Με την παρουσία
κόσμου από τις τρεις δημοτικές ενότητες του Δήμου Ωραιοκάστρου πραγματοποιήθηκε η συνέλευση στην
αίθουσα του ΚΑΠΗ Ωραιοκάστρου όπου αποφασίστηκε η δημιουργία νέας δημοτικής παράταξης.
Στη συνέλευση η κύρια εισήγηση έγινε από
τον δάσκαλο Γιάννη Παπαγρηγορίου και συμπληρωματικά από τον δικηγόρο Εδιρνέλη
Γρηγόρη και τον πτηνοτρόφο Σαραμούρτση Σάκη.
Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησαν ερωτήσεις και τοποθετήσεις των παρευρισκομένων μέ αναφορά κυρίως στην ανάγκη της δημιουργίας της κίνησης αυτής. Αποφασίστηκε επίσης η συνέχιση αυτών των συνελεύσεων και σε άλλα δημοτικά διαμερίσματα και στο τέλος υπογράφτηκε από όσους το επιθυμούσαν η διακύρηξη της δημιουργίας της νέας δημοτικής παράταξης.
Μετά τις εισηγήσεις ακολούθησαν ερωτήσεις και τοποθετήσεις των παρευρισκομένων μέ αναφορά κυρίως στην ανάγκη της δημιουργίας της κίνησης αυτής. Αποφασίστηκε επίσης η συνέχιση αυτών των συνελεύσεων και σε άλλα δημοτικά διαμερίσματα και στο τέλος υπογράφτηκε από όσους το επιθυμούσαν η διακύρηξη της δημιουργίας της νέας δημοτικής παράταξης.
Η κύρια εισήγηση απο τον δάσκαλο Γιάννη Ππαπαγρηγορίου:
Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»
ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ
Στα
περίπου τρία χρόνια της
μεταρρύθμισης του Καλλικράτη, όσοι εκφράσανε επιφυλάξεις, διαφωνίες και
αντιρρήσεις έχουν δικαιωθεί. Και
η ίδια η κυβέρνηση αναγκάζεται να ανοίξει το θέμα των αλλαγών στον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ με
προσχέδιο νόμου του Μιχελάκη που και η ΚΕΔΕ συζητάει.
Είναι πια προφανές ότι με συνέπεια και μεθοδικότητα προωθείται ένα
σχέδιο κατάλυσης της Αυτοδιοίκησης, με την μετατροπή της σε διοικητικό
μηχανισμό του κράτους, με περιορισμένες
αρμοδιότητες
Οι
δήμοι και οι κοινότητες για τo
σκοπό αυτό δέχθηκαν αλλεπάλληλες συγχωνεύσεις, έτσι ο αριθμός των 6.128 δήμων
και κοινοτήτων του 1997 μειώθηκε το 2011, στους 325!!!
Ο μέσος πρωτοβάθμιος
Καλλικρατικός δήμος έχει 34.780
κατοίκους και έκταση 406 τετρ.χλμ, τη στιγμή που οι αντίστοιχοι μέσοι όροι στην
ΕΕ 27 είναι 5.630 κάτοικοι και 50 τετρ.χλμ
περίπου.
Οι Δήμοι και Περιφέρειες της Ελλάδας διαχειρίζονται σήμερα μόλις το
2,8% του Α.Ε.Π. και 5,6% του συνόλου των δημόσιων δαπανών έναντι 17% και 33,1%
αντίστοιχα του μ.ο. της Ευρώπης των 27 (στοιχεία της Ε.Ε.
2010).
Συνολικά
τα αποτελέσματα με εφαρμογή του Καλλικράτη ήταν οδυνηρά για την
Αυτοδιοίκηση.
Ο
υπερσυγεντρωτισμός του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ χωρίς
ενδοδημοτική αποκέντρωση, και ανάπτυξη αποκεντρωμένων θεσμών κοινωνικού
και λαϊκού ελέγχου, αφυδάτωσε την πεμπτουσία της αυτοδιοίκησης. Την Άμεση
δημοκρατία και τη λαϊκή συμμετοχή. Εάν με τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ μαράζωσαν τα χωριά με
τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ μαράζωσαν και τα κεφαλοχώρια.
Ο σκοπός του «Καλλικράτη»
είναι πλέον προφανές: Η ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας- απορριμμάτων
και των άλλων δημοτικών υπηρεσιών, την
εγκατάλειψη κάθε κοινωνικής πολιτικής από την Τ.Α. και την πλήρη ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών.
Ο «Καλλικράτης»
αποδείχθηκε μια αντιδημοκρατική,
συγκεντρωτική μεταρρύθμιση
Ενισχύει
το δημαρχο-κεντρικό σύστημα και την
υπερεξουσία του δημάρχου.
Μειώνει στο ελάχιστο τη συμμετοχή των πολιτών στα
αυτοδιοικητικά πράγματα.
Περιορίζει τα τοπικά συμβούλια σε διακοσμητικό
ρόλο.
Ο "Καλλικράτης" απέτυχε σε όλα τα επίπεδα και απομάκρυνε τους
πολίτες από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων, από τη συμμετοχή, τον έλεγχο και τη
δυνατότητα άμεσης παρέμβασης
Σήμερα η σκοπιμότητα που
εξυπηρετούσε ο «Καλλικράτης» έχει αποκαλυφθεί πλήρως. Εμείς προχωράμε ένα βήμα παραπέρα, να
διατυπώσουμε τη δική μας εναλλακτική
πρόταση.
Διαμορφώνουμε
μια εναλλακτική πρόταση, δείχνοντας κατ’
αρχήν εμπιστοσύνη προς τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, ενισχύοντας το χαρακτήρα των δήμων ως
οργανισμών της κοινωνίας των πολιτών και διαμορφώνοντας για την Αυτοδιοίκηση ένα
θεσμικό πλαίσιο δημοκρατίας, αυτοτέλειας, διαφάνειας και κοινωνικής
συμμετοχής.
Οι νέοι Δήμοι που θα προτείνονται να συγκροτούνται στη βάση
κοινωνικών δεσμών, οικονομικών δεσμών και πολιτιστικών δεσμών. Να έχουν
υψηλό βαθμό εσωτερικής χωρικής συνοχής. Να είναι
άμεσα προσπελάσιμοι και ελέγξιμοι
από την τοπική τους κοινωνία με
συμμετοχικές δομές αυτοδιεύθυνσης των τοπικών
υποθέσεων.
Στους
συμμετοχικούς
θεσμούς συμπεριλαμβάνονται οι
λαϊκές συνελεύσεις, ο συμμετοχικός
προϋπολογισμός και τα τοπικά δημοψηφίσματα.
Στις δημοτικές όσο και στις τοπικές κοινότητες να αποδίδεται ένα
προκαθορισμένο τμήμα του τοπικού προϋπολογισμού και να καταρτίζεται με αμιγώς
συμμετοχικές διαδικασίες.
Η δεδομένη
πλειοψηφία στο δήμαρχο αποδείχθηκε ότι οδηγεί στις απευθείας αναθέσεις, στο
σπάσιμο των έργων, στα 45 αρια και 7 ρια, στην διαφθορά. Οι αιτιάσεις περί ακυβερνησίας
στο δήμο, απαντώνται κοιτάζοντας στην μεγαλύτερη οικονομική δύναμη της Ευρώπης
τη Γερμανία που κυβερνάται με απλή αναλογική και κυβερνήσεις συνεργασίας.
Η αναγκαία αντικατάσταση του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ από ένα ολοκληρωμένο αποκεντρωμένο θεσμικό
πλαίσιο, θα σημάνει πέραν των άλλων και την έναρξη μιας διαδικασίας ουσιαστικής
αποκέντρωσης με δημοκρατική συμμετοχή, επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη της
σημερινής κατάστασης και των αναγκών της και διαδικασίες ουσιαστικής
διαβούλευσης με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς
τους.
Ο αγώνας μας για την Τ.Α
είναι πρώτα από όλα αγώνας επιβίωσης της αυτοδιοίκησης και στη συνέχεια
επαναπροσδιορισμού της σε νέες βάσεις.
Να υπάρξει μια εκ βάθρων ανασυγκρότηση της αυτοδιοίκησης.
Ο
αγώνας είναι διμέτωπος, στα κινήματα, στη συγκρότηση μετώπων αντίστασης, αλλά
και στην επεξεργασία εναλλακτικών προτάσεων για το μέλλον της Αυτοδιοίκησης.
Με αγωνιστές δημάρχους και δημοτικά σχήματα που θα δεσμεύονται ότι
δεν θα υποκύψουν και θα αντισταθούν στις μνημονιακές επιταγές - που σημαίνει ότι
θα αντισταθούν στη λεηλασία της
δημοτικής περιουσίας, θα αντισταθούν
στην ιδιωτικοποίηση του νερού, της ΕΥΑΘ και των κοινωνικών υπηρεσιών
και βέβαια δεν θα δώσουν σε εργολάβους τη διαχείριση των
σκουπιδιών
Για
την επίτευξη των παραπάνω απαιτούνται ευρύτερες συμμαχίες, ευρείες
συσπειρώσεις που να επιδιώκουν τη σύνθεση των απόψεων, ανεξάρτητα από τον
πολιτικό χώρο που προέρχονται ή ανήκουν. Με άλλα λόγια να παραμερίσουμε όσα μας
χωρίζουν και να προτάξουμε όσα μας ενώνουν για την αυτοδιοίκηση και τις ζωές
μας.
Τα κυρίαρχα μέχρι τώρα συστήματα διαπλοκής στους δήμους θέλανε
πολίτες- ψηφοφόρους κάθε 4 χρόνια στην
κάλπη και αχυρανθρώπους στους δήμους για να κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς θέλουμε να ελπίζουμε πως, με τη βοήθειά σας,
οι μέρες της αφθονίας τους και της διαφθοράς τους τελείωσαν.
Είναι
καιρός να προτάξουμε μια άλλη λογική
στην τοπική αυτοδιοίκηση. Μια
λογική μιας άλλης κοινωνίας, που
συμμετέχει, αποφασίζει, ελέγχει, απαιτεί, αυτοδιευθύνεται και χειραφετείται.
Σήμερα κάνουμε το πρώτο βήμα.
Σε τοπικό επίπεδο η δημοτική αρχή Ωραιοκάστρου υλοποίησε και
υλοποιεί τις μνημονιακές πολιτικές και υποστήριξε και υποστηρίζει το όχημα των
πολιτικών αυτών, τον Καλλικράτη.
Συγκεκριμένα,
αποδέχθηκε τις κυβερνητικές πολιτικές, συντάχθηκε με την συμβιβασμένη ηγεσία της
ΚΕΔΕ, εφάρμοσε όλες τις μορφές ελαστικών εργασιακών σχέσεων και διοίκησε με
αδιαφάνεια κι αυταρχικό τρόπο.
O αποτυχημένος «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» με τη νεοφιλελεύθερη εφαρμογή του, βρήκε στο Ωραιόκαστρο
την τέλεια έκφρασή του στη δημοτική αρχή. Η διοίκηση Σαραμάντου επιβάλλει την πελατειακή πολιτική, την αδιαφάνεια και εκφυλίζει τη θεσμική λειτουργία του δήμου με την απαράδεκτη
συμπεριφορά και την υποβάθμιση του δημοτικού συμβουλίου. Ως γνήσιος εκφραστής της κυβέρνησης, ακολουθεί τη μοίρα του φθαρμένου πολιτικού προσωπικού κι ενός αυτοδιοικητικού
συστήματος που καταρρέει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.