Δοκιμαστική η λειτουργία στην αρχή και κανονική από το Μάρτιο. Πόσα σκουπίδια θα δέχεται. Τα οφέλη για δήμους, ΧΥΤΑ Μαυροράχης και ΣΜΑ Φοίνικα.
Την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου αναμένεται να γίνουν τα εγκαίνια του ΣΜΑ Ευκαρπίας, ενός έργου, που ολοκληρώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση και πολλά εμπόδια και στο οποίο ακόμη αντιδρά ένα κομμάτι της τοπικής κοινωνίας.
Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας που θα λειτουργήσει τον ΣΜΑ προχωρά αυτές τις μέρες στις συνδέσεις του με τα δίκτυα (ΔΕΗ κτλ.), ενώ όπως επισημαίνεται, θα υπάρξει μια πρώτη περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας (λιγότερα φορτία από τα προβλεπόμενα), με την πλήρη λειτουργία να υπολογίζεται να αρχίσει το Μάρτιο.
Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο έργο διαχείρισης απορριμμάτων μετά το ΧΥΤΑ Μαυροράχης, τον οποίο καλείται να αποσυμφορήσει, χωρίς να επιφέρει όμως ανάλογη επιβάρυνση. Μάλιστα, οι αρμόδιοι του ΦΟΔΣΑ επισημαίνουν ότι η πόλη δε θα ξαναζήσει ημέρες με «βουνά» σκουπιδιών στους δρόμους, ούτε σε απεργίες, αφού η αποκομιδή θα μπορεί να γίνεται απρόσκοπτα και τα σκουπίδια θα μπορούν να παραμείνουν με ασφάλεια και χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της περιοχής μέχρι και για τέσσερις μέρες.
Πρόκειται για ΣΜΑ κλειστού τύπου (ο πρώτος πανελλαδικά), στον οποίο θα μεταφορτώνονται τα σκουπίδια επτά δήμων (Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Δέλτα, Κορδελιού – Ευόσμου, Νεάπολης – Συκεών, Χαλκηδόνας, Ωραιοκάστρου και το 60% των σκουπιδιών του δήμου Θεσσαλονίκης).
Για τους άλλους δήμους ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος (40% του δήμου Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και Πυλαίας – Χορτιάτη) η μεταφόρτωση θα γίνεται στο ΣΜΑ Φοίνικα.
Οι δυο δήμοι που δε θα οδηγούν τα σκουπίδια τους σε ΣΜΑ, λόγω εγγύτητας με τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης, είναι της Βόλβης και του Λαγκαδά.
Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας μπορεί να δέχεται 250.000 τόνους σκουπιδιών για συμπίεση και αποθήκευση στα 60 κλειστά κοντέινερ που διαθέτει, σε ετήσια βάση. Δηλαδή θα μπορεί να δέχεται σύμφωνα με τις προβλέψεις περίπου 700 τόνους κάθε μέσα σε μια 24ωρη βάρδια και θα αποσυμφορήσει εκτός από το ΧΥΤΑ (όπου πλέον θα οδηγούνται μικρότερες ποσότητες) και τον ΣΜΑ Φοίνικα, που δέχεται μέχρι σήμερα το μεγάλο φορτίο.
Επίσης, ο ΦΟΔΣΑ έχει προμηθευτεί 22 οχήματα για τη μεταφόρτωση των συμπιεσμένων σκουπιδιών στον ΧΥΤΑ.
Ο ΣΜΑ μπορεί να είχε προϋπολογισμό 7 εκ. ευρώ, όμως θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των δήμων για την καθαριότητα, αφού τα απορριμματοφόρα θα διοχετεύουν πολύ κοντά πλέον τα σκουπίδια. Οι αρμόδιοι θεωρούν ότι η μείωση αυτή του κόστους μπορεί να περάσει και στον πολίτη, με μια μείωση των ανταποδοτικών τελών που πληρώνει σήμερα στους δήμους. Μόνο από τα λιγότερα χιλιόμετρα και δρομολόγια των απορριμματοφόρων, ο ΦΟΔΣΑ εκτιμά ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση 50%.
Πηγή: voria.gr
Την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου αναμένεται να γίνουν τα εγκαίνια του ΣΜΑ Ευκαρπίας, ενός έργου, που ολοκληρώθηκε με μεγάλη καθυστέρηση και πολλά εμπόδια και στο οποίο ακόμη αντιδρά ένα κομμάτι της τοπικής κοινωνίας.
Ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας που θα λειτουργήσει τον ΣΜΑ προχωρά αυτές τις μέρες στις συνδέσεις του με τα δίκτυα (ΔΕΗ κτλ.), ενώ όπως επισημαίνεται, θα υπάρξει μια πρώτη περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας (λιγότερα φορτία από τα προβλεπόμενα), με την πλήρη λειτουργία να υπολογίζεται να αρχίσει το Μάρτιο.
Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο έργο διαχείρισης απορριμμάτων μετά το ΧΥΤΑ Μαυροράχης, τον οποίο καλείται να αποσυμφορήσει, χωρίς να επιφέρει όμως ανάλογη επιβάρυνση. Μάλιστα, οι αρμόδιοι του ΦΟΔΣΑ επισημαίνουν ότι η πόλη δε θα ξαναζήσει ημέρες με «βουνά» σκουπιδιών στους δρόμους, ούτε σε απεργίες, αφού η αποκομιδή θα μπορεί να γίνεται απρόσκοπτα και τα σκουπίδια θα μπορούν να παραμείνουν με ασφάλεια και χωρίς επιβάρυνση του περιβάλλοντος και της περιοχής μέχρι και για τέσσερις μέρες.
Πρόκειται για ΣΜΑ κλειστού τύπου (ο πρώτος πανελλαδικά), στον οποίο θα μεταφορτώνονται τα σκουπίδια επτά δήμων (Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Δέλτα, Κορδελιού – Ευόσμου, Νεάπολης – Συκεών, Χαλκηδόνας, Ωραιοκάστρου και το 60% των σκουπιδιών του δήμου Θεσσαλονίκης).
Για τους άλλους δήμους ανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος (40% του δήμου Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και Πυλαίας – Χορτιάτη) η μεταφόρτωση θα γίνεται στο ΣΜΑ Φοίνικα.
Οι δυο δήμοι που δε θα οδηγούν τα σκουπίδια τους σε ΣΜΑ, λόγω εγγύτητας με τον ΧΥΤΑ Μαυροράχης, είναι της Βόλβης και του Λαγκαδά.
Ο ΣΜΑ Ευκαρπίας μπορεί να δέχεται 250.000 τόνους σκουπιδιών για συμπίεση και αποθήκευση στα 60 κλειστά κοντέινερ που διαθέτει, σε ετήσια βάση. Δηλαδή θα μπορεί να δέχεται σύμφωνα με τις προβλέψεις περίπου 700 τόνους κάθε μέσα σε μια 24ωρη βάρδια και θα αποσυμφορήσει εκτός από το ΧΥΤΑ (όπου πλέον θα οδηγούνται μικρότερες ποσότητες) και τον ΣΜΑ Φοίνικα, που δέχεται μέχρι σήμερα το μεγάλο φορτίο.
Επίσης, ο ΦΟΔΣΑ έχει προμηθευτεί 22 οχήματα για τη μεταφόρτωση των συμπιεσμένων σκουπιδιών στον ΧΥΤΑ.
Ο ΣΜΑ μπορεί να είχε προϋπολογισμό 7 εκ. ευρώ, όμως θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των δήμων για την καθαριότητα, αφού τα απορριμματοφόρα θα διοχετεύουν πολύ κοντά πλέον τα σκουπίδια. Οι αρμόδιοι θεωρούν ότι η μείωση αυτή του κόστους μπορεί να περάσει και στον πολίτη, με μια μείωση των ανταποδοτικών τελών που πληρώνει σήμερα στους δήμους. Μόνο από τα λιγότερα χιλιόμετρα και δρομολόγια των απορριμματοφόρων, ο ΦΟΔΣΑ εκτιμά ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση 50%.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.