Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ- ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Κάνοντας τον απολογισμό της , θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν μια δημιουργική χρονιά , παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που σε όλα τα επίπεδα βιώνουμε.
Συντελεστές σε αυτό υπήρξαν, βέβαια, όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής μας κοινότητας, οι οποίοι αγκάλιασαν. κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα που συμβάλλει στο άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία, τόσο την τοπική όσο και την ευρύτερη . Διευθυντής και καθηγητές εξάλλου εμφορούνταν από τις ίδιες αρχές και ιδέες όσον αφορά την προσπάθεια να καταστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ένα δημιουργικό δρώμενο όπου μαθητές και καθηγητές σε αγαστή συνεργασία θα ασχολούνται με το βασικό τους έργο, τη διαπαιδαγώγηση. Το γεγονός πως οι μαθητές αγκάλιασαν όλες τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέρμη και ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα συντέλεσε στην άρτια εκπόνηση των προγραμμάτων. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην απρόσκοπτη συνεργασία με τους γονείς.
Τα αποτελέσματα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων δίνουν ελπίδα και προοπτική όταν το ποσοστό αριστούχων(≥18,5) του σχολείου ξεπέρασε το 25%.Ελπίδα ότι ή νέα γενιά θα χειριστεί καλύτερα το μέλλον της χώρας μας.
Μέσα σε ένα κλίμα, λοιπόν, δημιουργικότητας, συνεργασίας και εθελοντισμού υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα παρακάτω 7 προγράμματα καινοτόμων δράσεων. Α) Έκδοση της σχολικής μας εφημερίδας «Τρίτου Ματιά»(5ο τεύχος),Β) το πρόγραμμα «Αγωγή Υγείας» που εκπονούνταν και τα προηγούμενα χρόνια ( «Στηρίζομαι στα πόδια μου»). Γ) Δύο προγράμματα Περιβαλλοντικής Αγωγής , στα οποία οι μαθητές ασχολήθηκαν και ενημερώθηκαν για το νερό, την ποιότητά του, τον κύκλο του νερού, τα πετρώματα, τα βιολογικά προϊόντα και για τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Δ)Το Πολιτιστικό πρόγραμμα «Άνθρωποι που ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο»για να γνωρίσουν οραματιστές και πρωτοπόρους του 20ου αιώνα και να μάθουν την σημασία των αξιών και των ιδανικών στη ζωή τους. Ε) Η θεατρική μας ομάδα με το έργο «Το παραμύθι χωρίς όνομα» του Ιάκωβου Καμπανέλλη που άφησε σε όλους μας τις καλύτερες εντυπώσεις με την «επαγγελματική» παρουσίαση .Στ)Η ομάδα διαμεσολάβησης των μαθητών, ένα καινοτόμο πρόγραμμα, δίδαξε τη σημασία του διαλόγου για την επίλυση συγκρούσεων ανάμεσα στα παιδιά . Μαθητές ή ομάδες μαθητών του σχολείου συμμετείχαν στους παρακάτω διαγωνισμούς – αγώνες- συνέδρια:
α. Η Περιβαλλοντική Β΄& Γ΄τάξης στο Πανελλήνιο συνέδριο της «Ελλάδα καθαρή» με θέμα «Νερό και αειφορία»
β. Ομάδα μαθητών της Β΄τάξης στο συνέδριο τεχνολογίας
γ. Στο μαθητικό συνέδριο Ιστορίας για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Θες/νίκης
δ. Στους διαγωνισμούς:
73ο της ΕΜΕ(1η φάση), Εκφραστικής ανάγνωσης λογοτεχνικού κειμένου, 15ο Ποίησης και διηγήματος , Λογοτεχνίας, 18η Έκθεση μαθητικής φωτογραφίας, 12ο διαγωνισμό Ελληνικής γλώσσας και ορθογραφίας, ΙΑ΄ διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος με δοκίμιο για τον Ελευθέριο Βενιζέλο, 4ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης και στο Διαγωνισμό γραπτού λόγου του Γ΄ σώματος Στρατού. Η διάκριση (4η θέση) της μαθήτριας μας Ζαλίδα Βιργινίας στον 4ο Πανελλήνιο διαγωνισμό ποίησης ήταν για μας μεγάλη χαρά.
Πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο οι παρακάτω ημερίδες και εκδηλώσεις:
α. Ημερίδα επιμόρφωσης καθηγητών με θέμα «Διαχείριση τάξης» στο σχολείο στις 7-3-2013
β. Ημερίδα με θέμα « Η ψυχολογία της εφηβείας» για τους γονείς , σε συνεργασία με το Σύλλογο γονέων & κηδεμόνων , στις 6-4-2013.
γ. Εκδήλωση για τους μαθητές με θέμα τη σχολική βία στις 6-3-2013 στο κτήριο Π. Μελά .
δ. Εκδήλωση για τη παγκόσμια ημέρα ποίησης και για τον ρατσισμό στις 21-3-2013
Όλα τα προγράμματα παρουσιάστηκαν στους γονείς και την τοπική κοινωνία στην τελετή αποφοίτησης των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου μέσα σε κλίμα συγκίνησης και συναισθηματικής φόρτισης.
Όμως δεν περιοριστήκαμε μόνο σε αυτά, αλλά και σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με κάθε ευκαιρία προσπαθούσαμε να στείλουμε στα παιδιά μηνύματα δραστηριοποίησης, συμμετοχής, ευαισθητοποίησης. Σ’ αυτό το πλαίσιο η εκπαιδευτική κοινότητα , σε συνεργασία με τον Όμιλο φίλων Κορώνειας, έκανε δενδροφύτευση στο σχολείο. H στήριξη σε οικογένειες με χρήματα, ρούχα, φάρμακα και τρόφιμα εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, καθώς και η επίσκεψη στο Οικοτροφείο Μέλισσα ,στη Παιδαγωγική κλινική του Ιπποκράτειου νοσοκομείου και στην ενορία του Αγίου Αθανασίου Παλαιοκάστρου συνέβαλαν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών και στη συνειδητοποίηση όλων πως σε χαλεπούς καιρούς ο εθελοντισμός και οι κοινωνικές δράσεις μπορούν να προσφέρουν μια ανάσα ελπίδας σ’ όσους πλήττονται πιο έντονα από την κρίση. Τέλος, έγινε ενημέρωση των καθηγητών για την παροχή πρώτων βοηθειών σε συνεργασία με τον ΕΕΣ, ώστε σε περίπτωση ανάγκης να αντιμετωπίσουν όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά μια κρίσιμη κατάσταση.
Η συμβολή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων ήταν σημαντική . Στήριξε ηθικά και οικονομικά όλες τις δραστηριότητες του σχολείου και συνέβαλλε στον εξοπλισμό του.
Η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου μας θα ήταν σίγουρα ένας πολύ σημαντικός σύμμαχος.
Στόχος όλων των δράσεων και των προγραμμάτων ήταν βέβαια το άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία αλλά και η ικανότητα της κοινωνίας να αφουγκράζεται τις ανάγκες της σχολικής κοινότητας και στο μέτρο που ο καθένας μπορεί να συνδράμει είναι κάτι πολύ σημαντικό και δείχνει τη συνοχή αυτής της κοινωνίας και την πεποίθησή της πως η παιδεία είναι η μακροπρόθεσμη ίσως, αλλά η βέβαιη λύση για όλα τα προβλήματα.
Στο μυαλό όλων μας είναι οι μαθητές. Στόχος των όποιων δράσεων και πρωτοβουλιών είναι η πραγμάτωση του βαθύτερου νοήματος της παιδείας. Ευελπιστούμε να συμβάλλουμε προς αυτή την κατεύθυνση και την επόμενη σχολική χρονιά με νέες ιδέες και πρωτότυπες δράσεις.
Για το 3ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου


Θανάσης Καρύδης - Διευθυντής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.