Δεκαέξι έργα προτεραιότητας συνθέτουν το πλαίσιο του master plan του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τη Θεσσαλονίκη, με χρονικό ορίζοντα το 2020. Ανάμεσά τους, εκτός από τις δημοπρατήσεις των μελετών για την αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού και του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου, που έχουν ήδη δρομολογηθεί, περιλαμβάνονται τραμ, monorail, υποθαλάσσια αρτηρία, ζεύξη Θερμαϊκού, αναπλάσεις, αλλά και τα... γνωστά πάρκινγκ και έργα διαχείρισης υγρών και στερεών αποβλήτων.
Τα κονδύλια που θα απαιτηθούν είναι -ειδικά για την τρέχουσα περίοδο- δυσθεώρητα, όμως το υπουργείο φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει. Ο υφυπουργός, Γιάννης Μαγκριώτης, δηλώνει πεπεισμένος πως «η Θεσσαλονίκη -και η ευρύτερη περιοχή- έχει τη δυνατότητα να μεταμορφωθεί σε οικονομικό και πολιτισμικό κέντρο».
Ηδη, το υπουργείο έχει εντάξει τις 16 παρεμβάσεις προτεραιότητας στο πλαίσιο του υπό έγκριση νέου ρυθμιστικού σχεδίου σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. Ο κ. Μαγκριώτης παρουσίασε τις 16 προτεραιότητες:
1. Δημιουργία φορέα σχεδιασμού, συντονισμού και ανάπτυξης των υποδομών και ελέγχου του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
2. Κεντρικό τμήμα του σχεδιασμού είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός και monorail).
3. Διασπορά της κυκλοφορίας με:
- Δύο συγκοινωνιακούς δακτυλίους, έναν εσωτερικό και έναν εξωτερικό της πόλης (εσωτερικός και εξωτερικός δακτύλιος).
- Αναβάθμιση εσωτερικού δακτυλίου.
- Παράκαμψη ιστορικού κέντρου.
- Ζεύξη του Θερμαϊκού μεταξύ Αγγελοχωρίου και Χαλάστρας.
- Ακτινικές συνδέσεις δακτυλίων με το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
- Τριπλή προσπέλαση στη Χαλκιδική από Μουδανιά - Πολύγυρο και ανισόπεδος κόμβος Γερακαρούς στην Εγνατία – Αγ. Πρόδρομος.
4. Περιορισμός κίνησης ΙΧ - Χώροι στάθμευσης:
- Χώροι στάθμευσης περιμετρικά του ιστορικού κέντρου.
- Χώροι στάθμευσης στους περιφερειακούς δήμους.
5. Συμπαγείς πόλεις (όχι διασπορά και ερήμωση κέντρων).
6. Αναπλάσεις:
- Μεταφορά ΔΕΘ - Μητροπολιτικό πάρκο στο χώρο που θα μείνει.
- Μεταφορά Πανεπιστημιακών Σχολών.
- Ανάπλαση θαλάσσιου μετώπου.
- Δυτική Θεσσαλονίκη.
- Ανάπλαση του ιστορικού κέντρου.
- Υπογειοποίηση σιδηροδρομικών γραμμών Θεσσαλονίκης.
- Γραμμικό περιαστικό δάσος (διπλασιασμός Σέιχ Σου ώς το Ωραιόκαστρο με ενοποίηση των δασικών εκτάσεων).
- Μικρά - μεσαία έργα για ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού περιφερειακά.
- Λιμάνι: επέκταση 6ης προβλήτας - εμπορευματικό κέντρο.
- Αεροδρόμιο: επέκταση διαδρόμου (10/28) - νέος αεροσταθμός.
- Μετεγκατάσταση ποδοσφαιρικών γηπέδων.
- Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τις πρωτεύουσες των νομών της κεντρικής Μακεδονίας.
- Προαστιακός σιδηρόδρομος.
- Αντιπλημμυρική προστασία πολεοδομικού συγκροτήματος και κεντρικής Μακεδονίας.
- Διαχείριση υδάτων: Υδροδότηση Θεσσαλονίκης - αστικών κέντρων.
- Ορθολογική διαχείριση υγρών και στερεών αποβλήτων.
«Η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων και το στοιχείο της αειφορίας στο πλαίσιο της φέρουσας ικανότητας πρέπει να αποτελούν τον πυρήνα κάθε σχεδιασμού. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να οριοθετήσει την οικιστική της ανάπτυξη, για να προστατέψει την ποιότητα ζωής των πολιτών της και την ανάπτυξη των περιαστικών οικισμών, αλλά και του συνόλου της κεντρικής Μακεδονίας. Επίσης απαιτείται μεταβατικά ρύθμιση της εκτός σχεδίου δόμησης με στόχο την οριστική απαγόρευσή της», τονίζει ο κ. Μαγκριώτης.
ΤΟΥ ΤΑΣΟΥ ΤΑΣΙΟΥΛΑ στον «Αγγελιοφόρο»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.