν γινόταν αυτό, ο Ευστάθιος (5ος), και ο Ζαφείρης (6ος), πίνοντας δωρεάν μπύρες, θα κέρδιζαν και χρήματα καθημερινά! Αυτή η ιδέα απορρίφτηκε πάραυτα από τους υπόλοιπους!
Έτσι οι δέκα (10) φίλοι μας ζήτησαν την βοήθεια του Ταβερνιάρη που τους πρότεινε την παρακάτω λύση:
Όνομα | Πλήρωνε | Πληρώνει | Διαφορά | % μείωσης | |
1 | Αρτέμιος | ||||
2 | Βασίλειος | ||||
3 | Γεώργιος | ||||
4 | Δημήτριος | ||||
5 | Ευστάθιος | 1€ | 1€ | 100% | |
6 | Ζαφείρης | 2€ | 1€ | 1€ | 50% |
7 | Ηρόδοτος | 8€ | 5€ | 3€ | 38% |
8 | Θεοφάνης | 12€ | 8€ | 4€ | 33% |
9 | Ιγνάτιος | 22€ | 18€ | 4€ | 18% |
10 | Κωνσταντίνος | 55€ | 48€ | 7€ | 13% |
ΣΥΝΟΛΑ | 100€ | 80€ |
Και οι 10 φίλοι μας είχαν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι. Οι 4 πιο φτωχοί εξακολουθούν να πίνουν τις μπυρίτσες τους δωρεάν. Ο 5ος της παρέας (Ευστάθιος) δεν πληρώνει πλέον τίποτε. Οι 5 που θα συνεχίζουν να πληρώνουν τον λογαριασμό, τώρα πληρώνουν λιγότερα.
Όμως, όταν βρέθηκαν έξω από το καφενείο, άρχισαν να συγκρίνουν πόσο λιγότερο πλήρωνε ο καθένας και έτσι άρχισαν οι γκρίνιες…
· «Εγώ κέρδισα μόνο 1€ από την έκπτωση» είπε ο Ευστάθιος (5ος). «Αλλά ο Κωνσταντίνος κέρδισε 7€!»
· «Σωστά» είπε ο Ζαφείρης (6ος). «Και εγώ κέρδισα 1€ αλλά είναι αδικία που ο Κωνσταντίνος κέρδισε 700% περισσότερα!»
· «Αυτό είναι αλήθεια» είπε ο Ηρόδοτος (7ος). «Εγώ κέρδισα 3€ και αυτός 7€. Οι πιο πλούσιοι κερδίζουν τα πιο πολλά!» (Σ.Σ: ΑΘΑΝΑΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΕΝΤΟΠΙΣΕΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ)
· Ταυτόχρονα σχεδόν οι 4 πρώτοι (Αρτέμιος, Βασίλειος, Γεώργιος και Δημήτριος) ούρλιαζαν: «ΜΙΣΟ ΛΕΠΤΟ. Εμείς ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Το σύστημα εκμεταλλεύεται μονίμως τους φτωχούς!»
Οι εννιά φίλοι, όλοι δυσαρεστημένοι με τον Κωνσταντίνο που κέρδισε τα πιο πολλά, το περικύκλωσαν έξω από το ουζερί, τον έκαναν τουλούμι στο ξύλο και τον άφησαν αναίσθητο στο πεζοδρόμιο της Πλατείας…
Την επόμενη μέρα, την Κυριακή, όπως ήταν αναμενόμενο, ο δαρμένος της παρέας, ο Κωνσταντίνος, δεν εμφανίστηκε στο ουζερί. Οι υπόλοιποι εννιά έπιναν χαρούμενοι τις μπυρίτσες τους έχοντας ταυτόχρονα βγάλει και το άχτι τους με τον Κωνσταντίνο!
Η χαρά όμως τους κόπηκε απότομα όταν ήλθε η ώρα του λογαριασμού! Τότε ανακάλυψαν ότι τα χρήματα που είχαν όλοι μαζί πάνω τους ήταν μόλις 32€... Ούτε τον μισό λογαριασμό δεν μπορούσαν να πληρώσουν γιατί τους έλειπαν τα 48€ του Κωνσταντίνου…
Ο καφετζής αγανακτισμένος γιατί έχασε τα λεφτά του, τους έκοψε την έκπτωση.
Οι φίλοι δεν ξαναβρέθηκαν γιατί οι 4 πρώτοι δεν είχαν λεφτά για μπυρίτσες και ο τελευταίος που έβαζε και τα περισσότερα δεν του άρεσε και πολύ το γεγονός ότι οι άλλοι έπιναν με τα λεφτά του και τον έδερναν κιόλας.
Λοιπόν, φίλοι ,συνεργάτες, συγγενείς ,συνάδελφοι, εργαζόμενοι ,άνεργοι, συμφοιτητές και δημοσιογράφοι: Έτσι ακριβώς δουλεύει και το σύστημα πληρωμής των φόρων.
Οι πιο πλούσιοι πληρώνουν τα πιο πολλά. Όταν όμως γίνεται μείωση φόρων, αυτοί που πλήρωναν τους υψηλότερους φόρους κερδίζουν τα πιο πολλά από την μείωση!
Εάν τους φορολογείς περισσότερο από τους άλλους και τους επιτίθεσαι επειδή έχουν την ευχέρεια που εσύ εκμεταλλεύεσαι, μπορεί να μην ξαναεμφανιστούν ποτέ στο «ουζερί».
Στη πραγματικότητα, μπορεί να αρχίσουν να πίνουν μπύρες σε άλλα «ουζερί», εκτός της χώρας πιθανόν, όπου η ατμόσφαιρα είναι πολύ πιο φιλική και πιθανώς οι μπύρες να κοστίζουν λιγότερο!!!
Για όσους κατάλαβαν, δεν απαιτείται εξήγηση!
Για όσους ΔΕΝ κατάλαβαν, ΔΕΝ υπάρχει εξήγηση!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)