Έχοντας κατά νου τις φορτισμένες συναισθηματικά μέρες που περνάμε όλοι μας λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών προγραμματίσαμε μια σειρά εκδηλώσεων που θα προσφέρουν λίγες στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης. Συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, παραδοσιακά χορευτικά και λαϊκές βραδιές θα γεμίσουν ευχάριστα τις καλοκαιριάτικες νύχτες.
Ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού
Ευάγγελος Χατζηαντωνίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ
ΙΟΥΛΙΟΣ
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Τετάρτη 14 Ιουλίου 2010
Χορευτικό χιλίων χεριών (Video)
Πηγή: http://www.otherside.gr/
Για τον τακτικό μας επισκέπτη.
(Αν και εγώ για την περίπτωσή του θα πρότεινα το παρακάτω)
Τρίτη 13 Ιουλίου 2010
Ωραιόκαστρο:Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση της ιδρυτικής διακήρυξης του συνδυασμού «Πολιτεία με Όραμα» του υποψηφίου Δημάρχου Ωραιοκάστρου κ. Γαβότση Αστέριου.
Ωραιόκαστρο 12/7/2010
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ωραιόκαστρο η εκδήλωση της ιδρυτικής διακήρυξης του συνδυασμού «Πολιτεία με Όραμα» του υποψηφίου Δημάρχου Ωραιοκάστρου κ. Γαβότση Αστέριου.
Πλήθος επισήμων από όλες τις πολιτικές παρατάξεις αλλά και πολίτες των τριών δήμων Ωραιοκάστρου, Καλλιθέας και Μυγδονίας τίμησαν με την παρουσία τους τους οικοδεσπότες κ..κ Γαβότση και Καρασαββίδη –επικεφαλής της παράταξης- εν μέσω θέρους , αψηφώντας τις υψηλές θερμοκρασίες.
Μετά τις ομιλίες , τις οποίες εκφώνησαν και εκπρόσωποι της νεολαίας από τις τρεις περιοχές ο υποψήφιος δήμαρχος δεξιώθηκε τους παρευρισκόμενους . Τα πολιτικά πηγαδάκια κράτησαν έως τις πρώτες πρωϊνές ώρες.
Η Διακήρυξη
Παντελής Τσακίρης:Δήλωση ανεξαρτητοποίησής του
Δήλωση ανεξαρτητοποίησης του Παντελή Τσακίρη
Ωραιόκαστρο, 13 Ιουλίου 2010
Κυρία Πρόεδρε,
την στιγμή που ο τόπος μας βρίσκεται ίσως στην δυσκολότερη κατάσταση που βρέθηκε ποτέ στην μεταπολιτευτική του ιστορία και οι πολίτες δοκιμάζονται αναζητώντας ελπίδα και προοπτική , οι εξελίξεις στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης με δεδομένη πλέον την διοικητική μεταρρύθμιση είναι ραγδαίες.
Το υπάρχον πολιτικό σύστημα αποσυντίθεται. Ζούμε πλέον έντονα το ατομισμό της μάζας.
Η παράταξη που στήριξα με όλη μου την ψυχή όλα αυτά τα χρόνια δυστυχώς δεν έχει πλέον ρόλο ύπαρξης και δεν μπορεί να παίξει τον αναγεννητικό ρόλο κάθε αντιπολιτεύσεως.
Στις δημοτικές εκλογές του 2006 με επιμονή μου ζητήθηκε να συστρατευτώ σε μια μεγάλη προσπάθεια. Στις βουλευτικές εκλογές του 2009 με χαρά αποδέχθηκα την πρόταση και πολιτεύτηκα στην Β’ Θεσσαλονίκης. Και τις δυο φορές οι συμπολίτες μου στο Ωραιόκαστρο μου έκαναν την τιμή και με είχαν πρώτο στις προτιμήσεις τους.
Τα δεδομένα όμως σήμερα έχουν αλλάξει. Η πόλη μας, διοικητικά δεν θα είναι ξανά η ίδια. Η Καλλιθέα και η Μυγδονία έρχονται κοντά μας. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να περιμένει. Η ελπίδα του λαού δεν μπορεί να διαψευστεί ξανά. Σ’ αυτήν την νέα κατάσταση που διαμορφώνεται, όλοι οφείλουμε με την στάση μας να είμαστε υπεύθυνοι και σε κάθε περίπτωση να λογοδοτούμε στους πολίτες αυτού του υπέροχου τόπου. Έφτασε νομίζω η ώρα να ψάξουμε όλοι να βρούμε αυτά που μας ενώνουν, αφήνοντας πίσω την ιδιοτέλεια.
Οι καιροί άλλαξαν, η κοινωνία προχώρησε. Οι εξελίξεις ας μην μας προσπεράσουν για ακόμα μια φορά.
Ύστερα από τις παραπάνω σκέψεις σας δηλώνω ότι επιθυμώ την ανεξαρτητοποίησή μου από την δημοτική παράταξη ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ.
Με τιμή
Τσακίρης Παντελεήμων
ΔΗΜΟΣ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ: Πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών
«Ανάσα» για τους εργαζόμενους γονείς
με το πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών
κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των σχολείων
Περίπου διακόσια παιδάκια παρακολουθούν φέτος το πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης των μικρών μαθητών κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των σχολείων.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου Νικόλαος Μπάτος, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα, το οποίο έχει καθιερώσει τα τελευταία χρόνια ο Δήμος, προσφέροντας «ανάσα» στους εργαζόμενους γονείς που στερούνται άλλων επιλογών για τη φύλαξη των παιδιών τους κατά τις ώρες της εργασίας τους.
Και τα ίδια τα παιδιά, όμως, περνούν τον χρόνο τους πολύ ευχάριστα και συγχρόνως εξαιρετικά δημιουργικά, καθώς απασχολούνται σε μια σειρά δραστηριότητες, που ξεκινούν από το παιχνίδι και φθάνουν στη ζωγραφική, στη μουσική, στον χορό, στο θέατρο ή και σε ξεναγήσεις.Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά εργαζόμενων μητέρων που είναι δημότισσες Ωραιοκάστρου, ηλικίας από πέντε έως δώδεκα ετών.
Η εφαρμογή του θα διαρκέσει έως και τις 27 Αυγούστου, ενώ τα παιδιά παρακολουθούν τα τμήματα φύλαξης και δημιουργικής απασχόλησης καθημερινά από τις 7.00 το πρωί έως και τις 4.00 μετά το μεσημέρι.
Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010
Γαβότσης Αστέριος:Παρουσίαση της ιδρυτικής διακήρυξης του συνδυασμού "ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΜΕ ΟΡΑΜΑ" σήμερα Δευτέρα 12/7/2010
Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010
ΓΑΒΟΤΣΗΣ ΑΣΤΕΡΙΟΣ: Ως Δήμαρχος Μυγδονίας αισθάνομαι υπερήφανος για την εξελικτική πορεία του τόπου αυτού. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ο Δήμος Μυγδονίας γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη
Συνέντευξη του Δημάρχου Μυγδονίας και Υποψήφιου Δημάρχου του νέου διευρυμένου Δήμου Ωραιοκάστρου κ.Γαβότση Αστέριο στον Κ@λλιθιώτη.
Τόσο οι δημότες όσο και οι κάτοικοι πρέπει να είναι βέβαιοι πως οι προθέσεις οι δικές μου όσο και των συνεργατών μου έχουν ως βάση την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, παραμερίζοντας τοπικιστικές αγκυλώσεις. Ο τόπος είναι πλέον ένας και το ζητούμενο είναι κοινό.
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
Κ@λλιθιώτης:
Κύριε Δήμαρχε,
Πραγματοποιώντας έναν απολογισμό της μέχρι τώρα θητείας σας, ποια θεωρείται τα σημαντικότερα έργα που έχετε πραγματοποιήσει στο δήμο Μυγδονίας;
Γαβότσης Αστέριος:
Ως Δήμαρχος Μυγδονίας αισθάνομαι υπερήφανος για την εξελικτική πορεία του τόπου αυτού. Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ο Δήμος Μυγδονίας γνώρισε ραγδαία ανάπτυξη. Ο πληθυσμός του αυξάνεται συνεχώς , καθώς πολλές νέες οικογένειες επιλέγουν πλέον τον τόπο μας ως μόνιμη κατοικία τους. Για το λόγο αυτό , εγώ προσωπικά και οι συνεργάτες μου , με αδιάκοπες προσπάθειες , καταφέραμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές για την άνετη διαβίωση όλων των συμπολιτών μας.
Έτσι λοιπόν επιτύχαμε , παρά τις όποιες δυσκολίες , την κατασκευή του βιολογικού καθαρισμού και του αποχετευτικού δικτύου στο Δήμο μας , το οποίο έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία εξ’ ολοκλήρου στο Δ.Δ. Δρυμού και σε ποσοστό 60% στο Δ.Δ. Λητής.
Ακόμη ένα από τα σημαντικότερα έργα που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας μου είναι η κατασκευή του σύγχρονου κλειστού δημοτικού γυμναστηρίου ΄΄Τ11Β΄΄ στο Δ.Δ. Δρυμού , το οποίο προσφέρει ιδανικές συνθήκες άθλησης σε όλους τους πολίτες.
Βλέποντας την ταχύτατη ανάπτυξη του πληθυσμού δεν θα ήταν δυνατό να αδιαφορήσουμε για την ποιότητα της εκπαίδευσης στον τόπο μας. Μεριμνήσαμε για τη δημιουργία νέων σχολικών στεγών σε όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα.
Κ@λλιθιώτης:
Ποια είναι η πολιτική που ακολουθείτε στο θέμα της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης στη Μυγδονία;
Γαβότσης Αστέριος:
Η περιοχή του Δήμου Μυγδονίας, γειτονική του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης εξελίσσεται γρήγορα σε περιοχή μόνιμης κατοικίας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την αλματώδη αύξηση του πληθυσμού επιτάσσει τη δημιουργία υποδομών, άμεσα, ώστε να μπορεί ο οικισμός να ανταπεξέλθει στις ανάγκες των κατοίκων του. Ο Δήμος μας ξεκίνησε το 2001 την Α' φάση του Γ.Π.Σ. που αφορούσε τον εξωαστικό χώρο του Δήμου Μυγδονίας. Το 2003 ξεκίνησε η Β 1 φάση του Γ.Π.Σ. η οποία αφορούσε την μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης και τις προτεινόμενες χρήσεις για τους οικισμούς. Με την εντολή έναρξης το 2009 ξεκίνησε η Β 2 φάση, η οποία αποτελεί την τελική πρόταση του Γ.Π.Σ. Μετά από τις διαβουλεύσεις και τη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς εγκρίθηκε το Γ.Π.Σ.
Στις 25-05-2010 η Δημοτική Αρχή γνωμοδότησε υπέρ των επιμέρους προκηρύξεων Κτηματογράφησης-Πολεοδόμησης- Πράξης εφαρμογής σε περιοχές του Δ.Δ.Μελισσοχωρίου, Δ.Δ.Λητής και Δ.Δ.Δρυμού του Δήμου Μυγδονίας. Μετά από εννέα ολόκληρα χρόνια κατάφερε η Δημοτική Αρχή να φέρει εις πέρας αυτή την πολυαναμενόμενη μελέτη της οποίας τα οφέλη είναι πολλαπλά. Το Ενιαίο Γ.Π.Σ. του Δήμου Μυγδονίας βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δημοσίευσης Φ.Ε.Κ., οπότε με τον καθορισμό των περιοχών επέκτασης σχεδίου περιμετρικά των οικισμών, ξεκινάει η διαδικασία κτηματογράφησης - πολεοδόμησης και επέκτασης των οικισμών.
Δημιουργούνται νέοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι (παιδικές χαρές, χώροι αναψυχής, γυμναστήρια, σχολεία). Υπάρχει καλύτερος περιβαλλοντικός σχεδιασμός στο Δήμο με τη σωστή χωροθέτηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Γίνεται έλεγχος χρήσεων γης στον αστικό και εξωαστικό χώρο, μα πάνω απ' όλα ανοίγει ο δρόμος για την ένταξη των εγκεκριμένων περιοχών στο σχέδιο πόλης.
Ο Δήμος Μυγδονίας είναι ο πρώτος Δήμος από τους 17 στη λεκάνη Μυγδονίας (εκ των οποίων 13 ανήκουν στην επαρχία Λαγκαδά ενώ οι υπόλοιποι στο νομό Χαλκιδικής, τμήμα του οποίου εντάσσεται στη λεκάνη Μυγδονίας) που προχώρησε το Γ.Π.Σ.
Κ@λλιθιώτης:
Σε σχέση με το περιβάλλον και τη νεολαία του Δήμου σας, τι κινήσεις έχετε κάνει και ποιές ήταν οι δράσεις σας στον τομέα της κοινωνικής πολιτικής;
Γαβότσης Αστέριος:
O Δήμος Μυγδονίας σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό, φροντίζει για τη ψυχαγωγία και δημιουργική απασχόληση των παιδιών και εφήβων του Δήμου, λειτουργεί τμήματα εκμάθησης μουσικών οργάνων και θεατρικής αγωγής.
Κάθε χρόνο λειτουργεί κατασκηνωτική περίοδο περίπου 10ημερών στην οποία συμμετέχουν παιδιά ηλικίας 7-16ετών. Ο αριθμός συμμετοχής των παιδιών φτάνει τα 200. Σε ξεχωριστή κατασκηνωτική περίοδο λειτουργεί και το πρόγραμμα για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.
Σε συνεργασία με τους Πολιτιστικούς Συλλόγους του Δήμου, έχουμε ξεκινήσει μια προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης τόσο των νέων όσο και του ευρύτερου κοινού, υλοποιώντας μια σειρά ομιλιών πάνω σε θέματα διατροφής, υγείας, ενημέρωσης και πρόληψης κατά των ναρκωτικών.
Ενισχύουμε ηθικά και υλικά τους αθλητικούς Συλλόγους του Δήμου μας. Με τον τρόπο αυτό οι ομάδες οργανώνονται καλύτερα και έτσι ωθούμε τους νέους μας στον αθλητισμό, απομακρύνοντας τους από οτιδήποτε μπορεί να απειλήσει τη ψυχική τους ακεραιότητα.
Έθιμα χρόνων αναβιώνουν κάθε χρόνο σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα, έθιμα που κρατάνε ζωντανά την ιστορία του τόπου μας και δίνουν την ευκαιρία στους νεότερους να γευτούν κάτι από το παρελθόν και να παραδειγματιστούν από αυτό.
Κ@λλιθιώτης:
Ποιες οι ενέργειές σας για την προώθηση των συμφερόντων των επαγγελματικών τάξεων της Δήμου Μυγδονίας;
Γαβότσης Αστέριος:
Ενισχύουμε και προωθούμε την τοπική αγορά. Κατά καιρούς γίνεται ανάρτηση διαφημιστικών πανό για την προβολή και ανάδειξη της τοπικής αγοράς. Επίσης, στο περιοδικό του Δήμου που διανέμεται δωρεάν στους δημότες υπάρχουν καταχωρημένοι οι επαγγελματίες της περιοχής. Ακόμη γίνονται περιοδικά συναντήσεις για θέματα που τους αφορούν (ωράρια λειτουργίας καταστημάτων).
Το διαδίκτυο είναι πλέον από τους πιο διαδεδομένους τρόπους ενημέρωσης του πολίτη στον σημερινό κόσμο μας. Ο Δήμος Μυγδονίας έχει εκμεταλλευτεί τους τρόπους αυτούς αναλογικά με την σημαντικότητα που εμφανίζει το διαδίκτυο σήμερα;
Γαβότσης Αστέριος:
Τα τελευταία χρόνια, ένα σημαντικό κομμάτι του δημόσιου διαλόγου έχει μετατοπιστεί από τα παραδοσιακά media σε εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, με τους πολίτες να μην είναι πλέον απλοί δέκτες μηνυμάτων άλλα να αναλαμβάνουν οι ίδιοι το έργο της παραγωγής και διασποράς περιεχομένου μέσω του Διαδικτύου.
Οι Δήμοι καλούνται πλέον να ελαχιστοποιήσουν το χάσμα μεταξύ της αρχικής άποψης ότι ‘μια σελίδα στο Διαδίκτυο φτάνει’ με την πραγματικότητα του περιβάλλοντος τους. Η Διαδικτυακή Πύλη του Δήμου μας είναι πλέον κάτι πολύ περισσότερο από μια απλή παρουσίαση βασικού περιεχομένου. Εμείς παρέχουμε ένα σύγχρονο και καινοτόμο Επικοινωνιακό Μέσο που ενισχύει τη συμμετοχή των Πολιτών, δημοσιεύοντας την εφημερίδα της υπηρεσίας, ενημερώνοντας για τα Πολιτιστικά Δρώμενα, δημιουργώντας έρευνες απόψεων, παρέχοντας ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τέλος, παρέχουμε στους πολίτες δωρεάν πρόσβαση στο Διαδίκτυο μέσω ασύρματου δικτύου του Δήμου με σκοπό, να παρέχουμε ένα πολύτιμο «εργαλείο» σε όλους, επενδύοντας παράλληλα στις νέες τεχνολογίες.
Κ@λλιθιώτης:
Είστε στο τελευταίο έτος της θητείας σας, ποιές είναι οι προτεραιότητες που έχετε θέσει μετά και την ενοποίηση του Δήμου Μυγδονίας με την Καλλιθέα και το Ωραιόκαστρο;
Γαβότσης Αστέριος:
Κύρια προτεραιότητά μου είναι να ταξινομήσω ορθολογικά τις ανάγκες των τριών τόπων και να δρομολογήσω τη λύση των σημαντικών προβλημάτων που ταλανίζουν τους τρεις τόπους με κύριο γνώμονα την διευκόλυνση της καθημερινότητας των δημοτών. Για παράδειγμα η ύδρευση και η αποχέτευση, η δημιουργία και η λειτουργία βιολογικών καθαρισμών , η εξάλειψη του προβλήματος της σχολικής στέγης και η βελτίωση του οδικού δικτύου θα έλεγα ότι αποτελούν θέματα πρώτης προτεραιότητας . Δεν υποβαθμίζω τις υπόλοιπες ανάγκες , ωστόσο δίνω μεγάλη βαρύτητα στο θέμα των υποδομών.
Κ@λλιθιώτης:
Στις εκλογές του Νοεμβρίου, για τον νέο δήμο Ωραιοκάστου με τον οποίο ενώνεται η Καλλιθέα μαζί με την Μυγδονία, ,τί βλέψεις έχετε και ποιό είναι το όραμά σας για την περιοχή και τους κατοίκους της;
Γαβότσης Αστέριος:
Είναι γνωστό πλέον ότι συμπορευόμαστε με τον Δημήτρη Καρασαββίδη , επικεφαλής της παράταξης «Πολιτεία με Όραμα» με γνώμονα το κεντρικό μας σύνθημα «Ενωμένοι όσο ποτέ, αποφασισμένοι όπως πάντα». Αυτό καταδεικνύει την προσήλωσή μας στο στοίχημα της ισόρροπης ανάπτυξης των τριών τόπων. Η υιοθέτηση των καλών πρακτικών από προηγούμενες διοικήσεις αλλά και το καινοτόμο στρατηγικό σχέδιο που θα αναπτύξουμε όλοι εμείς που είναι το «μεράκι» μας η τοπική αυτοδιοίκηση συνθέτουν το πλαίσιο που θα κινηθούμε για να πραγματώσουμε το όραμά μας για μία πολιτεία πρότυπο. Τόσο οι δημότες όσο και οι κάτοικοι πρέπει να είναι βέβαιοι πως οι προθέσεις οι δικές μου όσο και των συνεργατών μου έχουν ως βάση την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο, παραμερίζοντας τοπικιστικές αγκυλώσεις. Ο τόπος είναι πλέον ένας και το ζητούμενο είναι κοινό.
Βιογραφικό σημείωμα Α. Γαβότση :
Γεννήθηκε στη Λητή Θεσσαλονίκης το 1949, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε στο τμήμα Ιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και ειδικεύτηκε στη μαιευτική-γυναικολογία. Ασκεί το επάγγελμα του γυναικολόγου από το 1980 έως και σήμερα. Χωρίς πολιτική παράδοση στην οικογένειά του, με γνώμονα όμως, την αγάπη για την ανάπτυξη του τόπου του, αποφάσισε να ασχοληθεί με την τοπική αυτοδιοίκηση το 2002. Εκλέχθηκε για πρώτη φορά δήμαρχος Μυγδονίας τον Οκτώβριο του 2002 και επανεξελέγη στον δημαρχιακό θώκο, τον Οκτώβριο του 2006.
Είναι παντρεμένος με την γιατρό Κλειώ Κουντουρέλη και έχει τρία παιδιά.
Καλλιθέα: Εκθεσης φωτογραφίας
Εκθεσης φωτογραφίας
Ο δήμαρχος Δημήτρης Σαραμάντος και το δημοτικό συμβούλιο σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του δήμου του Detmold Γερμανίας που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 18 Ιουλίου και ωρα 20:30 στο πνευματικό κέντρο Νεοχωρούδας την έκθεση θα τιμήσει με την παρουσία του και ο Δήμαρχος του Detmold. Κος Rainer Heller . Η έκθεση θα περιοδεύσει σε όλα τα Διαμερίσματα του δήμου Καλλιθέας με το εξής πρόγραμμα :
19 και 20 /7 Πετρωτό
21-25 Νεοχωρούδα
26-29 Νεα φιλαδέλφεια
31/7- 6/8 Μεσαίο
13-16/8 Πεντάλοφος
20-25 /8 Μονόλοφος
* Παράλληλα με την έκθεση φωτογραφίας θα λειτουργήσει και έκθεση κηροπλαστικής των δημιουργιών του εργαστηρίου που λειτούργησε στο δήμο μας κατά το διάστημα Οκτώβριος 2009 Μάρτιος 2010 .
Η έκθεση θα παρουσιασθεί στα Διαμερίσματα της Νεοχωρούδας και Νέας Φιλαδέλφειας
Ο δήμαρχος Δημήτρης Σαραμάντος και το δημοτικό συμβούλιο σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του δήμου του Detmold Γερμανίας που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 18 Ιουλίου και ωρα 20:30 στο πνευματικό κέντρο Νεοχωρούδας την έκθεση θα τιμήσει με την παρουσία του και ο Δήμαρχος του Detmold. Κος Rainer Heller . Η έκθεση θα περιοδεύσει σε όλα τα Διαμερίσματα του δήμου Καλλιθέας με το εξής πρόγραμμα :
19 και 20 /7 Πετρωτό
21-25 Νεοχωρούδα
26-29 Νεα φιλαδέλφεια
31/7- 6/8 Μεσαίο
13-16/8 Πεντάλοφος
20-25 /8 Μονόλοφος
* Παράλληλα με την έκθεση φωτογραφίας θα λειτουργήσει και έκθεση κηροπλαστικής των δημιουργιών του εργαστηρίου που λειτούργησε στο δήμο μας κατά το διάστημα Οκτώβριος 2009 Μάρτιος 2010 .
Η έκθεση θα παρουσιασθεί στα Διαμερίσματα της Νεοχωρούδας και Νέας Φιλαδέλφειας
Πέμπτη 8 Ιουλίου 2010
ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ: Απολογισμός της Δημοτικής Αρχής
Νίκος Μπάτος:Ο Καλλικράτης όχι μόνον άργησε πολύ να έρθει, αλλά ήρθε σε μια δυσοίωνη περίοδο υποχώρησης οραμάτων και ιδεών, εν μέσω μάλιστα μιας σοβαρότατης οικονομικής κρίσης, με ότι δυσμενές αυτή επιφέρει.
Απολογισμός της Δημοτικής αρχής του Δήμου Ωραιοκάστρου
Η Λογοδοσία του Δημάρχου Ωραιοκάστρου
Με ιδιαίτερη χαρά, βρίσκομαι σήμερα μπροστά σας για να απολογηθώ ενώπιων σας για άλλη μια φορά, για τα πεπραγμένα της Διοίκησής μας.
Το 2009 ήταν χρόνος δημιουργικός και παραγωγικός γιατί κάναμε σχεδόν όλα όσα είχαμε προγραμματίσει.
Βέβαια οι ανάγκες πάντα είναι περισσότερες και οι απαιτήσεις των πολιτών αυξημένες και ιδιαίτερα στην κοινωνία του Δήμου μας.
Όμως εμείς γνωρίζοντας τον αυξημένο δείκτη των απαιτήσεων των συμπολιτών μας βάλαμε εξ ίσου ψηλά τον δείκτη των στόχων μας.
Ο πολίτης του Δήμου μας βλέπει με ικανοποίηση να εκτελούνται έργα υποδομής ύψιστης σημασίας για όλους και ιδιαίτερα για τους νέους,
Βλέπει όμως και θλίβετε γιατί έργα, μεγάλα έργα σταματούν, από ενέργειες ιδιοτέλειας, προσωπικού συμφέροντος και μικροπολιτικής σκοπιμότητας.
Οι συμπολίτες μας όμως, μας εμπιστεύονται γιατί διεπίστωσαν όλα αυτά τα χρόνια, όσο δύσκολος και ανηφορικός και εάν είναι ο δρόμος της δημιουργίας και της αποτελεσματικότητας, εμάς δεν μας πτοεί.
Απεναντίας μας ενδυναμώνει και μας ενθαρρύνει και συνεχίζουμε.
Απλά γνωρίζουν ότι όλα όσα εμπόδια προβάλουν κάποιοι, καθυστερούν την ολοκλήρωσή τους.
Δυστυχώς όμως αυτή η καθυστέρηση είναι σε βάρος της Κοινωνίας μας και των συμπολιτών μας.
Περισσότερα...http://www.kallithiotis.gr/extra.files/logodosiampatou.doc
Τρίτη 6 Ιουλίου 2010
Πορίσματα-κόλαφος για τον πρωθυπουργικό κουμπάρο
Πορίσματα-κόλαφος για τον πρωθυπουργικό κουμπάρο
2. 50.000 ευρώ για τέσσερις φωτογραφίες!
Η δεύτερη υπόθεση αφορά το έργο της δημοσιότητας του ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, συνολικού προϋπολογισμού 2,3 εκατ. ευρώ. Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα:
α. Στους φακέλους των έργων δεν υπήρχε κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει την υλοποίησή τους. Μόνον ένα μικρό μέρος παραδοτέων κατατέθηκε εκ των υστέρων και αφού ζητήθηκε κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
β. Για τη συντριπτική πλειονότητα των έργων δεν υπήρχε καν πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής και κάποια συντάχθηκαν εκ των υστέρων, αφού ζητήθηκαν από τους ελεγκτές. Από κάποια έργα έλειπαν ακόμη και οι αποφάσεις ανάθεσής τους, οι οποίες κατατέθηκαν κι αυτές εκ των υστέρων κι αφού τα έργα είχαν πληρωθεί.
γ. Παρατηρήθηκε συστηματική παραποίηση του υπηρεσιακού πρωτοκόλλου.
δ. Το 60% των έργων δόθηκε σε ένα «κλειστό» κύκλωμα εταιρειών, ορισμένες εκ των οποίων μάλιστα είτε εμφανίζονταν με διαφορετικές επωνυμίες είτε συνεργάζονταν μεταξύ τους.
3. Προεκλογικά «δώρα» ύψους 150.000 ευρώ
Η τρίτη υπόθεση, στην οποία εμπλέκεται και η νομαρχία Κοζάνης, αφορά την κατάτμηση ενός έργου προϋπολογισμού 150.000 ευρώ σε έντεκα(!) επιμέρους έργα και την απευθείας ανάθεσή τους σε «ημετέρους» και όλα αυτά μόλις τέσσερις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Μάλιστα, όπως διαπιστώνει η έρευνα, «παραδοτέο έργο δεν υπάρχει και θα ήταν αδύνατο να υπάρξει, τόσο γιατί ο χρόνος υλοποίησης των συμβάσεων ήταν μόλις τέσσερις ημέρες όσο και γιατί ο χρόνος αυτός ήταν μία εβδομάδα πριν από τις εθνικές εκλογές». Το πόρισμα καταλήγει με τη διαπίστωση ότι «η σκοπιμότητα, η ένταξη και η παραλαβή των εξεταζόμενων έντεκα έργων ήταν προσχηματική για την απορρόφηση δημοσίου χρήματος για άγνωστους λόγους».
Το έργο επινοήθηκε δεκαπέντε ημέρες πριν από τις εκλογές και αφορούσε την τουριστική προβολή του νομού Κοζάνης. Παρότι ανήκε στην αρμοδιότητα της νομαρχίας, εντούτοις μέσω προγραμματικής σύμβασης πέρασε στην ευθύνη της περιφέρειας. Ακολούθως «έσπασε» σε έντεκα επιμέρους έργα -κατά παράβαση της νομοθεσίας περί προμηθειών του δημοσίου- ώστε το καθένα να είναι προϋπολογισμού κάτω των 15.000 ευρώ, που είναι το όριο της απευθείας ανάθεσης! Το περίεργο είναι πως τα έντεκα αυτά έργα μοιράστηκαν σε τρεις όλες κι όλες εταιρείες της περιοχής. Μάλιστα η όλη υπόθεση εκτυλίχθηκε με διαδικασίες εξπρές, αφού τα έργα υλοποιήθηκαν και παρελήφθησαν μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εθνικές εκλογές. Όπως σημειώνεται στο πόρισμα της ΕΔΕ, «από τα έγγραφα και τις μαρτυρικές καταθέσεις προκύπτει ότι η απόφαση της κατάτμησης, το τίμημα, οι απευθείας αναθέσεις, η επιλογή των αναδόχων, το περιεχόμενο και η γενικόλογη περιγραφή των συμβάσεων έγιναν με εντολή ή προκαθορίστηκαν ή μεθοδεύτηκαν από τον τέως γενικό γραμματέα κ. Ανδρέα Λεούδη». Στο ίδιο πόρισμα αναφέρεται ότι «οι εμπλεκόμενοι υπηρεσιακοί παράγοντες της περιφέρειας εξέφρασαν προφορικά τις σοβαρές επιφυλάξεις τους στο γενικό γραμματέα, αλλά δεν εισακούστηκαν και πιέστηκαν να διεκπεραιώσουν άμεσα τις διαδικασίες…». Μάλιστα μέρος αυτών των διαδικασιών διεκπεραίωσε ο ίδιος ο κ. Λεούδης μέσω του γραφείου του «άτυπα και παράτυπα, παρακάμπτοντας τις υπηρεσίες», όπως αναφέρει το πόρισμα.
Πάρτι εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ «ολίγων» και «εκλεκτών» είχε στηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της «γαλάζιας» διακυβέρνησης στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
Του Τάκη Κανελλόπουλου Απο την Εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Έρευνα σε βάθος, η οποία διενεργήθηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 κατόπιν εντολής του νυν περιφερειάρχη Γιώργου Κίρκου, διαπίστωσε σημεία και τέρατα όσον αφορά τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος: από κατάτμηση έργων και απευθείας αναθέσεις σε «ημετέρους» μέχρι πληρωμή ανύπαρκτων έργων, παραποιήσεις δημοσίων εγγράφων κ.ο.κ. Κεντρικό πρόσωπο όλων αυτών των υποθέσεων είναι ο επί πεντέμισι χρόνια περιφερειάρχης Ανδρέας Λεούδης, ο οποίος διετέλεσε μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας και είναι κουμπάρος του τέως πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Τα πορίσματα αυτών των ερευνών έχουν σταλεί ήδη σε όλα τα αρμόδια υπουργεία, στο Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, στους οικονομικούς ελεγκτές, ενώ την Παρασκευή σχετικός φάκελος παραδόθηκε και στην εισαγγελία Κοζάνης.
Η «Θ» αποκαλύπτει σήμερα μόνον τρεις από τις υποθέσεις που διερευνήθηκαν, οι οποίες όμως είναι απολύτως ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκε και διένειμε το δημόσιο χρήμα η υπό τον κ. Λεούδη διοίκηση της ακριτικής περιφέρειας.
Η «Θ» αποκαλύπτει σήμερα μόνον τρεις από τις υποθέσεις που διερευνήθηκαν, οι οποίες όμως είναι απολύτως ενδεικτικές του τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκε και διένειμε το δημόσιο χρήμα η υπό τον κ. Λεούδη διοίκηση της ακριτικής περιφέρειας.
1. Έργο αποναρκοθέτησης με υπόγειες προσυνεννοήσεις
Η πρώτη υπόθεση αφορά το έργο της αποναρκοθέτησης περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, προϋπολογισμού περίπου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ. Επ’ αυτού η διενεργηθείσα έρευνα διαπίστωσε τα εξής απίθανα πράγματα:
α. Ενώ για την αποναρκοθέτηση εκτάσεων αρμόδιος καθ’ ύλη φορέας είναι ο στρατός, περιέργως το έργο εμπνεύστηκε και υλοποίησε με άσχετους με το αντικείμενο υπαλλήλους η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η οποία μόνον εκ των υστέρων συμπεριέλαβε στην επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής και έναν στρατιωτικό. Εξαιτίας αυτών το έργο ακόμη και σήμερα δεν έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία στρατού, καθώς το νομικό πλαίσιο δεν της επιτρέπει να αναλάβει την ευθύνη πιστοποίησης ασφαλούς αποτελέσματος σε έργο αποναρκοθέτησης που έχουν υλοποιήσει ιδιωτικές εταιρείες. Εν ολίγοις η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας «έσπρωξε» σε συγκεκριμένη εταιρεία 4,5 εκατ. ευρώ για ένα έργο για το οποίο αρμόδιος είναι μόνον ο στρατός!
β. Το έργο ανατέθηκε στη μοναδική εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά, και όπως απεδείχθη από την έρευνα, μεταξύ περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, που ήταν ο φορέας υλοποίησης, και αναδόχου υπήρχαν «υπόγειες» διαδρομές και προσυνεννοήσεις.
Ειδικότερα, πριν καν από την προκήρυξη του έργου, υπήρχε συνεννόηση διά αλληλογραφίας μεταξύ περιφέρειας και αναδόχου. Επιπλέον με επιστολή του προς τον τότε υπουργό Ανάπτυξης ο κ. Λεούδης εξουσιοδοτεί συγκεκριμένο ιδιώτη, για να προετοιμάσει και να υποβάλει την πρόταση υλοποίησης του έργου για λογαριασμό της περιφέρειας. Όλως τυχαίως τον ίδιο ιδιώτη εξουσιοδοτεί έναν χρόνο μετά και ο ανάδοχος, για να καταθέσει την προσφορά του στο διαγωνισμό της περιφέρειας! Επίσης στα τεύχη δημοπράτησης υπήρχαν όροι οι οποίοι θεωρήθηκαν «φωτογραφικοί», προκειμένου να επιλεγεί η συγκεκριμένη εταιρεία. Αναφέρεται για παράδειγμα ότι ένας από τους όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό ήταν «ο υποψήφιος ανάδοχος να έχει συνολικό κύκλο εργασιών για τις τελευταίες τρεις διαχειριστικές χρήσεις μεγαλύτερο από το 200% του προϋπολογισμού του υπό ανάθεση έργου», απαίτηση που κάλυπτε ακριβώς η εν λόγω εταιρεία. Μάλιστα κατά παρέκκλιση της καθιερωμένης πρακτικής αλλά και της κοινής λογικής ο διαγωνισμός δεν κηρύχθηκε άγονος, παρότι προσήλθε σε αυτόν μόνον ένας ενδιαφερόμενος.
γ. Τα πρακτικά της επιτροπής Διενέργειας, Αξιολόγησης και Εισήγησης για ανάθεση έργου έχουν παραποιημένες υπογραφές!
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομίας κατόπιν εντολής του υφυπουργού Σταύρου Αρναουτάκη απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κοζάνη κλιμάκιο τεσσάρων εξειδικευμένων υπαλλήλων, για να ελέγξει σε βάθος την υπόθεση. Το κλιμάκιο παρέμεινε επί τριήμερο στην πόλη, συνέλεξε όλα τα στοιχεία και εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις του υπουργείου.
Η πρώτη υπόθεση αφορά το έργο της αποναρκοθέτησης περιοχών της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, προϋπολογισμού περίπου 4,5 εκατομμυρίων ευρώ. Επ’ αυτού η διενεργηθείσα έρευνα διαπίστωσε τα εξής απίθανα πράγματα:
α. Ενώ για την αποναρκοθέτηση εκτάσεων αρμόδιος καθ’ ύλη φορέας είναι ο στρατός, περιέργως το έργο εμπνεύστηκε και υλοποίησε με άσχετους με το αντικείμενο υπαλλήλους η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η οποία μόνον εκ των υστέρων συμπεριέλαβε στην επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής και έναν στρατιωτικό. Εξαιτίας αυτών το έργο ακόμη και σήμερα δεν έχει παραληφθεί από την αρμόδια υπηρεσία στρατού, καθώς το νομικό πλαίσιο δεν της επιτρέπει να αναλάβει την ευθύνη πιστοποίησης ασφαλούς αποτελέσματος σε έργο αποναρκοθέτησης που έχουν υλοποιήσει ιδιωτικές εταιρείες. Εν ολίγοις η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας «έσπρωξε» σε συγκεκριμένη εταιρεία 4,5 εκατ. ευρώ για ένα έργο για το οποίο αρμόδιος είναι μόνον ο στρατός!
β. Το έργο ανατέθηκε στη μοναδική εταιρεία η οποία κατέθεσε προσφορά, και όπως απεδείχθη από την έρευνα, μεταξύ περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, που ήταν ο φορέας υλοποίησης, και αναδόχου υπήρχαν «υπόγειες» διαδρομές και προσυνεννοήσεις.
Ειδικότερα, πριν καν από την προκήρυξη του έργου, υπήρχε συνεννόηση διά αλληλογραφίας μεταξύ περιφέρειας και αναδόχου. Επιπλέον με επιστολή του προς τον τότε υπουργό Ανάπτυξης ο κ. Λεούδης εξουσιοδοτεί συγκεκριμένο ιδιώτη, για να προετοιμάσει και να υποβάλει την πρόταση υλοποίησης του έργου για λογαριασμό της περιφέρειας. Όλως τυχαίως τον ίδιο ιδιώτη εξουσιοδοτεί έναν χρόνο μετά και ο ανάδοχος, για να καταθέσει την προσφορά του στο διαγωνισμό της περιφέρειας! Επίσης στα τεύχη δημοπράτησης υπήρχαν όροι οι οποίοι θεωρήθηκαν «φωτογραφικοί», προκειμένου να επιλεγεί η συγκεκριμένη εταιρεία. Αναφέρεται για παράδειγμα ότι ένας από τους όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό ήταν «ο υποψήφιος ανάδοχος να έχει συνολικό κύκλο εργασιών για τις τελευταίες τρεις διαχειριστικές χρήσεις μεγαλύτερο από το 200% του προϋπολογισμού του υπό ανάθεση έργου», απαίτηση που κάλυπτε ακριβώς η εν λόγω εταιρεία. Μάλιστα κατά παρέκκλιση της καθιερωμένης πρακτικής αλλά και της κοινής λογικής ο διαγωνισμός δεν κηρύχθηκε άγονος, παρότι προσήλθε σε αυτόν μόνον ένας ενδιαφερόμενος.
γ. Τα πρακτικά της επιτροπής Διενέργειας, Αξιολόγησης και Εισήγησης για ανάθεση έργου έχουν παραποιημένες υπογραφές!
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Οικονομίας κατόπιν εντολής του υφυπουργού Σταύρου Αρναουτάκη απέστειλε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κοζάνη κλιμάκιο τεσσάρων εξειδικευμένων υπαλλήλων, για να ελέγξει σε βάθος την υπόθεση. Το κλιμάκιο παρέμεινε επί τριήμερο στην πόλη, συνέλεξε όλα τα στοιχεία και εντός των επόμενων ημερών αναμένονται οι σχετικές αποφάσεις του υπουργείου.
2. 50.000 ευρώ για τέσσερις φωτογραφίες!
Η δεύτερη υπόθεση αφορά το έργο της δημοσιότητας του ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας, συνολικού προϋπολογισμού 2,3 εκατ. ευρώ. Από την έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα:
α. Στους φακέλους των έργων δεν υπήρχε κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει την υλοποίησή τους. Μόνον ένα μικρό μέρος παραδοτέων κατατέθηκε εκ των υστέρων και αφού ζητήθηκε κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
β. Για τη συντριπτική πλειονότητα των έργων δεν υπήρχε καν πρωτόκολλο οριστικής παραλαβής και κάποια συντάχθηκαν εκ των υστέρων, αφού ζητήθηκαν από τους ελεγκτές. Από κάποια έργα έλειπαν ακόμη και οι αποφάσεις ανάθεσής τους, οι οποίες κατατέθηκαν κι αυτές εκ των υστέρων κι αφού τα έργα είχαν πληρωθεί.
γ. Παρατηρήθηκε συστηματική παραποίηση του υπηρεσιακού πρωτοκόλλου.
δ. Το 60% των έργων δόθηκε σε ένα «κλειστό» κύκλωμα εταιρειών, ορισμένες εκ των οποίων μάλιστα είτε εμφανίζονταν με διαφορετικές επωνυμίες είτε συνεργάζονταν μεταξύ τους.
ε. Διαπιστώθηκαν διπλοπληρωμές τιμολογίων. Είτε με την ίδια απόφαση ανάθεσης είτε με διαφορετικές αποφάσεις εκδίδονταν διαφορετικά τιμολόγια για το ίδιο αντικείμενο.
στ. Υπήρξε υπερκοστολόγηση δράσεων, καθώς παρατηρήθηκε σημαντικά υψηλό κόστος για έργα που δεν αντιστοιχούν στα παραδοτέα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή δράσεων ΕΚΤ» πληρώθηκαν 60.000 ευρώ και παραδόθηκαν μία αφίσα για κάθε πόλη και ένα cd με φωτογραφίες.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή έκθεσης Polis» πληρώθηκαν περί τα 50.000 ευρώ και παραδόθηκαν τέσσερις φωτογραφίες.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή ΕΓΤΠΕ» πληρώθηκαν 119.000 ευρώ και παραδόθηκαν αφίσες και προσκλήσεις.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό για την προβολή των έργων με τη συγχρηματοδότηση του ΕΤΠΑ» πληρώθηκαν 107.000 ευρώ και παραδόθηκε ένας φάκελος με cd και φυλλάδια.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «διοργάνωση συνεδρίου για την καινοτομία» πληρώθηκαν 20.000 ευρώ και παραδόθηκαν τέσσερις φωτογραφίες.
Επιπλέον για σειρά άλλων αντίστοιχων έργων, προϋπολογισμού άνω των 300.000 ευρώ, δεν βρέθηκαν καθόλου παραδοτέα υλικά, που να αποδεικνύουν την υλοποίησή τους.
στ. Υπήρξε υπερκοστολόγηση δράσεων, καθώς παρατηρήθηκε σημαντικά υψηλό κόστος για έργα που δεν αντιστοιχούν στα παραδοτέα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι:
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή δράσεων ΕΚΤ» πληρώθηκαν 60.000 ευρώ και παραδόθηκαν μία αφίσα για κάθε πόλη και ένα cd με φωτογραφίες.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή έκθεσης Polis» πληρώθηκαν περί τα 50.000 ευρώ και παραδόθηκαν τέσσερις φωτογραφίες.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «προβολή ΕΓΤΠΕ» πληρώθηκαν 119.000 ευρώ και παραδόθηκαν αφίσες και προσκλήσεις.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό για την προβολή των έργων με τη συγχρηματοδότηση του ΕΤΠΑ» πληρώθηκαν 107.000 ευρώ και παραδόθηκε ένας φάκελος με cd και φυλλάδια.
● Για το έργο υπό τον τίτλο «διοργάνωση συνεδρίου για την καινοτομία» πληρώθηκαν 20.000 ευρώ και παραδόθηκαν τέσσερις φωτογραφίες.
Επιπλέον για σειρά άλλων αντίστοιχων έργων, προϋπολογισμού άνω των 300.000 ευρώ, δεν βρέθηκαν καθόλου παραδοτέα υλικά, που να αποδεικνύουν την υλοποίησή τους.
3. Προεκλογικά «δώρα» ύψους 150.000 ευρώ
Η τρίτη υπόθεση, στην οποία εμπλέκεται και η νομαρχία Κοζάνης, αφορά την κατάτμηση ενός έργου προϋπολογισμού 150.000 ευρώ σε έντεκα(!) επιμέρους έργα και την απευθείας ανάθεσή τους σε «ημετέρους» και όλα αυτά μόλις τέσσερις ημέρες πριν από τις εθνικές εκλογές. Μάλιστα, όπως διαπιστώνει η έρευνα, «παραδοτέο έργο δεν υπάρχει και θα ήταν αδύνατο να υπάρξει, τόσο γιατί ο χρόνος υλοποίησης των συμβάσεων ήταν μόλις τέσσερις ημέρες όσο και γιατί ο χρόνος αυτός ήταν μία εβδομάδα πριν από τις εθνικές εκλογές». Το πόρισμα καταλήγει με τη διαπίστωση ότι «η σκοπιμότητα, η ένταξη και η παραλαβή των εξεταζόμενων έντεκα έργων ήταν προσχηματική για την απορρόφηση δημοσίου χρήματος για άγνωστους λόγους».
Το έργο επινοήθηκε δεκαπέντε ημέρες πριν από τις εκλογές και αφορούσε την τουριστική προβολή του νομού Κοζάνης. Παρότι ανήκε στην αρμοδιότητα της νομαρχίας, εντούτοις μέσω προγραμματικής σύμβασης πέρασε στην ευθύνη της περιφέρειας. Ακολούθως «έσπασε» σε έντεκα επιμέρους έργα -κατά παράβαση της νομοθεσίας περί προμηθειών του δημοσίου- ώστε το καθένα να είναι προϋπολογισμού κάτω των 15.000 ευρώ, που είναι το όριο της απευθείας ανάθεσης! Το περίεργο είναι πως τα έντεκα αυτά έργα μοιράστηκαν σε τρεις όλες κι όλες εταιρείες της περιοχής. Μάλιστα η όλη υπόθεση εκτυλίχθηκε με διαδικασίες εξπρές, αφού τα έργα υλοποιήθηκαν και παρελήφθησαν μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, την τελευταία εβδομάδα πριν από τις εθνικές εκλογές. Όπως σημειώνεται στο πόρισμα της ΕΔΕ, «από τα έγγραφα και τις μαρτυρικές καταθέσεις προκύπτει ότι η απόφαση της κατάτμησης, το τίμημα, οι απευθείας αναθέσεις, η επιλογή των αναδόχων, το περιεχόμενο και η γενικόλογη περιγραφή των συμβάσεων έγιναν με εντολή ή προκαθορίστηκαν ή μεθοδεύτηκαν από τον τέως γενικό γραμματέα κ. Ανδρέα Λεούδη». Στο ίδιο πόρισμα αναφέρεται ότι «οι εμπλεκόμενοι υπηρεσιακοί παράγοντες της περιφέρειας εξέφρασαν προφορικά τις σοβαρές επιφυλάξεις τους στο γενικό γραμματέα, αλλά δεν εισακούστηκαν και πιέστηκαν να διεκπεραιώσουν άμεσα τις διαδικασίες…». Μάλιστα μέρος αυτών των διαδικασιών διεκπεραίωσε ο ίδιος ο κ. Λεούδης μέσω του γραφείου του «άτυπα και παράτυπα, παρακάμπτοντας τις υπηρεσίες», όπως αναφέρει το πόρισμα.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)