Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2010

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΔΡΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ Χ. ΑΛΙΡΗ

Δημήτρης Σαραμάντος: «Η εποχή της αλαζονείας και της αδιαφορίας τελειώνει στο Ωραιόκαστρο»

«Η εποχή της αλαζονείας και της αδιαφορίας τελειώνει στο Ωραιόκαστρο. Θα είμαστε μια Δημοτική Αρχή που θα βρίσκεται  κάθε στιγμή κοντά στους πολίτες. Θα είμαστε οι δικοί σας άνθρωποι σε όλη τη διάρκεια της τετραετίας.  Όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε και θα υλοποιήσουμε το κοινό μέλλον που ονειρευόμαστε και μας αξίζει! ».
Αυτό τόνισε σήμερα Σάββατο 9 Οκτωβρίου ο Δήμαρχος Καλλιθέας και υποψήφιος Δήμαρχος  Ωραιοκάστρου Δημήτρης Σαραμάντος, μιλώντας στα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου του συνδυασμού «Ωραιόκαστρο Τώρα» στο Ωραιόκαστρο.
Παρουσία εκατοντάδων συγκεντρωμένων  ο κ. Σαραμάντος υπογράμμισε ότι  «το μέλλον του Δήμου μας δεν μπορεί να περιμένει» και ότι «έχουμε όλοι ιστορική ευθύνη να αγωνιστούμε για να κάνουμε το Ωραιόκαστρο ένα Δήμο- πρότυπο». Επισήμανε ότι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της παράταξης είναι το πρόγραμμά της και δεσμεύτηκε:

-Για έντιμη διαχείριση των οικονομικών και διαφάνεια σε όλες τις δημοτικές υπηρεσίες.
-Για τη μείωση των δημοτικών τελών.
-Για την επαναδιαπραγμάτευση της συμφωνίας με την ΕΥΑΘ και τη μείωση του κόστους ύδρευσης.
-Για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου καταπολέμησης της  
ανεργίας, με τίτλο «Κανένας άνεργος σε 5 χρόνια».
-Για την προσέλκυση καινούργιων  επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
-Για την δρομολόγηση δημιουργίας Ζώνης Επιχειρηματικής Καινοτομίας Βορειοδυτικής Θεσσαλονίκης.
-Για τη διεκδίκηση της χαμένης περιουσίας και τη διάσωση της χαμένης ευκαιρίας για την εγκατάσταση Πυροσβεστικού Σταθμού στην περιοχή και την ολοκλήρωση των διαδικασιών λειτουργίας της Πυροσβεστικής Ακαδημίας στα όρια του νέου Δήμου.
-Για τη δίκαιη κατανομή των οικονομικών πόρων σε όλες τις δημοτικές και τοπικές κοινότητες.
-Για αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών προς όφελος του κάθε συμπολίτη μας και δωρεάν ίντερνετ σε όλους τους δημότες και κατοίκους του νέου Δήμου Ωραιοκάστου
-Για την προστασία της φυσικής μας κληρονομιάς και την απόδοσή της «πιο πράσινη, πιο όμορφη» στα παιδιά μας.

Και κατέληξε, απευθυνόμενος στους συγκεντρωθέντες: «Εσείς είστε που μας δίνετε την εντολή να προχωρήσουμε μπροστά και το κουράγιο να αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις, όχι μόνο μέχρι τη μέρα των εκλογών, αλλά κυρίως μετά από αυτήν, για μια δημιουργική δημοτική τετραετία. Αυτή είναι η μεγάλη παρακαταθήκη της σημερινής μας συγκέντρωσης».
Με το τέλος της συγκέντρωσης ο κ. Σαραμάντος ανακοίνωσε τα ονόματα περισσότερων από σαράντα υποψηφίων Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων του συνδυασμού «Ωραιόκαστρο Τώρα».





Ευάγγελος Kαραστερίου:ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΟΥ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»

Ο «Καλλικράτης», το όνομα του οποίου δανείζεται η νέα διοικητική αρχιτεκτονική της χώρας, υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονες της αρχαιότητας. Ανάλογης εμβέλειας  είναι και ο χωροταξικός και διοικητικός σχεδιασμός του σύγχρονου  Καλλικράτη που αποτελεί  ένα Αρχιτεκτόνημα καλαίσθητο, λειτουργικό και ευέλικτο. Το προηγούμενο σημαντικό νομοθέτημα στον χώρο, Ο «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ», έβαλε τα θεμέλια για τον εκσυγχρονισμό της Τ.Α. όσα αρνητικά και όσες αδυναμίες κι αν του προσάψουμε στον τρόπο που σχεδιάστηκε και πραγματώθηκε. Κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει με πειστικότητα ότι έπρεπε να παραμείνουμε στο παλιό Κοινοτικό σύστημα που είχε σαν αφετηρία την Αρχαία Ελληνική άμεση Δημοκρατία, μετεξελίχθηκε στα χρόνια της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και της Τουρκοκρατίας, για να εκσυγχρονιστεί στα χρόνια της Βαυαροκρατίας και να παραμείνει έκτοτε στην ίδια περίπου οργανωτική δομή.
Ως πρωταρχική ανάγκη που προβάλλεται με την εφαρμογή του Νέου σχεδίου Καλλικράτης είναι να περιοριστεί δραστικά ο αριθμός των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ώστε να γίνουν μεγαλύτεροι, ισχυρότεροι και περισσότερο αποτελεσματικοί στην άσκηση των αρμοδιοτήτων που τους ανατίθενται. Επιπλέον θεμελιώνεται η δευτεροβάθμια περιφερειακή αυτοδιοίκηση με την λειτουργία Γενικών Διοικήσεων ως αποκεντρωμένες κρατικές οντότητες.
Ο «Καλλικράτης» ενσωματώνει τη φιλοσοφία της κεντρικής εξουσίας στη δημόσια διοίκηση,  αποδυναμώνει ένα πελατειακό και συγκεντρωτικό σύστημα που ταλαιπωρεί τους πολίτες, την ίδια την Αυτοδιοίκηση, τον επιχειρηματικό κόσμο και δημιουργεί ένα κράτος που σέβεται τον πολίτη και προασπίζεται το υστέρημα του φορολογούμενου.Με τη συνένωση τριών, τεσσάρων δήμων, δημιουργούνται υπηρεσίες άρτια στελεχωμένες και μάλιστα με πλεονάζον προσωπικό που θα αξιοποιηθεί σε κάποιον άλλον τομέα. Έτσι θα αποκτήσει ο Δήμος την ικανότητα διαχείρισης όλων των κρίσιμων υποδομών για την ποιότητα ζωής, για την Τοπική Ανάπτυξη, για την Πρωτοβάθμια κοινωνική φροντίδα για Σχολική Στέγη, και την Καταπολέμηση του  Κοινωνικού Αποκλεισμού.
Επίκεντρο των αλλαγών που επιδιώκονται είναι η δομή και ο τρόπος λειτουργίας της κρατικής μηχανής και κατ΄επέκταση της τοπικής αυτοδιοίκησης. Εκεί βρίσκεται εξάλλου η αφετηρία του προβλήματος της οικονομικής, πολιτικής και θεσμικής κρίσης που βιώνει η χώρα. Ένα πελατειακό κράτος παραλυμένο από τη διαφθορά είναι ανήμπορο πλέον να κατανοήσει και να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του πολίτη .Συγκεκριμένα όλοι μας έχει τύχει να ταλαιπωρηθούμε εγκλωβισμένοι σε γραφειοκρατικές διαδικασίες σε διάφορα επίπεδα της Διοίκησης ή ακόμη και να γίνουμε μάρτυρες παράτυπων διαδικασιών σε δημόσιους Οργανισμούς και φορείς, με τις οποίες ξοδευόταν ανεξέλεγκτα δημόσιο χρήμα, άμεσα ή έμμεσα, με την μορφή απευθείας αναθέσεων, προμηθειών, κατευθυνόμενων επιχορηγήσεων ή παράνομων αδειοδοτήσεων. Πλέον κάθε ενέργεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα είναι ανοιχτή σε δημόσια κριτική και αξιολόγηση προκειμένου να παράγονται άμεσα αποτελέσματα με διαφανείς διαδικασίες. Αυτό θα θωρακίσει παράλληλα και κάθε τοπικό άρχοντα από τις πιέσεις για παρατυπίες ενώ θα κερδίσει την εμπιστοσύνη και συμμετοχή των πολιτών στην λειτουργία των θεσμών που διέπουν την καθημερινότητα τους.
Σημαντικό πλεονέκτημα του σχεδίου αποτελεί το γεγονός ότι οι νέοι Δήμοι θα λειτουργήσουν έχοντας σαν εφόδιο την  ισότιμη συμμετοχή ομογενών και νόμιμων μεταναστών, που ζουν πλήρως ενταγμένοι στις τοπικές κοινωνίες. Συγκεκριμένα οι πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις διευκολύνουν την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας από τέκνα αλλοδαπών υπηκόων και την πολιτογράφηση τους ενώ ταυτόχρονα τους κατοχυρώνουν υπό προϋποθέσεις το δικαίωμα του εκλέγειν και  εκλέγεσθαι στην δευτεροβάθμια τοπική αυτοδιοίκηση. Το γεγονός αυτό συμβάλλει  στην κοινή διαχείριση της ευθύνης για τις τοπικές υποθέσεις ενώ εξασφαλίζει κοινωνική ειρήνη και συνοχή. Με τέτοιες δράσεις υλοποιείται η Αρχή της Εγγύτητας. Έτσι  ο Δήμος γίνεται ο «ΠΛΗΣΙΟΝ» του πολίτη που χρειάζεται τη βοήθειά του.
Το σχέδιο «Καλλικράτης» είναι μια αναγκαία τομή για την δημιουργία μίας αποκεντρωμένης κρατικής διοίκησης με επιτελικό χαρακτήρα. Στοχεύει στη συρρίκνωση λειτουργικών δαπανών ,στην ορθολογική αξιοποίηση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού και στον τερματισμό κυριαρχίας μονοπρόσωπων συστημάτων. Ωστόσο, ο «Καλλικράτης» μόνος του δεν αποτελεί πανάκεια. Θα χρειαστεί να τον υπηρετήσουν και τα κατάλληλα πρόσωπα τα οποία οφείλουν να διακρίνονται από ήθος, ανιδιοτέλεια και όραμα, να διαθέτουν τις απαραίτητες γνώσεις και  ικανότητες ώστε να αξιοποιηθεί με σύνεση και υπευθυνότητα η συντονισμένη αυτή προσπάθεια. Σήμερα υπάρχει  ένα σύστημα τοπικής διαπλοκής παραγόντων (κομματικών και μη) που λυμαίνεται πόρους και δυνατότητες, που οργανώνει δικές του πελατειακές σχέσεις, που επιβάλει τοπικούς συσχετισμούς και προκαλεί στη βάση των ιδιαίτερων συμφερόντων και αντιθέσεων των διάφορων τοπικών Ελίτ διαχωρισμούς και πολώσεις στις τοπικές κοινωνίες. Νέοι και παλιοί πολιτευτές, εργολάβοι, προμηθευτές, τεχνικά γραφεία, νεόπλουτοι επαγγελματίες, ιδιοκτήτες τοπικών μαζικών μέσων, εκπρόσωποι μεγάλων οικογενειών, συνοικισμών, κοινωνικών κατηγοριών, δημόσιοι υπάλληλοι, συμπράττουν κι ανταγωνίζονται σκληρά για τον έλεγχο των Δήμων. Υποχρέωσή μας να διαλέξουμε αυτούς που θέλουν να κάνουν μια νέα αρχή, να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του νόμου. Ο «Καλλικράτης» είναι η δημιουργία μιας νέας συλλογικότητας, εκεί όπου υπήρχε ο ατομικισμός. Είναι η παρότρυνση των πολιτών για συμμετοχή, εκεί όπου υπήρχε αδιαφορία και αποχή. Η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα. Βρίσκει τις λύσεις πάντοτε.
 Υποχρέωση όλων όσων κληθούν να εργασθούν για τον παραπάνω σκοπό είναι ο παραγκωνισμός προσωπικών συμφερόντων και  μικροπολιτικών σκοπιμοτήτων. Πρέπει επιτέλους η τοπική αυτοδιοίκηση να απαλλαγεί από κομματικές ταυτότητες που κατηγοριοποιούν τους πολίτες, ενώ οφείλει να αντιμετωπίσει με την ίδια βαρύτητα τα προβλήματα και τις ανάγκες των μικρότερων δήμων. Οι τακτικές αυτές αποτελούν τα εχέγγυα για την αποτελεσματική λειτουργία του «Καλλικράτη» και την δημιουργία πρότυπων τοπικών κοινωνιών που θα αποτελούν τα ζωντανά κύτταρα της χώρας μας.

Ευάγγελος Kαραστερίου
Απόστρατος Ανώτερος Αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας 
Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος Ωραιοκάστρου με τον συνδυασμό ΄΄Κοινωνία Πολιτών΄΄

Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010

Γαβότσης Αστέριος: Εγκαίνια εκλογικού κέντρου στην ΚΑΛΛΙΘΕΑ



Σήμερα  Σάββατο 9 Οκτωβρίου και ώρα 19.30 το απόγευμα έχουμε την χαρά και την τιμή να σας προσκαλέσουμε στα εγκαίνια του εκλογικού μας κέντρου στην πλατεία Πενταλόφου Δ.Καλλιθέας , όπου θα μας δοθεί η ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις και να ακούσουμε τις προτάσεις σας για το μέλλον του Δήμου και για το κοινό όραμα μίας Πολιτείας με κοινούς στόχους και κοινές επιδιώξεις.



Από το Γραφείο Τύπου
Της παράταξης « ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ

Σπύρος Σταματάκης:Ιδρυτική Διακήρυξη στη Σίνδο

Ο υποψήφιος δήμαρχος Δέλτα Σπύρος Σταματάκης σας προσκαλεί στην παρουσίαση της Ιδρυτικής Διακήρυξης του συνδυασμού «Μέλλον για Όλους» την Κυριακή 10 Οκτωβρίου και ώρα 20:00 στο Κέντρο Πολιτισμού Σίνδου.

Αθλητικός Σύλλογος Άγιος Γεώργιος Νεοχωρούδας :‘Energy Party’ στο Πνευματικό Κέντρο Νεοχωρούδας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Ο Αθλητικός Σύλλογος Άγιος Γεώργιος Νεοχωρούδας  σας προσκαλεί στη κοινωνική εκδήλωση ‘Energy Party’ που διοργανώνει το Σάββατο 9 Οκτωβρίου 2010 στις 22:00 στο Πνευματικό Κέντρο Νεοχωρούδας.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαίτερα.

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Αδέσποτα ζώα-Αρθρο της Μ. Μολώση

Τα αδέσποτα ζώα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας και η προστασία αυτών αποτελεί βούληση της δημοτικής αρχής. Ο δήμος μας είναι από τους δήμους που αντιμετωπίζουν το φαινόμενο αυτό δια της αδρανείας εφόσον δε διαθέτει ούτε συγκεκριμένα μέτρα ούτε πρόληψη για το φαινόμενο.

Παρατηρείται τελευταία το φαινόμενο αγέλες σκύλων να περιφέρονται στους δρόμους του Ωραικάστρου με αποτέλεσμα συμπολίτες να φοβούνται να κυκλοφορήσουν με τα παιδιά και τα δικά τους ζώα. Οι συνθήκες αυτές οδηγούν μερικούς από τους συμπολίτες μας στην κακή συνήθεια να κακομεταχειρίζονται τα ζώα ή να αδιαφορούν για τις συνθήκες διαβίωσής τους με τρόπο εγκληματικό.


Πόσες φορές πραγματικά δε συναντούμε πολίτες να χτυπούν βάναυσα τα ζώα για ασήμαντη πολλές φορές αιτία;
Η κακομεταχείριση των πλασμάτων αυτών αποκαλύπτει άγρια και πρωτόγονα ένστικτα, ενώ η αγάπη μας για αυτά δείχνει ευαισθησία, ευγένεια και ψυχική καλοσύνη. Με μια λέξη πολιτισμό.
Γιατί ο καλλιεργημένος άνθρωπος ποτέ δε χρησιμοποιεί βία ούτε παραβλέπει τα στοιχειώδη καθήκοντά και τις υποχρεώσεις του. Η σκληρότητα και ο σαδισμός είναι στοιχεία ασυμβίβαστα προς τον ανθρώπινο πολιτισμό. Αντίθετα την δύναμή του θα πρέπει να τη διαθέτει για να τα προστατεύει από τους κινδύνους οι οποίοι παραμονεύουν στην πόλη μας (αυτοκίνητα, φόλες κ.α.)
Κάντε κάτι εάν θέλετε να έχετε χαρακτηριστικά πολιτισμένου Δήμου.
Υπήρξα πριν από δύο χρόνια αυτήκοος μάρτυρας σε τηλεφώνημα που επέτρεψαν σε κάποιο κύριο να μαζεύει αδέσποτα έτσι ώστε να γίνουν τροφή για τα λιοντάρια του τσίρκου εκφράζοντας τη δικαιολογία: «είναι καιρός να ησυχάσουμε από αυτά…….»
Δεν επιτρέπεται ¨κύριοι¨. ΝΤΡΟΠΗ!
Αυτός είναι ο πολιτισμός σας ¨κύριοι¨ ; Αυτό τον πολιτισμό θα μεταδώσετε στα παιδιά μας;
ΔΡΑΣΤΕ, ΕΦΑΡΜΟΣΤΕ ένα πρόγραμμα περίθαλψης των ζώων με εμβολιασμούς, αποπαρασίτωση και στείρωση.

Νέα πρόσωπα στην αυτοδιοίκηση-Μ. Μολώση


Πρέπει να ανοίξει ο δρόμος για νέα άφθαρτα πρόσωπα που θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στο στίβο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Για αυτά τα πρόσωπα πιστεύω ότι το πεδίο όπως έχει σήμερα είναι προνομιακό. Ακούω συχνά να λέγετε ότι η πολιτική είναι τα «τζάκια» και δεν αφήνουν χώρο σε άλλους να μπουν στο ¨παιχνίδι¨ , όμως η  τοπική αυτοδιοίκηση είναι άλλη υπόθεση γιατί ο δήμος εκ των πραγμάτων είναι το σπίτι σου, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια που κυκλοφορείς , η καθαριότητα του τόπου σου, η ασφάλεια της γειτονιάς σου, οι υποδομές των σχολείων των παιδιών σου. Είναι βασικά πράγματα που καθορίζουν την ποιότητα της ζωής σου.
Γι’ αυτό και δεν αρκεί το «τζάκι» απ’ όπου κατάγεσαι αλλά χρειάζεται απόδειξη ότι ο άνθρωπος που θα καθίσει στην καρέκλα του δημαρχείου έχει τη θέληση αλλά και τα προσόντα για να κάνει τη δουλειά που του αναθέτετε. Κάτω από αυτή τη λογική, για τον πολίτη- ψηφοφόρο δε μετράει η εικόνα αλλά η ουσία.
Με εφόδιο τις ικανότητες και την αγάπη για τον τόπο , κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των πολιτών είναι όλα εφικτά ώστε να ανατραπεί  η 16χρονη παραμονή του κ. Μπάτου. Φτάνει!!!είναι πλέον καθεστώς, είναι όμως καιρός να αλλάξουμε τα πράγματα στο Δήμο μας. Τώρα χρειάζεται!! Δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία ούτε για μας τους υποψηφίους αλλά ούτε και για τους Δημότες. Έχουμε το πολυτιμότερο εφόδιο. Άφθαρτους, ορεξάτους, δημιουργικούς υποψήφιους με οράματα και νέες ιδέες για τη διοίκηση του Δήμου. Βρισκόμαστε σε μια δύσκολη συγκυρία για τον τόπο μας όμως αυτό δεν πρέπει να μας απογοητεύει, του ναντίον μάλιστα να μας βάλει στο πολιτικό σύστημα. Η εκφραζόμενη καθημερινή οργή, αγανάκτηση και απογοήτευση δεν είναι άδικη αντιθέτως μάλιστα.
Το πολιτικό σύστημα είναι εκείνο που θεωρείται συλλήβδην υπεύθυνο για την τρέχουσα  πολιτικοοικονομική κατάσταση της χώρας.
Τώρα όμως με τον ¨ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ¨ και τις διευρυμένες αρμοδιότητες που θα έχουν οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης μπορεί να συνδράμει στην επίλυση ορισμένων προβλημάτων σε επίπεδο που αφορά την τοπική κοινωνία. Γι’ αυτό !!! ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ

Επιτρέπεται η διαφήμιση υποψηφίων στο διαδίκτυο, απαντά το ΥΠΕΣ στο eklogika.gr

Δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στη διαφήμιση υποψηφίων, συνδυασμών και υποψηφίων συμβούλων με διαφημιστικά banners σε ιστοσελίδες όπως ξεκαθάρισε  το Υπουργείο Εσωτερικών αναρτώντας στην ιστοσελίδα του απαντήσεις σε διευκρινιστικές ερωτήσεις που έθεσε στο υπουργείο το eklogika.gr, ώστε να διασαφηνιστούν ερωτήματα που είχαν προκληθεί από ασάφειες του νόμου και των επεξηγηματικών εγκυκλίων. Τι άλλο ξεκαθαρίζεται με τις απαντήσεις του ΥΠΕΣ.
-Ειδικά για δημοσιογράφους που πιθανόν είναι υποψήφιοι απαγορεύεται κάθε προβολή εκπομπής τους μετά τις 7 Σεπτεμβρίου
-Κάθε υποψήφιος -με εξαίρεση τις προσωπικές ιστοσελίδες και τις ιστοσελίδες των συνδυασμών - μπορεί να παραχωρήσει μια συνέντευξη ανά δικτυακό τόπο. (δεν αφορά τα debate)
- Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής κάλυψης επιτρέπεται στο διαδίκτυο η καταγραφή των δηλώσεων κτλ. Επίσης επιτρέπεται η αναμετάδοση δηλώσεων ή συνεντεύξεων από άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει η σχετική επισήμανση.
-Προσοχή! Η εμφάνιση δηλώσεων υποψηφίου σε ρεπορτάζ ειδήσεων σε κάποιο κανάλι μετριέται ως μία από τις δύο εμφανίσεις που δικαιούται ο συνδυασμός στο εν λόγω κανάλι. Αντίθετα δεν μετριέται ως εμφάνιση η παρουσία του σε ρεπορτάζ του καναλιού στο οποίο κάλυψης της προεκλογικής δραστηριότητας
-Δεν υπάρχει περιορισμός για προβολή στις εφημερίδες

Δείτε αναλυτικά τις διευκρινιστικές απαντήσεις του ΥΠΕΣ στις ερωτήσεις του eklogika.gr
  1. Με δεδομένο ότι οι συνδυασμοί τελούν ακόμη υπό διαμόρφωση, ενδέχεται, δημόσια πρόσωπα τα οποία εμφανίζονται καθημερινά στα ΜΜΕ, να είναι τελικά υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, Είναι πιθανό, λ.χ να προταθεί σε δημοσιογράφο της τηλεόρασης ή στον πρόεδρο κάποιου συνδικαλιστικού φορέα ή σε κάποιον από τους τηλεοπτικούς αστέρες οι οποίοι προβάλλονται συνέχεια στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα να είναι υποψήφιος. Η απαγόρευση όμως εμφανίσεων ισχύει από 7 Σεπτεμβρίου. Για το χρονικό διάστημα πριν από την ανακοίνωση υποψηφιότητας ο υποψήφιος και το μέσο που τον φιλοξένησε θα υποστούν επανειλημμένα τις συνέπειες του νόμου(πρόστιμα κλπ) ή μήπως, βάσει της συγκεκριμένης διάταξης, όποιος εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία δεν μπορεί εκ των προτέρων να είναι υποψήφιος και άρα ακυρώνεται η υποψηφιότητά του;  
Για τους δημοσιογράφους ειδικά, απαγορεύεται η προβολή κάθε είδους εκπομπής από την 7η Σεπτεμβρίου. Σε κάθε περίπτωση αρμόδια να κρίνει σε ειδικές περιπτώσεις που αναφέρονται είναι η επιτροπή ελέγχου εκλογικών παραβάσεων και δαπανών, η οποία σύμφωνα με τις διατάξεις τις παρ. 1 του άρθρ. 12 Ν. 3870/2010 λειτουργεί ως ειδικό, δικαιοδοτικό και ελεγκτικό όργανο.

  1. Οι πιο πάνω διατάξεις αναφέρονται σε περιορισμούς για εμφανίσεις και παρουσίαση εκπομπών ή συμμετοχής σε εκπομπές σε Ρ/Τ σταθμούς και επεκτείνονται στο διαδίκτυο (προφανώς πάλι για εκπομπές και εμφανίσεις, δηλαδή «WEB TV» σε «LIVE» ή «on demand» μετάδοση, συνέντευξης, ομιλίας κλπ) θέτοντας περιορισμό για μία τέτοιου είδους εμφάνιση σε κάθε διαδικτυακό μέσο. Είναι φανερό ότι και στο διαδίκτυο ισχύει ο περιορισμός των οργανωμένων συζητήσεων π.χ. debate όπως και στα κανάλια. Είναι σωστά όλα αυτά, όπως περιγράφονται;  
Σχετικά με το διαδίκτυο - με εξαίρεση τις προσωπικές ιστοσελίδες και τις ιστοσελίδες των συνδυασμών - ο υποψήφιος μπορεί να παραχωρήσει μια συνέντευξη ανά δικτυακό τόπο.

  1. Στο Ν. 3870/2010 αλλά και στην εγκύκλιο δεν γίνεται καμία άλλη αναφορά για το διαδίκτυο πλην της γενικής επισήμανσης ότι Επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση προεκλογικού υλικού μέσω του διαδικτύου. Με βάση τη συγκεκριμένους περιορισμούς που θέτει ο νόμος, αλλά και την αναφορά που γίνεται στη συνοδευτική εγκύκλιο για τις δαπάνες και τους τρόπους προβολής υποψηφίων και συνδυασμών, είναι προφανές ότι, υποψήφιοι και συνδυασμοί μπορούν να προβληθούν από το διαδίκτυο (στο πλαίσιο του ορίου δαπανών που δικαιούνται) με διαφημιστικά «banners». Υπάρχει κάποιος περιορισμός για το περιεχόμενο των banners; π.χ. θέμα αρνητικής διαφήμισης ή αν μπορεί να υπάρχει φωτογραφία και σε banner υποψηφίου συμβούλου ή μόνο στου επικεφαλής του συνδυασμού;  
Δεν υπάρχει περιορισμός στα Banners, υπό την επιφύλαξη ωστόσο, της έκδοσης τιμολογίου και του υπολογισμού στις (πραγματικές ή αποτιμώμενες) δαπάνες του συνδυασμού ή του υποψηφίου.

  1. Θεωρείται επίσης ότι δεν τίθεται κανένας περιορισμός στη δημοσίευση άρθρων, δηλώσεων ή ομιλιών, περιοδειών και άλλων προεκλογικών δραστηριοτήτων των υποψηφίων, καθώς και των θέσεων των συνδυασμών, αλλά και συνεντεύξεων γραπτού κειμένου στο διαδίκτυο, με δεδομένο ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν δημοσιογραφική ύλη. Φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι δεν εμπεριέχουν οικονομική συναλλαγή (απαγορεύεται από το νόμο), κάτι που είναι αυτονόητο, αφού αποτελεί βασικό κανόνα της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Τι επιτρέπεται τελικά;  
Στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής κάλυψης επιτρέπονται στο διαδίκτυο η καταγραφή των δηλώσεων κτλ. Επίσης επιτρέπεται η αναμετάδοση δηλώσεων ή συνεντεύξεων από άλλους δικτυακούς τόπους εφόσον υπάρχει η σχετική επισήμανση.

  1. Στο νόμο και στην εγκύκλιο δεν αναφέρονται περιορισμοί για την προβολή σε εφημερίδες. Τι πραγματικά ισχύει;  
Εκ του νόμου, δεν τίθεται περιορισμός.

  1. Εμφανίζεται ο εκπρόσωπος ενός συνδυασμού για μια δήλωση σε ένα κανάλι η οποία προβάλλεται στο δελτίο ειδήσεων επί 20 δευτερόλεπτα. Χάνει το δικαίωμα ο συνδυασμός να παρουσιάσει τις θέσεις του στο εν λόγω κανάλι;  
Ναι, προσμετράται ως εμφάνιση.

  1. Στο νόμο 3870/10 (άρθρο 6), προβλέπονται συγκεκριμένες εμφανίσεις των υποψηφίων στα ΜΜΕ στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές. Τι θεωρείται στην περίπτωση αυτή ως εμφάνιση; Για παράδειγμα, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εμφάνιση η αναφορά του ονόματος υποψηφίου ή η προβολή του μέσω φωτογραφίας ή video, στο πλαίσιο ρεπορτάζ της εφημερίδας, του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης ή της ιστοσελίδας;  
Σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3870/2010 ως εμφανίσεις οι οποίες υπολογίζονται στο όριο είναι οι συνεντεύξεις των υποψηφίων (συμπεριλαμβανομένων αυτών που διεξάγονται στο πλαίσιο του δελτίου ειδήσεων), η συμμετοχή σε οργανωμένες συζητήσεις και η κάλυψη κατόπιν αιτήματος της προεκλογικής τους δραστηριότητας. Δεν θεωρείται εμφάνιση η κάλυψη της προεκλογικής δραστηριότητας εφόσον γίνεται στα πλαίσια της δημοσιογραφικής ανάδειξης του γεγονότος και δεν προβάλλεται απόσπασμα της ομιλίας. Λεπτομέρειες υπάρχουν στις σχετικές οδηγίες του ΕΣΡ.
Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΣ, στις συχνές ερωτήσεις για τις εκλογές στη διεύθυνση http://www.ypes.gr/el/Elections/FAQs/
Δείτε αναλυτικά τις ερωτήσεις του eklogika.gr, όπως εστάλησαν στις 16 Σεπτεμβρίου στο γραφείο του υπουργού Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κ. Γ. Ραγκούση


Από eklogika.gr                                                                                                           16/9/2010
Προς υπουργείο Εσωτερικών
Γραφείο Υπουργού
Όπως σας είπαμε και κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας υπάρχουν αρκετά σημεία ασαφή ή αδιευκρίνιστα, σε ότι αφορά την προβολή των υποψηφίων (συνδυασμών, υποψηφίων περιφερειαρχών ή δημάρχων, υποψηφίων συμβούλων).Πήραμε πολλά e-mail υποψηφίων που θέτουν ερωτήματα για αρκετά τέτοια θέματα.
Θέτουμε ορισμένα ερωτήματα για τα οποία θα θέλαμε διευκρινιστικές απαντήσεις ώστε να μπορoύμε να ενημερώσουμε τους επισκέπτες του eklogika.gr
1.       Πώς μπορούν να γνωρίζουν τα δημόσια πρόσωπα τα οποία εμφανίζονται καθημερινά στα ΜΜΕ, εάν θα είναι υποψήφιοι αντιπεριφερειάρχες, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, εφόσον το σύνολο των συνδυασμών της χώρας τώρα σχηματίζονται; Μπορεί  να προταθεί αύριο στον Χ δημοσιογράφο της τηλεόρασης ή στον πρόεδρο κάποιου συνδικαλιστικού φορέα ή σε κάποιον σταρ που βγαίνουν συνέχεια στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα να είναι υποψήφιος. Η απαγόρευση όμως εμφανίσεων ισχύει από 7 Σεπτεμβρίου. Για το χρονικό διάστημα πριν από την ανακοίνωση υποψηφιότητας ο υποψήφιος και το Μέσο που τον φιλοξένησε ίσως αρκετές φορές θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου; (πρόστιμα κλπ) Ή μήπως βάσει της συγκεκριμένης διάταξης όποιος εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία δεν μπορεί να είναι υποψήφιος και ακυρώνεται η υποψηφιότητά του;
Βεβαίως στην οδηγία του ΕΣΡ αναφέρεται: «Δεν θεωρείται ως εμφάνιση κατά την έννοια του άρθρου αυτού οποιαδήποτε εμφάνιση υποψηφίου που γίνεται με την τρέχουσα επαγγελματική του ιδιότητα και δεν σχετίζεται με τις περιφερειακές - δημοτικές εκλογές» και σε άλλο σημείο «Για τον χαρακτηρισμό προσώπου ως υποψηφίου εξετάζεται η με κάθε τρόπο δημόσια αναγγελία της υποψηφιότητάς του και δεν απαιτείται η επίσημη αναγγελία του, κατά τους όρους του νόμου».
 Αυτό όμως, αφενός δεν αφορά το διαδίκτυο, αφού το ΕΣΡ δεν έχει σχετική αρμοδιότητα, αφετέρου ασφαλώς η οδηγία του ΕΣΡ νομικά δεν είναι πιο ισχυρή από τον νόμο και ενδεχομένως ένας υποψήφιος να μπορεί να ακυρώσει υποψηφιότητα αντιπάλου του στα δικαστήρια.

«Τι ακριβώς προβλέπει ο νόμος
Το άρθρο 6 που περιλαμβάνεται στο νόμο 3870 για τις «εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών, κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» είναι σαφές και ισχύει από τις 7 Σεπτεμβρίου:
«Απαγορεύεται στους επικεφαλής των συνδυασμών, αντιπεριφερειάρχες, υποψηφίους περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους να παρουσιάζουν αμέσως ή εμμέσως κάθε είδους εκπομπές, κατά τη διάρκεια του διμήνου που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών, οι οποίες μεταδίδονται από δημόσιους και ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, ελεύθερης λήψης, καθώς και από διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες εξαιρουμένων των προσωπικών ιστοσελίδων των υποψηφίων και των ιστοσελίδων των συνδυασμών.
β. Οι εμφανίσεις των επικεφαλής των συνδυασμών, των αντιπεριφερειαρχών, καθώς και των υποψήφιων περιφερειακών και δημοτικών συμβούλων, σε πάσης φύσεως εκπομπές δημόσιων ή ιδιωτικών ραδιοφωνικών ή τηλεοπτικών σταθμών ελεύθερης λήψης, φορείς παροχής κάθε μορφής συνδρομητικών τηλεοπτικών υπηρεσιών, καθώς και σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες, υπό
οποιαδήποτε μορφή κατά τη διάρκεια του διμήνου που προηγείται της ημερομηνίας διεξαγωγής των εκλογών επιτρέπεται, ως εξής:
i. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας επιτρέπεται η εμφάνιση δύο (2) φορές.
ii. Σε κάθε ραδιοφωνικό ή τηλεοπτικό σταθμό τοπικής ή περιφερειακής εμβέλειας, επιτρέπεται η εμφάνιση μία (1) φορά.
iii. Σε διαδικτυακούς τόπους και ιστοσελίδες επιτρέπεται μία (1) εμφάνιση.
iv. Ως εμφανίσεις, κατά την έννοια της παρούσας παραγράφου, θεωρούνται οι προσωπικές συνεντεύξεις των ανωτέρω υποψηφίων, η συμμετοχή τους σε οργανωμένες συζητήσεις, περιλαμβανομένων και εκείνων που εντάσσονται στα δελτία ειδήσεων, καθώς και η κάλυψη, κατόπιν αιτήματός τους της προεκλογικής τους δραστηριότητας.
ν. Οι επικεφαλής των συνδυασμών, καθώς και οι αντιπεριφερειάρχες είναι δυνατόν να μετέχουν σε οργανωμένες συζητήσεις, χωρίς περιορισμό αριθμού εμφανίσεων, μέχρι την ανακήρυξη των υποψηφίων και υπό την προϋπόθεση ότι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν, τουλάχιστον, τρεις ακόμη συνυποψήφιοί τους. Μετά την ανακήρυξη των συνδυασμών στις ανωτέρω συζητήσεις απαιτείται η πρόσκληση για συμμετοχή των δύο τρίτων (2/3) τουλάχιστον των ανακηρυχθέντων. Σε περίπτωση επαναληπτικής εκλογής καλούνται υποχρεωτικά οι επικεφαλής των συνδυασμών που συμμετέχουν».

2. Οι πιο πάνω διατάξεις αναφέρονται σε περιορισμούς για εμφανίσεις και παρουσίαση εκπομπών ή συμμετοχής σε εκπομπές σε Ρ/Τα σταθμούς και επεκτείνονται στο διαδίκτυο (προφανώς πάλι για εκπομπές και εμφανίσεις, δηλαδή WEBTV σε LIVE ή on demand μετάδοση, συνέντευξης, ομιλίας κλπ) θέτοντας περιορισμό για μία τέτοιου είδους εμφάνιση σε κάθε διαδικτυακό μέσο. Είναι φανερό ότι και στο διαδίκτυο ισχύει ο περιορισμός των οργανωμένων συζητήσεων π.χ. debate  όπως και στα κανάλια. Είναι σωστά όλα αυτά, όπως τα περιγράφω;
3. Ο νόμος και η εγκύκλιος δεν κάνουν καμία άλλη αναφορά για το διαδίκτυο πλην της γενικής επισήμανσης ότι «Επιτρέπεται η ελεύθερη διακίνηση προεκλογικού υλικού μέσω του διαδικτύου».
Με βάση τη συγκεκριμένους περιορισμούς που θέτει ο νόμος και η συνοδευτική εγκύκλιος για τις δαπάνες και τους τρόπους προβολής υποψηφίων και συνδυασμών είναι προφανές ότι, υποψήφιοι και συνδυασμοί μπορούν να προβληθούν από το διαδίκτυο (στο πλαίσιο του ορίου δαπανών που δικαιούνται) με διαφημιστικά banners. Υπάρχει κάποιος περιορισμός για το περιεχόμενο των banners; π.χ. θέμα αρνητικής διαφήμισης ή αν μπορεί να υπάρχει φωτογραφία και σε banner υποψηφίου συμβούλου ή μόνο στου επικεφαλής του συνδυασμού;
4.Επίσης θεωρώ ότι δεν τίθεται κανένας περιορισμός στη δημοσίευση άρθρων υποψηφίων, δηλώσεών ή ομιλιών τους, περιοδειών και άλλων προεκλογικών δραστηριοτήτων τους, των θέσεων των συνδυασμών τους αλλά και συνεντεύξεων γραπτού κειμένου στο διαδίκτυο, αφού όλα τα παραπάνω αποτελούν δημοσιογραφική ύλη. Φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι δεν εμπεριέχουν οικονομική συναλλαγή (απαγορεύεται από την εγκύκλιο), κάτι που είναι αυτονόητο, αφού αποτελεί βασικό κανόνα της δημοσιογραφικής δεοντολογίας.
5. Στο νόμο και στην εγκύκλιο δεν αναφέρονται περιορισμοί για την προβολή σε εφημερίδες. Εκεί τι ισχύει;
6. π.χ. Βγαίνει ο εκπρόσωπος ενός συνδυασμού για μια δήλωση σε ένα κανάλι και παίζεται στο δελτίο ειδήσεων 20΄΄. Χάνει το δικαίωμα ο συνδυασμός να παρουσιάσει τις θέσεις του στο εν λόγω κανάλι;
Με εκτίμηση
Χρήστος Καψάλης
Πηγή:http://www.eklogika.gr/news/2568

Ανεβαίνουν οι προεκλογικοί τόνοι στο δήμο Ωραιοκάστρου

Ανεβαίνουν οι προεκλογικοί τόνοι στο δήμο Ωραιοκάστρου. Με χτεσινή ανακοίνωση του συνδυασμού «Ωραιοκάστρου τώρα» του Δημήτρη Σαραμάντου γίνεται λόγος για νόθευση απόφασης του δημοτικού συμβουλίου από την πλευρά της πλειοψηφίας του σημερινού δημάρχου, Νικόλαου Μπάτου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στη συνεδρίαση της 28ης Σεπτεμβρίου, ενώ το θέμα στην ημερήσια διάταξη ήταν «η προμήθεια - χρηματοδοτική μίσθωση διαχωριστικών πάνελ για τη δημιουργία εκλογικών τμημάτων» τελικά αποφασίστηκε «η διεξαγωγή των αυτοδιοικητικών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου και για την επαναληπτική ψηφοφορία στις 14 Νοεμβρίου στο Κονταξοπούλειο Κλειστό Γυμναστήριο».

Ο κ. Μπάτος κάνει λόγο για «μη θέμα», ότι «κάποιοι δημιουργούν προβλήματα από τον πανικό τους» και υπενθυμίζει ότι στο κλειστό γυμναστήριο έχουν γίνει πολλές εκλογικές αναμετρήσεις.