Το Ελληνικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν στη Σύρο, το μπλόκαρε η κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή (εθνάρχη τρομάρα μας !!!)
Η κρίση των καυσίμων του 1973, οδήγησε πολλούς στο να πιστέψουν ότι ήρθε το τέλος της βενζινοκινητήρα. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γιάννης Γουλανδρής, ο οποίος αποφάσισε την κατασκευή του Enfield Automotive EV8000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η κρίση των καυσίμων του 1973, οδήγησε πολλούς στο να πιστέψουν ότι ήρθε το τέλος της βενζινοκινητήρα. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γιάννης Γουλανδρής, ο οποίος αποφάσισε την κατασκευή του Enfield Automotive EV8000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Λόγω της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, ο Γιάννης Γουλανδρής ενσωμάτωσε την Ένφιλντ (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου στην οποία ήταν επίσης ιδιοκτήτης) στην εταιρεία του Νεωρίου και μετέφερε την γραμμή παραγωγής των αυτοκινήτων (τα οποία σχεδιάζονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο από τον Κωνσταντίνο Αδρακτά, στο νησί της Σύρου, δημιουργώντας έτσι μία νέα εταιρεία με την ονομασία «Ένφιλντ-Νεώριον Ε.Π.Ε.».
Με 8bhp και τελική ταχύτητα των 40 μίλια/ώρα, είχε άριστες επιδόσεις, αν κρίνουμε με τα στοιχεία της εποχης 1974 και του 1977.
Σύντομα, η παραγωγή του 8000 μεταφέρθηκε στο ελληνικό νησί της Σύρου, μετά Enfield Automotive ενσωματώθηκε στο Νεώριον (επίσης ιδιοκτησίας του Γιάννη Γουλανδρή) για να γίνει το Enfield-Νεωρίου.
Το όνειρο δεν κράτησε πολύ και το Enfield γλίστρησε στο σκοτάδι μετά από τρία μόλις χρόνια παραγωγής στην Ελλάδα.
Τι συνέβει όμως και αυτό το εξαιρετικό και πρωτοπόρο όχημα δεν "περπάτησε?
Όπως πάντα, η Ελληνική κυβέρνηση υπό την πρωθυπουργία του Κωνσταντίνου Καραμανλή (εθνάρχη !!!) έκανε ότι ήταν δυνατόν για να μην δώσει άδεια παραγωγής στον Γιάννη Γουλανδρή. Φανταστείτε στον Εφοπλιστή Γουλανδρή!!! Δηλαδή αν ήταν κάποια μικρή εταιρία τι θα πάθαινε. (Βλέπε περίπτωση NAMCO - αυτοκίνητο PONY)
Ακόμα και ο Γουλανδρής σε μια τέτοια προσπάθεια θεωρήθηκε επικίνδυνος για τα συμφέροντα που έφεραν τον Καραμανλή και ο οποίος έπρεπε να τα υπακούσει.
Έτσι ακόμα κι αν το Enfield, έχοντας αντίπαλο τη Ford κέρδισε τον διαγωνισμό του Συμβουλίου Ηλεκτρικής Ενέργειας της Βρετανίας για παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έμενε από..."καύσιμα".
Specifications
- Motor: 72 volt DC series wound
- Control system: Dual high frequency pulse width modulation straight traction
- Batteries: Flooded lead acid 220Ah
- Transmission: Rear wheel drive
- Running gear: Reliant back axle
- Suspension: Independent Coil over shocks all round with Macpherson strut front
- Chassis: Tubular steel galvanised construction peripheral type
- Construction: Non-stressed aluminium panels
- 0-30mph: around 9 seconds
- Top speed: 40mph
- Range: up to 35 miles
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.