Είναι γεγονός πως η αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης, που συγκροτείται από τον πρώτο και δεύτερο βαθμό των ΟΤΑ, εκφράζει τη λαϊκή κυριαρχία και συγκροτεί το θεμελιώδη θεσμό της δημόσιας ζωής των Πολιτών. Έναν θεσμό που κατοχυρώνεται με τις διατάξεις του άρθ.102 του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας που κυρώθηκε με το Ν.1850/1989 (ΦΕΚ 144A). Οι συγκροτηθείσες μονάδες των ΟΤΑ με τον Ν.3852/2010 με πλειάδα αποκεντρωμένων υπηρεσιών του Κράτους, ασκούν γενική αποφασιστική αρμοδιότητα στις κρατικές υποθέσεις της περιφέρειάς τους, ως αυτοδιοικούμενα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Αυτός ο θεσμός των ΟΤΑ λοιπόν, ως πρωτεύον κύτταρο της κοινωνίας, οφείλει και υποχρεούται να αφουγκράζεται, να ενεργεί και να προστατεύει τα συμφέροντα της Τοπικής κοινωνίας και να δίνει όραμα ζωής και ελπίδας στους Πολίτες και ΟΧΙ να ενεργεί κατ’ εντολήν, υπαγόρευση ή υποτακτικά πολλές φορές, εξωθεσμικών οικονομικών κέντρων κεντρικής εξουσίας ή και κομματικής παράταξης, γιατί έτσι χάνεται απολύτως η έννοια του Αυτοδιοίκητου και ενισχύονται φαινόμενα εξάρτησης και διαφθοράς.
Κε Υπουργέ!!
Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται λόγος, τόσο στο Υπουργείο σας, όσο και στους ΟΤΑ, ΜΜΕ κλπ, για τις επικείμενες αλλαγές στον τρόπο ανάδειξης των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβούλων στις επικείμενες εκλογές του προσεχούς Μαΐου. Επειδή οι αλλαγές αυτές θα αγγίξουν τον πυρήνα του συστήματος, χρειάζεται ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ώστε να σταματήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να φιγουράρει στην πρώτη σειρά της διαφθοράς και της «λαμογιάς» σε όλες τις εκθέσεις Εθνικών και Διεθνών φορέων και οργανισμών. Είναι λυπηρό ακόμη και τώρα με την οικονομική κρίση, σύμφωνα με τις εκθέσεις της ΕΛΑΣ (οικονομική επιθεώρηση) και του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, για το έτος 2012 η Τοπική Αυτοδιοίκηση να φιγουράρει στις ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ. Κε Υπουργέ!! «Βάλτε πάτο στο βαρέλι» τώρα είναι η ευκαιρία, να γεμίσει με ελπίδα και προοπτική. Γνωρίζετε πολύ καλά το «φαγοπότι» στους ΟΤΑ που υπήρχε κυρίως με τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, απ’ ευθείας αναθέσεις κλπ, κλπ, που οι ΟΤΑ αυτοί, εξυπηρετώντας αμφίδρομες πελατειακές σχέσεις κεντρικής εξουσίας, οικονομικών παραγόντων, προσωπικές επιδιώξεις κλπ, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο που περιήλθε η χώρα. Τολμήστε, λοιπόν, ΕΝΑ ψηφοδέλτιο για υποψηφίους Δημάρχους και ΕΝΑ για υποψηφίους Δημοτικούς Συμβούλους που να μην έχουν καμία εξάρτηση το ένα από το άλλο. Δηλ. ο υποψήφιος Δήμαρχος να μην μπορεί να συγκροτήσει παράταξη, ούτε να προκαθορίσει ποιοί είναι οι δικοί του υποψήφιοι σύμβουλοι. Αυτή είναι, λοιπόν, η πεμπτουσία της αλλαγής. Οι νυν Δήμαρχοι και οι συνδικαλιστικοί τους φορείς (όπως εκφράσθηκαν μια μερίδα τουλάχιστον) είναι απολύτως αντίθετοι με αυτή τη ρύθμιση, προβάλλοντας το επιχείρημα «πώς θα λειτουργήσουμε με ανεξάρτητους Συμβούλους χωρίς παράταξη»; δεν μπορούμε να περάσουμε τα θέματα για ψηφοφορία. ΚΥΡΙΟΙ ΟΛΟΙ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Εάν φέρετε θέματα που δεν άπτονται των παραπάνω συμφερόντων, γιατί να ψηφιστούν!! Εάν όμως έρχονται θέματα που ταυτίζονται με τα συμφέροντα του Δήμου και της κοινωνίας, τότε όποιος δεν τα ψηφίζει, η ίδια η κοινωνία τον απομονώνει και τον καταγγέλλει, όπως ακριβώς τον επέλεξε. Το πρόβλημά σας, λοιπόν, δεν είναι αυτό, είναι ότι δεν θα μπορεί ο Δήμαρχος να κάνει πλέον «λειτουργικά παιχνίδια» ενίσχυσης του «εγώ» και των πελατειακών σχέσεων, θυσιάζοντας την αποτελεσματικότητα στο βωμό της επικοινωνιακής πολιτικής. Παράλληλα πρέπει να καταργηθεί αυτή η ιστορία με τις απ’ ευθείας αναθέσεις και να ανατεθεί σε 5μελή Επιτροπή με συμμετοχή μονίμων υπαλλήλων του Δήμου, αποκλειστικά για έκτακτες και επείγουσες ανάγκες ΜΟΝΟ. Αναμόρφωση των διατάξεων των Ν.3463/2006 και 3852/2010 ως προς την κωδικοποίηση προϋπολογισμών και ισολογισμών καθώς και την εναρμόνισή τους με τις παραπάνω ρυθμίσεις. Τέλος, να εισαχθεί απλούστερη διαδικασία δημοψηφίσματος, για μείζονα προβλήματα που προκύπτουν στο Δήμο. Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις, θεωρώ πως είναι όχι απαραίτητες αλλά επιβεβλημένες να γίνουν, αν πραγματικά θέλουμε να μπει «πάτος στο βαρέλι». Διαφορετικά αν «σηκωθεί» ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης θα μας πάρουν με τις πέτρες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ωραιοκάστρου
Κε Υπουργέ!!
Εδώ και αρκετό καιρό γίνεται λόγος, τόσο στο Υπουργείο σας, όσο και στους ΟΤΑ, ΜΜΕ κλπ, για τις επικείμενες αλλαγές στον τρόπο ανάδειξης των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβούλων στις επικείμενες εκλογές του προσεχούς Μαΐου. Επειδή οι αλλαγές αυτές θα αγγίξουν τον πυρήνα του συστήματος, χρειάζεται ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ώστε να σταματήσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να φιγουράρει στην πρώτη σειρά της διαφθοράς και της «λαμογιάς» σε όλες τις εκθέσεις Εθνικών και Διεθνών φορέων και οργανισμών. Είναι λυπηρό ακόμη και τώρα με την οικονομική κρίση, σύμφωνα με τις εκθέσεις της ΕΛΑΣ (οικονομική επιθεώρηση) και του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, για το έτος 2012 η Τοπική Αυτοδιοίκηση να φιγουράρει στις ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ. Κε Υπουργέ!! «Βάλτε πάτο στο βαρέλι» τώρα είναι η ευκαιρία, να γεμίσει με ελπίδα και προοπτική. Γνωρίζετε πολύ καλά το «φαγοπότι» στους ΟΤΑ που υπήρχε κυρίως με τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, απ’ ευθείας αναθέσεις κλπ, κλπ, που οι ΟΤΑ αυτοί, εξυπηρετώντας αμφίδρομες πελατειακές σχέσεις κεντρικής εξουσίας, οικονομικών παραγόντων, προσωπικές επιδιώξεις κλπ, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο που περιήλθε η χώρα. Τολμήστε, λοιπόν, ΕΝΑ ψηφοδέλτιο για υποψηφίους Δημάρχους και ΕΝΑ για υποψηφίους Δημοτικούς Συμβούλους που να μην έχουν καμία εξάρτηση το ένα από το άλλο. Δηλ. ο υποψήφιος Δήμαρχος να μην μπορεί να συγκροτήσει παράταξη, ούτε να προκαθορίσει ποιοί είναι οι δικοί του υποψήφιοι σύμβουλοι. Αυτή είναι, λοιπόν, η πεμπτουσία της αλλαγής. Οι νυν Δήμαρχοι και οι συνδικαλιστικοί τους φορείς (όπως εκφράσθηκαν μια μερίδα τουλάχιστον) είναι απολύτως αντίθετοι με αυτή τη ρύθμιση, προβάλλοντας το επιχείρημα «πώς θα λειτουργήσουμε με ανεξάρτητους Συμβούλους χωρίς παράταξη»; δεν μπορούμε να περάσουμε τα θέματα για ψηφοφορία. ΚΥΡΙΟΙ ΟΛΟΙ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. Εάν φέρετε θέματα που δεν άπτονται των παραπάνω συμφερόντων, γιατί να ψηφιστούν!! Εάν όμως έρχονται θέματα που ταυτίζονται με τα συμφέροντα του Δήμου και της κοινωνίας, τότε όποιος δεν τα ψηφίζει, η ίδια η κοινωνία τον απομονώνει και τον καταγγέλλει, όπως ακριβώς τον επέλεξε. Το πρόβλημά σας, λοιπόν, δεν είναι αυτό, είναι ότι δεν θα μπορεί ο Δήμαρχος να κάνει πλέον «λειτουργικά παιχνίδια» ενίσχυσης του «εγώ» και των πελατειακών σχέσεων, θυσιάζοντας την αποτελεσματικότητα στο βωμό της επικοινωνιακής πολιτικής. Παράλληλα πρέπει να καταργηθεί αυτή η ιστορία με τις απ’ ευθείας αναθέσεις και να ανατεθεί σε 5μελή Επιτροπή με συμμετοχή μονίμων υπαλλήλων του Δήμου, αποκλειστικά για έκτακτες και επείγουσες ανάγκες ΜΟΝΟ. Αναμόρφωση των διατάξεων των Ν.3463/2006 και 3852/2010 ως προς την κωδικοποίηση προϋπολογισμών και ισολογισμών καθώς και την εναρμόνισή τους με τις παραπάνω ρυθμίσεις. Τέλος, να εισαχθεί απλούστερη διαδικασία δημοψηφίσματος, για μείζονα προβλήματα που προκύπτουν στο Δήμο. Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις, θεωρώ πως είναι όχι απαραίτητες αλλά επιβεβλημένες να γίνουν, αν πραγματικά θέλουμε να μπει «πάτος στο βαρέλι». Διαφορετικά αν «σηκωθεί» ο Καποδίστριας και ο Καλλικράτης θα μας πάρουν με τις πέτρες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΡΑΔΕΙΣΗΣ
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Δήμου Ωραιοκάστρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.