Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2010

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Ένα τρενάκι για τη γέφυρα του Γαλλικού

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ Ένα τρενάκι για τη γέφυρα του Γαλλικού


Ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γέφυρας του Γαλλικού ποταμού, στη Φιλαδέλφεια, καθώς και του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, έδειξε ο δήμος Καλλιθέας Θεσσαλονίκης.

Του Φώτη Κουτσαμπάρη  Απο την Εφημερίδα "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"

fkoutsamparis@makthes.gr

Η ιστορική μεταλλική γέφυρα κατασκευάστηκε την περίοδο 1894-1896 από τους “Οθωμανικούς Αυτοκρατορικούς Σιδηρόδρομους”, στο πλαίσια χάραξης της γραμμής Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη. Ανατινάχτηκε την περίοδο της γερμανικής κατοχής και αποκαταστάθηκε το 1947. Τα τελευταία επτά χρόνια είναι ανενεργή, καθώς κατασκευάστηκε νέα σιδηροδρομική γραμμή και καινούργια γέφυρα από μπετόν.

Ο δήμος Καλλιθέας, σε συνεργασία με το Μουσείο Συλλόγου Φίλων Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε ενέργειες για τη συντήρηση της γέφυρας και τη δρομολόγηση δρεζίνας. “Ήρθαμε σε επαφή με το σύλλογο και εξετάζουμε τις προτάσεις του. Η παλιά σιδηροδρομική γραμμή, με τη μεταλλική γέφυρα, έχει ιστορική αξία. Σχεδιάζουμε να λειτουργήσουμε ένα τρενάκι και να κάνουμε μια μικρή διαδρομή για μαθητές και επισκέπτες”, αναφέρει στη “Μ” ο δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτριος Σαραμάντος και προσθέτει: “Η διαδρομή θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με την έκθεση παλιών αντικειμένων του ΟΣΕ και να αποτελέσει ένα είδος ξενάγησης στους μαθητές, με ξεναγό ιστορικό. Είμαστε ακόμη στις συζητήσεις. Το κυριότερο, για εμάς, είναι το κόστος του εγχειρήματος που θα προκύψει από τη μελέτη. Εάν μπορεί να το επωμιστεί ο δήμος, θα προχωρήσει ταχύτατα το σχέδιο, αλλιώς θα πρέπει να βρούμε χρηματοδότηση”.

“ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ”

“Η γέφυρα στη Φιλαδέλφεια είναι μεταλλική και θα κρατήσει... χίλια χρόνια. Αποτελεί μνημείο του σιδηρόδρομου, με μεγάλη ιστορία, την οποία πρέπει να γνωρίσουν οι μαθητές”, περιγράφει ο Ευθύμιος Κοντόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης. “Θα παραχωρήσουμε δρεζίνα στον δήμο, για να κάνει μια διαδρομή δέκα χιλιομέτρων, από τη Φιλαδέλφεια μέχρι τη Γέφυρα και προς το μουσείο μας, στο Ελευθέριο Κορδελιό. Πρέπει να αξιοποιήσουμε τις παλιές γραμμές αλλά και, γενικότερα, το σιδηρόδρομο. Να αντισταθούμε στη φθορά του χρόνου, καθώς ο σιδηρόδρομος είναι ένα πολύ καλό και οικονομικό μέσο μεταφοράς. Μέσω του σιδηρόδρομου επιτυγχάνεται η πράσινη ανάπτυξη που επαγγέλλονται οι κυβερνήσεις. Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι εγκαταλείπονται ή καθυστερούν πολλά σχέδια, όπως, για παράδειγμα, ο σχεδιασμός για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Εμείς αγωνιζόμαστε για την ανάπτυξη του δικτύου”, υπογραμμίζει ο ίδιος.

“Η γέφυρα του Γαλλικού ποταμού είναι εγκαταλελειμμένη. Είναι σημαντικό να υλοποιηθεί το σχέδιο του δήμου Καλλιθέας και να αξιοποιηθεί η γραμμή, για εκπαιδευτικούς και τουριστικούς σκοπούς”, τονίζει ο Χρήστος Γιαννακίδης, σιδηροδρομικός.

Απο την Εφημερίδα "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"  http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=48183

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το blog kallithiotis δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τις υιοθετούμε, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.