Η μαύρη σοκολάτα ωφελεί ασθενείς με κίρρωση του ήπατος
Ημερομηνία δημοσίευσης: 16 Απριλίου 2010
Η σκούρα σοκολάτα που είναι πλούσια σε κακάο μπορεί ενδεχομένως να συνταγογραφηθεί σε ασθενείς με κίρρωση του ήπατος μελλοντικά, μετά την ανακοίνωση αποτελεσμάτων έρευνας που υποδεικνύει πιθανά οφέλη στην υγεία.
Ισπανοί ερευνητές δήλωσαν ότι η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας περιόρισε τη συνήθη πίεση αίματος στην κοιλιακή χώρα μετά το γεύμα, η οποία μπορεί να φτάσει σε υψηλά επίπεδα σε ασθενείς με κίρρωση του ήπατος και σε σοβαρές περιπτώσεις να οδηγήσει σε ρήξη αγγείου. Αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στο κακάο εκτιμάται ότι είναι η αιτία που η σοκολάτα είναι ωφέλιμη για την αρτηριακή πίεση καθώς οι χημικές ουσίες βοηθούν μαλακά μυϊκά κύτταρα των αγγείων να χαλαρώνουν και να διευρύνονται.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 21 ασθενείς με ηπατική νόσο τελικού σταδίου ανακάλυψε ότι όσοι έλαβαν γεύμα που περιείχε 85% σκούρα σοκολάτα εμφάνισαν σημαντικά μικρότερη αύξηση της πίεσης αίματος στο ήπαρ σε σχέση με όσους κατανάλωσαν άσπρη σοκολάτα. Ο Mark Thursz, του Imperial College στο Λονδίνο, δήλωσε ότι η έρευνα υποδεικνύει σαφή σχέση μεταξύ της κατανάλωσης μαύρης σοκολάτας και της χαμηλότερης πίεσης στην κοιλιακή χώρα και αποκαλύπτει τη δυνητική σημασία των βελτιώσεων στον έλεγχο των ασθενών που πάσχουν από κίρρωση του ήπατος.
Τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στο ετήσιο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μελέτη του ήπατος στη Βιέννη και ακολουθούν ορισμένες προηγούμενες έρευνες που υποδεικνύουν ότι η σκούρα σοκολάτα επίσης προάγει την υγεία της καρδιάς.
ΠΗΓΗ: ιατροnet
Κυριακή 18 Απριλίου 2010
Η ασπιρίνη ανακουφίζει του πάσχοντες από ημικρανίες
Η ασπιρίνη ανακουφίζει του πάσχοντες από ημικρανίες
Λονδίνο: Η ασπιρίνη μπορεί να μειώσει τον πόνο που προκαλούν οι ημικρανίες εντός δύο ωρών στο 50% των ατόμων, σύμφωνα με βρετανική ανασκόπηση που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Cochrane Systematic Review.
Τα αποτελέσματα πηγάζουν από επανεξέταση των στοιχείων 13 παλαιότερες μελετών που οι ερευνητές του Νοσοκομείου «John Radcliffe» της Οξφόρδης μελέτησαν και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι υψηλές δόσεις ασπιρίνης μπορούν να μειώσουν την ναυτία, τον εμετό και την φωτοευαισθησία ή την ευαισθησία στους ήχους, καθώς και άλλα συμπτώματα της ημικρανίας.
Ωστόσο, η ιατρική κοινότητα τονίζει ότι η ασπιρίνη έχει και παρενέργειες για ορισμένους ανθρώπους και έτσι θα πρέπει μια μερίδα πασχόντων από ημικρανίες να βασίζονται πάντα στα φάρμακα που χορηγούνται αποκλειστικά για το είδος αυτό της κεφαλαλγίας.
Η ανασκόπηση των Βρετανών επιστημόνων περιλάμβανε στοιχεία για 4.222 άτομα και έδειξε ότι ένας στους τέσσερις ανακουφίστηκε πλήρως από τον πόνο που προκαλούσε η σοβαρή ή μέτρια ημικρανία.
Αυτό συνέβη εντός δύο ωρών από την λήψη μια δόσης 900-1.000 mg ασπιρίνης.
Αντίθετα, μόλις ένας στους δέκα ασθενείς της ομάδας ελέγχου είχε ανακούφιση του πόνου, από το εικονικό σκεύασμα που χρησιμοποίησε.
Μάλιστα για έναν στους δύο, ο πόνος μειώθηκε σε ήπια ενόχληση, συγκριτικά με έναν στους τρεις ασθενείς της ομάδας ελέγχου.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ο συνδυασμός της ασπιρίνης με αντι-εμετικό φάρμακο, ήταν αποτελεσματικός στην μείωση της συμπτωματολογίας της ημικρανίας ειδικά της ναυτίας και του εμετού. Ωστόσο, δεν παρήγαγε μεγαλύτερη ανακούφιση.
Παρά τα θετικά αποτελέσματα, οι επιστήμονες θα συνεχίσουν την έρευνα προκειμένου να εδραιώσουν την αποτελεσματικότητα της ασπιρίνης συγκριτικά με άλλα φάρμακα.
ΠΗΓΗ: in.gr
Λονδίνο: Η ασπιρίνη μπορεί να μειώσει τον πόνο που προκαλούν οι ημικρανίες εντός δύο ωρών στο 50% των ατόμων, σύμφωνα με βρετανική ανασκόπηση που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Cochrane Systematic Review.
Τα αποτελέσματα πηγάζουν από επανεξέταση των στοιχείων 13 παλαιότερες μελετών που οι ερευνητές του Νοσοκομείου «John Radcliffe» της Οξφόρδης μελέτησαν και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι υψηλές δόσεις ασπιρίνης μπορούν να μειώσουν την ναυτία, τον εμετό και την φωτοευαισθησία ή την ευαισθησία στους ήχους, καθώς και άλλα συμπτώματα της ημικρανίας.
Ωστόσο, η ιατρική κοινότητα τονίζει ότι η ασπιρίνη έχει και παρενέργειες για ορισμένους ανθρώπους και έτσι θα πρέπει μια μερίδα πασχόντων από ημικρανίες να βασίζονται πάντα στα φάρμακα που χορηγούνται αποκλειστικά για το είδος αυτό της κεφαλαλγίας.
Η ανασκόπηση των Βρετανών επιστημόνων περιλάμβανε στοιχεία για 4.222 άτομα και έδειξε ότι ένας στους τέσσερις ανακουφίστηκε πλήρως από τον πόνο που προκαλούσε η σοβαρή ή μέτρια ημικρανία.
Αυτό συνέβη εντός δύο ωρών από την λήψη μια δόσης 900-1.000 mg ασπιρίνης.
Αντίθετα, μόλις ένας στους δέκα ασθενείς της ομάδας ελέγχου είχε ανακούφιση του πόνου, από το εικονικό σκεύασμα που χρησιμοποίησε.
Μάλιστα για έναν στους δύο, ο πόνος μειώθηκε σε ήπια ενόχληση, συγκριτικά με έναν στους τρεις ασθενείς της ομάδας ελέγχου.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ο συνδυασμός της ασπιρίνης με αντι-εμετικό φάρμακο, ήταν αποτελεσματικός στην μείωση της συμπτωματολογίας της ημικρανίας ειδικά της ναυτίας και του εμετού. Ωστόσο, δεν παρήγαγε μεγαλύτερη ανακούφιση.
Παρά τα θετικά αποτελέσματα, οι επιστήμονες θα συνεχίσουν την έρευνα προκειμένου να εδραιώσουν την αποτελεσματικότητα της ασπιρίνης συγκριτικά με άλλα φάρμακα.
ΠΗΓΗ: in.gr
Επικίνδυνο γνωστό site με στίχους τραγουδιών
Επικίνδυνο γνωστό site με στίχους τραγουδιών
Δημοσιεύθηκε στις Thu, 15/04/2010 - 10:03
Πριν από λίγες ημέρες, ειδικοί σε θέματα ασφαλείας εντόπισαν ένα σημαντικό κενό ασφαλείας στη Java virtual machine που είναι εγκατεστημένη σε εκατομμύρια υπολογιστές ανά την υφήλιο. Το bug υπάρχει εδώ και δύο χρόνια τουλάχιστον, αλλά μόλις πρόσφατα ταυτοποιήθηκε. Το τελευταίο κομμάτι στο παζλ είναι η αποκάλυψη ότι μια γνωστή ιστοσελίδα μπορεί να ενεργοποιήσει την εν λόγω αδυναμία της Java, θέτοντας σε κίνδυνο τους χρήστες.
Πρόκειται για το songlyrics.com, το οποίο μοιράζει στους επισκέπτες Javascript που σχετίζεται με αυτή την αδυναμία και επιτρέπει την εκτέλεση απομακρυσμένου κώδικα. Όπως φαίνεται από τα μέχρι τώρα δεδομένα, οι υπεύθυνοι του songlyrics δε γνώριζαν ότι το site τους είναι εν δυνάμει επικίνδυνο και η παγίδευσή του φέρεται να έχει γίνει από τρίτους. Φυσικά, μέχρι να υπάρξει οριστική λύση στο πρόβλημα, οι χρήστες του Internet που έχουν εγκαταστήσει τη JVM στο σύστημά τους πρέπει να αποφεύγουν τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Το συγκεκριμένο bug εμφανίστηκε στη Java 6 Update 10 και ο μόνος τρόπος να απαλλαγεί κάποιος από αυτό είναι να απεγκαταστήσει τελείως τη Java. Όπως λένε οι ειδικοί, η απενεργοποίηση του ActiveX για τον IE ή του add-on για τον Firefox δεν αρκεί για να προστατευθεί ο χρήστης. Εντύπωση, πάντως, έχει προκαλέσει η στάση της Oracle/Sun που δε φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, αφήνοντας το κλείσιμο της τρύπας για τον Ιούλιο που είναι προγραμματισμένο το επόμενο update.
ΠΗΓΗ: PC MAGAZINE
Δημοσιεύθηκε στις Thu, 15/04/2010 - 10:03
Πριν από λίγες ημέρες, ειδικοί σε θέματα ασφαλείας εντόπισαν ένα σημαντικό κενό ασφαλείας στη Java virtual machine που είναι εγκατεστημένη σε εκατομμύρια υπολογιστές ανά την υφήλιο. Το bug υπάρχει εδώ και δύο χρόνια τουλάχιστον, αλλά μόλις πρόσφατα ταυτοποιήθηκε. Το τελευταίο κομμάτι στο παζλ είναι η αποκάλυψη ότι μια γνωστή ιστοσελίδα μπορεί να ενεργοποιήσει την εν λόγω αδυναμία της Java, θέτοντας σε κίνδυνο τους χρήστες.
Πρόκειται για το songlyrics.com, το οποίο μοιράζει στους επισκέπτες Javascript που σχετίζεται με αυτή την αδυναμία και επιτρέπει την εκτέλεση απομακρυσμένου κώδικα. Όπως φαίνεται από τα μέχρι τώρα δεδομένα, οι υπεύθυνοι του songlyrics δε γνώριζαν ότι το site τους είναι εν δυνάμει επικίνδυνο και η παγίδευσή του φέρεται να έχει γίνει από τρίτους. Φυσικά, μέχρι να υπάρξει οριστική λύση στο πρόβλημα, οι χρήστες του Internet που έχουν εγκαταστήσει τη JVM στο σύστημά τους πρέπει να αποφεύγουν τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.
Το συγκεκριμένο bug εμφανίστηκε στη Java 6 Update 10 και ο μόνος τρόπος να απαλλαγεί κάποιος από αυτό είναι να απεγκαταστήσει τελείως τη Java. Όπως λένε οι ειδικοί, η απενεργοποίηση του ActiveX για τον IE ή του add-on για τον Firefox δεν αρκεί για να προστατευθεί ο χρήστης. Εντύπωση, πάντως, έχει προκαλέσει η στάση της Oracle/Sun που δε φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα, αφήνοντας το κλείσιμο της τρύπας για τον Ιούλιο που είναι προγραμματισμένο το επόμενο update.
ΠΗΓΗ: PC MAGAZINE
Σάββατο 17 Απριλίου 2010
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
Τι αλλάζει σε συντάξεις και όρια ηλικίας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΙΑΣ Π. ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ Απο τα ΝΕΑ On-line
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 17 Απριλίου 2010
Ανατροπές στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων, αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, φραγμούς στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και απαγόρευση των εθελουσίων εξόδων φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τέλους Απριλίου και αφού προηγουμένως εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Καθώς στους ασφαλισμένους επικρατεί σύγχυση σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, το «Χρήμα» παρουσιάζει σήμερα έναν χρήσιμο «οδηγό» σε 7 ερωτήσεις- απαντήσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...
Τι αλλάζει σε συντάξεις και όρια ηλικίας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΗΛΙΑΣ Π. ΓΕΩΡΓΑΚΗΣ Απο τα ΝΕΑ On-line
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 17 Απριλίου 2010
Ανατροπές στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων, αυξήσεις στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, φραγμούς στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και απαγόρευση των εθελουσίων εξόδων φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τέλους Απριλίου και αφού προηγουμένως εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Καθώς στους ασφαλισμένους επικρατεί σύγχυση σχετικά με τις επερχόμενες αλλαγές, το «Χρήμα» παρουσιάζει σήμερα έναν χρήσιμο «οδηγό» σε 7 ερωτήσεις- απαντήσεις.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...
Τρίτη 13 Απριλίου 2010
«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»: ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ.ΕΣ.
Τι λέει για εκλογικό σύστημα, αρμοδιότητες, πόρους, μετατάξεις, μισθούς, κλπ
Μετά τις παρατηρήσεις ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ συζητείται στο Υ.Σ. και τίθεται σε διαβούλευση
Σε 298 σελίδες (που μαζί με το χωροταξικό αναμένεται να φτάσουν τις 400) χωρισμένες σε 12 μέρη και 16 επιμέρους κεφάλαια αποτυπώνεται το σχέδιο «Καλλικράτης» το οποίο, σύμφωνα με όσα κατά καιρούς έχει πεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών πρόκειται «να αποτελέσει την αφετηρία και τον οδικό χάρτη για την μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση και τη δημιουργία του λεγόμενου επιτελικού κράτους». Η αυτοδιοίκηση gr δημοσιεύει το πλήρες κείμενο του «μη οριστικοποιημένου προσχεδίου», που στάλθηκε το Σάββατο από το ΥΠΕΣ σε ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ, προκειμένου να γίνουν οι τελικές παρατηρήσεις και το οριστικό κείμενο να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την Τρίτη 20 Απριλίου (για να διαβάσετε σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6286) και να τεθεί σε διαβούλευση, ώστε αρχές Μαίου να κατατεθεί στη Βουλή.
Τα βασικά σημεία του προσχεδίου είναι τα εξής:
- Τα τοπικά διαμερίσματα μετονομάζονται σε τοπικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό έως και 2000 κατοίκους, και σε δημοτικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο από 2.000 κατοίκους. Δημοτική κοινότητα συγκροτούν τα τοπικά νησιωτικά διαμερίσματα που έχουν πληθυσμό άνω των χιλίων (1.000) κατοίκων, αλλά και ανεξαρτήτως πληθυσμού πρώην κοινότητες που εκτείνονται σε όλη την περιφέρεια του νησιού και δεν αποτελούν δήμο. Αυτό σημαίνει ότι μικρά νησιά όπως για παράδειγμα τα Αντικύθηρα στη νομαρχία Πειραιά θα αποτελέσουν ένα δήμο με γειτονικά (στην συγκεκριμένη περίπτωση τα Κύθηρα). (άρθρο 2)
- Ο δήμος διοικείται από το δημοτικό συμβούλιο, την οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής, την εκτελεστική επιτροπή και τον δήμαρχο.
Το δημοτικό συμβούλιο αποτελείται από δέκα επτά (17) μέλη σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε (5.000) κατοίκους, είκοσι ένα (21) σε δήμους με πληθυσμό από πέντε χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες (5.001-10.000) κατοίκους, είκοσι πέντε (25) σε δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως τριάντα χιλιάδες (10.001-30.000) κατοίκους, τριάντα τρία (33) σε δήμους με πληθυσμό από τριάντα χιλιάδες έναν έως εξήντα χιλιάδες (30.001-60.000) κατοίκους, σαράντα ένα (41) σε δήμους με πληθυσμό από εξήντα χιλιάδες έναν έως εκατό χιλιάδες (60.001-100.000) κατοίκους, σαράντα πέντε (45) σε δήμους με πληθυσμό από εκατό χιλιάδες έναν έως εκατόν πενήντα (100.001-150.000) κατοίκους, σαράντα εννέα (49) σε δήμους με πληθυσμό από εκατόν πενήντα χιλιάδες και άνω (άρθρο 7).
- Το περιφερειακό συμβούλιο αποτελείται από σαράντα ένα (41) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους, πενήντα ένα (51) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 έως 800.000 κατοίκους, εβδομήντα ένα (71) μέλη σε περιφέρειες άνω των 800.000 κατοίκων. Το περιφερειακό συμβούλιο της περιφέρειας Αττικής αποτελείται από εκατόν ένα (101) μέλη. Το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποτελείται από πενήντα ένα (51) μέλη (άρθρο 113)
- Στον τρόπο εκλογής δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων ακολουθείται μικτό εκλογικό σύστημα (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6306) (άρθρα 27 και 129)
- Δίνεται το δικαίωμα για εκλογή στο αξίωμα του δημοτικού συμβούλου ή του συμβούλου δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπροσώπου τοπικής κοινότητας, αλλά και του περιφερειακού συμβούλου νέων από 18 ετών και 21 που ίσχυε μέχρι σήμερα (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6309) (άρθρα 13 και 116)
- Εκατοντάδες αρμοδιότητες μεταβιβάζονται σε δήμους (κυρίως αυτές που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη) και περιφέρειες (τον αναπτυξιακό σχεδιασμό) (για να διαβάσετε για τις αρμοδιότητες των περιφερειών κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6310 και των δήμων εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6099). Ωστόσο στις περιφέρειες μεταβιβάζονται μεταξύ άλλων και οι αρμοδιότητες για τα νοσοκομεία της χώρας, γεγονός το οποίο τις εντάσσει και στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής. (άρθρα 94,95 και 186,187)
- Ο Συνήγορος του Δημότη, όπως είχε ονομαστεί στο αρχικό σχέδιο, μετονομάζεται σε Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης (άρθρο 77)
- Δημιουργείται σε κάθε δήμο Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών με στόχο την καταγραφή και η διερεύνηση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, που κατοικούν μόνιμα στην περιφέρεια (άρθρο 78)
- Οι μισθοί των αιρετών συνδέονται με αυτούς του γενικού γραμματέα υπουργείου (περίπου 6000 ευρώ μικτά το μήνα). Συγκεκριμένα η αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του γενικού γραμματέα υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το 80% των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το 60% των ανωτέρω αποδοχών. Παράλληλα οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% της αντιμισθίας που αναλογεί στο δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το 40% αυτής. Επιπλέον, οι μισθοί των περιφερειαρχών είναι ίση με αυτή του γ.γ. υπουργείου, στον αντιπεριφερειάρχη και στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 75% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη. (άρθρα 92, 181)
- Ορίζονται πρόσθετες αρμοδιότητες για τους νησιωτικούς και ορεινούς δήμους και για τις νησιωτικές περιφέρειες (άρθρο 204 - 210)
- Ορίζονται μητροπολιτικές αρμοδιότητες (στους τομείς περιβάλλοντος, ποιότητας ζωής, χωρικού σχεδιασμού και αστικών αναπλάσεων, μεταφορών και συγκοινωνιών, διαχείρισης στερεών αποβλήτων κπλ) για την περιφέρεια Αττικής και για την μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (άρθρα 210 - 213)
- Δημιουργείται τριπλό σύστημα διασφάλισης νομιμότητας και εγγύησης του δημοσίου συμφέροντος με πλήρη έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, νέο σύστημα εποπτείας και ανάρτηση κάθε απόφασης στο Διαδίκτυο (άρθρα 214 - 238)
- Οι μετατάξεις προσωπικού αφορούν κυρίως τους υπαλλήλους των νομαρχιών που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στους δήμους αλλά και των σημερινών κρατικών περιφερειών που οι αρμοδιότητες τους μεταφέρονται στις αιρετές περιφέρειες. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις το προσχέδιο προβλέπει ότι μπορεί να γίνει η μετάταξη με αίτηση του ίδιου του ενδιαφερόμενου εντός ενός μηνός και η μετάταξη πραγματοποιείται εντός δύο. Ωστόσο, αν δε καταστεί δυνατή η μετάταξη του αναγκαίου προσωπικού για την άσκηση των απονεμομένων αρμοδιοτήτων και εφόσον συντρέχει απονομή αρμοδιοτήτων για το σύνολο συγκεκριμένου τομέα, οι υπάλληλοι το αντικείμενο των οποίων έχει μεταφερθεί στο δήμο ή στην αιρετή περιφέρεια μετατάσσονται αυτοδικαίως (άρθρα 255 – 258) είτε στην έδρα της περιφέρειας είτε στον αντίστοιχο δήμο της έδρας του νομού. Σε κάθε περίπτωση θα γίνει προσπάθεια οι υπάλληλοι που θα μεταταχθούν να παραμείνουν στην ίδια περιοχή.
- Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι για τους δήμους αποτελούνται από ποσοστά (δεν προσδιορίζονται) από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) ΦΠΑ και Φόρο Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου Παράλληλα το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων στους δήμους που δεν καλύπτεται από τα παραπάνω καλύπτεται με αύξηση των ποσοστών των δύο πρώτων. Όσο για τις περιφέρειες οι πόροι τους προέρχονται από τους δύο πρώτους φόρους (ΦΕΦΝΠ και ΦΠΑ). (άρθρα 259, 260). Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν ποσοστό επί της ετήσιας αύξησης του ΦΠΑ στην περιοχή τους που θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά υπηρεσίες κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά και ποσοστό 20% επί του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας ανάλογα με τα έσοδα του φόρου στην περιοχή του, προκειμένου να χρηματοδοτούνται ιδίως δράσεις που αφορούν σε παρεμβάσεις στον πολεοδομικό ιστό και στο δομημένο περιβάλλον του δήμου. (άρθρα 259, 260, 261)
- Δημιουργείται ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης για υπερχρεωμένους ΟΤΑ (άρθρα 262, 263)
- Η κατάρτιση του προγράμματος Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, «ΕΛΛ.Α.Δ.Α» για την υποστήριξη των νέων δήμων και των περιφερειών. Διαρθρώνεται σε τρεις άξονες:
(α) ο άξονας με κορμό τα επιχειρησιακά προγράμματα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση» του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013, στο μέρος που αφορούν στους δήμους και τις περιφέρειες.
(β) ο άξονας του Εθνικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Αυτοδιοίκησης που λειτουργεί
συμπληρωματικά με το Ε.Σ.Π.Α. και χρηματοδοτεί ιδίως μη επιλέξιμα από το Ε.Σ.Π.Α. έργα
και δράσεις.
(γ) ο άξονας για την αξιοποίηση και αναδιάταξη των ανθρωπίνων πόρων, με αντικείμενο την
ανάδειξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του υπηρετούντος προσωπικού, το σχεδιασμό της
στελέχωσης με επιστημονικό προσωπικό με βάση την αποτύπωση των αναγκών των νέων
δήμων και περιφερειών (άρθρο 281).
Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο του νομοχεδίου κάντε κλικ εδώ:
KALLIKRATHS_PROSXEDIO_MH_ORISTIKOPOIHMENO.pdf
ΠΗΓΗ: SITE Αυτοδιοίκη http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6312
Μετά τις παρατηρήσεις ΚΕΔΚΕ, ΕΝΑΕ συζητείται στο Υ.Σ. και τίθεται σε διαβούλευση
Σε 298 σελίδες (που μαζί με το χωροταξικό αναμένεται να φτάσουν τις 400) χωρισμένες σε 12 μέρη και 16 επιμέρους κεφάλαια αποτυπώνεται το σχέδιο «Καλλικράτης» το οποίο, σύμφωνα με όσα κατά καιρούς έχει πεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών πρόκειται «να αποτελέσει την αφετηρία και τον οδικό χάρτη για την μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση και τη δημιουργία του λεγόμενου επιτελικού κράτους». Η αυτοδιοίκηση gr δημοσιεύει το πλήρες κείμενο του «μη οριστικοποιημένου προσχεδίου», που στάλθηκε το Σάββατο από το ΥΠΕΣ σε ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ, προκειμένου να γίνουν οι τελικές παρατηρήσεις και το οριστικό κείμενο να παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την Τρίτη 20 Απριλίου (για να διαβάσετε σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6286) και να τεθεί σε διαβούλευση, ώστε αρχές Μαίου να κατατεθεί στη Βουλή.
Τα βασικά σημεία του προσχεδίου είναι τα εξής:
- Τα τοπικά διαμερίσματα μετονομάζονται σε τοπικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό έως και 2000 κατοίκους, και σε δημοτικές κοινότητες εφόσον έχουν πληθυσμό μεγαλύτερο από 2.000 κατοίκους. Δημοτική κοινότητα συγκροτούν τα τοπικά νησιωτικά διαμερίσματα που έχουν πληθυσμό άνω των χιλίων (1.000) κατοίκων, αλλά και ανεξαρτήτως πληθυσμού πρώην κοινότητες που εκτείνονται σε όλη την περιφέρεια του νησιού και δεν αποτελούν δήμο. Αυτό σημαίνει ότι μικρά νησιά όπως για παράδειγμα τα Αντικύθηρα στη νομαρχία Πειραιά θα αποτελέσουν ένα δήμο με γειτονικά (στην συγκεκριμένη περίπτωση τα Κύθηρα). (άρθρο 2)
- Ο δήμος διοικείται από το δημοτικό συμβούλιο, την οικονομική επιτροπή, την επιτροπή ποιότητας ζωής, την εκτελεστική επιτροπή και τον δήμαρχο.
Το δημοτικό συμβούλιο αποτελείται από δέκα επτά (17) μέλη σε δήμους με πληθυσμό έως πέντε (5.000) κατοίκους, είκοσι ένα (21) σε δήμους με πληθυσμό από πέντε χιλιάδες έναν έως δέκα χιλιάδες (5.001-10.000) κατοίκους, είκοσι πέντε (25) σε δήμους με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν έως τριάντα χιλιάδες (10.001-30.000) κατοίκους, τριάντα τρία (33) σε δήμους με πληθυσμό από τριάντα χιλιάδες έναν έως εξήντα χιλιάδες (30.001-60.000) κατοίκους, σαράντα ένα (41) σε δήμους με πληθυσμό από εξήντα χιλιάδες έναν έως εκατό χιλιάδες (60.001-100.000) κατοίκους, σαράντα πέντε (45) σε δήμους με πληθυσμό από εκατό χιλιάδες έναν έως εκατόν πενήντα (100.001-150.000) κατοίκους, σαράντα εννέα (49) σε δήμους με πληθυσμό από εκατόν πενήντα χιλιάδες και άνω (άρθρο 7).
- Το περιφερειακό συμβούλιο αποτελείται από σαράντα ένα (41) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό έως 300.000 κατοίκους, πενήντα ένα (51) μέλη σε περιφέρειες με πληθυσμό από 300.001 έως 800.000 κατοίκους, εβδομήντα ένα (71) μέλη σε περιφέρειες άνω των 800.000 κατοίκων. Το περιφερειακό συμβούλιο της περιφέρειας Αττικής αποτελείται από εκατόν ένα (101) μέλη. Το περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου αποτελείται από πενήντα ένα (51) μέλη (άρθρο 113)
- Στον τρόπο εκλογής δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων ακολουθείται μικτό εκλογικό σύστημα (για να διαβάσετε το σχετικό ρεπορτάζ κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6306) (άρθρα 27 και 129)
- Δίνεται το δικαίωμα για εκλογή στο αξίωμα του δημοτικού συμβούλου ή του συμβούλου δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπροσώπου τοπικής κοινότητας, αλλά και του περιφερειακού συμβούλου νέων από 18 ετών και 21 που ίσχυε μέχρι σήμερα (http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6309) (άρθρα 13 και 116)
- Εκατοντάδες αρμοδιότητες μεταβιβάζονται σε δήμους (κυρίως αυτές που αφορούν την εξυπηρέτηση του πολίτη) και περιφέρειες (τον αναπτυξιακό σχεδιασμό) (για να διαβάσετε για τις αρμοδιότητες των περιφερειών κάντε κλικ εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6310 και των δήμων εδώ: http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6099). Ωστόσο στις περιφέρειες μεταβιβάζονται μεταξύ άλλων και οι αρμοδιότητες για τα νοσοκομεία της χώρας, γεγονός το οποίο τις εντάσσει και στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής. (άρθρα 94,95 και 186,187)
- Ο Συνήγορος του Δημότη, όπως είχε ονομαστεί στο αρχικό σχέδιο, μετονομάζεται σε Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης (άρθρο 77)
- Δημιουργείται σε κάθε δήμο Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών με στόχο την καταγραφή και η διερεύνηση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, που κατοικούν μόνιμα στην περιφέρεια (άρθρο 78)
- Οι μισθοί των αιρετών συνδέονται με αυτούς του γενικού γραμματέα υπουργείου (περίπου 6000 ευρώ μικτά το μήνα). Συγκεκριμένα η αντιμισθία των δημάρχων σε δήμους με πληθυσμό άνω των εκατό χιλιάδων (100.000) κατοίκων είναι ισόποση με το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του γενικού γραμματέα υπουργείου, των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό από είκοσι χιλιάδες (20.000) έως εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους είναι ισόποση με το 80% των ανωτέρω αποδοχών και των δημάρχων των δήμων με πληθυσμό κάτω των είκοσι χιλιάδων (20.000) κατοίκων είναι ισόποση με το 60% των ανωτέρω αποδοχών. Παράλληλα οι αντιδήμαρχοι λαμβάνουν το 50% της αντιμισθίας που αναλογεί στο δήμαρχο, ενώ οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων λαμβάνουν το 40% αυτής. Επιπλέον, οι μισθοί των περιφερειαρχών είναι ίση με αυτή του γ.γ. υπουργείου, στον αντιπεριφερειάρχη και στον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου καταβάλλεται αντιμισθία ίση με το 75% της αντιμισθίας του περιφερειάρχη. (άρθρα 92, 181)
- Ορίζονται πρόσθετες αρμοδιότητες για τους νησιωτικούς και ορεινούς δήμους και για τις νησιωτικές περιφέρειες (άρθρο 204 - 210)
- Ορίζονται μητροπολιτικές αρμοδιότητες (στους τομείς περιβάλλοντος, ποιότητας ζωής, χωρικού σχεδιασμού και αστικών αναπλάσεων, μεταφορών και συγκοινωνιών, διαχείρισης στερεών αποβλήτων κπλ) για την περιφέρεια Αττικής και για την μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (άρθρα 210 - 213)
- Δημιουργείται τριπλό σύστημα διασφάλισης νομιμότητας και εγγύησης του δημοσίου συμφέροντος με πλήρη έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, νέο σύστημα εποπτείας και ανάρτηση κάθε απόφασης στο Διαδίκτυο (άρθρα 214 - 238)
- Οι μετατάξεις προσωπικού αφορούν κυρίως τους υπαλλήλους των νομαρχιών που οι αρμοδιότητές τους μεταφέρονται στους δήμους αλλά και των σημερινών κρατικών περιφερειών που οι αρμοδιότητες τους μεταφέρονται στις αιρετές περιφέρειες. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις το προσχέδιο προβλέπει ότι μπορεί να γίνει η μετάταξη με αίτηση του ίδιου του ενδιαφερόμενου εντός ενός μηνός και η μετάταξη πραγματοποιείται εντός δύο. Ωστόσο, αν δε καταστεί δυνατή η μετάταξη του αναγκαίου προσωπικού για την άσκηση των απονεμομένων αρμοδιοτήτων και εφόσον συντρέχει απονομή αρμοδιοτήτων για το σύνολο συγκεκριμένου τομέα, οι υπάλληλοι το αντικείμενο των οποίων έχει μεταφερθεί στο δήμο ή στην αιρετή περιφέρεια μετατάσσονται αυτοδικαίως (άρθρα 255 – 258) είτε στην έδρα της περιφέρειας είτε στον αντίστοιχο δήμο της έδρας του νομού. Σε κάθε περίπτωση θα γίνει προσπάθεια οι υπάλληλοι που θα μεταταχθούν να παραμείνουν στην ίδια περιοχή.
- Οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι για τους δήμους αποτελούνται από ποσοστά (δεν προσδιορίζονται) από το Φόρο Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων (Φ.Ε.Φ.Ν.Π.) ΦΠΑ και Φόρο Ακίνητης Περιουσίας σε ποσοστό των συνολικών ετήσιων εισπράξεων του φόρου Παράλληλα το κόστος των μεταφερόμενων αρμοδιοτήτων στους δήμους που δεν καλύπτεται από τα παραπάνω καλύπτεται με αύξηση των ποσοστών των δύο πρώτων. Όσο για τις περιφέρειες οι πόροι τους προέρχονται από τους δύο πρώτους φόρους (ΦΕΦΝΠ και ΦΠΑ). (άρθρα 259, 260). Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους δήμους να λαμβάνουν ποσοστό επί της ετήσιας αύξησης του ΦΠΑ στην περιοχή τους που θα χρηματοδοτεί αποκλειστικά υπηρεσίες κοινωνικής αλληλεγγύης, αλλά και ποσοστό 20% επί του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας ανάλογα με τα έσοδα του φόρου στην περιοχή του, προκειμένου να χρηματοδοτούνται ιδίως δράσεις που αφορούν σε παρεμβάσεις στον πολεοδομικό ιστό και στο δομημένο περιβάλλον του δήμου. (άρθρα 259, 260, 261)
- Δημιουργείται ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης για υπερχρεωμένους ΟΤΑ (άρθρα 262, 263)
- Η κατάρτιση του προγράμματος Ελληνική Αρχιτεκτονική Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, «ΕΛΛ.Α.Δ.Α» για την υποστήριξη των νέων δήμων και των περιφερειών. Διαρθρώνεται σε τρεις άξονες:
(α) ο άξονας με κορμό τα επιχειρησιακά προγράμματα «Διοικητική Μεταρρύθμιση» και «Ψηφιακή Σύγκλιση» του Ε.Σ.Π.Α. 2007 – 2013, στο μέρος που αφορούν στους δήμους και τις περιφέρειες.
(β) ο άξονας του Εθνικού Αναπτυξιακού Προγράμματος Αυτοδιοίκησης που λειτουργεί
συμπληρωματικά με το Ε.Σ.Π.Α. και χρηματοδοτεί ιδίως μη επιλέξιμα από το Ε.Σ.Π.Α. έργα
και δράσεις.
(γ) ο άξονας για την αξιοποίηση και αναδιάταξη των ανθρωπίνων πόρων, με αντικείμενο την
ανάδειξη και αξιοποίηση των ικανοτήτων του υπηρετούντος προσωπικού, το σχεδιασμό της
στελέχωσης με επιστημονικό προσωπικό με βάση την αποτύπωση των αναγκών των νέων
δήμων και περιφερειών (άρθρο 281).
Για να διαβάσετε το πλήρες κείμενο του νομοχεδίου κάντε κλικ εδώ:
KALLIKRATHS_PROSXEDIO_MH_ORISTIKOPOIHMENO.pdf
ΠΗΓΗ: SITE Αυτοδιοίκη http://www.aftodioikisi.gr/controlItem.aspx?id=6312
Παρασκευή 9 Απριλίου 2010
Στις 17 Απριλίου ο διαγωνισμός για την Εθνική Τράπεζα
Το ΑΣΕΠ ανακοίνωσε ότι o γραπτός διαγωνισμός για την πρόσληψη 230 υπαλλήλων του Κλάδου Κύριου Προσωπικού στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, που προκηρύχθηκε στις 12.2.2010, θα διεξαχθεί το Σάββατο, 17 Απριλίου 2010 (ώρες εξέτασης 10:00-14:00).
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι οφείλουν να προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα μεταξύ 09:00 και 09:30. Μετά το κλείσιμο των θυρών, στις 09:30, δε θα επιτρέπεται η είσοδος στα εξεταστικά κέντρα.
Οι πίνακες με τα εξεταστικά κέντρα του διαγωνισμού έχουν αναρτηθεί στη Διεύθυνση Προσωπικού της ΕΤΕ (Αιόλου 86, 1ος όροφος), σε όλα τα καταστήματα της τράπεζας και στην ιστοσελίδα της ΕΤΕ (www.nbg.gr). Οι υποψήφιοι μπορούν επίσης να πληροφορηθούν το εξεταστικό τους κέντρο στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.
Οι οδηγίες για τους υποψηφίους του διαγωνισμού, που έχουν καταχωρηθεί και στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, είναι οι κάτωθι:
Οι εξετάσεις θα γίνουν µε βάση το πρόγραµµα που έχει ήδη καταχωρηθεί στους δικτυακούς τόπους της ΕΤΕ και του ΑΣΕΠ και έχει αναρτηθεί στη Διεύθυνση Προσωπικού της ΕΤΕ και σε όλα τα καταστήµατα της Τράπεζας µαζί µε τον συγκεντρωτικό πίνακα των εξεταστικών κέντρων, στα οποία θα διαγωνισθούν οι υποψήφιοι.
Όλοι οι υποψήφιοι, ανάλογα µε το επώνυµό τους και τον τόπο εξέτασης που είχαν δηλώσει, οφείλουν να προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα, που έχουν ήδη οριστεί και ανακοινωθεί.
Η προσέλευση των υποψηφίων πρέπει να γίνει το αργότερο µία ώρα πριν την έναρξη της εξέτασης, προκειµένου να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος και να βρίσκονται εντός της αίθουσας, όπου θα διαγωνισθούν, τριάντα (30) λεπτά πριν από την έναρξη της εξέτασης. Όσοι παρουσιαστούν µετά το κλείσιµο των θυρών (09:30) δε θα γίνουν δεκτοί στις εξετάσεις.
Για τη διαπίστωση της ταυτότητάς τους οι υποψήφιοι οφείλουν να έχουν µαζί τους την αστυνοµική τους ταυτότητα, ή το διαβατήριο, ή άλλο επίσηµο έγγραφο.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν µαζί τους (2) στιλό διαρκείας του ίδιου χρώµατος (µπλε ή µαύρου). Απαγορεύεται η χρήση γοµολάστιχας ή διορθωτικού (µπλάνκο), καθώς στο Απαντητικό Φύλλο δεν επιτρέπεται το σβήσιµο µε οποιονδήποτε τρόπο. Επίσης, δεν επιτρέπονται βιβλία, γραπτές σηµειώσεις, ή άλλου είδους βοηθήµατα, και οποιαδήποτε υπολογιστική µηχανή. Οι υποψήφιοι µπορούν, όµως, να έχουν µαζί τους ένα θερµός µε νερό, ή αναψυκτικό.
Κατά τη διάρκεια παραµονής των υποψηφίων στις αίθουσες εξετάσεων τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να είναι απενεργοποιηµένα και τοποθετηµένα στο πάτωµα δίπλα στο κάθισµά τους.
Στις αίθουσες εξετάσεων δεν επιτρέπεται το κάπνισµα.
Ο υπολογισµός του χρόνου εξέτασης θα ξεκινήσει µε τη διανοµή των θεµάτων.
Η έξοδος από την αίθουσα δεν επιτρέπεται στους υποψηφίους πριν περάσει µία (1) ώρα από την έναρξη της εξέτασης. Οι υποψήφιοι, πριν αποχωρήσουν από την αίθουσα, είναι υποχρεωµένοι να παραδώσουν στους επιτηρητές το Απαντητικό τους Φύλλο µαζί µε όλο το άλλο έντυπο υλικό, που θα τους έχει διανεµηθεί (θέµατα, οδηγίες κ.λπ.) και να υπογράψουν στην «Κατάσταση Παρόντων-Απόντων».
Υποψήφιοι που δεν παραδίδουν το Απαντητικό Φύλλο, ή χρησιµοποιούν βοηθήµατα, ή αλληλοβοηθούνται, ή επιθέτουν στο Απαντητικό Φύλλο σηµεία αναγνώρισης, ή δεν συµµορφώνονται προς τις υποδείξεις και τις οδηγίες των επιτηρητών, ή διαταράσσουν την τάξη, ή χρησιµοποιούν µέσα επικοινωνίας µε το εκτός της αίθουσας περιβάλλον ή, γενικά, δολιεύονται την εξέταση, αποβάλλονται από την αίθουσα και αποκλείονται από την περαιτέρω διαδικασία, αφού προηγουµένως κληθούν σε άµεση ακρόαση.
Υπενθυµίζεται ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων, άλλων συσκευών τηλεπικοινωνίας, ή υπολογιστικών µηχανών, συνεπάγεται αποβολή από την εξέταση.
Δείτε την προκήρυξη εδώ: http://www.forthnet.gr/media/FOTOS/Word/asep/ethniki_230_prok_2010.pdf
Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι οφείλουν να προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα μεταξύ 09:00 και 09:30. Μετά το κλείσιμο των θυρών, στις 09:30, δε θα επιτρέπεται η είσοδος στα εξεταστικά κέντρα.
Οι πίνακες με τα εξεταστικά κέντρα του διαγωνισμού έχουν αναρτηθεί στη Διεύθυνση Προσωπικού της ΕΤΕ (Αιόλου 86, 1ος όροφος), σε όλα τα καταστήματα της τράπεζας και στην ιστοσελίδα της ΕΤΕ (www.nbg.gr). Οι υποψήφιοι μπορούν επίσης να πληροφορηθούν το εξεταστικό τους κέντρο στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ.
Οι οδηγίες για τους υποψηφίους του διαγωνισμού, που έχουν καταχωρηθεί και στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ, είναι οι κάτωθι:
Οι εξετάσεις θα γίνουν µε βάση το πρόγραµµα που έχει ήδη καταχωρηθεί στους δικτυακούς τόπους της ΕΤΕ και του ΑΣΕΠ και έχει αναρτηθεί στη Διεύθυνση Προσωπικού της ΕΤΕ και σε όλα τα καταστήµατα της Τράπεζας µαζί µε τον συγκεντρωτικό πίνακα των εξεταστικών κέντρων, στα οποία θα διαγωνισθούν οι υποψήφιοι.
Όλοι οι υποψήφιοι, ανάλογα µε το επώνυµό τους και τον τόπο εξέτασης που είχαν δηλώσει, οφείλουν να προσέλθουν στα εξεταστικά κέντρα, που έχουν ήδη οριστεί και ανακοινωθεί.
Η προσέλευση των υποψηφίων πρέπει να γίνει το αργότερο µία ώρα πριν την έναρξη της εξέτασης, προκειµένου να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος και να βρίσκονται εντός της αίθουσας, όπου θα διαγωνισθούν, τριάντα (30) λεπτά πριν από την έναρξη της εξέτασης. Όσοι παρουσιαστούν µετά το κλείσιµο των θυρών (09:30) δε θα γίνουν δεκτοί στις εξετάσεις.
Για τη διαπίστωση της ταυτότητάς τους οι υποψήφιοι οφείλουν να έχουν µαζί τους την αστυνοµική τους ταυτότητα, ή το διαβατήριο, ή άλλο επίσηµο έγγραφο.
Οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν µαζί τους (2) στιλό διαρκείας του ίδιου χρώµατος (µπλε ή µαύρου). Απαγορεύεται η χρήση γοµολάστιχας ή διορθωτικού (µπλάνκο), καθώς στο Απαντητικό Φύλλο δεν επιτρέπεται το σβήσιµο µε οποιονδήποτε τρόπο. Επίσης, δεν επιτρέπονται βιβλία, γραπτές σηµειώσεις, ή άλλου είδους βοηθήµατα, και οποιαδήποτε υπολογιστική µηχανή. Οι υποψήφιοι µπορούν, όµως, να έχουν µαζί τους ένα θερµός µε νερό, ή αναψυκτικό.
Κατά τη διάρκεια παραµονής των υποψηφίων στις αίθουσες εξετάσεων τα κινητά τηλέφωνα θα πρέπει να είναι απενεργοποιηµένα και τοποθετηµένα στο πάτωµα δίπλα στο κάθισµά τους.
Στις αίθουσες εξετάσεων δεν επιτρέπεται το κάπνισµα.
Ο υπολογισµός του χρόνου εξέτασης θα ξεκινήσει µε τη διανοµή των θεµάτων.
Η έξοδος από την αίθουσα δεν επιτρέπεται στους υποψηφίους πριν περάσει µία (1) ώρα από την έναρξη της εξέτασης. Οι υποψήφιοι, πριν αποχωρήσουν από την αίθουσα, είναι υποχρεωµένοι να παραδώσουν στους επιτηρητές το Απαντητικό τους Φύλλο µαζί µε όλο το άλλο έντυπο υλικό, που θα τους έχει διανεµηθεί (θέµατα, οδηγίες κ.λπ.) και να υπογράψουν στην «Κατάσταση Παρόντων-Απόντων».
Υποψήφιοι που δεν παραδίδουν το Απαντητικό Φύλλο, ή χρησιµοποιούν βοηθήµατα, ή αλληλοβοηθούνται, ή επιθέτουν στο Απαντητικό Φύλλο σηµεία αναγνώρισης, ή δεν συµµορφώνονται προς τις υποδείξεις και τις οδηγίες των επιτηρητών, ή διαταράσσουν την τάξη, ή χρησιµοποιούν µέσα επικοινωνίας µε το εκτός της αίθουσας περιβάλλον ή, γενικά, δολιεύονται την εξέταση, αποβάλλονται από την αίθουσα και αποκλείονται από την περαιτέρω διαδικασία, αφού προηγουµένως κληθούν σε άµεση ακρόαση.
Υπενθυµίζεται ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων, άλλων συσκευών τηλεπικοινωνίας, ή υπολογιστικών µηχανών, συνεπάγεται αποβολή από την εξέταση.
Δείτε την προκήρυξη εδώ: http://www.forthnet.gr/media/FOTOS/Word/asep/ethniki_230_prok_2010.pdf
Τετάρτη 7 Απριλίου 2010
Δευτέρα 5 Απριλίου 2010
Κυριακή 4 Απριλίου 2010
ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΟ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ"
31 Μαρ 2010
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕΣΑΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "Ο ΠΟΝΤΟΣ"
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος Μεσαίου Θεσσαλονίκης " Ο ΠΟΝΤΟΣ " σας καλεί στην Πασχαλινή Χορευτική Εκδήλωση που πραγματοποιεί, τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα, Δευτέρα 5 Απριλίου 2010 στις 11:00 στον αυλόγυρο του δημοτικού σχολείου Μεσαίου. Στην εκδήλωση θα λάβουν μέρος χορευτικά συγκροτήματα και θα προσφερθούν στους παρευρισκομένους κόκκινα αυγά, τσουρέκια και αναψυκτικά. Σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο πνευματικό κέντρο Μεσαίου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνουν αναβιώσεις πασχαλινών εθίμων, το κάψιμο του Ιούδα, προσφορά κόκκκινων αυγών με τη συνοδεία ποντιακής λύρας σε σπίτια του χωριού, καθώς επίσης θα πραγματοποιηθεί διαγωνισμός τσουγκρίσματος αυγών με αθλοθέτηση κυπέλλου για το νικητή.
Μορφωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος
Μεσαίου Θεσσαλονίκης " Ο ΠΟΝΤΟΣ "
Μεσαίου Θεσσαλονίκης " Ο ΠΟΝΤΟΣ "
Μεσαίο Τ.Κ 54500
Δήμος Καλλιθέας Θεσσαλονίκη
Τηλ. : 2310 786 410
"Καλλικράτης":Θα "χαθούν" πάρα πολλοί δήμοι
"Καλλικράτης":Θα "χαθούν" πάρα πολλοί δήμοι
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 1 Απριλίου 2010
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=35336
ΤΗΣ ΑΝΝΙΤΑΣ ΣΤΙΒΑΚΤΑΚΗ
Το υπουργείο Εσωτερικών δεν έχει μετακινηθεί από τις θέσεις του για ευρείες συνενώσεις των δήμων στο πλαίσιο του «Καλλικράτη», ακόμη και στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα, παρά τις τελευταίες φήμες περί του αντιθέτου.
Αυτό εκτιμούν οι γραμματείς των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΠΑΣΟΚ στην Κεντρική Μακεδονία, μετά τη συνάντησή τους στην Αθήνα με την ηγεσία του υπουργείου. Παρόλο που ο Γιάννης Ραγκούσης και οι δύο υφυπουργοί του, Θεοδώρα Τζάκρη και Γιώργος Ντόλιος, «δεν άνοιξαν τα χαρτιά τους» στα «πράσινα» στελέχη της Βόρειας Ελλάδας, όσον αφορά τα σχέδιά τους, πολύ περισσότερο για τη χωροταξία της διοικητικής μεταρρύθμισης, η άποψη που σχημάτισαν οι συνομιλητές τους ήταν ότι δεν κάνουν πίσω στο ζήτημα των συνενώσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Α' Θεσσαλονίκης, Χρήστος Παπαστεργίου, σημείωσε ότι από τη διαβούλευση που προηγήθηκε στις τάξεις του κόμματος με «πράσινους» δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος εκφράστηκαν κυρίως απόψεις για τη δημιουργία μεγάλων ισχυρών δήμων, έκανε δε λόγο με βάση τις ίδιες πληροφορίες για 4 νέους δήμους, χωρίς να υπάρξει κανένα σχόλιο από την πλευρά του κ. Ραγκούση. Αλλες πηγές σημειώνουν ότι το βασικό επιχείρημα για τις μεγάλες συνενώσεις που προβλήθηκε στη συνάντηση αυτή ήταν ότι θα προκαλέσουν λιγότερες αντιδράσεις από την απλή «συγκόλληση» μικρότερων σε γειτονικούς.
Από την πλευρά του, ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Β' Θεσσαλονίκης, Παντελής Κουκουλεκίδης, τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας 9 έως το πολύ 11 δήμων στην ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης, με τους 31 ΟΤΑ, αλλά επισήμανε και τις αντιρρήσεις που υπάρχουν στον ορεινό όγκο, από το Βερτίσκο και την Αρέθουσα, στη συνένωσή τους με το Σοχό, όπως και ορισμένων «πράσινων» στην Καλλιθέα στη συνένωση με το Ωραιόκαστρο. Αλλες πηγές σημειώνουν ότι ο κ. Ραγκούσης αντέδρασε, ζητώντας να προχωρήσει η συζήτηση σε άλλα ζητήματα όταν του επισημάνθηκε ότι υπάρχουν δήμοι που επιθυμούν να διατηρήσουν την αυτοτέλειά τους, δημιουργώντας την αίσθηση στους παρισταμένους ότι δε σκοπεύει να αποδεχτεί τέτοια αιτήματα στην ύπαιθρο του νομού.
Κεντρική Μακεδονία
Σε ό,τι αφορά άλλους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, για το Κιλκίς φάνηκε να κλειδώνουν οι δύο δήμοι. Ο γραμματέας της Νομαρχιακής, Λ. Δημητριάδης, πρότεινε ένας δήμος να δημιουργηθεί στην περιοχή της Παιονίας (Εύρωπος, Αξιούπολη, Γουμένισσα, Πολύκαστρο, κοινότητα Λιβαδίου) και ο δεύτερος να προκύψει από τη συνένωση των δήμων Κιλκίς, Γαλλικού, Πικρολίμνης, Κρουσσίων, Χέρσου, Δοϊράνης, και Μουριών. Για τις Σέρρες των 22 δήμων και των πέντε κοινοτήτων παρουσιάστηκαν προτάσεις για 5 ή 6 ή 8 ΟΤΑ, ενώ στην Πέλλα η κουβέντα περιστράφηκε γύρω από το σενάριο των 3 δήμων, ενώ η κομματική οργάνωση της Χαλκιδικής υπερασπίζεται σχέδιο για πέντε δήμους αντί των σημερινών 14. Πάντως, μια ακόμη εκτίμηση των κομματικών στελεχών μετά τη συνάντηση, που έχει τη σημασία της, είναι ότι η μητροπολιτική αυτοδιοίκηση είναι -προς το παρόν, τουλάχιστον- εκτός των σχεδίων του υπουργείου.
Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 1 Απριλίου 2010
ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=7&ct=1&artid=35336
ΤΗΣ ΑΝΝΙΤΑΣ ΣΤΙΒΑΚΤΑΚΗ
Το υπουργείο Εσωτερικών δεν έχει μετακινηθεί από τις θέσεις του για ευρείες συνενώσεις των δήμων στο πλαίσιο του «Καλλικράτη», ακόμη και στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα, παρά τις τελευταίες φήμες περί του αντιθέτου.
Αυτό εκτιμούν οι γραμματείς των Νομαρχιακών Επιτροπών του ΠΑΣΟΚ στην Κεντρική Μακεδονία, μετά τη συνάντησή τους στην Αθήνα με την ηγεσία του υπουργείου. Παρόλο που ο Γιάννης Ραγκούσης και οι δύο υφυπουργοί του, Θεοδώρα Τζάκρη και Γιώργος Ντόλιος, «δεν άνοιξαν τα χαρτιά τους» στα «πράσινα» στελέχη της Βόρειας Ελλάδας, όσον αφορά τα σχέδιά τους, πολύ περισσότερο για τη χωροταξία της διοικητικής μεταρρύθμισης, η άποψη που σχημάτισαν οι συνομιλητές τους ήταν ότι δεν κάνουν πίσω στο ζήτημα των συνενώσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Α' Θεσσαλονίκης, Χρήστος Παπαστεργίου, σημείωσε ότι από τη διαβούλευση που προηγήθηκε στις τάξεις του κόμματος με «πράσινους» δημάρχους του πολεοδομικού συγκροτήματος εκφράστηκαν κυρίως απόψεις για τη δημιουργία μεγάλων ισχυρών δήμων, έκανε δε λόγο με βάση τις ίδιες πληροφορίες για 4 νέους δήμους, χωρίς να υπάρξει κανένα σχόλιο από την πλευρά του κ. Ραγκούση. Αλλες πηγές σημειώνουν ότι το βασικό επιχείρημα για τις μεγάλες συνενώσεις που προβλήθηκε στη συνάντηση αυτή ήταν ότι θα προκαλέσουν λιγότερες αντιδράσεις από την απλή «συγκόλληση» μικρότερων σε γειτονικούς.
Από την πλευρά του, ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Β' Θεσσαλονίκης, Παντελής Κουκουλεκίδης, τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας 9 έως το πολύ 11 δήμων στην ύπαιθρο του νομού Θεσσαλονίκης, με τους 31 ΟΤΑ, αλλά επισήμανε και τις αντιρρήσεις που υπάρχουν στον ορεινό όγκο, από το Βερτίσκο και την Αρέθουσα, στη συνένωσή τους με το Σοχό, όπως και ορισμένων «πράσινων» στην Καλλιθέα στη συνένωση με το Ωραιόκαστρο. Αλλες πηγές σημειώνουν ότι ο κ. Ραγκούσης αντέδρασε, ζητώντας να προχωρήσει η συζήτηση σε άλλα ζητήματα όταν του επισημάνθηκε ότι υπάρχουν δήμοι που επιθυμούν να διατηρήσουν την αυτοτέλειά τους, δημιουργώντας την αίσθηση στους παρισταμένους ότι δε σκοπεύει να αποδεχτεί τέτοια αιτήματα στην ύπαιθρο του νομού.
Κεντρική Μακεδονία
Σε ό,τι αφορά άλλους νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, για το Κιλκίς φάνηκε να κλειδώνουν οι δύο δήμοι. Ο γραμματέας της Νομαρχιακής, Λ. Δημητριάδης, πρότεινε ένας δήμος να δημιουργηθεί στην περιοχή της Παιονίας (Εύρωπος, Αξιούπολη, Γουμένισσα, Πολύκαστρο, κοινότητα Λιβαδίου) και ο δεύτερος να προκύψει από τη συνένωση των δήμων Κιλκίς, Γαλλικού, Πικρολίμνης, Κρουσσίων, Χέρσου, Δοϊράνης, και Μουριών. Για τις Σέρρες των 22 δήμων και των πέντε κοινοτήτων παρουσιάστηκαν προτάσεις για 5 ή 6 ή 8 ΟΤΑ, ενώ στην Πέλλα η κουβέντα περιστράφηκε γύρω από το σενάριο των 3 δήμων, ενώ η κομματική οργάνωση της Χαλκιδικής υπερασπίζεται σχέδιο για πέντε δήμους αντί των σημερινών 14. Πάντως, μια ακόμη εκτίμηση των κομματικών στελεχών μετά τη συνάντηση, που έχει τη σημασία της, είναι ότι η μητροπολιτική αυτοδιοίκηση είναι -προς το παρόν, τουλάχιστον- εκτός των σχεδίων του υπουργείου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)