Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015

Άρχισαν οι εργασίες για την λειτουργία του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών στο κτήριο του πρώην δήμου Καλλιθέας

Από το πρωί σήμερα συνεργεία του δήμου Ωραιοκάστρου με την προσωπική επίβλεψη του προέδρου της ΔΗΚΕΩ στην αρμοδιότητας της οποίας υπάγονται τα ΚΔΑΠ, άρχισαν τις εργασίες διαμόρφωσης του χώρου στο κτήριο του πρώην δήμου Καλλιθέας προκειμένου να λειτουργήσει σε αυτό το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών Καλλιθέας(ΚΔΑΠ-Κ).
Σκοπός του Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι η ευχάριστη και δημιουργική αξιολόγηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών, ηλικίας 6 – 12 χρόνων, μετά τις ώρες του σχολείου, με την απασχόληση τους σε παιδαγωγικά και ψυχαγωγικά προγράμματα, όπως είναι αυτά της γυμναστικής, της μουσικής και της ζωγραφικής, έτσι ώστε να μπορούν να εργαστούν οι γονείς και ιδιαίτερα οι μητέρες των παιδιών.

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) λειτουργούν στο πλαίσιο του προγράμματος «Εναρμόνιση Οικογενειακής και Επαγγελματικής Ζωής» που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Το πρόγραμμα προσφέρεται δωρεάν.
Κέντρα Δημιουργικής απασχόλησης λειτουργούν ήδη στο Ωραιόκαστρο και στον πρώην δήμο Μυγδονίας.








Δείτε το βίντεο με δηλώσεις του Προέδρου της ΔΗΚΕΩ κ. Ζιακούλη Ηλία:

Τι είναι τα «ΚΕΝΤΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ»

Τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι:

Οι μονάδες όπου τα παιδιά μπορούν να απασχοληθούν δημιουργικά σε ώρες εκτός σχολικού ωραρίου ηλικίας 6 -12 χρόνων. Στις μονάδες αυτές μπορούν να απασχολούνται και παιδιά με ελαφριάς μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα. Τα Κ.Δ.Α.Π. είναι χώροι όπου τα παιδιά μπορούν να συναντήσουν φίλους και να επικοινωνήσουν μαζί τους μέσα από την κοινή εμπειρία της δημιουργίας σε κλίμα ελευθερίας και ασφάλειας χωρίς ανταγωνισμούς και σκοπιμότητες. Εκεί τα παιδιά βιώνουν διαδικασίες που δεν στοχεύουν σε προκαθορισμένα αποτελέσματα, αλλά βασίζονται στη δυναμική της κάθε ομάδας και ευνοούν την ανάπτυξη σχέσεων ειλικρινούς επικοινωνίας μεταξύ των μελών της.

Σκοπεύει:

·                                 Στην παραμονή των παιδιών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, πέραν του σχολικού ωραρίου, σε ένα περιβάλλον ευχάριστο και δημιουργικό που θα ανοίξει νέους ορίζοντες για κάθε παιδί μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, την ζωγραφική, την συζήτηση.
·                                 Στη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου

Στοχεύει:
·                                 Στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας, συντροφικότητας και συνεργασίας, μεταξύ των παιδίων
·                                 Να δώσει κίνητρα και ευκαιρίες στο κάθε παιδί
·                                 Να βοηθήσει την εργαζόμενη μητέρα

·                                 Κύριος στόχος τους είναι τα παιδιά να απολάβουν πλούσια ερεθίσματα που διευρύνουν τους πνευματικούς και γνωστικούς ορίζοντές τους και συμβάλλουν στη διατήρηση της αυθεντικότητας της αισθητικής τους.
·                                 Στόχος της εξωσχολικής απασχόλησης δεν είναι η μετάδοση γνώσεων ούτε  η επιβολή αισθητικής άποψης, αλλά η προσφορά πλούτου ερεθισμάτων που θα πυροδοτήσουν τη δημιουργική διάθεση των παιδιών.
·                                 Οποιοδήποτε κι αν είναι το αντικείμενο της ενασχόλησης, η διαδικασία έχει πάντα τη μορφή παιχνιδιού και όχι μαθήματος. Με άλλα λόγια αποσκοπεί στην απόλαυση, στην ψυχική συμμετοχή, στην προσωπική έκφραση και όχι στην απόκτηση συγκεκριμένων γνώσεων.

Πως λειτουργεί:

·                                 Απευθύνεται σε παιδία ηλικίας 6 έως 12 ετών. Επίσης εγγράφονται παιδιά με ελαφριάς μορφής κινητικά ή αισθητηριακά προβλήματα.
·                                 Στελεχώνεται από εξειδικευμένο προσωπικό
·                                 Οργανώνεται σε εργαστήρια μέσω καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.

Στελέχη Προγράμματος:

Στις μονάδες απασχολούνται άτομα με τις εξής ειδικότητες:

·                                 Παιδαγωγού
·                                 Ζωγράφου
·                                 Μουσικού
·                                 Υπευθύνου φυσικής αγωγής
·                                 Υπευθύνου πληροφορικής
·                                 Υπευθύνου καθαριότητας

Τα στελέχη εργάζονται ομαδικά και κρατούν αρχείο με τις καθημερινές δραστηριότητες τους. Ο προγραμματισμός και ο συντονισμός της ομάδας γίνεται από την παιδαγωγό.

Παιδαγωγός:
Με την δράση της αποσκοπεί:
1.      Στην αρμονική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών
2.      Τη δημιουργία σωστών διαπροσωπικών σχέσεων
3.      Στην ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας, αλληλοκατανόησης και υπευθυνότητας
4.      Στον εμπλουτισμό των εμπειριών τους από το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον
5.      Στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και της δημιουργικής έκφρασης
6.      Στην απόκτηση εμπιστοσύνης στις ικανότητές τους
7.      Στην γλωσσική και νοητική ανάπτυξή τους
8.      Στην γνωριμία τους με την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Ζωγράφος:
Με το μάθημα του εξυπηρετεί:
1.      Εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στο αντικείμενο της ζωγραφικής
2.      Εμβαθύνει στο χώρο της πλαστικής επιστήμης (πλαστικά στοιχεία, σύνθεση σχέδιο, χρώμα, όγκος)
3.      Συμβάλει στην εξέλιξη της εικόνας μέσα από διαφορετικά μέσα, τεχνικές, εργαλεία και υλικά
4.      Το παιδί εξοικειώνεται με την τέχνη και τον πολιτισμό, βρίσκει δικές του ιδέες για την τέχνη, χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τα μέσα, ερμηνεύει την καλλιτεχνική εμπειρία και αντιλαμβάνεται τις καλλιτεχνικές μορφές.

Μουσικός:
Με το μάθημά του το παιδί θα γνωριστεί με τα ουσιώδη στοιχεία της μουσικής (ρυθμό, τονικό ύψος, ηχόχρωμα) μεταφράζοντας τα σε κίνηση και έκφραση. Με την βοήθεια διαφόρων μουσικών οργάνων γίνεται προσπάθεια κατανόησης της σημασίας της μουσικής.

Ένας επιπλέον στόχος είναι μέσω της μουσικής παιδείας το παιδί να καλλιεργηθεί σαν προσωπικότητα και να εξασκεί τις αισθήσεις του ανθρώπου, το ταλέντο του και την καλαισθησία του.

Υπεύθυνος Φυσικής Αγωγής:
Παρέχει γυμναστικές, αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες, ώστε να αναπτύσσονται ισόρροπα και αρμονικά οι σωματικές, ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των παιδιών για να ενταχθούν αρμονικά και ωφέλιμα στο κοινωνικό σύνολο ανεξάρτητα από το φύλο και την καταγωγή τους έχοντας τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.

Υπεύθυνος Πληροφορικής:
Με τα συγκεκριμένα μαθήματα οι μαθητές θα αποκτήσουν μια αρχική αλλά συγκροτημένη και σφαιρική αντίληψη των βασικών λειτουργιών του υπολογιστή ώστε να αποκτήσουν την ικανότητα να κατανοούν τις βασικές αρχές που διέπουν τη χρήση της υπολογιστικής τεχνολογίας σε σημαντικές ανθρώπινες ασχολίες όπως η πληροφορία και η επεξεργασία της, η επικοινωνία, η ψυχαγωγία και οι νέες δυνατότητες προσέγγισης της σε επαφή με προγράμματα που βοηθούν την εξοικείωσή τους με τον Η/Υ, την επεξεργασία κειμένου και λοιπών εφαρμογών που θα χρησιμεύσουν σαν θεμελιώδεις βάσεις στη μετέπειτα πορεία και σταδιοδρομία τους.

Υπεύθυνος Καθαριότητας:
Παρέχει υπηρεσίες καθαριότητας, φροντίδας και επίβλεψης των καλών συνθηκών του χώρου του Κ.Δ.Α.Π. ώστε τα παιδιά να βρίσκονται σε ένα χώρο άριστων συνθηκών υγιεινής.

Για την εγγραφή των παιδίων απαιτείται:
1.      Αίτηση γονέα ή κηδεμονία (παραλαμβάνεται από το ΚΔΑΠ)
2.      Πιστοποιητικό οικογενειακής καταστάσεως από το οποίο προκύπτει η ηλικία του παιδιού.
3.      Βεβαίωση ιατρού του Δημοσίου ΝΠΔΔ ή ασφαλιστικού οργανισμού για την κατάσταση υγείας του παιδιού
4.      αντίγραφό της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος τρέχοντος έτους ή εκκαθαριστικό της εφορίας του προηγούμενου έτους.
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.